Den perfekte projekt manager Viden om klienten Overblik Gode kommunikationsevner Skal kunne tage styringen Mægle mellem parterne Erfaring God til at strukturere.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Workshop Cooperative learning
Advertisements

LØFT Løsningsfokuseret Tilgang
Fortolkning af AMO reformen
institutionsleder Jette Melin
Dimensioner i refleksionsskabelon og introduktion til scoringer
Lokal kompetencedag marts / april Velkommen Lokal kompetencedag: • Opfølgning fra internatet • Fastholdelse af projektets mål • Input fra nulpunktsanalysen.
BRAINSTORM DINE DESIGN KONCEPTER JOEK © TEC 2011 De fleste succesfulde designs er resultatet af, at man har plukket dele fra flere forskellige ideer og.
Hans Jørgen Limborg Arbejdsmiljøkonferencen 2005
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
Haslebo, relationer i organisationer kap. 14/15
Og hvordan man håndterer den.
Modul 1 - Processer.
Indgange til samt roller/ansvarsområder i forbindelse med RKV & IKV i AMU i VEU-centrene TUP 2012 Organisering VEU-centrene i Region Syddanmark VEST, FYN,
Erstatningssag om digital tinglysning? DanskeBOLIGadvokaterGeneralforsamling 18. Marts 2010.
Old timers and newcomers
Virksomheders Risk Management i juridisk kontekst
Nyt ansvar.
Undersøgelsen i hovetræk
Randers Kommune, Den tværgående rådgivningsenhed – Børn og Ungeområdet Struktur i 3 distrikter Baggrund for arbejdet med afklaring af strukturen for den.
Ledelse af innovative medarbejdere
Ledelse af frivillige i det kirkelige arbejde v. Dorte Kappelgaard Roskilde d. 5. september 2011.
Grænser for rummelighed
”Hvordan kunne vi også arbejde med teksterne?”
Årsberetningen For Høng Skole.
Belbins teamroller Procesretning Formand Igangsætter Organisator
Ballerup Kommune Det Gode Liv. Baggrund og set-up Ideen bag – hvorfor nu det her? fra undersøgelse til co-creation fra kontrol til tillid at drive og.
1 Beboerkommunikation BL: Mål og Budskaber Paul R. Metelmann.
1 Vejlednings- opgaven Tirsdag aften v. Adjunkt Martin Finderup Andersen.
Støvring den 11. september 2007
Dilemmaer i supervision Døgninstitutionskonferencen november 2007 Merete Hilden.
Arbejdsmiljø på ungdomsuddannelserne Overordnet formål med konferencen: Få integreret arbejdsmiljø i undervisningen på ungdomsuddannelserne Forberede elever/studerende.
Hvad er mål/resultat (output)?
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
1 Vejlednings- opgaven v. projektleder Martin Finderup Andersen.
MÅL, PLANLÆGNING OG OPFØLGNING
Store Vejle å samarbejdet
Seminar om Planteværn 25. januar Scandic Hotel, Kolding Hvad skal vi gøre bedre i 2007? v. Planteavlskonsulent Jan Marx Rasmussen, LRØ.
32. Styring af kapacitet og andre knappe resurser
Konflikthåndtering – sammen med brugerne
Idé, mål og politikker Kapitel 9
To konkurrerende diskurser i interventioner ift. Arbejdsmiljø/stress
5 års planer Forebyggende arbejde er bedre end ”hovsa”-løsninger!
I skyggen af Amanda? Er noget gået galt? Og i så fald hvad?
Mar 06 © 2005 IBM Corporation European Customer Advisory Council Meeting Brussels, Belgium January Jan Hansen, IBM Service Delivery Danmark.
Forældresamarbejde/fællesskaber
Omlægning af arbejdsgange i EASY-A og Elevplan Før: Hvorfor havde vi behov / hvordan så vi behov? Under: Hvordan kom vi i gang? / hvordan var processen.
Håndtering af Sygefravær
AKT på Dybbøl Skolen.
September 20031KUP - Projektstyring Formålet med projektstyring Formålet med projektstyring er at planlægge og styre et udviklingsprojekt, således at projektet.
Organisering og styring af den kommunale sygepleje
Projektmentor Lars Kristensen Bygningsingeniør EUR. ING, Projektleder, Konfliktmægler Udarbejdet af Lars Kristensen.
DEN GODE LEDER FTF REGION NORDJYLLAND Aalborg den 2. november 2009
Det Fælles Biblioteks-system
Cooperative Learning i sprogfagene  Hillerød, Vejle og Aalborg Helle Kirstine Petersen.
LEDELSE OG UDVIKLING AF ANDRE som udtryk for ARBEJDET MED RELATIONER Jan Molin prof. Dr. Merc.
Isbjergmodellen. Isbjergmodellen Sociale og følelsesmæssige kompetencer: at anerkende sig selv og andre at kende følelser og forstå egne reaktioner at.
Målstyring KPI... – Hvad kunne vi måle på? Leveringsevne - evne til at levere materialer og information nøjagtigt og præcist til kunder (interne & eksterne)
Dagens temaer –Baggrunden for personalepolitikken og servicetjekket –Regler og rammer i personalepolitikken –Den lokale proces: præsentation, forberedelse.
CASE: Udvikling af system til optimering af kassebemanding
Manipulation af data Medieobjekter
32. Styring af kapacitet og andre knappe resurser
Arbejd Overalt - Workshop
Fra vision til handling
Redskab: Fra konflikt til fælles løsning
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Præsentation af forretningsplan
Præsentation af forretningsplan
GEB (Guidet egen beslutning) til hæmodialysepatienter
1. Trin – Problemstilling
OS2faktor Mission Statement.
Præsentationens transcript:

Den perfekte projekt manager Viden om klienten Overblik Gode kommunikationsevner Skal kunne tage styringen Mægle mellem parterne Erfaring God til at strukturere Empati God til at håndtere pressede situationer Tager ansvar

En klient vil ændre deadline Holde møde med klienten - Hvorfor - Økonomi Holde møde med teamet - Realistisk tidshorisont - Overarbejde Mægle mellem parterne

Flashekspert får hjertestop Får overblik over hvor langt flasheksperten er nået. Finder den bedst mulige afløser Oplyser klienten

Dårligt samarbejde i teamet Mægle i teamet Evt. teambuilding Prøver at finde og løse problemet

Programmørerne tager vigtige beslutninger i projektet Snakker med programmørerne Finder en løsning som tilgodeser alle parter