Brev At skrive et brev.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
JEG GIK MIG OVER SØ OG LAND
Advertisements

Lovlig sagsbehandling
Sprogpakkens 6-dages kursus
Krav til informationsformidling
”Intet” af Janne Teller
Projekt - Litteratursøgning og skriftlighed
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Læringsstile og lektier
FOKUS! På vores udvikling.
”Den gode elev” Kvalifikationer er defineret som den enkelte persons faglige, sociale og personlige færdigheder og kunnen Kompetencer betegner personens.
htx-hverdagen set med videnskabernes briller
SSQ12-C SSQ12-C Instruktioner De følgende spørgsmål drejer sig om din evne til – og oplevelse i forbindelse med – at høre og lytte i forskellige situationer.
Opgaver og svarark – til individuel brug
”Hvad skal vi lave til påske?” af Lea Bodzioch talelærer/neurologopæd
En konflikthåndterende kultur
Bytte   PowerPoint  .
Min hobby Fornuftig og relevant tekst af emnet:
Studieretningsprojekt
– Om formidlingen af afgørelser i offentlige breve
Dansk 1. klasse.
Engelbert H – og den sidste chance
Hjælp mig med at finde den !!! En stor belønning til dem, der SER bedst! Præsenterer Klik her for at starte JEG HARMISTET MIN MIS !! Red Bulls.
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Klik på musen og se siderne
Dagsorden Refleksionsspørgsmål til bloggen Billedsprog Læse ”Hovedet”
SEO PÅ AU.
Hvad er REN Uge? Det er en uge, hvor elever i hele Danmark: - lærer noget nyt om affald - undersøger affald - tager billeder af affald - skriver om affald.
Videreudvikling af ide 2&2
Karl Henrik Flyums model
Velkommen til Fællesskaber for Alle for Folkeoplysningsklubberne!
Vt-9 kursus program 2. møde
Vt-speciale, 1. Møde program
+ Hvad er eksamensnervøsitet?. + Vigtigt! Nervøsitet er godt i moderat omfang – når den ikke får lov til at overtage styringen.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra skolens ledelsesteams’ selvevaluering.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra kommunale repræsentanters selvevaluering.
Hvad vej skal vi?. Unge Med Anden Etnisk Baggrund End Dansk UMAEBED.
Blog kommentar Åben arkivet ved at trykke på den lille sorte trekant der peger ind på et årstal (næste billede)
Picasa billedbehandling
Lavet af Christine og Signe 8.C ESSAY. Beskrivelse Man inddrager sine egne meninger og tanker. Ved vi tænker over tingene, danner vi billeder oppe i vores.
Den Glade Internationale Venskabsuge!
Erfaringer i arbejdet med social arv, udsatte børn i en daginstitution. Præsentation af mig og institutionen.
7-punktsmodellen Et eksempel på en heuristik
At tale om sexualitet.
Lægedage Sammenhængende patientforløb – hvad skal der til? Oplevelser fra en kommunal hverdag og en hjemmesygeplejerskes beretninger Kommunalt perspektiv.
ANSØGNINGEN At søge job handler blandt andet om at skrive ansøgninger
Ledelse og kollega-adfærd
HVAD ER EN PROBLEMFORMULERING ?
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at udvælge endelig sag og formulere problemformulering.
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
Historien om de gode venner.
Læsning.
Målgrupper og indsatsområder 3 Målgrupper Jobklare ledige med mere end 12 måneders ledighed Indsatsklare kontanthjælpsmodtagere Modtagere af ledighedsydelse.
Hvad er det gode skolelederliv?
Analyse af noveller.
Processen J.Lövgren & E. Stolterman
Iselingeskolen Elevevaluering 25. og 26. oktober årgang 87 elever.
FTF Kommunikation og Konflikthåndtering Vinterkonferencen 2013
Problemformulering En problemformulering er et sæt af åbne spørgsmål.
Pjecefremstilling Hvad er en pjece?
SKABELON.
Lærerpræsentation.
Stress Billedkilde: stress/?lang=da.
Lige før lukketid Victor, Sarah & Line.
Jonas, Oliver og Kasper T.
Den gode tone Lse.
Essay.
Dansk på GF2.
Den gode tone Lse.
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Præsentationens transcript:

brev At skrive et brev

birkebark pergament lertavle potteskår papyrus

Brev Kendetegn ved en anmeldelse Opinionsgenrer   Kendetegn ved en anmeldelse Opinionsgenrer Fagligt= sæt op, analyse og fortolkning, personligt=vurdering, begrundelse Man begynder med at skrive hvad det handler om, det skal være neutralt og levende, så det ikke bliver kedeligt for læseren. Man skal sige hvorfor man synes at det er godt eller dårligt. Sproget skal være let at forstå og præcist fx ikke måske, jeg ved ikke, hvis nu. Den skal være korrekt. Ikke stavefejl. Metaforer og sammenligninger for at gøre det levende og skabe et billede for personen.