Fortæl den gode historie Jakob Christiansen 25.maj 2013.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dialogdag, socialt netværk Livshistorie
Advertisements

KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Journalistiske virkemidler
Hvis du søger nogen, der vil gøre hvad som helst for at glæde dig ...
Nonne historie.
Hjælp der er en journalist i røret
Fagre nye tider! Jamen det er jo dejligt, at tingene udvikler sig så hurtigt, at det nu er muligt, at præsentere sine billeder i noget der nær ligner.
Hvornår bider medierne på? Få dine budskaber igennem.
Kære Venner Dette er mit sidste show. Jeg har truffet en meget vigtig beslutning. Jeg har været igennem mange prøvelser og trængsler, men sagen er, at.
Kommunikation af resultater
Borgernes barrierer for brug af IT
1 Pressen og skolelærerne Mediekursus 21. juni 2010.
Introduktion Stil gerne spørgsmål og giv kommentarer – på forhånd tak
”Markedsføring og pressetræning”
Goddag, det er TV-Avisen Almene Boligdage, lørdag den 3. september 2011 Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger.
Et ægtepar i begyndelsen af 60'erne fejrede deres 35års bryllupsdag i en rolig og romantisk lille restaurant. "Fordi i altid har været sådant et eksemplarisk.
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
Profilering af dig selv - vha de sociale medier
Netværk Familie Arbejds- relationer Dig Venner Fritid Perifere
Præsentation af resultater fra elev-trivselsundersøgelsen i Team X 2
AOH.DK Herning Gymnasium i Europa.
Evaluering af ”Røgfrihed for alle”
”Der er ingen sår der ser godt ud”
Friluftsrådet – mere natur – mere friluftsliv BLÅ FLAG OKTOBER 2011 Brian Samuelsson.
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
Engelbert H – og den sidste chance
- Et dagbehandlingstilbud til unge hashmisbrugere
Fortæl verden om dit frivillige arbejde
Dette diasshow er udarbejdet af:  Gitte Larsen  Charlotte Pedersen Fra O 27.
Moderne Kvinder Frøkongen.
Boligsocial årskonference 2012 Bag om nyhederne, 1. oktober 2012 Troels Mylenberg Ansv. chefred. Fyns Amts Avis.
Bente Bondebjerg, workshop - lokalt fortalerarbejde Side 1 Workhop: Lokalt fortalerarbejde Oplæg Bente Bondebjerg Årsmøde for frivillige d.28.september.
1 Kursus i BL: Beboerinformation – medievalg og kanaler oktober 2010 Paul R. Metelmann Havdrupvej 114b, 2720 Vanløse
Vækstgruppen Vordingborg Erhverskonference 30. maj 2013 Vordingborg – Herning.
Procesværktøjer.
Tema- og netværksmøde i Socialøkonomisk Netværk: "Kommunikation – markedsføring og pressehåndtering" 23.4 kl
Birgitte Ravn Olesen, Kommunikation/RUC Hvorfor gør de ikke som vi siger?
Kommunikation Intern kommunikation
Leder af Frivilligcenter Aarhus
Vejlederens kommunikation
Infinit Personas-dag d 2. maj 2012 noter fra basar SnitkerGroup Brugervenlighedskonsulent Thomas Visby Snitker.
Ved Jannie Asklund Mobil:
Den gode historie Sådan finder vi på 24timer dagens historier ”Dét er en god historie!” Emma Gad for kommunikationsfolk.
Nyhedsartikel dansk.
Trigonometrisk Lommeregner
SAGPROSA Begrebet sagprosa kan vi definere som tekster, der vedrører forhold i den faktiske virkelighed, således at forstå, at der i sagprosateksten beskrives.
Mit medieprodukt er en plakat til en miljømesse..
Ledelse af frivillige Økumenisk efterårsmøde – 5. november 2011.
Hvad er en flodbølge? Flodbølge hedder tsunami på Japansk. Det udtales soo-ná-mee. Tsunami betyder ”havne-bølge”. Tsunamibølger bliver fejlagtig også kaldt.
E-magasiner Et nyt medie Gruppe 15 Isabel, Julia, Maiken og Rikke.
Business to Business På den JYSKe måde…...
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
VIP2 Jobpakkeambassadør Kursus Jørgen T. Madsen Om historier og journalister.
En fejl af stor betydning...
Ånden i Glasset.
Iselingeskolen Elevevaluering 25. og 26. oktober årgang 87 elever.
Hanne Kristensen Plantekongres 2005 Hanne Kristensen Operate A/S.
Problemformulering En problemformulering er et sæt af åbne spørgsmål.
Få det bedste ud af pressen - op til og under de Paralympiske Lege - Lær at lokke medierne - Lær at give det lækre budskab.
Hvem er vi André Bentsen Redaktør, 11 år på Lokal Nyt Christian Valsted Journalist, 8 år på Lokal Nyt.
Pressestrategi Lav en kort og kontant strategi for jeres pressearbejde: Hvad vil I kommunikere (skolens hovedfortælling / mission) Brug strategien som.
Synlighed i foreningen: kommunikation og markedsføring V. kommunikationskonsulent, Mette Vittrup Schmidt Seminar for seniorer Glostrup den 5. oktober 2015.
Tilgang III – synlighed i lokalsamfundet Overvejelse: - Kan man se at der er en FDF-kreds? - Og... Hvad vil en tilfældig person, man møder på benzintanken,
SPOR 3: STRATEGISK BRUG AF SOCIALE MEDIER Joakim contentmarketing.dk.
Hvad er nyhedskriterier?
Når PR giver gevinst på bundlinjen
Pressekursus Silkeborg den 11. oktober 2017.
Hvad er portefolie? Betyder at tage med sig
Forankring Personlig udvikling i Det nye bibliotek SUPPLEMENT AS.
Fortæl din livshistorie så andre lytter
Præsentationens transcript:

Fortæl den gode historie Jakob Christiansen 25.maj 2013

Hvem er jeg? Kommunikationskonsulent i Favrskov Opgaver: PR, brochurer, kampagner m.m.m. Uddannet journalist Tidligere bl.a. lokal og regionaljournalist Vild med gode historier!

Gode historier kan: Skabe synlighed! Skabe stolthed og engagement (ekstern=intern) Give reklame Inspirere andre Oplyse

Opskriften på den gode historie Aktualitet – det sker nu, er oppe i tiden Væsentlighed – langt fra ligegyldigt Identifikation – kunne have været mig Sensation - mand bider hund + Konflikt!

Voldums optur

Hvordan får vi folk til at lytte?

Kom til sagen!

Den skarpe vinkel Brug aldrig: Jeg vil fortælle om Brug altid: Jeg vil fortælle, at Ex1. Jeg vil fortælle om Jysk’s dyner og puder Ex2: Jeg vil fortælle, at man kan få to puder og to dyner i Jysk for 999 kroner

Tænk på trekanten!

Hvem vil du gerne ramme?

Mange medier

Timing er vigtig Er du og projektet klar? Hvor er de gode billeder? Hvad er deadline?

Konkrete råd Brug cases Vis gerne tal Tænk timing Vær meget konkret Vær personlig Husk målgruppen Brug gerne billeder

Inden du kontakter journalisten Hvad er det vigtigste, jeg vil fortælle? (vinkel) Hvem vil jeg nå? (målgruppe) Er det unikt? Hvem interesserer det? Har vi nogle cases til historien? Kan vi evt. finde tal eller facts, der fremhæver vinklen? Hvornår ville det være ideelt at melde historien ud?

Kom i gang med at fortælle!

Spørgsmål/kommentarer

Tak fordi I lyttede!