Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afChristian Ludvigsen Redigeret for ca. et år siden
1
Kjeld Tyllesen, PEØ, CBS1 Transfer Pricing Kun internt salg Kjeld Tyllesen Erhvervsøkonomi / Managerial Economics Forudsætninger og Opgave
2
Forudsætninger -1 type halvfabrikata produceres i en separat produktionsafdeling og har her sine egne MC P. -Der er intet eksternt marked herfor. -Det færdige halvfabrikata sælges KUN til selskabets Marketingafdeling, der færdiggør produktet - med egne MC M – og sælger det eksternt. -Der går ét stk. halvfabrikata til hvert styk færdigprodukt.
3
26. Transfer pricing – kun internt salg P Ekst MC P Q KR. P Ekst = - 0,082 Q + 152; MC M = 0,025 Q + 9; MC P = 0,037 Q + 20 Et opgaveeksempel: MR Ekst = - 0,164 Q + 152Q Int = Q ekst = 544,25 P Int. = 40,14 Det eksterne marked 1. P Ekst fastlægges 2. MR Ekst fastlægges 3. MC P fastlægges 4. MC M fastlægges Produktionsforhold MC M 5. MC I alt = MC P + MC M (lodret addition) MC Ialt = 0,062 Q + 29 Optimering 6. Find Q Int (= Q Ekst ), hvor MR Ekst = MC I alt 7. P Int (=”Transfer price”) findes P Ekst. = 107,37 8. P Ekst findes Og til slut resultatet = 33.471,38 kr. 9. Ekstern omsætning = 58.436,12 11. Intern omsætning = 21.846,20 10. TVC = 24.964,74 kr. 12. DB Marketing = 27.990,77 13. DB Produktion = 5.480,60 926,83 1.853,66 20 9 29 152 P Int + MC M = 0,025 Q + 49,14 <= 62,74 49,14 3
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.