Godt -Bo-miljøerne kan opleve at udfordringer løses hurtigt -Bedre kendskab til hinandens arbejde og forudsætninger -Information gensidigt er udviklet.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Medicin From sponsor to subjekt Set fra en studynurse’ perspektiv Birgitte Scheldt.
Advertisements

FORÆLDREGRUPPE - som en del af behandlingen
Klik for næste billede eller vent 30 sek.. Hej Jeg hedder Rando og er fra kennel Scharmark. Jeg er født den 19. maj 2007, og de første 3 uger af mit liv.
At forholde sig professionelt Anne Skov
Vi er overbevist om at livet vil være perfekt når vi bliver gift og får et barn......og et til.... Så bliver vi frustrerede over at vores børn ikke er.
GRAFISK FORTÆLLING 1.
Nonne historie.
Verber/Sagnir Hvordan bøjes de?.
Fælles kompetenceudviklingsdag 25. september 2012, CABI
Projektleder: Klavs Serup Rasmussen Oplæg ved Kirsten Elise Hove
Intro til kommende praktikanter og praktikvejledere
Processuelle netværksmøder – et psykologisk perspektiv på samarbejde i praksis Af Rikke Kann, cand. psych. Speciale ved Institut for Psykologi, Københavns.
Nr. Vesterskov - Et lille sted - Med store muligheder
Læringsstile og lektier
Afdelingsleder Pia Kofoed Jacobsen
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
Advisory board-møde, MDI, den 17. april 2013, Mathilde Hjerrild Carlsen, Holger Højlund Oplevelser fra felten.
Jeg har levet med en diagnosticeret psykisk sygdom siden 2005, og har været gennem meget
1 Administrativt samarbejde – hvordan kan det lykkes? Hvilke overvejelser skal der gøres i såvel det politiske som i det administrative felt? Hvilke strategier.
Europa - kort og godt : få vejledning om at bo, arbejde og rejse i EU 27. september 2012 Ulla Willert Bortignon.
Backoffice præsentation
Psykiatriens hus 1.
Når hospital og kommuner samarbejder om genoptræning
Skitsering af en engelsk samarbejdsmodel Ved Morten Kurth
Tele- og dataudbud 6 kommuner i Midt- og Vestjylland
Ringe – Hjem projekt Medicinsk afd. O Herlev hospital
Samarbejde om opgaveløsningen - udfordringer og muligheder Med udgangspunkt i hverdagen og fremtiden i Guldborgsund kommune.
Mandag 19/9 mødtes vi i skolen.Vi fik at vide vi havde Naturuge og at vi skulle en tur i skoven. Vi gik vi gik og vi gik, men alligevel sagde lærerne at.
Af Pernille Mathiesen og Rikke Wiuff
1 Velkommen! Informationssøgningsprocessen:  Hvordan kan I gribe det an (strategier)  Omdanne jeres emne til søgeord  Søgeteknik  Bruge søgeordene.
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
Følge- Op.
COSMOS GROUP A/S – MOVING PEOPLE AND PERFORMANCE member of En samtale – to vindere  Den vanskelige samtale.
Backoffice præsentation
Velkommen til Projekt Frivillig Infomøde og workshop d. 23. maj 2013 Maj 2013 | Projekt Frivillig | Foreninger i Aarhus Kommune.
Tine Nielsen, CBS Learning Lab
Roller og ansvar i forandringsnetværket
Team En gruppe er en samling mennesker, der Har fælles mål
Unge-støttecenter Lemvig ungdomsgård.
Ungebasen.
SUS konference – etik i det sociale arbejde. 9. januar SAND udvalg i dag Ca. 150 frivillige 67 boformer for hjemløse Ca pladser i DK.
Den digitale kløft Professor Birgit Jæger Institut for Samfund og Globalisering Roskilde Universitet.
MANGLER BØRN GRÆNSER – eller mangler de voksne?
Folksonomier: når brugerne samarbejder Eller Folksonomier: Når samarbejde mellem brugere er indlejret i informationssystemerne.
Videregående pc-vejledning 60+Bornholm Velkommen til.
Digital Forvaltning (44405) Introduktion til Digital Forvaltning1 Digital Forvaltning ”Bedre service..” ”Lavere omkostninger…”
Hvad er offentligt og hemmeligt i Danmark
Præsentation af egen institution En forudsætning for en konstruktiv erfaringsudveksling og sparring indenfor netværket er, at kendskabet til hinanden er.
I dialog med ”eleverne” Kurser, caféer og langsom læring.
Læring af applikationer til håndholdte enheder 3.september.
Projekt ”Unge med psykiske vanskeligheder – overgang fra barn til voksen” Vingsted den 18.marts 2015.
Det Gode Tværsektorielle Møde.
Målestoksforhold.
Workshop 1 Om at komme tilbage til arbejdet efter stress v/psykologer Sabrina Guastella og Patricia Pihl.
FMK opsamlingsfunktion I regi af Danske Regioner og MedComs styregruppe er der pr oprettet en midlertidig opsamlingsfunktion i MedCom, der skal.
Gap! Forskelligt syn på sagsbehandlingen Andreas Jull Sørensen, sekretariatschef Det Centrale Handicapråd.
Kerneopgaven i forandring XX arbejdspladse – den xx.xx.201x.
Forløbsbeskrivelse for indkaldelse til og afholdelse af koordinerende møde Kontakt til borger – Kender borger tovholder?
Synliggør dit lederskab med et nyhedsbrev. Dette er værktøjet for dig, der vil Sikre at dine medarbejdere har fokus på de vigtigste emner eller udfordringer.
Fra Jobcenter til uddannelse - og tilbage igen… UU Skives DNA – tværsektorielt samarbejde VUC – en tæt samarbejdspartner Uddannelsessamtale Hvad har vi.
Kontakt mellem borgere med handicap og den kommunale forvaltning GAP-analyse af Det Centrale Handicapråd.
Helle Anttila Arbejdsmarkedsafdelingen Frederiksberg kommune Implementering af rehabiliteringsindsatsen.
”…risikoen for at falde mellem to stole blev minimeret for den ældre borger i Odder; man tilbød og realiserede ”det gode patientforløb” fra første symptom.
En fælles indsats til den enkeltes bedste på Nørrebro Oplæg til dialog-møde om en styrket indsats for udsatte grupper 29. Marts 2012 Centerchef Britta.
Oplæg for personale Udskrivningsguiden TITEL – DATO - STED
Evalueringsspørgsmålene fra udgivelsen: Styrk jeres realkompetencevurderinger - En guide til selvevaluering.
Evalueringsspørgsmålene fra udgivelsen: Styrk jeres realkompetencevurderinger - En guide til selvevaluering.
Hvor er værdien af intern kommunikation?
Formelle krav til Rehab-Team…
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Præsentationens transcript:

Godt -Bo-miljøerne kan opleve at udfordringer løses hurtigt -Bedre kendskab til hinandens arbejde og forudsætninger -Information gensidigt er udviklet -Borgere der udfordrer begge systemer kan der samarbejdes om. -Personkendskab er vigtigt / uformelle netværk kan løse vanskelige situationer. -Møder mellem samarbejdspartnere begynder at få struktur og opleves udbytterige.

Mindre godt -Samarbejdsmøder social / distriktspsykiatri i mindre omfang end tidligere. -Nedlæggelse af modulerne / stamafdelinger ( diagnoseopdelt ) -Markant flere bliver afsluttet af distrikstspsyk. og overgår til egen læge -Behov for en markant profilering af O.P team -O.P. team mangler ( rødovre,Glostrup,Albertslund )

Mindre godt Den 15. nov. får jeg en mail fra TC (medarb) der skriver, at XX forventes udskrevet i denne uge. XX har brug for § 85 støtte. AH og TC ( medarb ) var med til mødet på PC. Jeg ringer til TC og fortæller, at jeg ikke har tid til at kigge på sagen før den efterfølgende uge, hvilket TC er indforstået med. TC fortæller, at de ( social - psykiatrien) bliver presset ude fra PC Glostrup og at XX skal bruge støtten for at kunne klare sig selv. Borgeren ringer flere gange til mig og omvendt og det lykkes til sidst at få talt med Ulla fredag den 19. nov ( sagsbehandler rådhus ) Vi oplever i Bomiljøet, at der stadig er udfordringer ift. udskrivelser. Et eks.; XX er efter eget ønske blevet indlagt på P72, og da personalet i anden anledning dagen efter skal til møde på afd. tager situationen lige pludselig en anden drejning, og så bliver XX udskrevet og skal med hjem. Dette til trods for, at det var en helt anden beboer det skulle have drejet sig om. XX ønskede ikke udskrivelse. ( afdelingsleder )

Get your priorities right! The central mission of the organisation must move from simply treating symptoms to directly helping people achieve their preferred life goals

A new relationship between ‘them’ and ‘us’ Based on a recognition of our common humanity and a respect for the individual