Gruppefremlæggelse af: Laura, Lasse, Christoffer, Sophie og Sandra DFDS Gruppefremlæggelse af: Laura, Lasse, Christoffer, Sophie og Sandra
Disposition Indledning Interessenter Segmentering Domæne Markedsføring Virksomhedsbeskrivelse Værdigrundlag Interessenter Stakeholder Segmentering Segmentering proces Strategisk niveau/horisonter Minerva modellen Domæne Markedsføring Målsætning Konklusion
Indledning Vi opdaterede visionen i 2012 og satte kunden i centrum Virksomhedsbeskrivelse Stiftet d. 11/12-1866 af SF Tietgen 22 skibe, 30 ruter. 6000 ansatte i 20 lande (DFDS Group) Omsætningen 12 mia. 2012 (DFDS Group) Mekanisk organisation Mission At skabe en unik oplevelse for deres passagerer Vision Vi levere pålidelige og fremragende service –uanset hvad vi transportere Værdigrundlag At skabe ”hygge” for deres kunder Unikt Break fra hverdagen Servicevirksomhed Aktieselskab Vi opdaterede visionen i 2012 og satte kunden i centrum Mål At Skabet det største afkast 40-50% i forhold til året før
Interessenter
Stakeholder Medarbejdervelfærd
Segmentering Segmenteringsproces
Minerva modellen
Strategisk niveau/Horisonter Langsigtede (Corporate – level strategy) Skaber værdi for samfundet da organisationen er en traditionsbunden virksomhed. Horisonter Horisont 1, kerneaktiviteter, forsvarer og viderebygger.
Domæne
Markedsføring Hvordan markedsfører de sig? Op til skolernes ferie Ældre mennesker, hele året (Tema cruises) Måden de markedsfører sig på? Bookingkoder Kampanger er bedst
Konklusion Formål? Konsumentmarkedet; kortvarig gode Køberen skal have et behov dækket (break fra hverdagen)