8. februar 2012 TATIONpRÆSEN Det Strategiske Museum - ET KOLLEKTIVT FORSKNINGSPROJEKT CENTER FOR MUSEOLOGI OG CENTER FOR VIRKSOMHEDSKOMMUNIKATION.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Center for Grundskoleforskning
Advertisements

Flere kvinder i Forskning -Kønsfordelingen blandt forskere i Danmark
ErhvervsPhD initiativet
Hvorfor involvere forskere i forretningsudvikling? Alexandra Instituttet A/S.
Udvikling I landet bag motorvejen
International Økonomi A
Highlights fra Lederpejling 6, 2008 Hovedrapporten kan læses på Undersøgelsen er gennemført som internetbaseret spørgeskema, der.
Branding Hvad kræver det og giver det at brande en by?
Skoler og uddannelse i verdensklasse Bertel Haarder Undervisningsminister Minister for nordisk samarbejde NHO’s årskonference, ”Kunnskapslandet Norge”,
Fjernlånskonference den 26. maj PROFESSIONSHØJSKOLE  Fra 1. januar 2008 er ”professionshøjskole” en fællesbetegnelse for otte af de uddannelses-
TEMAGRUPPEN VEDRØRENDE IMPLEMENTERING
Aarhus School of Business. Trends i Europa 2010 – 2020 i universitetsverdenen Europa 2020 strategien (EU Commissionen 2010) Mål: Europa skal være verdensleder.
Forskning og uddannelse uden grænser – to globale initiativer Rektor Lauritz B. Holm-Nielsen, Aarhus Universitet Næstformand for Rektorkollegiet Medlem.
25. FEBRUAR 2011 AARHUS UNIVERSITET Aarhus Universitets strategi AARHUS UNIVERSITET.
1 Alexandra Instituttet A/S Forskningsbaseret brugerdreven innovation Om Alexandra:  Brobygger mellem virksomheder og offentlig forskning  Godkendt Teknologisk.
Inge M. Bryderup Unges vej ud af marginalisering og stigmatisering – et ungeperspektiv på deltagelse i LIMBO LAND et selvstændigt forskningsprojekt i tilknytning.
Sted og dato (Indsæt --> Diasnummer) Dias 1 Ph.d.-studium: i udlandet, i det offentlige eller i en virksomhed? , kl
Implementering af brandingstrategi på nettet
Bodil Due, dekan A A R H U S U N I V E R S I T E T DET HUMANISTISKE FAKULTET Cognitive Semiotics En eliteuddannelse.
Museerne på Vestfyn VISIONSDAG Lørdag den 21. april 2012.
Den økonomiske krise - boligmarkedet Torben M. Andersen Institut for Økonomi Aarhus Universitet.
Vibeke Lorentzen, Forskningslektor
Orientering fra bestyrelsesmøde 3. november 2006 Medarbejdermøde.
Medarbejdermøde 11. september Orientering om ASB’s strategi og udvikling  Hvordan klarer ASB sig lige nu?  Får vi flere penge og mere plads i.
Aarhus Universitet AU Uddannelser med væsentligt indhold af geoinformatik.
1 Alexandra Instituttet A/S Forskningsbaseret brugerdreven innovation Om Alexandra:  Brobygger mellem virksomheder og offentlig forskning  Godkendt Teknologisk.
Gratis entré og bedre formidling i Danmark Steen Kyed Afdelingschef Kulturministeriet, departementet.
Faggruppen Ledelse, Kompetence og Organisation DELTAGELSE I JOBMESSER - EN VEJ TIL PROFILERING OVERFOR POTENTIELLE MEDARBEJDERE Ole Møller Teknisk Direktør.
Specialskolernes muligheder fremover Odense, 11. september 2012 Niels Egelund, professor i specialpædagogik, dr.pæd. Direktør, Center for Strategisk Uddannelsesforskning,
Danske skoleelevers matematikvanskeligheder
Kursus i udvikling af kliniske retningslinjer
- Global islamistisk terrorisme
TEMPOS TempoS Forskningsalliance Finansieret af Det Strategiske Forskningsråd - Performing temporary spaces for user driven innovation -
Konference om efteruddannelse og kompetenceudvikling
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 1. DECEMBER 2014 BERGEN PROFESSOR MICHAEL SVARER AARHUS UNIVERSITET BUSINESS AND SOCIAL SCIENCES INSTITUT.
AARHUS UNIVERSITET AU WORKSHOP 1 EPIDEMIOLOGI. AARHUS UNIVERSITET AU WORKSHOP 1 EPIDEMIOLOGI  Associationen mellem løbetræning og løbeskade er et forsøg.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Velkommen til Temamøde i SCKK den 8. oktober 2008 Kompetencestrategi - hvordan?
Hvad skete der egentlig med corporate branding?
Introduktion til Analyseenheden under FPC Oplæg for FSE den 7. februar 2008 Anette Dørge Jessen Lotte Faurbæk.
Flere vækstiværksættere i Danmark Oplæg på rådgiverkonference den 20. november 2008 V/ Lars Nørby Johansen Formand for Danmarks Vækstråd.
Univeristy College Syddanmark, 23. marts 2015 – set fra evaluators perspektiv Dorthe Carlsen. Odense,
Strategisk kommunikation og muséer
Socialt Udviklingscenter SUS Web: IAT -Et vindue til verden Social- og specialpædagogik i inkluderende perspektiv Konference.
1. 2 Turbinehallerne, Århus den januar 2005.
1. December 2006KNV-fællesseminar. 1. December 2006KNV-fællesseminar Planlovsystemet 2007 Landsplanlægning Regionale udviklingsplaner Kommuneplaner Vækstfora:
Karriereveje fra grundskolen til energibranchen Torben Andresen Lindhardt, Dansk Metal.
Dansk Sygeplejeselskab – 10 år’s jubilæum 2012 – Dokumentationsrådet fra 2004 – Uddannelsesrådet fra 2007 – Forskningsrådet fra 2008 – Center for kliniske.
Velkommen Styrk erhvervsklimaet i Viborg 17. marts 2015
26. MAJ 2011 AARHUS UNIVERSITY LIBRARY - idé og baggrund PRÆSENTATION AF METTE THUNØ AARHUS DEN AARHUS UNIVERSITET.
Velkommen Midtvejskonference Brobygning mellem teori og praksis i professionsbacheloruddannelserne.
Lauritz B. Holm-Nielsen, Rektor Besøg af: Erhversrådet Herning Ikast Brande 11. april 2007 AARHUS UNIVERSITET Velkommen til Aarhus Universitet! 11. April.
Erhvervsøkonomi - en tilvalgsmulighed for datalogistuderende
RECTOR LAURITZ B. HOLM-NIELSEN AARHUS UNIVERSITET REKTOR LAURITZ B. HOLM-NIELSEN UNIVERSITETERNE I FREMTIDEN.
28. MARTS 2011 FREMTIDENS AARHUS UNIVERSITET. Rektor Lauritz B. Holm-Nielsen VIDENUDVEKSLING UDDANNELSE FORSKNING TALENTUDVIKLING HUMBOLDT -UNIVERSITETET.
A A R H U S U N I V E R S I T E T Universitets-Samvirket d. 23. maj 2007 Rektor Lauritz B. Holm-Nielsen Aarhus Universitet Et universitet i forandring.
Lauritz B. Holm-Nielsen, rektor Forberedelsesudvalget Region Midtjylland A A R H U S U N I V E R S I T E T Aarhus Universitet  studerende pt. 
Employer Branding, Gå-hjem-møde, ASBccc 7. maj 2008 Employer Branding Gå-hjem-møde, 7. maj 2008 Helle Kryger Aggerholm, ph.d.-studerende Mona Agerholm.
Lauritz B. Holm-Nielsen, rektor Lederudvikling, 2. oktober2006 AARHUS UNIVERSITET Lederudvikling forventninger til ledelsen i universitetets strategiske.
DMU den 2. januar 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Aarhus Universitet 2007.
8. MARTS 2011 AARHUS UNIVERSITET Fremtidens Aarhus Universitet AARHUS UNIVERSITET.
29. MARTS 2011 FREMTIDENS AARHUS UNIVERSITET. Rektor Lauritz B. Holm-Nielsen  studerende, heraf 52% indskrevet på graduate niveau 
31. AUGUST 2011 MØDE MED DONG ENERGY VISIONERNE BAG FREMTIDENS AARHUS UNIVERSITET.
7. MARTS 2011 AARHUS UNIVERSITET Aarhus Universitets strategi AARHUS UNIVERSITET.
Flakkebjerg 2 marts 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Aarhus Universitet 2007.
Rektor Lauritz B. Holm-Nielsen18. JANUAR 2012 AARHUS UNIVERSITET Møde med Palle Christiansen REKTOR LAURITZ B. HOLM-NIELSENJANUAR 2012 VELKOMST OG INTRODUKTION.
31. AUGUST 2011 MØDE MED VESTAS VISIONERNE BAG FREMTIDENS AARHUS UNIVERSITET.
Forskningsvilkår på museerne Danmarks Jernbanemuseum Odense den 1. marts 2016 Arrangeret af ODM og ODMs forskningsudvalg i samarbejde med Slots- og Kulturstyrelsen.
Hvad !¤?#¤%$!* er museologi?. Hvad betyder museologi? Ordet museologi er dannet af to ord: ”museo” og ”logos” ”Museo” stammer fra det græske ord ”museion”,
Intrfaceprojektet som partnerskabelse v/Lektor Ane Hejlskov Larsen, Center for museologi, Aarhus universitet Lederkonference 2010.
Forskning på et større museum Kulturarvschef Jens Toftgaard.
Præsentationens transcript:

8. februar 2012 TATIONpRÆSEN Det Strategiske Museum - ET KOLLEKTIVT FORSKNINGSPROJEKT CENTER FOR MUSEOLOGI OG CENTER FOR VIRKSOMHEDSKOMMUNIKATION

DET STRATEGISKE MUSEUM Center for Museologi ›Center ved Faculty of Arts, Aarhus Universitet med flere faginteressenter, bl.a. klassisk arkæologi, etnografi, kunsthistorie, æstetik og kultur, historie og sprogfag ›Aktiviteter siden 2001: ›Master i museumsstudier ›Museologiske studier ›Kurser ›Myndighedsopgaver ›Følgeforskning ›AU-forskningsgruppe ›Det Strategiske Museum

DET STRATEGISKE MUSEUM Center for Virksomhedskommunikation ›Forskningscenter oprettet i 2001, som i dag er placeret ved School of Business and Social Sciences, Aarhus Universitet ›32 forskere fra 6 forskellige lande (pr. 1. februar 2012) ›Forskningsområder: ›Corporate branding ›Forandrings- og krisekommunikation ›Corporate Social Responsibility ›Miljø- og klimakommunikation ›Strategiske ledelsessamtaler (rekruttering, MUS, afskedigelser mv.) ›Brand communities og brugerdreven innovation ›Innovationsnetværk (RTI) ›Det Strategiske Museum ›Fem uddannelser inden for virksomhedskommunikation

DET STRATEGISKE MUSEUM (For)historie ›Master i museumsstudier 2005 (samarbejde omkring 3. semester i museal virksomhedslære) ›SKIM-projektet – finansieret af AUFF ( DKK) ›M. Bysted-Sandberg og A. K. Kjeldsen: Strategisk kommunikation i den danske museumsverden (2008) ›Det Strategiske Museum – finansieret af Forskningsrådet for Kultur og Kommunikation (2, 4 mio. DKK) ›Samfinansieret ph.d.-stipendium – finansieret af FI (FMKJ), KUAS (Århus Bymuseum) og AU ›På vej mod nye tværvidenskabelige forskningsprojekter….

DET STRATEGISKE MUSEUM Det Strategiske Museum ›En tværvidenskabelig undersøgelse af danske museers strategiske kommunikation med særligt henblik på positionering, sponsering samt intern kommunikation og ledelseskultur ›Et kollektivt forskningsprojekt mellem Center for Museologi og Center for Virksomhedskommunikation på Aarhus Universitet ›4 delprojekter: ›Nytænkning af danske museers kommunikation – Hvordan danske museer kan styrke deres position og faglige praksis via strategisk kommunikation (Anna Karina Kjeldsen) ›Sponsorerne og deres indflydelse på museerne og deres aktiviteter (Ane Hejlskov Larsen og Vinnie Nørskov) ›Intern kommunikation og ledelseskultur hos store danske museer (Finn Frandsen og Winni Johansen) ›Og så er der jo Gertrud….

DET STRATEGISKE MUSEUM Sponsorerne og deres indflydelse på museerne og deres aktiviteter ›Forskningsspørgsmål: ›Hvorvidt og hvordan har danske virksomheder haft indflydelse på museernes virke? ›Hvilke konsekvenser har denne indflydelse haft på museernes selvforståelse og kommunikation? ›Del (1): ›Case studium af et statsanerkendt kunstmuseum og et kulturhistorisk museum: Hvordan har forskellige typer af økonomiske tilskud haft indflydelse på museernes virke? ›Del (2): ›Survey baseret på telefoninterviews med lederen på statslige museer om forståelse af begrebet sponsering

DET STRATEGISKE MUSEUM Intern kommunikation og ledelseskultur hos store danske museer ›Det Danske Museumsledelses Barometer (DMB): ›Inspiration: Det Danske Ledelsesbarometer (2000, 2002, 2005, 2008, 2011) ›Formål: en undersøgelse af museumsledere og museumsledelse i Danmark. Hvem er de? Hvad laver de? Hvad har de fokus på? Og hvori består deres største udfordringer i dag og i fremtiden? ›Elektronisk spørgeskema ›Data om museumslederen, data om museet, museets aktuelle situation, museumslederen, museumsledelse, samfundsopfattelse og de største udfordringer ›Respondenter: alle ansatte med ledelsesfunktion på alle statslige og statsstøttede museer i Danmark ›Case studier af intern kommunikation (herunder forandringskommunikation)