Nå ud med jeres budskab – få budskabet ind Konference om rådgivning af deltidslandmænd 5. oktober 2011.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Præsentation af resultater for projekt ”Analyse af samarbejdet mellem kommunerne og Region Midtjylland, Jord og Råstoffer” Jord-ERFA-Midt,
Advertisements

Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Atomer Et programmeret forløb. En måde at lære på.
1 Strategiske mål 2011/2012 April Medarbejderresultater 2006 Real 2007 Real 2008 Real 2009 Real 2010 Real 2011 Mål 2011 Real 2012 Mål 2013 Mål.
UU-Aalborg Evaluering af brobygning og intro 2013/14 Velkommen UU-Aalborg Ungdommens Uddannelsesvejledning.
SPONSORSHIP S SPONSORSHIPS SPONSOR SPONSORPARTNERSKAB SPONSORER.
Energistatistik 2012.
”En reference er en mulighed for en BNI-kollega til at præsentere sin virksomhed for en, som har et behov for dennes produkt eller ydelse, og hvor der.
ADR (AUTOMATIC DELIVERY REWARDS ) (Nyt program - 1. september) LifePak ® (eksempel) – 72,40 PSV 401,60 DKK med 5 % rabat= 381,52 DKK (68,78 PSV) Fragt.
Uddannede færingers tilpasning til arbejdsmarkedet og erfaringer med studieophold i udlandet En spørgeskemaundersøgelse blandt færdiguddannede
Skolereformen - mål Ambitiøst løft af folkeskolen: •Børnenes læring og faglige niveau skal styrkes •De unge skal have de bedste muligheder for at tage.
1 Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Dansk Kvæg Overgang til testdagsmodel Tyrenes ændringer i avlsværdital for ydelse Anders Fogh Afdeling for Specialviden.
Brugerne på Kommunikationsforum.dk “People influence people. Nothing influences people more than a recommendation from a trusted friend” Mark Zuckerberg,
Diversity at Work Tør vi sætte en ny dagsorden?. MELLEMLEDEREN - ELLER DEN NYE GENERATION AF TOPLEDERE ! KVANTITATIVE ANALYSE HAR FOKUS PÅ:
Hvordan bruger de unge folkebiblioteket – fysisk og digitalt Adfærd, betydning, interesser & forventninger Lotte Hviid Dhyrbye Tænketanken Fremtidens Biblioteker.
Nabe marts Organdonation Hospitalspræstens funktion Ritualer – ved afsked med en hjernedød v. Henning Nabe-Nielsen, præst, RH.
Analyse for Ældre Sagen: Anvendelse af nye teknologiske kommunikationsmidler Rapport Oktober 2008.
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Samlet årsrapport for Gårdhaven 2012 SIP-socialpsykiatri
v/ Professor Lars Ehlers, Aalborg Universitet
Elevernes evaluering af grundforløbet Efterår 2012.
Finansiering – valg af produkter
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Dansk Landbrugsrådgivning Deltidslandmænd Rådgivning & Landmand.dk Årsmøde for Danske Deltidslandmænd Lørdag den 27. oktober 2007 Dorte Marcussen Markedschef.
Samlet årsrapport for Sønderparken 2013 SIP-socialpsykiatri
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
De Lokale Ugeaviser Instrumentalitetsanalyse. Copyright © De Lokale Ugeaviser Instrumentalitets-analyse Hvad vil vi nu svare på med denne analyse? Hvordan.
Sortering af affald Dato: 17. december Agenda Sortering af affald Dato: 17. december 2010 TNS Gallup A/S Kontaktperson Celia Paltved-Kaznelson Danmarks.
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Danskernes egen historie Rapporteringsmøde 1. Februar 2006
Kundeanalyse 2014.
Status på danske patientforeninger
NUAS okt Hvor i studiet bør karrierevejledning komme? V/ Christian Volmer Nielsen Aalborg Universitet.
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
Problemer med at bruge tympanometri? Slagelse og Middelfart okt.-nov
Afrapportering AEM Medarbejdere Den 2. september 2009.
1 & Har du forsøgt at holde op inden for det sidste år? Nu: 40 % blandt de brugere, der ryger Sidste gang: 30.
Kriminalforsorgen Elevdag 7. maj
Nordre Skole Elevernes vurdering af vores undervisningsmiljø Undersøgelsen foretaget i 2008/2009 Der er anvendt TERMOMETER fra DCUM.
Udvælgelse af Patientforløb - Tragtmodel
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
HUSKESPIL – den lille tabel
Brugerne på Kommunikationsforum.dk
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
1 & Om holdninger og holdningsændring blandt ledere og medarbejdere på sociale institutioner Evalueringsmedarbejder.
Titel: Arial, fed, skriftstr. 20, mørkegrå. Tekst: Arial, normal, fed eller kursiv, skriftstr. 10, 12 og 14 til print – 16 og 18 til projektor – mørkegrå.
Hvad bruger vi mobilen til nu? Hvad kommer vi til at bruge den til i ”morgen” / Martin Lausten.
 2 3  3 =  83  43  53  63  73  93  10 4.
Resultatet af en arbejdsproces
Vejlederens kommunikation
MEDLEMSUNDERSØGELSE SKOLELEDERFORENINGEN JULI 2010.
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
Region Midtjyllands tilbud 2013
Markedsudviklingen i Danmark Agenda Introduktion & baggrund Konsument Markedet DVD - Blu-ray - Total Markedet Konsument Markedet 2011 Q1 - DVD -
Køn og præstationer. Her dannes et hanligt fosterhormon.
Uddannede færingers tilpasning til arbejdsmarkedet og erfaringer med studieophold i udlandet En spørgeskemaundersøgelse blandt færdiguddannede
Regionsrapport: Århus. Revisionsbarometret 2009 Kundetilfredshedsbarometer for de største revisionsfirmaer i Århus Note:a)Indekset oven for søjlerne.
D 3 5A A A 16 5D 15 5A 14 5D A B D D A B A A D
Fakta om efterlønsreformen Fakta om 16. januar Joan Hansen Efterløn og Kurser Tlf.:
2.Lektion: Samfundsfag 2.lektion i undervisningsforløbet ”Samfundet og samfundsfagets fagområder” baseret på kapitel 1 i bogen Luk Samfundet Op!, af Brøndum.
Matematik B 1.
Mennesker Værdier Resultater Sådan ønsker jeg at være i dialog med mine rådgivere Erik Ravn Schmidt.
Side 1 Trivselsmåling - December 2010 Dansk Kabel TV.
1 Tråde 2 Plan Trådbegrebet Synkronisering Koordinering Eksempel: et flertrådet spil.
It i de gymnasiale uddannelser Udstyr og anvendelse, 2010.
Grunde til at jeg elsker dig
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri Danmarks JordbrugsForskning Næringsstofoverskud, effektiviteten i produktionen og tab af næringsstof- fer.
Præsentationens transcript:

Nå ud med jeres budskab – få budskabet ind Konference om rådgivning af deltidslandmænd 5. oktober 2011

Målet med øvelsen Hvordan ser kunden ud indeni? Hvordan når vi derind?

Målet med øvelsen Mersalg/merværdi til eksisterende kunder Større kundetilfredshed New business Større arbejdsglæde Og ?

Hvordan ser kunden ud indeni? Tænk lige lidt over mandlige og kvindelige kunder mens jeg snakker…

Rådgivning til deltidslandmænd 30% af omsætning i DLBR ud af regnskaber kunder – deltids- og fritidsbrug Service ydelser: – Skatteregnskab – Årsrapport – Mark- og gødningsplanlægning

Deltidslandmand? Lønnet beskæftigelse uden for bedriften 45% 54 stk. 55% 64 stk. 100% 118 stk.

Hvor enig er du i følgende udsagn Rådgivning eller service som opfylder mine behov Personlig kemi med rådgiverne som personer Rådgivernes faglige kompetencer Rådgiveren evner at afdække minebehov Rådgivervirksomheden har genereltet godt image Vigtigt at rådgivervirksomhedenligger geografisk tæt på din bopæl Prisen for rådgivningsydelsen Meget vigtig / vigtig for mig - fuldtid 97%95%98%96%69%28%76% Meget vigtig / vigtig for mig - deltid 92%96%98%92% 59%52%82%

Mangfoldigheden Livsstil - Livskvalitet og merværdi Liebhaver - Herlighedsværdi Produktion - Traditionel produktion Pioner - nye forretningområder

Vigtighed eller tilfredshed med udsagn indenfor typer Udvalgte områder - bredt Meget vigtig/vigtig Vigtigheden af skatterådgivning, nårdu vælger rådgivning Hvor vigtig er økonomirådgivningen Hvor vigtig er planterådgivningen Vigtigheden af landdistriktsmidlerne,når du vælger rådgivning Vigtigt at Personlig kemi medrådgiveren når du vælger rådgiver Vigtighed af geografisk tæt Vigtighed af Pris Deltidslandmænd (deltidslandmænd-lønmodtager) 83% 70% 67% 27% 96% 52% 82% Traditionel (30 svar) 91% 67% 79% 18% 97% 55% 88% Liebhaver (33 svar) 74% 71% 63% 24% 95% 58% 79% Livstil (27 svar) 85% 81% 78% 33% 100% 44% 82%

Resultater fra kundeanalysen Forventninger til mødet med landboforeningen og rådgiverne Accept Professionel Fleksibilitet Opsøgende rådgivere Generalist Specialist/specialviden

Resultater fra kundeanalysen Motivation og holdninger Glæde og værdier Individuelle Fra Liebhaver til Livsstil – ”glidende typer” Identitet Deltidslandmand med indtjening ved side af Lønmodtager/selvstændig der driver et fritidslandbrug

Resultater fra kundeanalysen Hvor søges der viden Google Rådgivere i DLBR Netværk – Erfagruppe – Naboer Rådgivere andet sted ???????

Hvordan når vi derind? RELEVANS, RELEVANS, RELEVANS What’s in it for me? Timing og aflevering Troværdighed Kemi/værdi/fælles referencer Gidning/nærvær. Hvad hedder svigermor? Humor?

Direkte - indirekte Ansigt til ansigt Individuel : Tlf., sms, mail, direct mail Møder Web Sociale medier Trykte/digitale medier (egne) Trykte digitale medier (ikke egne)

Saml på de gode historier Naboen/kollegaen/netværket er kilde til viden/information/beslutning? Testimonials : Erik er glad fordi…

Brug dig selv Hvad ønsker og forventer du af dine rådgivere? Hvornår har du sidst mødt en rådgiver, som du gav fem stjerner? Hvad har du på hjerte? Er du præcis?