Kronikerforløb i Aabenraa Kommune. Indhold Hvilke forløb har vi? Kom godt i gang! Cases med borgere og forløb med: Type-2-Diabetes Kronisk Obstruktiv.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Lysbilledserien (nr. 3 af 3) indeholder blandede korte stræktyper: -bingostræk -grovorienteringsstræk -finorienteringsstræk -transportstræk Find evt. algoritmen.
Advertisements

VE-anlæg Solceller (Case og opgave).
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Orientering om revisionen af social- og sundhedsuddannelsen
Der er et yndigt land …. Der er et yndigt land …
Oplæg ved Claus Graversen, chefsygeplejerske 3. April 2013
Social ulighed og kronisk sygdom Sundhedskonference 12. september
Borgernes barrierer for brug af IT
Perspektiv på den faglige indsats blandt borgere med Diabetes Type 2 - et bidrag til udvikling af kronikerprogram for diabetes.
Master titel: Gill Sans 40pt (ALL CAPS) Brug under titel til: Præsentation holders navn (Gill Sans 19pt) Afdelingsnavn (Gill Sans 15pt) KØBENHAVNS KOMMUNE.
Program Introduktion til selvbetjening på biblioteket Velkomst i mødelokale 1 Overvejelser FØR du går i gang Søgetricks OPGAVER.
v/ Professor Lars Ehlers, Aalborg Universitet
Hvem er vi? •Vi er organiseret i KBH Amts behandlingscenter for stofbrugere. •Vi er 3 år gamle. •Hjulpet i gang af fokus på Ecstasy. •Hjulpet i gang af.
Diana Kristensen, Overlæge, Psykiatrisk Center København
Aabenraa – Haderslev sygehus ?
Biblioteket er ”godt tidsfordriv” til at få tiden til at gå.
Det Danske Auditory Processing Disorder test batteri
Brugerinddragelse i et uddannelsesperspektiv
Elevernes digitale dannelse
Type 2 diabetes Diabetestyper Diabetesundervisning ved sygeplejerske
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Transport Transport  Morten, Johan og Mikkels undersøgelse:  Vi ville finde ud af, hvor mange der kører, cykler eller går i skole. Vi vil lave en film.
Sammenhængende udviklingsforløb kræver mere end én reform
Den oversete epidemi Data fra 2002.
Status Palliativ indsats Danmark
Arbejdsmarkedsuddannelser – også for personer med læse-, skrive- og regnevanskeligheder Oplæg fra AMU-Fyn Konference d. 22/5 -07.
Kliniske retningslinjer!
Facilitatorordningen: - Hvordan kan du bedst muligt udvikle kronikeromsorgen i din klinik? Store Praksisdag 3. februar 2011 Facilitatorer Bjarne Jørgensen.
1 & Om holdninger og holdningsændring blandt ledere og medarbejdere på sociale institutioner Evalueringsmedarbejder.
Titel: Arial, fed, skriftstr. 20, mørkegrå. Tekst: Arial, normal, fed eller kursiv, skriftstr. 10, 12 og 14 til print – 16 og 18 til projektor – mørkegrå.
Leder af Frivilligcenter Aarhus
Status for sundhedsaftalerne og et kig fremad på 2. generations sundhedsaftaler – Et regionalt perspektiv Christian Blaase Johansen, enheden for kommunesamarbejde.
1 Kroniske patienter og takststyring Økonomiske incitamenter virker!
UTA- Årshjul. Optag på ungdomsuddannelserne 11. September 2013.
1 Resultater og perspektiver – Samordningsudvalg Syd
Høje Tåstrup kommune Sundhedsprofil og forebyggelse 11. september 2006
) Facilitatorordningen Store Praksisdag 3. februar 2011 Facilitatorer Bjarne Jørgensen & Tom Simonsen.
Anne-Mette Sørensen, Allerød Kommune
1 PROGRAM Velkomst Hvordan finder jeg det, jeg er ude efter ? - faglitteratur og skønlitteratur - tallene på bøgerne Bibliotekets søgesystem - hvornår.
KOL: Behandling, rygning og rehabilitering
Resultater af avlskontrollen med præbasis læggekartofler 2004 Bjarne Risvig og Lars Møller Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Planteavl.
Den digitale kløft Professor Birgit Jæger Institut for Samfund og Globalisering Roskilde Universitet.
Master titel: Gill Sans 40pt (ALL CAPS) Brug under titel til: Præsentation holders navn (Gill Sans 19pt) Afdelingsnavn (Gill Sans 15pt) KØBENHAVNS KOMMUNE.
Projekt It for alle Projektets deltagere: Hanne Bjørn, Roskilde Bibliotekerne Susanne Kierkegaard, Roskilde Bibliotekerne Kirsten Syska, Roskilde Bibliotekerne.
Hvordan skaber man røgfrie miljøer? Workshop 4: Hvordan skaber man røgfrie miljøer? Hvad er ledelsens, medarbejdernes og borgernes rolle? Om tobaksforebyggelse.
Matematik B 1.
Livsstilsændringer i Flok. 2 Aabenraa kommune 6000 medarbejdere Ca. 450 arbejdssteder MED. System med HMU som beslutningsorgan.
Unges brug af stoffer i et multi-dimensionelt perspektiv
Grunde til at jeg elsker dig
Efter blodproppen - Hvad ved vi om betydningen af comorbiditet hos hjertepatienten? Mogens Lytken Larsen Ledende overlæge, dr.med Hjertemedicinsk.
Læringsmål på Ans Skole del III
Problemer ved diabetiske fodsår – hvorledes løser vi dem ?
KOL Vægt og KOL.
Hej 8. klasse… Jeopardy.
Udbredelse af telemedicin til borgere med KOL - ØA16-aftale mellem regeringen, Danske Regioner og KL Bilag 7b Præsentationsslides til brug i landsdelsprogrammerne.
Patientuddannelse – en medicinsk teknologivurdering Torben Jørgensen Formand for arbejdsgruppen Forskningscenter for Forebyggelse og Sundhed Baggrund og.
Kompetencemål 5  Borgerens ønsker og livskvalitet skal holdes ved lige, imens man motivere dem til en sundere livsstil – og få en bedre livskvalitet.
Figur 8.14 Kronisk obstruktiv lungesygdom (KOL), jf. figur
Det nære sundhedsvæsen
Erfaringer fra Aalborg Kommune
FULDKORNS SUNDHEDSGAVNLIGE EFFEKTER
Social ulighed i sundhed i Københavns Kommune
FULDKORNS SUNDHEDSGAVNLIGE EFFEKTER
Social ulighed i sundhed i Københavns Kommune
AKUTTEAMET I SILKEBORG KOMMUNE
Brobyggerordningen mellem Esbjerg Kommune og FAM-SVS
Ældre i et sundhedsvæsen - set fra almen praksis
Præsentationens transcript:

Kronikerforløb i Aabenraa Kommune

Indhold Hvilke forløb har vi? Kom godt i gang! Cases med borgere og forløb med: Type-2-Diabetes Kronisk Obstruktiv Lungesygdom (KOL) Hjertekarsygdomme Perspektivering… 2

Hvilke forløb har vi? Forløb for borgere med følgende lidelser: Type-2-Diabetes (70/70) KOL eller rygerlunger (51/50) Hjertekarsygdomme (77/60) Kræft (21/40) Metabolisk syndrom (23/20) Claudication Intermittens eller vindues- kigger-syndrom (25/20) 3

4

Forløb med Type-2-Diabetes 5

Forløb med KOL 6

Forløb med hjertekarsygdom 7

Perspektivering Har vi de rigtige borgere i forløbene? Hvad får vi ud af dem? Hvordan bliver vi hurtigere opmærksomme på de borgere, der kan få gavn af tilbuddene? 8