Dansk Sygeplejeselskab – 10 år’s jubilæum 2012 – Dokumentationsrådet fra 2004 – Uddannelsesrådet fra 2007 – Forskningsrådet fra 2008 – Center for kliniske.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tak for indbydelsen! Inge Madsen
Advertisements

Ny ansættelsesprocedure hvordan?
Projektet ELI – Effekter af Efteruddannelse af Lærere i Indskolingen – er en workpackage under Center For Strategisk uddannelseforskning –
Det Nationale Samarbejdsforum for Sundhedsforskning
Forskningsstrategi på centerniveau
Fra idé til virkelighed - en metode til udvikling af nationale, tværfaglige, evidensbaserede kliniske retningslinjer Ann-Birgit Guldager Nonboe klinisk.
FORSIDE FARVESKIFT Skift farve i supergrafikken ved at gå til Designfanen i topmenuen og vælg anden farve. VISIONER FOR UDDANNELSE TIL SYGEPLEJERSKER INDENFOR.
Forslag til Strategi for sygeplejens bidrag til udvikling og forskning ved de somatiske sygehuse i Vejle Amt År
Udvikling af sygeplejeprofessionen
Velkommen.
Palliativ DMCG Formål og opgaver. DMCG. Organisering af et fagligt område.
AU’s og SUN’s Forskningsstrategier AU’ mål er at •Stimulerer nybrud i forskningen •Styrke den internationalt anerkendte forskning •Have forskningsgrupper.
Klinisk sygeplejespecialist med en ph.d. i bagagen
Den gamle universitetslov: Formål §1, stk 2: •at drive forskning og give uddannelse •værne om forskningsfriheden •bidrage til at udbrede kendskabet til.
Vision Borgere med hjerte- og lungesygdom får den bedst fysioterapeutiske behandling.
Temadag i Dasys Udvikling af sygeplejeprofessionen
Sygeplejeruddannelsen
Professionsidentitet – og masteruddannelse
Universitetets formål
Journal Club Finsencentret, Rigshospitalet
Vi kjhh Samspil mellem forskning og praksis? Hvordan? Problematiseren og stillen spørgsmål, hvor ikke jeg har alle svarene! Ved sygeplejeforsker ansat.
En integreret, rehabiliterings- og helhedsorienteret indsats i et dokumentations og evidensperspektiv Konference november 2012 Socialstyrelsen og SFI.
FS Sasmo Temadag for operations- og ambulatoriesygeplejersker Tirsdag den 27 Maj 2014 Uddannelseskonsulent Annette Kolding Rørvik, Center for HR, Region.
LP som skoleudvikling – et perspektiv udefra og ind i modellen
Vibeke Lorentzen, Forskningslektor
Forskningsperspektiver på læremidler
Fremmedsprogssamarbejde – på tværs af videregående uddannelser Elsebeth Jensen, Uddannelseschef for læreruddannelsen i VIA.
Tværfaglig regional workshop Tidlig opsporing af kritisk sygdom
Hvordan bygge bro mellom klinik og forskningsmiljø?
Self-efficacy og ambulante patienter med leddegigt
Oplæg modul 13 Evidensbaseret sygepleje – klinisk forskning
Indvielse af Center for Kliniske Retningslinier
Oplæg til koordinerings- gruppen Transfer
Efteruddannelse som bidrag til netværksudvikling blandt naturfagslærere i en kommune Tanker og erfaringer fra SDU’s Masteruddannelse i Naturfagsundervisning.
At arbejde som repræsentant for DASYS
1 Marianne Tewes, Hjertecentret Implementering af en klinisk retningslinje – effekt af et uddannelses- & træningsforløb for erfarne sygeplejersker Dokumentationskonference.
BrittL Lind Myrup, UKK, nefrologisk afdeling Sygeplejesymposiet 2010 Nefrologisk efteruddannelse – et regionalt samarbejde Hvordan ser vi et udbytte i.
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET Institut for Folkesundhedcand.cur. Afdeling for Sygeplejevidenskab MASTERUDDANNELSEN I KLINISK I SYGEPLEJE VELKOMST TIL.
Kandidatorientering om PhD studier ved Datalogisk Institut Aarhus Universitet.
Evidens og accelereret patientforløb
Hvordan udfordres evidensbaseret viden i den kliniske sygeplejepraksis
Integration af undervisning om kliniske retningslinjer i professionsbacheloruddannelsen - ideer og tanker Lea D. Nielsen, Cand. Cur, Adjunkt, UC Syddanmark,
INDHOLDSSIDE MED PUNKTOPSTILLING Tekst med Punktopstilling PUNKTOPSTILLING For at skifte til Underoverskrift i Fed tekst tryk fire gange på denne knap.
Velkommen til valgfaget: ”Kliniske retningslinjer – kvalitetsudvikling herunder implementering, sundhedsinformatik og evidens Udarbejdet af Lea D. Nielsen,
DSKB’s Generalforsamling Vision og strategi 24. Maj 2011.
Workshop: Brobygning og integration på praksis og metodeniveau Marianne Melau, tidligere leder af OPUS; ph.d.stud., Psykiatrisk Center København.
Transfer sammenhæng mellem uddannelse og anvendelse 31. januar 2013 FSUS temadag for kliniske vejledere Bjarne Wahlgren.
1 ▪ Møde for danske partnere 25. jan
Uddannelsesrådet byder Velkommen Konference 26. maj 2010 Charlotte Simonÿ.
Velkommen til Temadag for Gerontologiske og Geriatriske sygeplejersker
Velkommen Midtvejskonference Brobygning mellem teori og praksis i professionsbacheloruddannelserne.
SundhedsFagligt Indhold SFI gruppen.  Mange klinikere, fagligt forum, ikke alle føler sig forpligtet af beslutninger man er med til at tage  Styregruppe.
A A R H U S U N I V E R S I T E T Universitets-Samvirket d. 23. maj 2007 Rektor Lauritz B. Holm-Nielsen Aarhus Universitet Et universitet i forandring.
Kursus for bedømmere af kliniske retningslinjer
Kliniske retningslinjer, patientforløb og daglig klinisk praksis
Flere kvinder i forskningen hvordan ser situationen ud på Syddansk Universitet og hvordan kunne man ændre den ?
Kompetenceudvikling ved HEV Hvordan ser vi fremtiden DSFR møde den 13. september 2013.
Transfer mellem uddannelse og arbejde Temadag om transfer Center for Strategi og Innovation 5. maj 201 Bjarne Wahlgren.
Temadag for undervisere Aalborg Universitet Esbjerg 2. december 2014.
8. februar 2012 TATIONpRÆSEN Det Strategiske Museum - ET KOLLEKTIVT FORSKNINGSPROJEKT CENTER FOR MUSEOLOGI OG CENTER FOR VIRKSOMHEDSKOMMUNIKATION.
UDDANNELSE OG PROFESSION.
Kliniske retningslinjer støtter arbejdet med kvalitet i det nære, kommunale sundhedsvæsen! Preben Ulrich Pedersen Professor, phd Aalborg Universitet CENTER.
Karriereveje inden for sygepleje Karriereområder: 1. Klinisk sygepleje 2. Ledelse 3. Uddannelse 4. Forskning/ udvikling.
Aktuel forskning om fremmende og hæmmende faktorer i forbindelse med implementeringen af evidensbaseret praksis Temamøde Implementering af ergoterapeutiske.
Dokumentation af sygepleje -et etnografisk inspireret studie af perioperative sygeplejerskers dokumentationspraksis Vejledere: Kirsten Frederiksen, Ph.d.
Den palliative sygepleje anno 2016
Dansk Sygeplejeselskabs Forskningsråds forskningskonference
FS Sasmo Temadag for operations- og ambulatoriesygeplejersker Tirsdag den 27 Maj 2014 Uddannelseskonsulent Annette Kolding Rørvik, Center for HR, Region.
Mette Rosendal Darmer, Centerchefsygeplejerske
Klinisk Forskningsenhed
Præsentationens transcript:

Dansk Sygeplejeselskab – 10 år’s jubilæum 2012 – Dokumentationsrådet fra 2004 – Uddannelsesrådet fra 2007 – Forskningsrådet fra 2008 – Center for kliniske retningslinjer fra 2008 – 27 af 34 mulige Faglige Selskaber er medlemmer

Implementering af forskning i klinisk praksis For at forskningen kan udvikle praksis må de kliniske sygeplejersker anvende sygeplejeforskningen i deres praksis. Anvendelse af forskningsbaseret viden kræver imidlertid akademiske færdigheder, idet man skal have indsigt i videnskabelige metoder og samtidig kunne analysere den givne forskning i forhold til den aktuelle situation. Sygeplejerskers videreuddannelse bør følgelig være på master- og kandidatniveau med en karrierevej som en del af klinisk praksis og i universitetsregi

MEDLEMMER AF DASYS’ FORSKNINGSRÅDMEDLEMMER AF DASYS’ UDDANNELSESRÅD