SkolenSputnik Program SkolenSputniks historie Børneprofil/målgruppe beskrivelse – AKT Hverdagen Ansatte - undervisere Skema - voksne ---------- PAUSE -------------------------- Sputnik begreber og grundsøjler Opgave – case - gruppearbejde Opsamling Redskaber/begreber Opgave – gruppearbejde
Elevskema – SkolenSputnik Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag 9.30-10.30 Kl.time Dansk Mat Tema/ Emne-uv 10.30-10.45 Frikvarter Kristendom Natur/teknik 10.45-11.30 Idræt Samfundsfag Historie 11.30-11.45 Geografi 11.45-12.30 Engelsk Ekstra da/mat/eng 12.30-13.00 Frokost 13.00-15.30 Fri kl.13 Aktiviteter Fri kl.13.30 Fri kl.14
Normering Klasser
MANDAGSSPORT OG EFTERMIDDAGSAKTIVITETER Mandag - tirsdag og torsdag Du skal vælge tre ting du kunne tænke dig at lave mandag, tirsdag og torsdag. Du skal prioritere dem med ”1”, ”2” og ”3”. Du skal vælge mellem: Mandag: Fodbold______ Svømning______ Hockey/floorball på skolen______ Mix-bold (badminton – bordtennis – blandede sportsgrene)_____ Tirsdag og torsdag: Indendørs fodbold______ Springgymnastik ______ Lege og spil i Fælledparken______ PC-cafe______ Kend din by______ Hygge på skolen______ Bordtennis og sport på 3.sal______ Krea______ _____________________ Navn
Ture Sommertur - skitur Ferier
Ansatte - undervisere Lærer-pædagog-samarbejde Tværfaglighed Efteruddannelse Supervision Synergi-effekt Tilstræbt ens forhold
Skema - underviser Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag 8.00 - morgenmøde 8.30 – morgenmøde 8.30 - morgenmøde 9.00 - 13 Undervisning Socialpædagogik Behandling Aktiviteter 9.00 – 15.30 9.00 9.00 - 14 Første mandag i md.: Fælles Undervisnings Forberedelse 13.00-15.00 13.30-15.30 Personalemøde Sidste fredag i md.: Fælles Forberedelse 12.00-14.00 Sommertur 3-4 dg Skitur 5 dage 2 forældremøder 1 julearrangement Internat 2 dage Ca. hver 5.uge: Supervision 13.00-16.00 Hver måned: Aftenmøde 16.30-19.30
Anerkendelse Definerer en anden person i et ressourcefelt Fokus og nysgerrig på ressourcer frem for at undersøge og dokumentere afvigelserne i deres adfærd, og forsøge at udbedre svaghederne
Ser – hører – møder – forstår – respekterer og accepterer eleverne med deres ressourcer, potentialer og intentioner -> anerkendelse Skaber et rum, hvor eleverne gennem de sociale kompetencer og færdigheder de udvikler, oplever tryghed, tilhørsforhold og optimisme, og erfarer dem selv som acceptable
Redskaber og begreber
”Bagdøre” 5 minutter på gaden Alene i rummet Tale med mor/far/Yndlingslærer Tage hjem Bede om anden undervisning/aktivitet/skema …
Dags-hjælper Navn: Dato: Humør 1-10 Morgen: Bagdøre: Eftermiddag: 1. 2. Trappe – hvorfor: 3. 1. 3. Skema Indtil 1. lektion _______________ 1. lektion _______________ Frikvarter _______________ 2. Lektion _______________ Frikvarter _______________ 3. Lektion _______________ Eftermiddag _______________ ___________________ ___________________ Underskrift – elev Underskrift - lærer
Scoreskema Karakter 1-4 Blive bedre til lukke computeren Møde til tiden – komme til undervisning Bruge mine bagdøre Tale pænt til de voksne og de andre elever Arbejde min. 20 minutter i undervis-ningen 1.lektion 2 2.lektion 3 4 3.lektion