Elevtilfredshed Århus Statsgymnasium 2009. 2 Indhold Nærværende rapport indeholder resultaterne af Århus Statsgymnasiums elevtilfredshedsundersøgelse.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Social kapital og arbejdsmiljø
Advertisements

Analyse af rejsekortet for
Elevtrivselsundersøgelsen 2011 Egå Gymnasium Svarprocent: 95% (745 besvarelser ud af 784 mulige)
Analyse af data fra Webstatus undersøgelse – Mænd og kvinder – marts 2010 Online research.
Elevtilfredshedsundersøgelsen 2006 ESB-netværket Efteråret 2006.
Århus Kommune Undersøgelse på tilsynsområdet Telefonundersøgelse foretaget november respondenter.
Børns indflydelse på familiens købsbeslutninger
Regnskab for 2013 for ÆldreSagen i Skive
DEF-projekt: Brugerundersøgelse på 5 danske biblioteker
Elevernes faglige resultater • Et spørgsmål om social baggrund • Samt individuelle forskelle i evner, motivation mv. • Og et beskedent, men signifikant,
Elevernes evaluering af grundforløbet Efterår 2012.
VTU 2010 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Københavns Tekniske Skole Inspektørområde - Tæbyvej Svarprocent: 23% (64 besvarelser ud af 274 mulige)
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Skole og SFO Økonomi overordnet Skole SFO.
Kundeanalyse 2014.
Undervisningsmiljøvurdering 2013 EUX Herningsholm Erhvervsskole Evaluering af det psykiske, fysiske og æstetiske undervisningsmiljø.
VTU 2014 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Skolerapport Learnmark Horsens Svarprocent: 33% (121 besvarelser ud af 362 mulige)
Elevtrivselsundersøgelsen 2010 Allerød Gymnasium Svarprocent: 95% (546/573)
VTU 2008 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Aalborg Tekniske Skole Mekaniker Svarprocent: 26% (31 besvarelser ud af 118 mulige)
Præsentation af resultaterne fra erfaringsopsamlingen om ny klassedannelse LIM den 5. januar 2012.
1 VELKOMMEN til nye lærere på erhvervsgymnasier. 2  TR varetager og forhandler kollegernes interesser  TR støtter op om det enkelte medlem efter behov.
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
Resultater fra 50 skoler knækker mobbekurven – 1. Undersøgelsesrunde (2009) Mere mobning i 4.kl. end i 6.kl.,og 9.kl. (flest piger, 19,2 %) På alle klassetrin.
Elevtrivselsundersøgelsen 2013 Gl. Hellerup Gymnasium Svarprocent: 99% (965 besvarelser ud af 978 mulige)
Brugerundersøgelser i det elektroniske bibliotek Et DEF-projekt gennemført i vinteren Arbejdsgruppe: Alice Nørhede, DFB René Steffensen, KAAB Piet.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
København, den 1. maj 2006 Konverterings- gevinster og tillægsbelåning 2005 Seniorkonsulent Simon Bjerremann Jensen.
MMP 21 Model og Metode til Programudvikling – MMP 2 Modellering og simulering af Posthus – 2: Ekspedienten Pointer operationer Disken, oprettelse af objekter.
Lederforeningen for VUC:
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Patienters oplevelser på færøske sygehuse 2010 Spørgeskemaundersøgelse blandt 886 indlagte patienter Enheden for Brugerundersøgelser på vegne af det færøske.
Elevtrivselsundersøgelsen 2012 Århus Akademi Svarprocent: 80% (661 besvarelser ud af 829 mulige)
Elevtrivselsundersøgelsen 2012 Vesthimmerlands Gymnasium og HF Svarprocent: 98% (494 besvarelser ud af 503 mulige)
ETU 2007 | Elevtilfredshedsundersøgelse HTX Sankelmarksgade Baseret på svar fra 108 elever og lærlinge.
Side 1 af 7 Slåmaskiner og skårlæggere Dato: Græs, grovfoder & udfodring Technical and Spare Parts Information Model ……..: 40xx Emne ……….:
Kjeld Tyllesen, PEØ, CBS1 Transfer Pricing Kun internt salg Kjeld Tyllesen Erhvervsøkonomi / Managerial Economics Forudsætninger og Opgave.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret Produktionsgrundlag, Konventionelle mælkekvægbedrifter Antal regnskaber Landbrugsareal, ha
Elevtrivselsundersøgelsen 2014 For de gymnasiale uddannelser Vesthimmerlands Gymnasium og HF Svarprocent: 97% (474 besvarelser ud af 489 mulige)
It i de gymnasiale uddannelser Udstyr og anvendelse, 2010.
Elevtrivselsundersøgelsen 2011 Tech College Aalborg Svarprocent: 73% (549 besvarelser ud af 757 mulige)
Udviklingen på anbringelsesområdet. Samlet oversigt - forventet udgift og budget Antal børn Gns. pris fast ydelse Gns. pris tillægsyd.Forv.
Grunde til at jeg elsker dig
Inklusion på Skovlyskolen. Mål for inklusionsarbejdet; Udvikle inkluderende læringsmiljøer Understøtte stærke forældrefællesskaber Fastholde høj faglighed.
Oplæg Marsellisborg gymnasium 27/ Kan man bruge tilfredshedsundersøgelser i kvalitets og reformarbejdet? erfaringer Nykøbing Katedralskole.
Nationalt PKL seminar den 11. og 12. maj 2011 i Horsens
DEF-Brugerundersøgelse: Præsentation af projektet samt metoden Dansk Kundeindeks - Præsentation d. 25. oktober ved Piet Dahlstrøm.
Regnskab Menighedsregnskab Fælleskassen, regnskab Missionskassen, regnskab 2008.
Budgetopfølgningen 2010 Budget (inkl. korr.) Opfølgning i maj Gennemførte besparelser Forventet udgift uden besparelser Aktuel opfølgning BCB’s personale.
Elev- og Kursisttrivselsundersøgelsen 2010 VUC Vestsjælland Nord Svarprocent: 63% (347/555)
VTU 2008 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Aalborg Tekniske Skole Svarprocent: 27% (414 besvarelser ud af mulige)
Kursisttrivselsundersøgelsen 2014 For de gymnasiale uddannelser Nordvestsjællands HF og VUC Svarprocent: 498 besvarelser.
Evaluering på EGY Disposition: - Fra evalueringsplan til evalueringsstrategi - konkrete evalueringer og ”værktøj” - perspektivering ”Man kan ikke måle.
Elevtrivselsundersøgelsen 2015
Elevtrivselsundersøgelsen 2015
Elevtrivselsundersøgelsen 2010
Kursisttrivselsundersøgelsen 2016
Elevtrivselsundersøgelsen 2011
Kursisttrivselsundersøgelsen 2016
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Elevtrivselsundersøgelsen 2013
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For erhvervsuddannelserne
Medarbejdertrivselsundersøgelse 2019
Medarbejdertrivselsundersøgelse 2019
Præsentationens transcript:

Elevtilfredshed Århus Statsgymnasium 2009

2 Indhold Nærværende rapport indeholder resultaterne af Århus Statsgymnasiums elevtilfredshedsundersøgelse. Undersøgelsen er gennemført i maj Alle skolens elever har haft mulighed for at svare på undersøgelsens elektroniske spørgeskema. I alt har 404 elever besvaret spørgeskemaet. Svarprocenten er således 62%. En lignende elevtilfredshedsundersøgelse – efter samme metode og spørgeskema - blev gennemført i efteråret Hvor det er muligt og relevant sammenlignes resultaterne fra de to undersøgelser.

3 Underviseren Undervisningen Lokaler og udstyr Socialt miljø Tilbud Planlægning og organisering Model ImageElevtilfredshedLoyalitet

4 Tilfredshed og loyalitet

Elevtilfredshed

Loyalitet

Intern benchmarking 1z

Tilfredshed (Årgang)

Tilfredshed Ændring i årgangenes tilfredshed

10 Segmentering

DE TROFASTE PÅ-VEJ-VÆK - KERNEN DE TROLØSE AMBASSADØRER TILFREDSHED LOYALITET Lav Høj Lav Høj Segmentering Ambassadører er kendetegnet er kendetegnet ved høj tilfredshed og høj loyalitet. Deres yderst positive holdning bevirker, at de bidrager positivt til skolens virke, og at de anbefaler skole og uddannelse til venner og bekendte. Kernen er positivt stemt over for skolen og uddannelsen og er kendetegnet ved en mellem til høj tilfredshed og loyalitet. De bidrager ligesom Ambassadørerne positivt til skolens virke. De Trofaste udtrykker lav tilfredshed og mellem til høj loyalitet. Når de - trods den lave tilfredshed – ikke ønsker eller overvejer at forlade skolen, vil det typisk være begrundet i de betragtelige personlige omkostninger, der kan være ved at skifte uddannelse og/eller skole. De Troløse er meget kritiske og ikke afskrækkede ved tanken om at skifte uddannelse/skole, såfremt et markant bedre alternativ tilbyder sig. På-vej-væk er generelt kendetegnet ved at være utilfredse, og de er i tvivl om deres valg af uddannelse og uddannelsessted. 52,5% (41,1%) 39,6% (47,3%) 4,7% (4,8%) 2,5% (4,6%) 0,7% (2,2%)

Intern benchmarking (Årgang)

Intern benchmarking (Klasse)

Intern benchmarking (Køn)

15 Handlingsparametre

Tilfredshed (Årgang)

Betydning (Hvad betyder noget for elevernes tilfredshed?) 2007: 24% 2007: 23% 2007: 3% 2007: 25% 2007: 0% 2007: 21%

Betydning (Loyalitet)

Betydning (Image)

Prioriteringskort (Tilfredshed) INDSATSERSVAGHEDER STYRKERMULIGHEDER

Prioriteringskort (Image) INDSATSERSVAGHEDER STYRKERMULIGHEDER

Planlægning MULIGHEDERSTYRKER SVAGHEDER INDSATSER

Undervisning

Undervisning (2)

Lokaler og udstyr MULIGHEDERSTYRKER SVAGHEDERINDSATSER

Underviseren

MULIGHEDERSTYRKER SVAGHEDERINDSATSER

Socialt miljø MULIGHEDERSTYRKER SVAGHEDER INDSATSER

Tilbud MULIGHEDERSTYRKER SVAGHEDERINDSATSER

31 Baggrund

Tilfredshed (Køn)

Tilfredshed (Studieretning)

Segmentering (Studieretning)

Tilfredshed (Lektietid)

Tilfredshed (Klasse) UndervisereUndervisningLokaler og UdstyrSocialt miljøTilbudPlanlægningImageTilfredshedLoyalitet 1a71,868,559,981,471,070,171,664,679,4 1b88,781,069,692,775,475,884,681,893,9 1c78,469,065,477,769,072,275,469,078,9 1d84,175,362,879,078,572,080,076,890,9 1u78,475,166,881,969,867,378,872,784,6 1w73,165,860,983,270,066,571,674,487,1 1x81,371,770,083,275,774,481,177,890,3 1y80,773,165,589,782,376,179,680,992,4 1z71,568,859,083,270,562,778,170,981,0 2a67,964,166,076,077,866,570,871,082,7 2b74,565,059,984,572,867,273,569,686,8 2c74,365,164,470,265,766,073,266,976,9 2d71,167,163,975,272,667,672,172,385,5 2u70,866,663,371,766,064,570,465,776,6 2w68,364,263,985,468,567,877,671,988,1 2x78,868,973,888,072,171,180,575,883,2 2y71,670,258,382,266,265,869,669,880,0 2z74,868,071,682,776,964,877,472,385,3 3a82,270,070,588,375,771,781,485,886,2 3b75,070,966,473,785,465,580,771,087,0 3c74,769,266,087,878,964,177,571,188,1 3d75,571,461,987,175,569,673,778,791,4 3w77,267,368,691,279,674,882,384,692,7 3x77,773,567,381,382,069,480,373,394,7 3y76,667,965,677,867,273,471,174,087,8 3z86,876,577,085,087,078,590,779,990,0

37 Konklusion