Testmetoder Der er to muligheder: a.at benytte folieleverandørens dokumentation (klasse RA1, RA2 og én eller flere af tabeller i ETA’ere) b.at kræve anvendelse.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Relationer En relation mellem to mængder er en generaliseret funktion
Advertisements

Fra CPD til CPR Dancert Anders Elbek 5 september 2012.
BEFRIENDE RAMMER Svend Skriver, adjunkt, ph.d.. Rammer for vejledning  Jeg har i mine vejlederbreve til henholdsvis opgaver og specialer tydeligt understreget.
Danskforløb i 10. klasse Gentofte Ungdomsskole
Hvad er afgørende for klassificeringen som lægemiddel
Innovation og iværksætteri
Formularer (Access, del 3)
Grundlag for funktionskrav prEN Danske regler Test som resulterer i én R A værdi for en kombination af  og  *) Personbil Vejtavle i 2,5 m højde.
Funktionsbaserede brandbestemmelser
It og medier Folkeskolens formål Elevens alsidige personlige udvikling dansk, historie, sprog … matematik, natur og teknik … idræt, sløjd, billedkundskab,
MÆRKK - Markedskommunikation & Æstetik: Kultur & Kognition 1 Åbne biblioteker – pilottests G ode forslag og metodeforslag v/ Rasmus Grøn.
1 Intro nedarvning (eng.: inheritance) Nedarvningshierarkier Intro polymorfisme (eng.: polymorphism) Abstract / virtual / override / sealed Intro interfaces.
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
TRIZ Formål: At kunne arbejde systematisk med at opfinde nye løsninger på konkrete problemstillinger gennem analogisk tænkning. 1 Hvad er TRIZ? 4 Værktøjer.
Eksamensspørgsmål: 4: Brugen af nøgler i en "Relationel DB" herunder: Primary Key og Foreign Key samt Super Key og Candidate Key.
IT i undervisningen.
CE-mærkning CE-mærket er ikke et kvalitetsmærke og har aldrig været tænkt som sådan. CE-mærket er et mærke, der giver tilladelse til at markedsføre et.
PrEN Funktion af retroreflekterende vejtavlematerialer Skulle skabe et fælles grundlag for funktionskrav til retroreflekterende vejtavler, men.
Konkurrence forhold og tilgængelige refleksfolier.
Påføring af budskaber og påvirkning af egenskaber Budskaber kan påføres ved serigrafi, overlay eller UV print.
Validering af data (Access, del 7)
Opslagsfelter (Access, del 6). RHS – Informationsteknologi 2 Udgangspunkt Vi er ofte i den situation, at valg af en type for et felt ikke begrænser vores.
Kodeks for offentlig topledelse
LINEÆR FUNKTIONER MATEMATIK A.
GP5, Martin Lillholm 1 Grundlæggende Programmering (GP) Efterår 2005 Forelæsning 5 Slides ligger på nettet. Du er velkommen til at printe dem nu. Vi begynder.
VELTEK medlemsmøde 22. januar 2008 DS Certificering A/S VA-godkendelser – nu og i fremtiden.
DANVA BENCHMARKING 2012 Grafer på renseanlægsniveau - Data for 2011
Oversigt, principper og teknikker
Øvelsesgang 1 - DWDK Rikke Poulsen. Timernes indhold supplement til læsningen og forelæsningen Jeres behov? Gennemgang af opgaverne? Andre emner, i vil.
Funktioner En sammenhæng mellem x-værdi og y-værdi
DEN DIGITALE SKOLE Hvordan kan tablets indgå i undervisningen for at tilgodese differentiering?
Et computerbaseret projekt. Udgangspunkt  Formål og præmis Hurtig adgang til hjælp Oplyse om faren ved og bag rygning Informere og rådgive brugeren Applikationen.
Den relationelle model
Retroreflekterende folier og vejtavleluminans. R A værdier af EG folie NOTE: Dette er 3M EG folie, der er forskelle mellem fabrikater.
Vurdering af vejtavlers luminans UMTRI 2001 Derefter findes vejtavlens luminans som belysningsstyrken ganget med vejtavlens retrorefleksion Belysningsstyrken.
DIEB4.1 Kursusgang 4 Oversigt: Sidste kursusgang Opgaver Aktivitet 2: Generer design (fortsat) Design af interaktionselementer.
Kjeld Svidt  Institut for Byggeri og Anlæg  Aalborg Universitet IT i Byggeriet Semester 6, kursusgang Databaser (2) Kjeld Svidt
Hvorfor er retrorefleksion nyttig ? Almindelig refleksion svarer til et R A på maksimalt cirka 0,3 Retrorefleksion kan være over 1000 gange kraftigere,
Geografisk Information
Om realisme. Realismebegreber ● Ligesom med modernismen er der mange bud på hvad realisme er, og folk taler ofte om forskellige ting, selvom de alle taler.
Tilgængelighed og Content Management Systemer - ATAG.
Modellering Modelleringens betydning og Modelleringens 4 principper.
ATAG Tilgængelighed og Content Management Systemer.
Kjeld Svidt  Institut for Byggeri og Anlæg  Aalborg Universitet IT i Byggeriet Semester kursusgang Projektweb og html (fortsat) Kjeld Svidt.
Hvordan skriver man sin afsluttende opgave?
DAIMIIntroducerende objektorienteret programmering3B.1 Definition af klasser Klasseskelet, metoder, et eksempel: dato.
Situationsbestemt metodevalg
Definition Kriterier Design og evaluering
KAN ØGET INDSIGT I ENHEDSPRISER KVALIFICICERE ØKONOMISTYRINGEN PÅ SYGEHUSNE ?
Jan Simonsen - Partner, European Patent Attorney Krav og beskrivelse; hvordan og hvorfor? Undervisning hos DAIPA 6/4-16.
Mission Digital kvalitetssikring med Fotodok. Mission Så nemt er det at bruge FotoDok For at anvende FotoDok på en ny byggesag skal følgende nemme trin.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling.
To AT-forløb Verdensbilleder En iscenesættelse af atombomben.
PRIMES Mærker i det nye EU udbudsdirektiv Præsenteret af.
Virksomhed og iværksættere
1.09 Dokumentation.
1.08 Test.
Idegrundlag og målsætninger
Videnskabeligt projekt
Resultatbudget i produktions- virksomhed
TFV teorien Produktion som en transformation af input til output.
Et virtuelt community er et socialt fællesskab bestående af:
Agenda. Agenda ESPD-systemets formål og funktion.
Virksomhedstyper og ejerforhold
Bogføring Alle virksomheder skal udarbejde et regnskab som dokumentation over for SKAT Det dobbelte bogholderis princip i bogføringen ”Kassen” Indtægter.
Videnskabeligt projekt
Videnskabeligt projekt
Samfundsvidenskaberne
Introduktionskursus på ungdomsuddannelserne
Præsentationens transcript:

Testmetoder Der er to muligheder: a.at benytte folieleverandørens dokumentation (klasse RA1, RA2 og én eller flere af tabeller i ETA’ere) b.at kræve anvendelse af metoden i prEN a.er den nemmeste, men gør det i princippet ikke muligt at sikre funktion og sammenligning af produkter b.kræver national regulering, men giver et godt indtryk af funktionen

Typer/klasser Der er følgende muligheder: a.at benytte folieproducentens dokumentation (type 1, 2 og 3 er henholdsvis klasse RA1, RA2 og én eller flere tabeller i ETA’ere) a. og b. er de nemmeste, men fører til afhængighed af folieleverandøren c. og d. kræver national regulering, men fører til større frihed og bedre kontrol b.at angive specifikke produkter (for eksempel at type 1, 2 og 3 er henholdsvis klasse EGP, HIP og DG3) c.at benytte danske typer (typer 4, 5 og 6) d.at definere typer som klassekombinationer i prEN

Anvendelse af typer/klasser Der kan være nationale forskelle, men man kan lade sig inspirere af hinanden

Dimensionering af vejtavlers læsbarhed Principperne kan være de samme