Status på it-området på ASB Møde i Akademisk Råd d. 19. marts 2007.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
Advertisements

CAP Møde i myndighedsforum
Jens Krieger Røyen 11. oktober 2012 Den digitale vision for Danmark - en fælles udfordring.
Sådan skaber du værdi som leder i din virksomhed
Gov 2.0 Fra portaler til borgernes lommer
DDB Hindsgavl den 26. maj 2011 René Birkemark Olesen
Formidling - hvor er Danmarks Statistik på vej hen? Dansk Statistisk Forening 21. marts 2006 Leon Østergaard.
Ledelsesudvikling på Københavns Universitet
Tjekliste Er din myndighed klar til Digital Post? Kan din myndighed modtage og besvare digital post? Test om det virker Sørg for at teste, om myndigheden.
Hvis digitalisering er svaret, hvad var så spørgsmålet?
Hvordan måles IT og hvad kan det give?
Risici for SAPA-projektet
1 IT Service Management - JP/POLITIKENS HUS A/S IT Service Management – JP/Politikens Hus Per Palmkvist Knudsen Frank Stjerne
IT Service Management – JP/Politikens Hus
Fælles EPJ til hospitalerne i Region Midtjylland
WorldIQ A/S - Technology Briefing
DEN REGIONALE UDVIKLINGSPLAN DISPOSITION: Krav til RUP Refleksioner over RUP RUP og Region Sjælland DEN REGIONALE UDVIKLINGSPLAN – Disposition.
#1 Christian Wang, IT-Chef IT DIGITALISERING OG INNOVATION Marts 2011.
Søgning - et værktøj til videndeling Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Orientering fra bestyrelsesmøde 3. november 2006 Medarbejdermøde.
IT- og Telestyrelsen Evaluering og Information på nettet.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Værktøjer i KVIK og opsamling på forbedringsprojekter Hvordan foregår en KVIK-selvevaluering?
Kodeks for offentlig topledelse
Boligsocialt arbejde hos Boligkontoret Danmarks medlemmer Et kig på de største udfordringer Katja Lindblad, udviklingschef
Opfølgning på trivselsundersøgelsen
CBS Bibliotek …flere fremtider, én strategi René Steffensen Statsgruppens temadag 20. november 2006.
Emballage og Transport 1 Fokus på logistik, transport og distribution Modul 2 Teknologisk Institut Emballage og Transport.
Dansk kvalitetsmodel på det sociale område.
21. juni 2005 A A R H U S U N I V E R S I T E T Hvorfor nye AU-systemer?  For at støtte hovedopgaverne: forskning, uddannelse, forskningsformidling og.
Quality Management Systems
Fællesoffentlige løsninger Henrik Frost Christophersen,
Stedet som indgang til digital forvaltning
Randers Kommune IT-udviklingsprogram Temadag for IT-afdelingen den 21. Maj 2007.
Strategiseminar – 23. januar 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Strategiseminar – 23. januar 2007 Velkommen.
Kompetenceudvikling af kortuddannede på Den sociale Højskole i København 1.Præsentation af Den sociale Højskole som organisation 2.Historien om hvordan.
KIGO og kommunernes opgaver
Indhold, indsatser, implementering
Implementering og brug af BPM i Lån & Spar Bank 24. september 2013, Get F'IT - Processer og IT Ved IT-Direktør Casper Gjerris.
©SCKK - KVIK læringsmiljø om arbejdsgange Hvorfor måle? Tilfredsstille eksterne interessenters behov Få fokus på fakta Få overblik over hvad tid og ressourcer.
Fællesmøde den 10. september 2008 A A R H U S U N I V E R S I T E T Den administrative forandringsproces Den administrative forandringsproces.
Kort om baggrunden Fusion og strategi Strategiens mål om intern støtte og service, bygningsdrift m.v. Eksternt pres.
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Fællesmøde i den administrative forandringsproces 10. september 2008
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
Fremtidens Borgerservice i Grønland Kuupik Kleist 9. marts 2010.
Introduktionsaften for holdrepræsentanter 2009 VELKOMMEN.
organisatoriske kompetencer
DMU den 2. januar 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Aarhus Universitet 2007.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Flakkebjerg 2 marts 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Aarhus Universitet 2007.
Vision og Strategi for Forslag Vision og Strategi for Vision og indsatser i strategi.
Digital forvaltning: Organisatoriske og kompetencemæssige forudsætninger Kontorchef Lars Frelle-Petersen og chefkonsulent Sten Mogensen Videnskabsministeriet.
Workshop Fremmedsprog.  Eleverne skal fremstille en bordgrill i det fagspecifikke fag  Eleverne skal på fremmedsproget lave en fremstillingsbeskrivelse.
September 2007 | IBM © 2005 IBM Corporation ITIL – hvad, hvem og hvorfor? Nina Berthou Process Delivery Manager for the Configuration Management Process.
31. januar 2007 Workshop Klinisk kontakt v. Marianne Møller, EPJ-koordinator Vibeke Riis, EPJ-koordinator.
Overvejelser på vej mod Nyt OUH
Vision Vi er og bliver rige på natur i Danmarks største kommune.
digitaliseringsstrategi
Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
Hvorfor er vi her i dag?. Databeskyttelsesforordningen (GDPR) og Databeskyttelsesrådgiveren (DPO)
Michael Ørnø, direktør Statens It & Fagrådsformand Dansk IT
Styregruppemøde 25. maj 2018 Charlotte Holmberg Ph.d.-arbejdsgruppen
Kort om ”Uddannelse af servicepersonalet til Serviceassistenter” i region Sjælland D. 8. marts
Tag snakken – bryd vanerne
Øget administrativ kvalitet og sammenhængskraft FASE 3 - bemandingsproces Styregruppemøde 25. maj 2018.
SAPA netværksmøder juni 2015 Line Abildgård
– hvordan får vi de ansatte med?
Jobfunktionsroller 8. Marts 2016.
Præsentationens transcript:

Status på it-området på ASB Møde i Akademisk Råd d. 19. marts 2007

Fra decentral IT => central IKT Ledelsens ønske at samle decentrale it-miljøer i én central ikt-afdeling Formål: - Øget professionalisering af arbejdsgange, rutiner og services - Øget sikkerhed i administrative IKT rutiner - Forbedret dokumentation og servicepraksis ITIL valgt som rammeværk / standard IKT-chef ansat 1. marts 2006 IKT-afdeling etableret / Fælles Service Desk åbnet 4. november 2006

IKT er krumtap i infrastrukturen  Der stilles væsentlige sikkerheds- og brugerkrav  Sikkerhedskrav standardiseret i −DS 484 => baseline for statens håndtering af it-sikkerhed −PWC og Rigsrevisionen  Sikkerhedskravene understøttes af ITIL −DS 484 ITIL  Brugerønsker −Konstruktive bruger- og forbedringsønsker bidrager til løbende optimering af servicen

Håndtering af brugerønsker og brugerhenvendelser  Service Desken = brugernes indgang til it- mæssige services/IKT-afdelingen Kendetegn: Indgangsdør for alle henvendelser (SPOC) Dokumentation af sager – brug af tilgængelig viden til problemløsning  Kommunikation og dialog med brugerne Kvalitetsmål: At brugeren skal opleve ’god it-service’

Hvad definerer IKT som ’god it-service’ ?  At brugerne får den it-service, der er aftalt  At brugerne får en konsistent it-service – uanset hvem der udfører opgaven  At kommunikationen fungerer: −At brugeren får hurtig/klar besked om, at problemet er modtaget og forstået −At brugeren får besked hvis en opgave ikke kan løses inden for aftalt tid −At brugeren får klar besked når problemet er løst/brugeren høres inden sagen lukkes −At ikt-afdelingen er effektiv og har rationelle processer Hvad mener du/I?

IKT Kommunikationsplan Mundtlig formidling:  Benyttes hvor det er hensigtsmæssigt og muligt  Møder med kontaktperson  Invitation til afdelingsmøder, personalemøder m.m. Skriftlige formidlingskanaler:  Studerende -> Campusnet, Commerciel, storskærme  Organisationen -> Inline og Direct mail  Ledelsen(specifik) -> Dialog og Direct mail  Institutleder/Studieleder -> møder/HH + Direct mail  Medarbejder på institutter - > Inline og Direct mail  CMS redaktører - > Direct mail Brugerundersøgelse forår og efterår