SkolenSputnik Program SkolenSputniks historie

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hjerterum og opsøgende funktion
Advertisements

Hvad er familieklassen
Forældreorientering Skolereformen.
Hvordan kan man arbejde målrettet med inklusion?
Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne.
Fælles kompetenceudviklingsdag 25. september 2012, CABI
Velkommen til informationsmøde på Vrejlev-Hæstrup Skole
En anderledes skoledag for de yngste elever. Temamøde for skolebestyrelser.
VELKOMMEN TIL HUSET VENTURE FRIHED UNDER ANSVAR…. DIT LIV – DIT VALG……
Elevens læringsuge for Hovedforløbet PV MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag Kl. 8.15– ¾ timers blok inkl. 15 min. pause Kl. 8.15– ¾ timers blok.
Skolereform ’14 - Gesten Skole (børnecenter)
Holsted Skole Holsted SFO & førskolegruppe. Holsted Skole Holsted SFO & førskolegruppe.
Ændringerne Understøttende undervisning Uge-struktur ??
Skolereformen Overordnede mål:
Mandag den 31. marts • I dag afholdes der kampe i vores Pool turnering, som nærmer sig sin afslutning. • Der arbejdes endnu på ”dukkehusene”. • Bo ferie.
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
Informationsmøde, onsdag d. 14. maj kl – 18.00
Velkommen til valgmøde
Vejlby Skole –
UGE 14 SFO. Mandag Sportsplads: Meld jer til Møde kl.13.30: Nikolai, Mattias O, Phoebe, Mathias D, Maiken, Natascha og Cille X-Sonja.
Rullende skolestart August Forældre samt personale i daginstitutionerne Velkommen til orienteringsmøde 10. februar kl
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Skolereform & Arbejdstidsaftale Efterår: Processer og forhandlinger for skoleledere og TR 3. oktober: Stormøde for alle interesserede 16. januar: Skoleafdelingens.
Skolereformen på Søndersøskolen
Formålet At rumme børn i vanskeligheder i klassen.
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
Program Velkomst og intro! Opdeling i arbejdsgrupper.
Orientering om folkeskolereformen ……på Søndermarkskolen
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
2014. Skolen inddeles  Indskoling – 0.-3.kl med følgende lærer: Annette, Tina, Henriette, Julie, Lisbeth, Eigil, Hans-Jørgen, Andres, Louise, Janne og.
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Fælles forældremøde klasse om 2014 Mål: At forældrene går fra mødet med et klart billede af deres børns skole- og fritidsdag fra skoleåret 14/15.
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Reformmøde på Skovlyskolen Velkommen v. Ole Stavngaard Præsentation af aftenens program og De mange spørgsmål Rammer, pædagogik og personal Hvordan ser.
Faglig fordybelse i indskolingen
Vibeholmskolen august 2014 Den nye skolereform Udskolingen.
Ændringer i forbindelse med reformen Med den nye reform indføres følgende ændringer af timefordelingen i udskolingen : Dansk i klasse får eleverne.
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Projekt for de kommende skolebørn i Sabro Dagtilbud
Studiepraktik Program:
Folkeskolereform på Vestre Skole 2014
Skolereformen, Hattingskolen
Mandag d. 10. september  Jeannie er syg.  Mountainbike tur for 2.b’s piger. Alle børn får tilbud om at komme en tur i skoven på s.f.oens mountainbikes.
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Informationsmøde om skolereformen 17. Juni 2014 Nordals Skolen.
Folkeskolereform Forældremøde nr maj 2014.
INDSKRIVNINGSMØDE.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
0.årgang 2012/ årgangs struktur - Hverdagen på 0.årgang.
Nørre Aaby Realskole - en skole jeg er stolt af Velkommen til info-møde om Ællinger 2015 tirsdag den 4. november 2014.
Mandag d. 17. december Bordtennistræning i drengenes gymnastiksal kl. 14 – Bordtennistræning i drengenes gymnastiksal kl. 14 – Vi fortsætter.
Fokus på skolestarten Hedeboskolen Skagen.
Skolereform – Fourfeldtskolen 2014 Steffen Lawaetz
Folkeskolereform Politiske mål
Program Velkomst Digital indskrivning Forårssfo på Holluf Pile Skole
FÆLLESSKAB.
Mandag den 5. november Alle børn var ude en time efter skoletid Mountainbiketur for drengene i 2.A kl Børnene cykler ud mod Ørnereden, en tur.
Aktivitetsplan uge 39 SFO Valhal & Bifrost
Velkommen til forårs SFO på Hunderupskolen
Uge 51 Mandag: UDEDAG. VI LAVER SNOBRØD PÅ BÅLET. Tirsdag:
Kokkedal Skolens børnehaveklasse
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
Kokkedal Skolens børnehaveklasse
Folkeskolereform Politiske mål at udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan at mindske betydningen af social baggrund at øge elevernes trivsel.
Mandag den 29. 0ktober  Bo på kursus  B klassen er ude til kl.13,  A,C,D klassen er ude til 14.  Bordtennistræning i drengenes gymnastiksal fra kl.
Læringsreformen Hvad er formålet med reformen? – Formålet er: – at alle elever skal blive så dygtige, som de kan blive – at mindske betydningen af den.
SFO UGE:33. Velkommen tilbage fra sommerferien. Husk: Møder du i SFO inden kl.7.30, skal du gå i det gule hus, da vi åbner der.
Dagens program – ugens program
Vokslev Friskoles klub Efterskoletilbud med hygge, leg, ro og mulighed for brug af forskellige klubtilbud !
Præsentationens transcript:

SkolenSputnik Program SkolenSputniks historie Børneprofil/målgruppe beskrivelse – AKT  Hverdagen Ansatte - undervisere Skema - voksne ---------- PAUSE -------------------------- Sputnik begreber og grundsøjler Opgave – case - gruppearbejde Opsamling Redskaber/begreber  Opgave – gruppearbejde

Elevskema – SkolenSputnik Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag 9.30-10.30 Kl.time Dansk Mat Tema/ Emne-uv 10.30-10.45 Frikvarter Kristendom Natur/teknik 10.45-11.30 Idræt Samfundsfag Historie 11.30-11.45 Geografi 11.45-12.30 Engelsk Ekstra da/mat/eng 12.30-13.00 Frokost 13.00-15.30 Fri kl.13 Aktiviteter Fri kl.13.30 Fri kl.14

Normering Klasser

MANDAGSSPORT OG EFTERMIDDAGSAKTIVITETER Mandag - tirsdag og torsdag Du skal vælge tre ting du kunne tænke dig at lave mandag, tirsdag og torsdag. Du skal prioritere dem med ”1”, ”2” og ”3”. Du skal vælge mellem: Mandag: Fodbold______ Svømning______ Hockey/floorball på skolen______ Mix-bold (badminton – bordtennis – blandede sportsgrene)_____   Tirsdag og torsdag: Indendørs fodbold______ Springgymnastik ______ Lege og spil i Fælledparken______ PC-cafe______ Kend din by______ Hygge på skolen______ Bordtennis og sport på 3.sal______ Krea______ _____________________ Navn

Ture Sommertur - skitur Ferier

Ansatte - undervisere Lærer-pædagog-samarbejde Tværfaglighed Efteruddannelse Supervision Synergi-effekt Tilstræbt ens forhold

Skema - underviser Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag 8.00 - morgenmøde 8.30 – morgenmøde 8.30 - morgenmøde 9.00 - 13 Undervisning Socialpædagogik Behandling Aktiviteter 9.00 – 15.30 9.00 9.00 - 14 Første mandag i md.: Fælles Undervisnings Forberedelse 13.00-15.00 13.30-15.30 Personalemøde Sidste fredag i md.: Fælles Forberedelse 12.00-14.00 Sommertur 3-4 dg Skitur 5 dage 2 forældremøder 1 julearrangement Internat 2 dage Ca. hver 5.uge: Supervision 13.00-16.00 Hver måned: Aftenmøde 16.30-19.30

Anerkendelse Definerer en anden person i et ressourcefelt Fokus og nysgerrig på ressourcer frem for at undersøge og dokumentere afvigelserne i deres adfærd, og forsøge at udbedre svaghederne

Ser – hører – møder – forstår – respekterer og accepterer eleverne med deres ressourcer, potentialer og intentioner -> anerkendelse Skaber et rum, hvor eleverne gennem de sociale kompetencer og færdigheder de udvikler, oplever tryghed, tilhørsforhold og optimisme, og erfarer dem selv som acceptable

Redskaber og begreber

”Bagdøre” 5 minutter på gaden Alene i rummet Tale med mor/far/Yndlingslærer Tage hjem Bede om anden undervisning/aktivitet/skema …

Dags-hjælper  Navn: Dato: Humør 1-10 Morgen: Bagdøre: Eftermiddag: 1. 2. Trappe – hvorfor: 3. 1. 3.   Skema  Indtil 1. lektion _______________  1. lektion _______________ Frikvarter _______________ 2. Lektion _______________ Frikvarter _______________ 3. Lektion _______________ Eftermiddag _______________ ___________________ ___________________ Underskrift – elev Underskrift - lærer

Scoreskema Karakter 1-4 Blive bedre til lukke computeren Møde til tiden – komme til undervisning Bruge mine bagdøre Tale pænt til de voksne og de andre elever Arbejde min. 20 minutter i undervis-ningen 1.lektion 2 2.lektion 3 4 3.lektion