Oplevet Organisatorisk Klinisk Videnskab TeknologiProfession Patient.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Aldersintegration - et middel til at opnå målet
Advertisements

Forskningsstrategi på centerniveau
V ELKOMMEN TIL FÆLLES P- AFTEN I G L. B RABRAND DAGTILBUD Fællesskab skaber vi sammen Mangfoldigt fællesskab.
Fra integration til inklusion
Lærerprofessionen.
Mind:lab Patrik Gustavsson Culture Manager. mind:lab Økonomi og Erhvervsministeriets kreative væksthus for afprøvning og udvikling af nye ideer Projekthotel.
”Sammenhængende patientforløb i psykiatrien”
Qualifying In-service Education of Science Teachers Silkeborg
Dagkirurgisk sygepleje
Deltag i konkurrencen om at blive regionens mest succesfulde eller modigste initiativ på Center for Telemedicins konference den 11/ Beskriv jeres.
LSP - Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis, Institut for Læring og Filosofi, AAU og UCN,
Høring om byggeriets kvalitet, effektivitet og udvikling, 20. november 2002 Indledning ved Lone Møller Sørensen, direktør for By og Byg.
It-ledelse for ikke-it-chefer
Ledelse af innovative medarbejdere
Bedre offentlige løsninger – motivation med borgeren i centrum
Innovation – et mindset hos ledere og medarbejdere Tina Lambrecht Danske Fysioterapeuter.
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
Konkurrenceudsættelse – organisering, produktivitet, effekt FOPS arrangement , v. Henning Nilausen Indlægget kommer ind.
Kend din Kerneopgave Silkeborg September 2014
EPJ Messedag den 9. april 2013 Koncerndirektør Ole Thomsen.
Team En gruppe er en samling mennesker, der Har fælles mål
Forældremøde august Skoleområdets oplæg – Trørødskolens indskolingsplan.
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Konference Indsats, udvikling og samarbejde på det sociale område.
1 ProLeague - High performance leadership BEDST …når det gælder.
Specialisering af træningsområdet i det kommunale sundhedsvæsen Temadag for kommunale ledere Oplæg til debat Karen Langvad Danske Fysioterapeuter.
1 Marianne Tewes, Hjertecentret Implementering af en klinisk retningslinje – effekt af et uddannelses- & træningsforløb for erfarne sygeplejersker Dokumentationskonference.
Hvordan ser patientens supersygehus ud? Chefredaktør Erik Rasmussen Mandag Morgen Dansk Selskab for Medicinsk Prioritering 7. maj 2009.
Mulighed for øget produktivitet i det offentlige.
Regionshospitalet Hammel Neurocenter Hospitalsenhed Midt "Hvad er udfordringerne og perspektiverne set i praksis?" ved ledende terapeut Lis Kleinstrup.
DSKB’s Generalforsamling Vision og strategi 24. Maj 2011.
Akutafdelingen På vej mod DNV Oplæg til gruppearbejde: Hvad gør vi først? Hvad gør vi siden?
Målet er … En længere skoledag med mere tid til undervisning Nye og mere varierede undervisningsformer Mere fokus på faglighed Mere fokus på trivsel Og.
Rammesætning og frihed under krydspres Rebildkonferencen 2012 Skolelederforeningen.
Integreret psykiatri og rehabilitering - en fælles platform Workshop: Det organisatoriske perspektiv Forskningsoverlæge, ph.d. Lene Falgaard Eplov Forskningsenheden.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
Ledelsesrum Oplæg til refleksion
Inklusion og inkluderende processer
Temadag for klubberne i Roskilde 2012 Af Direktør Jesper Reming Tangbæk, Børn og Kultur Børn og Kultur.
Erfaringer: Rodede patientforløb - lange interne ventetider Patienten tabes mellem sektorerne 1935 var 105 mulige interpersonelle relationer blandt sundhedspersonalet.
Hospitalsenheden Vest Ledelse i Akutafdelingen Per Østergaard Jensen Cheflæge Hospitalsenheden Vest.
Lederkonferencen 9. juni 2010
Symposium, Ministeriet for Børn og Undervisning, 5. november 2012
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Hvad er Smart Specialisation? …hvorfor i Klog Hverdagsmad?
Ole Nørby 1 Kvalitetsreformen Bedre velfærd og større arbejdsglæde Høj kvalitet i den offentlige service: 1.Brugerne i centrum 2.Attraktive arbejdspladser.
Fremtidens velfærdsrelationer og offentlig værdiskabelse
AKUT TEAM ”Hvad kan sygeplejersker byde ind med for at inddrage borgere og patienter i relation til den akutte sygdom” v/Gitte Nørgaard, Chef for Sygepleje.
Revitalisering og videreudvikling af den faglig-strategiske ledelse Den 24. februar 2015 Søren Barlebo Rasmussen
Hvordan arbejder sygehusene med fokus på sammenhæng?
Beskrivelse af strategisk projekt: Prioriteret forskningsportefølje Strategi Indsatsområde: Forskning og Samarbejde Programejer: Tomas Joen Jakobsen.
September 2007 | IBM © 2005 IBM Corporation ITIL – hvad, hvem og hvorfor? Nina Berthou Process Delivery Manager for the Configuration Management Process.
En meningsfuld beskæftigelsesindsats Claus Jeppesen HR konsulent, McDonald’s Danmark ApS - Virksomhedens servicebehov.
Psykisk arbejdsmiljø med fokus på teamsamarbejdet Temadag for AMR – Gladsaxe Lærerforening.
Sundhedsaftalernes betydning for bedre sektorovergange Det sammenhængende sundhedsvæsen – set fra regionernes perspektiv Kontorchef Janet.
ATV temamøde Den Danske Fødevaresektor – globale og fremtidige muligheder 10. december 2012 Flemming Nør-Pedersen Direktør, Landbrug & Fødevarer.
”…risikoen for at falde mellem to stole blev minimeret for den ældre borger i Odder; man tilbød og realiserede ”det gode patientforløb” fra første symptom.
Uddannelseansvarlige
Kompetenceudvikling – fokus på forberedelse og effekt
VELKOMMEN TIL HALVÅRSMØDET DEN 16. NOVEMBER 2016
Værdibaseret styring i Hjertecentret Sundhedsudvalgsmøde 20. juni 2017
Workshop 1: Parathed til forandring Teoriramme ved Søren Bie Bogh
Fremtidens sundhedsvæsen i et erhvervsmæssigt perspektiv
Forskningsstrategi
Relationel Kapacitet: Ledelse af relationel velfærd Carsten Hornstrup
Patientens møde med sundhedspersonalet
Interne survey som ledelsesværktøj
Fremtidens sundhedsvæsen i et erhvervsmæssigt perspektiv
Møde 11. april 2019 GRØNT RÅD.
Et rum er ikke blot et rum:
Præsentationens transcript:

Oplevet Organisatorisk Klinisk Videnskab TeknologiProfession Patient

Sammenhæng Specialisering Fragmenter Samling Få ansigter Mange ansigter Forventninger Virkelighed Kilde: Modificeret fra Ulrik Feldberg, Diagnostisk center i Silkeborg

Evolution Gradvis forandring Naturlig udvikling Revolution Radikal forandring Ofte efter indgreb B- plan S- plan A- Plan

”First we shape our buildings, thereafter they shape us”

Faglighed er at kunne noget Professionel er at være noget

Almene kompetencer Generelle kompetencer Kernekompetencer

Inspirator Integrator Innovator Idealist

MålIdealer Ledelse OpgaveFag Fælleskab Sprog Udvikling Behov

IndividKulturSystem Konservatisme

AnkomstOpholdAfgang Akut Indkaldt Hjem Patient kredsløb Service kredsløb Videns kredsløb Opgaven er på alle måder at skabe mest værdi for patienterne – værdikædetanken er definerende

Patienten på sporet - standardiserede tidsstyrede patientforløb Teknologien kommer til patienten og ikke omvendt - schweitzerknivsmetoden Få og sikre og veldefinerede overgange - stafetmetoden Opgaven løses i multidisciplinære teams i et interdisciplinært samarbejde

De dygtigste medarbejdere er forudsætningen for al kvalitet Forskning og uddannelse er investering i fremtidens kvalitet Patienten er hædersgæsten og en afgørende kilde til læring og kvalitet Al kvalitet bunder i en god idé – giv de lyse hoveder en chance

En klynge er højeste fællesnævner En smeltedigel for specialer Et resultatcenter for kvalitet Et fællesskab for ressourcer Et samlingssted for patienterne Et samlingssted for kompetencer En ledelsesenhed En uddannelsesenhed En innovationsenhed

Direktion Klynge ACP-klyngeKlynge B RytmeKarKræftKlapIskæmi Team 1 Team 2 Team 3 Team 4 Team 5 Team 6 Team 7 Team 8 Team 9 Team10 Operationelt Taktisk Strategisk LedelsesgradientLedelsesgradient

Input – Proces – Output - Effekt Organisatorisk læring Konse kvens Individ System Resultat Indsats Forretning Kultur Opgave

Matrix kræver fælles idealer Matrix kræver stærke normer Matrix kræver kollegialitet Matrix kræver innovation Matrix kræver integritet

Vejen til centerdannelse Forberedelse Rammeplaner Centerbeskrivelser Centerlederafklaring nov apr aug. 2012jan Medarbejder involvering Patientforløb Visitationsretningslinjer Ændrede arbejdsgange Teams samspil og struktur Kulturdannelse