Projekt HfO Obligatorisk skemalagt lektie- og opgaveværksted for 1. hf elever.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Advertisements

Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
NGG-INFO 1.
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Information om folkeskolereformen tirsdag den 29. april 2014 mellemtrinnet.
NGG.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
”Den gode elev” Kvalifikationer er defineret som den enkelte persons faglige, sociale og personlige færdigheder og kunnen Kompetencer betegner personens.
Elevens læringsuge for Hovedforløbet PV MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag Kl. 8.15– ¾ timers blok inkl. 15 min. pause Kl. 8.15– ¾ timers blok.
Hvordan kan forældre støtte op om barnets skoleliv?
Et væksthus for børn og voksne
NGG.
DANSK-HISTORIE-OPGAVE
Ændringerne Understøttende undervisning Uge-struktur ??
HF på Falkonergården 2011.
Optagelseskrav på hf Afsluttet 10. klasse og direkte på hf
Skolereform august 2014………………
Handelsgymnasiet JTP Idrætslinjen
Info-aften på HTX Vibenhus
Vi byder dig velkommen på Handelsskolen Nordsjælland
Information om folkeskolereformen mandag den 28
NGG-INFO 1.
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
Målsætning og værdigrundlag for Sølvgades Skole Målet er, at eleverne på Sølvgades Skole bevarer lysten til at lære, at være nysgerrige, selvstændige og.
Folkeskolereformen - generel information
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
NGG-INFO.
NGG-INFO.  Afsluttet 10. klasse.  Aflagt afgangsprøve i fagene: Både skriftlig og mundtlig: Dansk, matematik, engelsk. 10. klasse-prøve eller 9. klasse.
Folkeskolereformen Esbjerg kommune
Uddannelsesvejledning i 10.klasse Ungdommens Uddannelsesvejledning Nordvestsjælland UU-vejleder Brian Nybo (10.B, 10.C + drenge i 10.D) Tina Krogsdal (10.A,
FREDERICIA GYMNASIUM OG HF KULT-FAGET CHRISTINA SPANGGAARD, SEPT. 2011
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Info-aften på HTX Vibenhus
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Reformen på Stavnsholtskolen. Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de udnytter deres potentialer optimalt Folkeskolen skal mindske betydningen af.
S TUDIERETNINGSPROJEKTET ÅSG H VAD ER ET STUDIERETNINGSPROJEKT ? En skriftlig opgave i typisk to fag Du skal tage udgangspunkt i et studieretningsfag.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Gymnasierne Erhvervsskolerne Aars Handelsgymnasiet Teknisk Gymnasium Rektor/uddannelseschef Gert Husum.
GØR EN GOD SKOLE BEDRE! 1.Folkeskolen skal udfordre alle, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i.
Skanderborg-Odder Center for Uddannelse. Incitament til at søge Hold Fast midler:  Lektiecafé sidst på dagen virker ikke så optimalt: elever udebliver/er.
Å RHUS A KADEMI v/ Peter Hall Oplæg på konferencen Holdt vi så Fast? Langkær Gymnasium – HF – IB World School 29. april 2011.
Elevtrivselsundersøgelsen 2012 Vesthimmerlands Gymnasium og HF Svarprocent: 98% (494 besvarelser ud af 503 mulige)
Eliteidræt på HHX Herning
Lektiefængsel på TG Tørring Gymnasium: 430 elever Landgymnasium
Elevtrivselsundersøgelsen 2014 For de gymnasiale uddannelser Vesthimmerlands Gymnasium og HF Svarprocent: 97% (474 besvarelser ud af 489 mulige)
Oplæg Marsellisborg gymnasium 27/ Kan man bruge tilfredshedsundersøgelser i kvalitets og reformarbejdet? erfaringer Nykøbing Katedralskole.
1. Kommunikation 2. Årets gang – Skole/hjemsamtalerne 3. Prøverne 4. Dansk 1. Den daglige undervisning 2. Afleveringer 5. Matematik 6. Styrkebaseret undervisning.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
Skanderborg-Odder Center for Uddannelse.  Baggrund for at søge Hold Fast midler  Hold Fast – introduktion  Hold Fast – introduktion: elevkommentarer.
Skolebestyrelsens forældremøde tirsdag d. 4.marts Den nye skolereform - rammen Ved Kirsten Brønd 2. Fremtiden for Høsterkøb Skole Ved bestyrelsen.
Velkommen til infoaften om de gymnasiale uddannelser Ungdommens Uddannelsesvejledning Nordvestsjælland.
EN NYTÆNKNING AF HVERDAGEN PÅ HG - TANKER OM SKEMAET Præsentation af rammeforsøg.
Kursisttrivselsundersøgelsen 2014 For de gymnasiale uddannelser Nordvestsjællands HF og VUC Svarprocent: 498 besvarelser.
Fokusgruppeinterview med lektieintegreret hf PANG.
Aftenens program Kl – 19.15Velkomst på torvet – Forældre sidder på stole og elever står op. Kl. ca Elever går med lærere til teamlokaler.
Greve Gymnasium Skemalagt elevtid Forsøg med start i skoleåret Forsøget omfatter hele skolen: -Alle fag med skriftlig dimension -Alle lærere og.
Elevtrivselsundersøgelsen 2015
Studieretningsprojektet
Velkommen Orientering til nye HF-elever.
Lærerrolleprojektet Titel: ’Nye lærerroller på VUC – øget gennemførelse gennem social ansvarlighed’ Formål: At nedbringe fravær og frafald på.
Ungestrategiens ledergruppe
Studieretningsprojektet
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Selvevaluering og opfølgningsplan
Præsentationens transcript:

Projekt HfO Obligatorisk skemalagt lektie- og opgaveværksted for 1. hf elever

Baggrund: Tidligere års oplevelser af manglende skriftlige afleveringer  frafald og dårligt eksamensresultat Manglende forberedelse til de enkelte lektioner Manglende evne til at strukturere hjemmearbejdet Elevgruppen (ikke boglige hjem, psykiske problemer, etnisk) Erfaring fra tidligere år med individuelle obligatoriske indkaldelser Elever, der har ønsket at komme i opgaveværksted for at undgå at komme bag ud med afleveringer

Formål: Hjælpe eleverne til at strukturere deres skolearbejde Give eleverne tid til lektielæsning og opgaveskrivning Tilbyde kvalificeret hjælp til lektielæsning og opgaveskrivning Styrke samarbejdet mellem eleverne omkring lektielæsning og opgavebesvarelse Styrke de sociale relationer og dermed opnå øget tilstedeværelse Mulighed for tættere kontakt til faglærere

Praktiske organisering: Skemalagt to blokke á 90 min varighed hver uge Placeret tirsdag og torsdag 1. blok Alle 5 klasser skemalagt samtidig Faglærere repræsenteret i alle blokke Følgende fag repræsenteret: dansk, engelsk, matematik nf

Forventninger: Færre elever der mangler skriftlige afleveringer og mindre fysisk fravær Øget lyst til at komme til undervísningen og deltage aktivt i timerne Bedre mulighed for personlig kontakt til lærerne Flere elever, der knækker skolekoden  bedre trivsel Styrkelse af hf-miljøet (kende andre end ens egne klassekammerater)

Vores overordnede håb for projektet: Flere elever igennem hf-uddannelsen og med det bedst mulige resultat