Møde….
2011 for forretningen 1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed
Omsætning: Index ( - hentes fra driftsrapporten linie 3) Butiksresultat: Index (for Coop-butikker) Regnskabsmæssigt overskud: Index (for Brugsforeninger) (- hentes fra driftsrapporten linie 26) Antal medlemmer: (- hentes fra faktura fra Medlemsservice der udsendes hver måned) Derfor gik det sådan (Varehuschefen/uddelerens forklaring på udviklingen i omsætning og resultat, herunder lokal konkurrencesituation) Butikkens resultater
Hovedbegivenheder i vores butik i 2011 * Her kan indsættes eksempler på konkrete begivenheder, aktiviteter etc.
Næst bedste resultat i kædens historie… Modernisering af 8 varehuse og konvertering af 2 tidligere xtra varehuse til Kvickly 50 års jubilæum den 9. november – 3 store kampagneperioder hen over året Nyt pay off – ”Frihed til at vælge” Nyt TV-univers med moderne børnefamilie, som er skilt Kvickly vandt 8 ud af 9 mulige 1. pladser i Fødevarestyrelsens Nøglehulskonkurrence, hvor alle detailkæder kæmper om at gøre det ”nemmere for danskerne at vælge sundere” Kvickly
Coop Danmark A/S Tilfredsstillende resultat Samlet salg i Coop og brugsforeningerne: over 43 milliarder kroner ex. moms Fortsat forbedring og modernisering af butiksnettet Nyt webvarehus hvor kunderne kan bestille og betale varer på nettet, enten til levering hjemme eller til lokal butik Nyt anlæg for kødforædling opført i samarbejde med det børsnoterede britiske selskab, Hilton Food Group
Ansvarlighed Afslutning på ansvarlighedsplanen: – 1 vision, 4 områder, 40 handlinger Indsatser indenfor miljø og økologi, sundhed, klima og etisk handel Arbejdet kan følges på Ansvarlighedsrapport 2011 er på coop.dk i løbet af foråret 2012 Ny ansvarlighedsstrategi
Miljø og klima Änglamark – Danmarks førende omtanke brand over 600 varer indenfor fødevarer, husholdning og personlig pleje Änglamark på Facebook annoncering og tv-spot Økologi –vækst i salget med 4 procent Aftale om CO2 kompensering af Änglamark vaskepulver forlænget. Der plantes træer på et areal svarende til 36 fodboldbaner i Mozambique. Coops klimaråd
Sundhed Nøglehullet – over 750 nøglehulsmærkede varer + frugt & grønt i Coops butikker Kendskab på over 80 % Salget er steget med 20 % Nyt orange fuldkornslogo, som gør det nemt for forbrugerne at vælge fuldkorn Alle Coops egne varemærker er uden hormonforstyrrende stoffer
Etisk handel Fairtrade – omsætningsfremgang på 15 procent 25 nye varer Ny serie af varer fra Afrika, Savannah, lanceret primo 2012 Coops kunder donerede 7.7 millioner kroner til Red Barnet og WWF Verdensnaturfonden i 2011 gennem Velgørenhedsknappen på flaskeautomaterne Alle Coops kæder solgte i januar 2011 en bærepose hvoraf 2 kroner gik til Danmarks Indsamling. FDB rundede beløbet op, og der blev overrakt en check på kr. ved TV-showet Via indsamlingsbøtter og salg af stregkode gav Coops kunder 3.6 millioner kroner til Afrikas Horn i august/september