AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
Advertisements

KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
TPG handleplans-skema
For at beskæftige sig med emnet, katastrofen i historiefaget
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
FOKUS! På vores udvikling.
Større Skriftlig opgave •Orienteringsmøde v. Catherine Lønholdt.
1 Innovation i AT i 2g på Fjerritslev Gymnasium Branding (2.22) Fremtidens by ( )
En konflikthåndterende kultur
V ORES A GENDA  Os og vores speciale  Godt ved specialeprocessen  Knapt så godt ved specialeprocessen  Vejledning  Grupper  Gode råd.
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
Engelbert H – og den sidste chance
Skriftlighed og læring
Karl Henrik Flyums model
1 Vejlednings- opgaven Tirsdag aften v. Adjunkt Martin Finderup Andersen.
3g Studie Retnings Projekt
Læs med blyant Sæt streg under de vigtigste
Problemer eller udfordringer.
Projektvejledning på performance-design
Omgangstone og kollegialitet
Køreplan for studieretningsvalget: Orientering i klasserne Fyraftensmøde for elever og forældre den 20. november Afgivelse af ønske senest 1.december kl.
Vejlederens kommunikation
INNOVATIONSFORUM # 3 VIDENSBEARBEJDNING EKSPERIMENTER OG METODER.
TELEFONCANVAS.
Præsentation 28: Eksamen Objektorienteret Middleware.
Større Skriftlig opgave
1.
Eksempler på skabeloner til bøger i powerpoint
Mr. Raggys prøveeksamen
7-punktsmodellen Et eksempel på en heuristik
SAGPROSA Begrebet sagprosa kan vi definere som tekster, der vedrører forhold i den faktiske virkelighed, således at forstå, at der i sagprosateksten beskrives.
Almen studieforberedelse
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at udvælge endelig sag og formulere problemformulering.
Faglige kompetencer Hvad kan du?
Hvordan skabes sammenhæng mellem teori og praksis
Almen Studieforberedelse Orientering tirsdag den 29. januar 2013.
Problemløsningsheuristik A.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
Problemformulering En problemformulering er et sæt af åbne spørgsmål.
Lærerpræsentation.
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
Skrivekursus 1.e ..
1 Efter Karl Henrik Flyums modeller At formulere spørgsmål - led 1- 7.
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 1: Fase 1: Idéudvikling og fokus.
AT 3.1 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til AT3.1.
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 2: Fase 1: Idéudvikling og fokus.
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 3-5: Fase 2: Skrive udkast.
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
STØVRING GYMNASIUM Studieretningsønske 2017.
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
Valg af fag Valg af problem Blanket Pjece
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Efter Karl Henrik Flyums modeller
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
Personlighed og Kompetencer
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
Karl Henrik Flyums model
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til synopsis.
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
FÅ MEST UD AF DAGEN: UNDERVISNINGSMATERIALE (9. -10
Idegenererings-øvelse
Præsentationens transcript:

AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.

Mål med lektionen At få indsnævret antallet af mulige sager At få kortlagt hvilke fag/lærere du skal tale med i næste lektion, og hvad du skal spørge dem om At holde sagen i fokus og mulighederne for valg af fag til belysning af sag åbne At blive klar over hvad arbejd-selv-lektionerne på tirsdag skal bruges til

5 trin 1.Hurtigskrivning – alle dine ideer på papir 2.Udvælge de mest interessante ideer 3.Overveje hvilke forskellige fag der kan bringes i spil 4.Skriv spørgsmål ned til hver enkelt sag 5.Lave en plan for hvilke fag, du skal opsøge i den fælles vejledning

Trin 1 - Hurtigskrivning Tid: 7 minutter Regler – Skriv hele tiden – Ret ikke – gå ikke tilbage i teksten – Skriv i hele sætninger – Skriv så mange ideer som muligt ned – Start med ”I mit AT-eksamensprojekt kunne jeg godt tænke mig at arbejde med…” – Når du har uddybet én sag, kan du fx bruge formuleringen ”Jeg kunne også…”

Trin 2 – Udvælge ideer Tid: 5 minutter Læs din hurtigskrivning igennem og notér alle mulige sager ned Udvælg de 3-5 mest interessante sager

Trin 3 – Fag Tid: 15 minutter For hver af de sager du har udvalgt, overvej nu hvordan forskellige fag kan bringes i spil. Til hver sag skal du overveje mindst 4 fag fra mindst to forskellige hovedområder. Til hver sag skal du overveje, om du vil arbejde med den som Opgave A eller Opgave B.

Trin 4 - Spørgsmål Skriv spørgsmål ned til de forskellige sager og fag.

Trin 5 – Lav en plan Lav en plan for, hvordan du vil gribe den fælles vejledning an. Hvilke lærere/fag vil du snakke med? Hvem er tilstede: BB (hi, bk & de) FJ (sp & sa)JY (da, bk & de) MJ (sa & ma) OL (da & fi)TR (sa, eø & id) VM (sp & en) DA (da & id) IT (en & da) LK (ng & sa) MS (fy & ke) PE (mu & da) TH (ma & id) TW (ty & hi) DS (me & da) JR (sa & hi)LP (sa & hi)MT (en & ps) PS (re & mu) TI (bi)VG (ke & ol)

Hvad skal der ske på tirsdag (d. 3/2)? To arbejd-selv lektioner For de mest interessante sager skal du så vidt muligt udfylde arbejdsark. Målet er at få et overblik over dine muligheder og få afdækket om du synes, du er i stand til at besvare den opgave du sætter dig for. Findes der fx teori på et passende niveau, er empiri tilgængelig, kan du udføre forsøget osv.

Arbejdsark