Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Læselyst Et læsetiltag på mellemtrinnet på Randersgades Skole, hvor eleverne læser 20 min. hver dag over en periode på to måneder. Randersgades Skole Randersgade.
Advertisements

PRAKTIKDOKUMENTET CUPP –PROJEKT
Barrierer for solidaritet i velfærdssamfundet
Gammelheds-Philosophy
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Hej. Jeg hedder Ronja, og jeg har fået en gynge i julegave.
Momenter i livet   Der er øjeblikke i livet hvor du savner nogen så meget at du bare ønsker at tage dem ud af dine drømme og kramme dem rigtigt!
"Ting er ikke altid det, de synes at være."
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Vi er overbevist om at livet vil være perfekt når vi bliver gift og får et barn......og et til.... Så bliver vi frustrerede over at vores børn ikke er.
Nonne historie.
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
Jeg lever, og I skal leve! Vi skal ikke selv stable et nyt liv på benene. Det gør Ånden. Det nye liv skal vi ikke leve for at gøre os fortjent til det.
? At sige NEJ Vrede uden autopilot Integritet & Samarbejde
Mr. Raggys prøveeksamen Gennemgang af svarene.
O store Gud O store Gud O store Gud, når jeg dit værk beskuer
Processuelle netværksmøder – et psykologisk perspektiv på samarbejde i praksis Af Rikke Kann, cand. psych. Speciale ved Institut for Psykologi, Københavns.
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
Det svære liv i en sportstaske
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
Coaching - det handler om at stille de rigtige spørgsmål…
Borgernes barrierer for brug af IT
Temperatur på unges motivation Oplæg på CeFu-konference
Fra en børneforkæmpers perspektiv. Børns sorg er et voksent ansvar OmSorg.
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
Advisory board-møde, MDI, den 17. april 2013, Mathilde Hjerrild Carlsen, Holger Højlund Oplevelser fra felten.
Indsæt et billede Klik på det lille billedindsættelses ikon, midt på siden og hent et billede Vælg layout 1. Højre-klik uden for dit slide 2. Vælg et passende.
Hvordan får jeg lagt First Class programmet ind på min egen computer ??? De følgende sider er en lille anvisning på, hvordan du selv kan installere programmet.
Børn og sorg - og sprældøde døde
BØRNEMORDERN CHRISTIAN XENIA OG NEEL. Denne dias er sponsoreret af at Vi nægter at fortælle noget med mindre I bestikker os. I må helst ikke smække med.
At skabe den livsnære samtale David Viftrup. Kristne venner Relation til præst Kristne aktiviteterBibelenÆgtefælle BørnForældre Resarch by John Finney,
1 De fem mest brugte regler… der ikke eksisterer. Fem regler, der ikke eksisterer…
Hvor der er fokus på klimaet.
”Der er ingen sår der ser godt ud”
Arbejdsglæde.
All You can do is tickle it, and see how it jumps
Sket er sket … Og står sjældent til at ændre
Hvem kommer på Perron 3 Hvilken profil har de? Hvad har fået dem til at komme?
- Et dagbehandlingstilbud til unge hashmisbrugere
Hjælp mig med at finde den !!! En stor belønning til dem, der SER bedst! Præsenterer Klik her for at starte JEG HARMISTET MIN MIS !! Red Bulls.
”Skodjobs og gode gys!” - Unges forhold til risiko i arbejdslivet Ph.d. Mette Lykke Nielsen
Fortællinger fra kanten
En fejl af stor betydning...
Amy følte sig ikke rask, da hun gik i skole
Hold fast, hold ud eller hold igen
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Smølfens død.
Deltagelse og fastholdelse i et skole- og ungdomskulturelt perspektiv på erhvervsuddannelserne Peder Hjort-Madsen, Center for Ungdomsforskning, Aalborg.
Midtvejsseminar den november Disposition  Kort om undersøgelsen  Psykisk sårbare og rygestop  Rygestoprådgiveren  Rygestopkurset som.
Læring i et vejledningsperspektiv
Vejlederens kommunikation
»En mand havde to sønner
Klik for næste billede eller vent 30 sek.. Tiden går og det er snart længe siden at jeg kom til mine to-benede i Herlev. Jeg vokser og vokser, og lysten.
RUL Grønlænderrulninger. Næsten alle kajakroere ønsker at beherske et rul, men det er ikke alle det lykkes for. Et tilbagevendende problem er ”hoftevrikket”.
Mr. Raggys begyndertest. Velkommen til begyndertesten. Vi går 9 hullers slagspil sammen, dig og mig. Jeg stiller dig ét regelspørgsmål på hvert hul. Der.
Lidelsens problem (teodicé)
Den fortabte søn »En mand havde to sønner. Den yngste sagde til faderen: Far, giv mig den del af formuen, som tilkommer mig. Så delte han sin ejendom imellem.
Mr. Raggys prøveeksamen
Forskning i de politiske aspekter af pædagogisk praksis i bl.a. folkeskolen Nana Vaaben, PhD, adjunkt på UCC, ekstern lektor på KU.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
At være søskende… At være søskende i en familie med et anderledes, sygt eller handicappet barn. At være søskende til et barn med AD/HD.
Kommunikation Hvad er det og hvordan udvikler vi bedst muligt sproget sammen med vores børn? Hej jeg hedder Mette og er dagtilbuddets sprogvejleder, jeg.
Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Fra på (stort set) et år SISCON-konference d
Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Vis hjælpelinjer som hjælper ved placering af objekter 1.Højreklik.
Unge og mobning Sarah Amann Mortensen 1.
Guide – Siden skal slettes
Guide – Siden skal slettes
- og hvordan du undgår dem…
Præsentationens transcript:

Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Striden om Tiden Nana Vaaben og Helle Bjerg

Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’

Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Situationen – jagten på produktivitet – Finansministeriet, Undervisningsministeriet og KL bestiller 4 rapporter om folkeskolelærernes arbejdstid 2012 Finansministeriet annoncerer deres krav forud for forhandlingerne med gymnasielærerne – dernæst forhandlinger 2013 KL annoncerer deres krav forud for forhandlingerne med folkeskolelærerne – dernæst forhandlinger April 2013: Lærer-lockout & lukkede skoler 26/ : Lovindgreb – arbejdstidsregler fastlægges ved lov 409 Parallelt med alt dette udarbejdes planer om danmarkshistoriens største folkeskolereform

Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Hvorfor besvare lockouten med kærlighedserklæringer? Hvad er affekterne af lockouten? Analysen bygger på teori om fantasi, begær og nydelse.

Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Normalisering af ”lærere i al almindelighed” ”Lærernes arbejdstidsregler er helt særlige, og problematikken er grundlæggende den samme på friskolerne og ungdoms- og voksenuddannelserne som i folkeskolen: Der skal indgås aftaler med den faglige organisation, som binder anvendelsen af arbejdstiden.”(Finansministeriet)

Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Budskaberne i dokumenterne ”Normalisering” af arbejdstidsregler for lærere i al almindelighed Ydre grænser for arbejdstiden Væk med privilegier for særlige grupper

Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Den strukturerede og den inspirerede lærer ”Jeg tror ikke min arbejdstid kommer til at blive forandret […] I forhold til forberedelse, så lægger jeg al min forberedelse her på stedet. Jeg arbejder aldrig hjemme. ” Lærer 1, Gentofte Hvad har påvirket dig mest? ”At jeg skal forberede mig på skolen. Den fleksibilitet, den frihed, den kreativitet, den måde at organisere mit liv på, simpelthen, bliver forandret” Lærer 2 Gentofte

Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Andet end blot mængden af arbejde ”Så arbejdsbyrden – det er hvad det er. Der er også nogen lærere, der går ned på grund af den. Hvis jeg nogensinde skulle gå ned, så ville det ikke være på grund af den. Så ville det være krænkelsen over at skulle udføre noget, jeg ikke troede på, og at jeg ikke blev anerkendt nok” (Lærer, København)

Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Affekterne af lockouten ”Jeg bliver ekstremt provokeret, når folk siger, at nu må vi se at komme videre. Jeg kan ikke.” (lærer, København) ” Der er flere, der ikke er ovre det endnu. Så altså… og det er der også her, hvor man kan sige, at den degradering, der lå i det, gjorde jo, at mange følte sig som andenrangsmennesker (lærer 1, Greve)

Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Traume, racisme og fantasien om den andens nydelse “...what really bothers us ab out the "other", is the peculiar way he organizes his jouissance (...) - in the racist perspective, the "other" is either a workaholic stealing our jobs or an idler living on our labor.” (Zizek, 1992, 165)

Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ At være ”ramt” – ydmygelse og apati … altså sådan personligt der føler jeg, at jeg blev frataget retten i at gå på arbejde, og min kæreste/kone gjorde det samme, og at lock-out’en kostede os kr. og fratog os vores sommerferie. Så det er sådan det der økonomiske tab. Og så, altså jeg ved ikke, den der sådan…ydmygelse, eller jeg ved ikke, hvad man sådan føler med den, men … man følte, at det faktisk var… kampen var tabt, inden man overhovedet gik i gang, og at det hele det var planlagt, og de skulle tømme lærernes kasse og dermed også min kæreste og min pengepung, og så at man ikke rigtig blev hørt i det nye udspil, eller hvad man kan sige. Om man så efterfølgende sådan med aktindsigt og sådan noget sådan fornemmer, at der har været en eller anden drejebog og sådan noget, det… Det er i hvert fald sådan mit… Jeg tænker ikke så meget på, at det er forvaltningen eller ledelsen eller sådan i forhold til skolen, det er sådan mere mit politiske jeg, der er blevet svækket, eller hvad man nu kan sige, som har lidt et knæk. Altså tillid kan man sige. Jeg har følt mig rodløs i det politisk her og har (længere pause) for første gang stemt blankt til kommunalvalget.” (lærer Rødovre)

Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ At være ”ramt” – degradering og offentlig anseelse ”Det der med i gamle dage at degnen havde en eller anden form for status. De har hele tiden sagt at nu skal vi lade være med at flæbe som lærere, men det, KL gjorde der, det var at vise befolkningen, at ”Nej, det er en flok flæbehoveder, og nu skal vi sætte dem på plads en gang for alle, og I må til enhver tid regne dem for det, I selv mener de er” Det hjalp de befolkningen med at gøre der. Og de holdt snoren, så længe som de kunne, og så sendte de os tilbage for at lave en afgangsprøve, sådan at undervisningsministeriet havde deres på det rene, og tingene blev afsluttet på ordentlig vis. Og det kæmpede vi som gale i dobbelttimer for at gøre. Så vi kunne godt få lov til at tjene vores løn hjem, som vi ikke havde fået under lockouten, så kunne vi bare arbejde dobbelt – det var ikke noget problem! […] Lærerne kæmpede for offentlig anseelse. De kæmpede også for andre ting, men jeg tror faktisk det var det, der blev det vigtigste i den sidste ende” (lærer 2, Greve).

Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Usikkerheden om eksistensen i arbejdslivet ”Når jeg underviser og er på skolen, så tænker jeg ikke så meget over det. Det er mere sådan når jeg går derhjemme eller snakker med nogen om det eller vi snakker om det på lærerværelset. Så kommer tankerne op: okay hvad kommer der til at ske? Hvordan kommer det til at være? Kan jeg holde til det på den lange bane? Det er nogle tanker jeg har gjort mig, om jeg kan holde det ud. […] om jeg kan holde ud at være lærer i så mange år, fordi at man bliver trådt på af alle de store mænd og ikke har noget at sige. Ikke at reformen er dårlig, det går på at man ikke bliver hørt” (lærer, Allerød, ikke i fagforening)

Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Nydelsens strukturering og kampen om hvad der tæller som pligt og som nydelse ”Der er taget højde for, at det er et undervisningsområde, så i folkeskolen er normperioden et skoleår, som regnes fra 1. august til 31. juli det efterfølgende år. Dette muliggør, at lærerne kan anvende mere arbejdstid, når børnene er i skole, og omvendt nyde fleksibiliteten ved at arbejde mindre, når børnene fx holder efterårsferie og vinterferie” (KL’s krav til lærerne) ”… og de der lange ferier. […] Hvorfor skal vi dog have de der lange ferier, vi har ikke ønsket det, der er ikke nogen af os, der ønsker det. Lad os da have ferie ligesom alle andre mennesker, hvor vi så kan få en fleksibilitet, så vi kan lægge vores ferie, hvor det passer os på en anden måde. Det havde givet mening.[…] Den der lukken ned til sommerferien og starte op igen, altså væk med det. Lad os køre ud. Forældrene holder alligevel ferie med deres børn, når det passer dem.” (lærer 2 København, tjenestemand)

Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Jouissance: nydelse, ansvar ” For nogle af dem er vi nummer ét voksen, og jeg tager overansvar på mig i forhold til at skulle redde sådan nogle børns liv og sådan noget, det ved jeg godt. Det er SÅDAN en udfordring som lærer at kunne sove om natten. Men jeg vil det gerne. Jeg vil GERNE være nummer ét voksen for dem, som ikke HAR en nummer ét voksen, og alt muligt. Men hvis jeg så bliver banket oven i hovedet med at jeg er et dovent svin. Så vil jeg ikke. Altså.” (lærer, København)

Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ The (hysterical) question One should always bear in mind that the desire 'realized' (staged) in fantasy is not the subject's own, but the other's desire: fantasy, phantasmic formation,is an answer to the enigma ’Che voui’- 'You're saying this, but what do you really mean by saying it?' - which established the subject's primordial, constitutive position. The original question of desire is not directly 'What do I want?, but 'What do others want from me? What do they see in me? What am I to others?’ (Zizek 1997; 9) Fantasies of the desire of the Other What is it the Other REALLY wants - from me? What is it the Other REALLY wants - from me?

Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Nydelsens strukturering at arbejde eller ikke at arbejde ”Altså, det var jo hyggeligt, man sad jo til at starte med... det var sådan lidt surrealistisk. Og så; skal vi ikke sidde og lave lidt årsplan for næste år?” (lærer, Gentofte) ”Jeg måtte jo være loyal [···] så jeg kunne jo ikke påtage mig at lave noget andet arbejde. Så jeg fik brugt rigtig, rigtig meget tid på at rydde op i papirer og skabe og skuffer, fordi jeg skulle i hvert fald ikke røre noget arbejde, som jeg ikke skulle” (Lærer 2, København Tjenestemand) ”…personligt deltog jeg også i de forskellige aktioner og sådan noget, når jeg havde mulighed for det… og så var det også sådan lidt med... lidt snyd, kan man sige at: ”Kan du ikke lige sige til mine matematikelever, at de behøver ikke det ene og det andet”, for der var jo lukket for den normale mailkorrespondance.” (Lærer, Fyn, tjenestemand)

Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ Hemmelig elsker eller timetæller? Men det der bliver så svært fra august 14, der er det mig meget vigtigt at jeg er solidarisk med mine kolleger, og det betyder at jeg ikke tager min telefon efter klokken 16, og så bliver jeg lige pludselig en timetæller. Og det føler jeg at jeg er nødt til at blive, fordi det er blevet mig pålagt på en eller anden måde. Så jeg kommer til at blive helt vildt splittet mellem at skulle være loyal overfor nogle børn og nogle forældre, som jeg brænder for at hjælpe og være der for og så skulle være loyal overfor mit fag og mine kolleger, og vi snakker rigtig tit om, at hvis vi skal være på arbejde til klokken 16 eller til eller hvad det bliver, og så skal vi gå hjem, så vil der være rigtig mange af mine kolleger, som ikke vil kunne nå at forberede sig. Og så snakker vi meget om: Jamen hvad så? Skal jeg bare gå op og undervise i noget jeg ikke har forberedt eller skal jeg arbejde fordækt derhjemme. (Lærer 1 København)

Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ 9. oktober 2014Genvej til Viden ÆNGSTELSE ifølge Lacan: At være spændt ud i følelsen af at have mistet sit (professionelle) selv & Ikke at vide om man kan finde sig selv igen ÆNGSTELSE ifølge Lacan: At være spændt ud i følelsen af at have mistet sit (professionelle) selv & Ikke at vide om man kan finde sig selv igen

Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ De affektive effekter – in progress Den politiske logik om normalisering hviler på en ideologisk ’andetgørelse’ af læreren gennem (at puste til) fantasien om lærernes’ (illegitime/anormale) nydelse At være locked out betyder ikke bare at være fysisk lukket ude fra skolen – men også at være lukket ude fra en social identitet som lærer > og det skaber en usikkerhed på fantasien og spørgsmålet om ’hvad den Anden vil have – af mig- ’ – og således også en usikkerhed i forhold til restrukturering af professionel identitet og begær Aktuelt skaber det en fornemmelse af ængstelse – hvor lærerne er fanget mellem en følelse af tab af deres professionelle selv og en fremtid hvor de ikke er sikre på om de kan genfinde dette selv

Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes) brug ‘Forøg listeniveau’ For at få venstrestillet tekst uden punktopstilling, brug ‘Formindsk listeniveau’ At være lærer eller at arbejde som lærer 9. oktober 2014Genvej til Viden