Hedegårdenes Skole 2009 / Værdidebat. Værdidebat - synlighed og handling.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Danehofskolens værdigrundlag
Advertisements

Svend Gønge-skolens værdier...
Skolereform august 2014………………
DLF ind i debatten om fremtidens skole
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Ørestad Skoles værdier
Arbejdsgruppens og mødernes formål ARBEJDSGRUPPENS FORMÅL Det er os, der sørger for at vi her på skolen: • Stiller skarpt på vores skole-hjem samarbejde,
Styrket inklusion i Kerteminde Kommune
Trivselspolitik på Løsning Skole
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Hvor står vi nu, og hvor er vi på vej hen? Timbuktufonden
Hierarki for styringsredskaber
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Et væksthus for børn og voksne
Grønt flag grøn læreruddannelse
Folkeskole-reformen August 2014.
Lærerprofessionen.
Internationalisering UNDERVISNINGSPLAN. Navigation BAGGRUND Folkeskoleloven og Fælles Mål MÅL – og vision RAMMERUNDERVISNINGSPLAN Eleverne - aktive deltagere.
Forældremøde X årgang.
Roskilde Gymnasium Grøn skole Planer for året. • Genbrugsdage – – glemt tøj?? – lommeregnere/pc’er/mobiler??? • Kortlægning af energi- og vandforbrug.
Dannelsens indhold i det senmoderne samfund
International? Ja tak! Skolelederkursus Herning, 21. September 2005
Realisering af skolereformen i Gladsaxe
DELTAGELSE, REFLEKSION, CHANCELIGHED, OG RESSOURCE
Hvad render vi rundt og laver?
Værdiregelsæt… Ørslev Skole… Klik dig frem vha. musen / piletasterne.
Informationsmøde vedr. skolestart Træd varsomt – her bliver mennesker til det allervigtigste for et menneske er at kunne klare sig selv – blive.
Vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet
Skolebestyrelsens årsberetning 2014 Skolebestyrelsen Hvem er vi? Hvad skal vi? Hvad har vi foretaget os? Hvad sigter vi efter? Nu og fremad Trørødskolen.
Skolebestyrelsen & værdier
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
- Hvad kan I forvente som forældre?
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
forældre og klassens sociale liv.
Klostermarksskolen Strategi og visioner Visionsseminar 2008: 1)Værdianalyse 2)Visioner 3)6 Fokusområder 4) Prioritering 5) Arbejdsplaner Bestyrelsens.
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Gennem RESPEKT ENGAGEMENT FÆLLESSKAB skaber vi tryghed og trivsel, så vi alle kan opnå høj faglighed.
Folkeskolereform 2014.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Formålet med mødet 1.Drøfte vores motivation for at stille skarpt på skole-hjem samarbejdet 1.Lægge en tidsplan for dialogprocessen 2.Forberede, hvordan.
Mølholm Skole Baggrund & optakt til skolebestyrelsens arbejde med skolen i bevægelse.  Processen vedr. fremtidens skole blev præsenteret, og igangsat.
Forældremøde august Skoleområdets oplæg – Trørødskolens indskolingsplan.
Når fritiden kobler til læring- Muligheder i SFO v/ Thomas og Benny Espergærde Skole og SFO 4 blev til én – nye muligheder.
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Skoleåret  Høj faglighed  Helhedssyn  Respekt  Engagement  Udviklingsorienteret Klik på skyen og se en fortolkning af værdien ”høj faglighed.
Et fagligt løft af folkeskolen.
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 29. oktober 2012.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
1 Værdidebat - synlighed og handling Værdidebat Globalisering Medborgerskab Bæredygtighed Pædagogisk udvikling.
Den Sammenhængende Skoledag På Holluf Pile Skole Odense.
Visioner for arbejdet i skolebestyrelsen på Rolloskolen.
Den usynlige klassekammerat v. Lysholm Skoles forældrebestyrelse
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
Vision mission værdier handleplaner
Kvalitetsrapport 2009/2010 Nuancer og variationer - et billede af et mangfoldigt skoleområde. En afrapportering fra skoleområdet med fokus på initiativer,
Psykisk arbejdsmiljø med fokus på teamsamarbejdet Temadag for AMR – Gladsaxe Lærerforening.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Fra handling til forvandling Hele Vejen Rundt Fra handling til forvandling Ideen er skabt Susanne Løkke & John Mejlgren © 2011.
Lundehusskolens Værdigrundlag. Stærk Faglighed Trivsel for Alle Den Åbne og Mangfoldige Skole Det Forpligtende Fællesskab Anerkendende Børnesyn.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Medborgerskab på Korsager Skole SMTTE Status: (før projektet gik i gang) Gælder for både elever, forældre og personale. – Manglende sammenhængskraft på.
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
Fleksible fællesskaber
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Præsentationens transcript:

Hedegårdenes Skole 2009 / Værdidebat. Værdidebat - synlighed og handling

Hedegårdenes Skole 2009 / Værdidebat. Værdidebat Globalisering Medborgerskab Bæredygtighed Pædagogisk udvikling

Hedegårdenes Skole 2009 / Værdidebat. Værdidebat Globalisering: Ved denne værdi forstår vi, at vi udviser engagement, respekt og forståelse overfor udefrakommende indtryk samt eksisterende traditioner med henblik på at uddanne livsduelige verdensborgere.

Hedegårdenes Skole 2009 / Værdidebat. Værdidebat – aktioner - globalisering Velkomstpjece på forskellige sprog på hjemmesiden. Markering af danske og etniske højtider. Global læseuge/tværsuge. Globalisering

Hedegårdenes Skole 2009 / Værdidebat. Værdidebat Medborgerskab: Ved denne værdi forstår vi, at der på skolen skal være fokus på fællesskab, ansvarlighed og demokrati med henblik på at inddrage alle brugere i skolens arbejde og sikre at beslutninger vedr. skolens virke tages på baggrund af involvering af skolens interessenter.

Hedegårdenes Skole 2009 / Værdidebat. Værdidebat – aktioner - medborgerskab Udvikle forældrenetværk Fokus på elevråd Styrke miljøråd Skole-hjem samarbejde – lokalt udviklingsprojekt. Fokus på at hilse ;-) Medborgerskab

Hedegårdenes Skole 2009 / Værdidebat. Værdidebat Bæredygtighed: Ved denne værdi forstår vi, at vi vil tage vores ansvar alvorligt overfor miljø og klima samt udvise en god adfærd i vores omgang med ressourcerne. Herudover arbejder vi fortsat for et sundt, inspirerende og udviklende arbejdsmiljø for både børn og voksne med fokus på kost og bevægelse.

Hedegårdenes Skole 2009 / Værdidebat. Værdidebat – aktioner - bæredygtighed Fokus på ”Grøn læseplan”. Målinger af skolens energiforbrug. Solcelleforsøg. Miljølab. i miljøhaven. Kantineudvikling – kost og bevægelse. Oprydningsdage. Fokus på papirforbrug. Arbejdsmiljø for børn. Afholde motionsdag. Bæredygtighed

Hedegårdenes Skole 2009 / Værdidebat. Værdidebat Pædagogisk udvikling : Ved denne værdi forstår vi, at vi ved at være anerkendende og respektfulde overfor hinanden kan styrke den enkeltes selvtillid, selvværd og kompetencer således, at motivationen for deltagelse i undervisningen og læring hos det enkelte barn er optimal. Herudover vil vi indgå konstruktivt i både lokale, kommunale og nationale pædagogiske tiltag, som kan videreudvikle synet på undervisning og fritid.

Hedegårdenes Skole 2009 / Værdidebat. Værdidebat – aktioner – pæd. udvikling Fælles kurser og foredrag – VIN/HDG Cooprative learning for alle. Skolebib. som formidler af pæd. litteratur Pædagogisk udvikling

Hedegårdenes Skole 2009 / Værdidebat. Aktionsbanken - globalisering etniske dage morgensang forældredage fælles kulturdage venskabsklasser i andre lande inddragelse af forældre med den globaliserede verden som arbejdsplads uv-forløb som inddrager etniske forældres erfaringer, livshistorier fokus på litteratur fra andre lande

Hedegårdenes Skole 2009 / Værdidebat. Aktionsbank -medborgerskab forældreundervisning udsmykningsuge forældrearrangementer børnemøder kulturcenter klare forventninger til forældre hver klasse arbejder med en mærkedag (ex.valgdag, grundlovsdag, 1. maj)

Hedegårdenes Skole 2009 / Værdidebat. Aktionsbank - bæredygtighed gode fysiske forhold uv-forløb om kost, motion, energi, genbrug efteruddannelse af ressourcepersoner haldage svømmedage morgenmotion/løb forældreinformation om sund kost grønne klippekort uv-forløb om alternative energiformer på hjemmesiden vises et enrgibarometer for skolens forbrug besparelser på energi falder tilbage til eleverne begrænse engangsemballage økologi i hjemkundskabstimerne.

Hedegårdenes Skole 2009 / Værdidebat. Aktionsbank – pæd. udvikling individuelle efter/videreuddannelsesforløb aktionslæringsforløb fokus på omgangstone – minus skældud anerkendende pædagogik vidensdeling større ”reklame” for, hvad skolen står for.

Hedegårdenes Skole 2009 / Værdidebat. Værdidebat I skolen skal man træde varsomt, for der bliver mennesker til.