Hvordan påvirker VEU rådets arbejde et AMU og VEU under forandring? BAI konference 18/11 2014.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Status for de lokale uddannelsesudvalgs rolle efter lovforslag om VEU-centre på Konference for Lokale Uddannelsesudvalg og repræsentanter fra udbydere.
Advertisements

Kompetencebalancen FLASKEHALSE EFTERSPØRGSEL UDBUDMARGINALISERING.
Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
22. juni 2014 Status på projektet ’Kvalitetssikret IKV – et bidrag til løft fra ufaglært til faglært’
Fleksuddannelsen – fra vision til ?. Fleksuddannelse ” Til unge, der ikke har forudsætninger for at gennemføre en almindelig ungdomsuddannelse, skal der.
Dialogmøde 16. maj 2013 Skolebestyrelser og Familie- og Kulturudvalget.
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Vurdering af basale færdighed, FVU og IKV i AMU
Undervisningsministeriet Temadag for regionale kompetencecentre 27. juni 2007 Fremtidens proceskonsulentuddannelse.
Hvad er AMU’s placering i uddannelsessystemet? Hvem laver AMU?
VI VIL : – Velfærd, konkurrenceevne, sammenhængskraft HVAD ER vores udgangspunkt : –Arbejdsmarkedet –VEU ET FÆLLES ANSVAR : –Hvad kan AMU bidrage til.
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Det lokale uddannelsesudvalg - LUU Opgaver for LUU på en skole med transport- uddannelser LUU har en central rolle i styringen af de offentlige uddannelsestilbud.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
AMU evaluering Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete Giehm-Reese, Region Midtjylland.
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Planlægningsmodeller i det ny AMU Et samarbejde mellem Københavns Socialpædagogiske seminarium Københavns Socialpædagogiske seminarium & Social- og Sundhedsskolen.
Perspektiver på voksen- og efteruddannelsesområdet
Møde i LUU Horsens Lokale efteruddannelsesudvalgs opgaver og samarbejdet med skolerne.
EUD-reform 3-i-1 Uge 26, vvs 25. juni 2014.
Kompetenceudvikling og fastholdelse
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Skolernes bud på krisen i AMU systemet – og Hvad kan gøres bedre? Frank Tonsberg BAI - skolekonference
VEU-Centrenes rolle i løsning på voksen- og efteruddannelsesområde
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
AMU som element i jobpakkerne Annette Ramsøe Kontor for livslang læring 19. August 2009.
Uddannelsescenter Holstebro
State of the union INDKØB INFRASTRUKTUR FORMIDLING UDVIKLING.
Er VEU-systemet gearet til tidens krav om uddannelse og kompetenceudvikling? – Og hvordan kan RKV i større udstrækning bringes ind, og hvad kræver det.
Ledelsesmæssige og kvalitets- udviklingsmæssige overvejelser Ved udarbejdelsen af Handlingsplan for øget gennemførelse 2013 på SOSU C Oplæg på orienterings-
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Aftale om bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser
Head of Education - PostNord
Protokollat ok.2014 om rekruttering og opkvalificering til bygge – og anlægsprojekter Dansk Byggeri og 3f vil i fælleskab iværksætte en række aktiviteter,
Detailhandelsuddannelser Skolemøde
v/ Jakob Harder, vicedirektør Undervisningsministeriet
Oplæg fra EPOS på Augustseminar 2014 Nyborg 15. august
Generelt om takstanalysen Takstanalysen blev offentliggjort den 28. august 2007 Takstanalysen skal være en del af grundlaget for efterårets drøftelser.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Erhvervsuddannelser.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
”Det er i handlingen, at magien ligger”
Erhvervsakademiloven VISION: Udvikling af KVU og VVU Stærke KVU-miljøer med Faglig tyngde Forankring af ansvar, herunder for økonomi Ledelsesmæssig kapacitet.
At deltage i projektarbejde
Oplæg til LO Torsdag den 30. august 2007 Bedre vejledning og rådgivning.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" VEU-rådet.
P ROJEKT : ” LÆREPLADSER TIL ALLE ” I T HISTED 14/
Landsorganisationen i Danmark Hvor er AMU på vej hen ? Arbejdsmarkedsuddannelsernes fremtid Oplæg v. Anne Bruvik-Hansen, LO Danske Erhvervsskolers Årsmøde.
Øget behov for kompetenceudvikling - og hvordan kan AMU spille ind.
Lars Kunov Direktør Danske Erhvervsskoler Udfordringerne for erhvervsskolerne.
VEU centrenes rolle med nye reformer John Vinsbøl Udviklings- og VEU chef.
Landsorganisationen i Danmark Bedre erhvervsuddannelser til unge og voksne Ejner K. Holst LO sekretær.
LUU konference d. 20. oktober 2009 Oplæg v. Gitte Vind, formand for EPOS Samarbejdet mellem EPOS og de lokale uddannelsesudvalg.
Vejlederkonference Randers Tirsdag den Voksenvejledning.
Finanslovsforslag Omprioriteringsbidrag  Omprioriteringsbidraget, som blev indført i FL16, har som konsekvens, at skolerne blev reduceret 2 %
Nye veje i uddannelses- og beskæftigelsessituationen i Østdanmark Temamøde 9. december 2011 Nye veje i uddannelses- og beskæftigelsessituationen i Østdanmark.
Den virksomhedsrettede integrationsindsats
BAI konference 2016 Velkommen Konferencens temaer Hyggesnak
Forebyggelse af rekrutteringsudfordringer
3 partsaftaler Forebyggelse af rekrutteringsudfordringer
TURs strategikonference
Det kommende udbud – refleksioner og debat
BAI skolekonference 13. november 2018 Titeldias
Digitalisering af VEU VEU-udbydernes brug og vurderinger af e-læring og blended learning - surveyresultater FLUID konferencen, tirsdag den 11. december.
Den Udbud og prøver i Amu
Foreløbig tidsplan for implementering af EUD-aftalen
TREPARTAFTALENS FORVENTEDE BETYDNING FOR SOSU SKOLERNE
Per Clausen, Uddannelsesnævnet
Præsentationens transcript:

Hvordan påvirker VEU rådets arbejde et AMU og VEU under forandring? BAI konference 18/

VEU-rådets arbejdsform 1.Sætte dagsorden for VEU 2.Inddragelse af efteruddannelsesudvalgene 3.’Praktiker-inddragelse’ 4.Skarpe tema-drøftelser BAI konference 18/

Hvor er AMU på vej hen? AMU-aktiviteten fordelt efter antal deltagere (kursister), årselever og (kvartals)personer En årselev svarer til en kursist undervist på fuld tid (37 timer) i 40 uger. BAI konference 18/

 Serviceeftersyn  teknisk eftersyn – efteruddannelsesudvalg  Regelsanering – efteruddannelse.dk – brugerundersøgelse  Ændring af beskrivelsessystemet (10/ efteruddannelsesudvalg)  Fleksible afholdelsesformer (holder 7,4?) Det endelige resultat af serviceeftersynet forelægges for VEU rådet den 16/12. BAI konference 18/ VEU rådet ”nu”

Pulje 1 (643 millioner)  Almen VEU  Erhvervsrettet VEU Pulje 2 (347 millioner)  Videregående VEU BAI konference 18/ VEU millionerne - vækstpakken

BAI konference 18/

5% forøgelse af aktivitet (målt i forhold til 2013) Midlertidig takstforhøjelse (2014) Styringseftersyn, herunder taksteftersyn (2016) EfterUddannelse.dk forbedres (light udgave) Styrkelse af voksenvejledning Midlertidig takstforhøjelse til virksomhedsforlagt undervisning Midlertidig takstforhøjelse ved udbud af AMU på alle tidspunkter (fleksibilitet) Midlertidig nedsættelse af deltagerbetaling for tekniske og merkantile kurser Fortsættes: BAI konference 18/ Initiativerne på erhvervsrettet VEU i årene 2014 – 2020 er:

Pulje til udvikling af digital læring og styrkelse af lærerkompetencer til digital læring Øget brug af standardmerit og RKV i EUV Styrkelse af min kompetencemappe Fuld deltagerbetaling for personer med en forældet uddannelse fjernes midlertidigt Ingen deltagerbetaling på AMU-dansk og matematik i kombination med et andet AMU kursus Endvidere er der afsat midler til systemtilpasning og tilsyn  Udbudsrunde (i 2016?)  Opkvalificering til SOSU på EUD enkeltfag  Mere brug af fjernundervisning – e-læring BAI konference 18/ Initiativerne på erhvervsrettet VEU i årene 2014 – 2020 er:

 Udbud og udbudsstyring (februar 2015)  Fleksibilitet og læringsstrategier (juni 2015)  Det regionale samarbejde – herunder erfaringer med RAR ((september 2015)  Fremtidens VEU (december 2015) BAI konference 18/ VEU råd temaer

BAI konference 18/ Don Quixote eller AMU?