Ekspertgrupper Grupperne får hver især et punkt fra mindmappet:

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Foreningsudviklingstesten
Advertisements

Essay - genren Mål med forløbet: At kunne forstå og analysere essays
At analysere noget: “Opløsning af noget i dets bestandele.
Elsker DU også at læse lektier?
90’ernes litteratur og litteratur i det nye årtusinde
3 ungdomsromaner i et kompetenceperspektiv
Arbejdspladsudvikling
Danskforløb i 10. klasse Gentofte Ungdomsskole
KREATIV FOTO 4 MENNESKER LANDSKAB OG MENNESKER 6. SEP. – 11. OKT
Cv. Jørgensen Abonnenten
Transport Transport  Morten, Johan og Mikkels undersøgelse:  Vi ville finde ud af, hvor mange der kører, cykler eller går i skole. Vi vil lave en film.
Å.
KREATIV FOTO 5 MENNESKER LANDSKAB OG MENNESKER 6. SEP. – 11. OKT
Dagsorden Refleksionsspørgsmål til bloggen Billedsprog Læse ”Hovedet”
Naja Marie Aidt Bavian.
At analysere noget: “Opløsning af noget i dets bestandele.
Læs med blyant Sæt streg under de vigtigste
Den klassiske novelle og den moderne novelle
Bogstaver og tekst i design
Kortfilm Fokusområde 7 i 3.C i dansk.
- En model til at sætte flere vinkler på en tekst
Uge 2-6 Senmoderne ungdomslitteratur.
Tv-reklame.
Forudsætninger for en god samtale
Af Tobias Lund, Line, Omid og Tobias Funder
Eventyrforløb 8.a½ Præsentation af forløb Gennemgang af genretræk
Intro - novelleforløb.
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
Kortfilm Et overblik.
Dagsorden Hvad har vi arbejdet med?
Analyse af noveller.
Skriv jeres egen novelle!
DKM - MedieNoter7 - KBJ1 Mediernes fortællinger. DKM - MedieNoter7 - KBJ2 Bakspejl ’Sprog’ i medierne: verbalsprog og andre udtryk Niveauer af sprog:
Torsdag d. 30/10 Dagsorden: Hvad er billedsprog? Spørgsmål/opsamling på film/resume. Talemåder/vendinger. Søge på nyhedssider – finde overskrifter hvori.
Fortælleren MÅL: Kunne beskrive forskellige fortællertyper og forklare forskellene. Fortællertyper? Hvilken betydning har fortælleren? Hvad kan vi tilføje.
Billedsprog – Fortsættelse…
De marginaliserede børn og unge. Farezonen: Ikke deltagende Risikozonen: Svingende deltagelse Registreringsark: Dato: Klasse: Placer eleverne i forhold.
Dagsorden Tirsdag d. 28/10 Hvad ved vi nu om novellegenren – snak i gruppen! Opsamling på film omhandlende komposition. Gruppearbejde i teams – ”Hovedet”.
Novelleskrivning Hvad er vigtigt?
Komposition - modeller
Intro til fortælleren MÅL: Kunne beskrive forskellige fortællertyper og forklare forskellene. ”Flipped film” Fortællertyper? Lektie? Opgave – arbejde med.
Skrivekursus 1.e ..
Levende billeder: Kortfilm
Levende billeder Kortfilm. Berettermodellen Dramaturgisk model. Opbygning af fortælling og spænding. Effektiv måde at holde seeren fanget fra start 
Analyse af noveller Dias udarbejdet af Aksel Alminde 1.
Litterær artikel. Genren litterær artikel  Læs om genren her:
Filmanalyse. Læringsmål Lære berettermodellen at kende Samarbejde Tale, skrive og læse på dansk.
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Det samfundsfaglige område Opgaveformulering 1 – Demografi og velfærd
MOT sang 1. Vi er samlet her for at holde glædens dag
Ordbank på Islandsk og dansk – Venskaber (papir)
Komposition - modeller
Navn på jeres idé Jeres navne:
Ordbank på Islandsk og dansk – Dyreliv og natur (sten)
Titel – Forfatter - Årstal
Tegn din PR-indsats. Dækker den?
Program for i dag Præsentation: Hvorfor it? Præsentation: Weebly.com
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
- Virkelighedsvarianter
Ordbank på Islandsk og dansk – Årstider/efterår (træ)
WORKSHOP 2, Gribskov Kommune, 2017
Ordbank på Islandsk og dansk – Højtider (Kul og kridt)
Komposition - modeller
STAGE TIME IS WEALTH TIME
Novelleanalyse introduktion.
Fortæl din makker hvad dine vigtigste arbejdsopgaver er.
Dansk-historieopgaven
Runde 3 Kernefortælling
Filmanalyse kortfilm Dennis VOK d.2.2
Grundbog til DANSK i grundforløbet
Præsentationens transcript:

Ekspertgrupper Grupperne får hver især et punkt fra mindmappet: Novellegenren - Gruppe 1: Nicolai S, Ida, Emma O & Christoffer Komposition - Gruppe 2: Thomas, Natasja, Pernille & Jeanette Billedsprog - Gruppe 3: Morten, Jenny, Cecilie & Peter Personer - Gruppe 4: Daniel, Tasha & Mikkel Fortælleren - Gruppe 5: Oliver, Patrick, Alex & Emma N

Opgave Hver gruppe er ansvarlige for at lave et mindmap omhandlende jeres ”område”.

Novellegenren Start med at se ”Flipped film” omhandlende novellegenren (bloggen). Hvad er en novelle? Hvad er karakteristisk ved genren? Hvorfor er der brugt et isbjerg som baggrund? Hvad har dette med en novelle at gøre? Tegn/print et isbjerg og sæt dette på jeres mindmap.

Komposition Start med at se ”Flipped film” omhandlende komposition (bloggen). Hvad er komposition? Hvordan kan man starte en novelle? Hvad er flashback/flashforward? Nævn de syv trin i Berettermodellen – hvad viser modellen? Lav en Berettermodel over ”Hovedet” (novelle). Sæt en Berettermodel på jeres mindmap.

Billedsprog Start med at se ”Flipped film” omhandlende billedsprog (bloggen). Hvad er billedsprog? Hvilke tre typer af billedsprog har vi arbejdet med? Forklar dem. Giv eksempler på de tre typer af billedsprog. Hvorfor bruger man billedsprog – hvad gør billedsprog ved en tekst? Vær kreativ – tegn billedsprog på jeres mindmap.

Personer Start med at gense filmen om personer (bloggen). Hvilke typer af personer er altid med i en handling? Hvad er flade og runde personer? - Giv eksempler på flade/runde personer fra Terkel i knibe. Hvad er dynamiske og statiske personer? - Giv eksempler på statiske/dynamiske personer fra Terkel i knibe. Sæt jeres eksempler ind i dynamisk/statisk modellen. (ligger under analyselandskaber på bloggen). Dynamisk/statisk modellen sættes på jeres mindmap.

Fortælleren Gense filmen om fortælleren og kig arbejdsopgaverne igennem (bloggen). Hvilke fortællertyper kender vi? Hvilke særlige træk er der ved de forskellige fortællertyper? Hvad er en troværdig fortæller? Giv et eksempel. Hvad er en utroværdig fortæller? Vær kreativ – tegn på jeres mindmap.