Facebook 2014 Byrådscentrets personalemøde 4. april 2014.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
KiMs – Maj KiMs SMAGSTEST - franske kartofler - Maj 2012.
Advertisements

- gennem Marte Meo metoden
Samarbejde med frivillige Hovedudvalgets rolle. •14. december Samarbejde med frivillige drøftes på HU- mødet •4. januar tilrettelæggelse.
Velkommen til - Infomøde for projektstillere til Operation Dagsværk
1 Konsulentvirksomhed Økonomi og Ledelse Borgerinddragelse og udvikling af lokaldemokratiet i de ny kommuner Om udvikling af en demokratistrategi og eksempler.
PR Kampagne for folkeskolen
Agenda • Visionen – fra Servicessite til forvaltningssite - v. Service- og vicekommunaldirektør Bjørn Thomsen • Processen og de mange udfordringer - v.
Kommunikationsstrategi Scleroseforeningen
Kommunikationsstrategi - et strategisk ledelsesværktøj
Velkommen til workshoppen ”Fornyelse af aftenskolen”
Peter Hanke Exart Performances Kulturens skjulte styrker • Opgør med kultur-fritid • Digitale indfødtes adfærd • Gør.
Visionsproces Fra ord til handling.
VERDENS BEDSTE NYHEDER HVAD SIGER DE LAVT HÆNGENDE FRUGTER? Interview med en forældre fra min datters Vesterbro-vuggestue.
Hvad så med kirkernes sociale ansvar? Konference og høring på Christiansborg d. 22. oktober 2013.
Nemt på nettet at understøtte og øge borgernes brug af NemID og digitale selvbetjeningsløsninger med udgangspunkt i den fælles offentlige digitaliseringsstrategi.
Go´morgen og velkommen Velkomst og præsentation Praktiske forhold Dagens program Formandsmøder – formål og værdi.
Den regionale vækst- og udviklingsstrategi
Maj 2014 Når kommunen går på facebook - Erfaringer fra Odder Kommune Program: Strategi, målsætning og forankring Sådan gør vi i Odder Kommune Hvem er vennerne?
Hvordan kom vi igang Vi ville anlægge en stor ”Landbohave” med ønsket om at skabe mere udeliv, livskvalitet, samt trække minder frem hos de ældre. Udfra.
FOKUSOMRÅDEUDFORDRINGBEDRE SERVICE Service på biblioteket Vi vil gerne se om kunderne synes vi giver en god service. Biblioteket får besøg af ca. 20 mennesker.
Relationer – børn og voksne
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
5/6 klasse Dagbog for lejrskole til Bornholm
Vision – foreslag Mulighed 1 –Sundhed for alle i Åle-Hjortsvang-Hammer – vi skaber det sammen! Mulighed 2 –Sundhed for alle – sammen!
Netværk for fællesskabsagenter marts 2014
Tilgængelighed - det handler om at være med!
Introduktion til Velfærdsteknologi Aabenraa Kommune april 2014
Brugstedet.dk Eksempelsamling ”Geodata skaber værdi” Nils Bo Wille-Jørgensen Grontmij.
Tema 3 Samarbejde om indsatsen for barnet Udgivet af Socialstyrelsen februar 2014.
1000 ansatte i Arla skal lære at læse "Der er ikke længere et job tilbage derude, hvor der ikke indgår en eller anden form for skriftlig del i arbejdet.
Oplæg til Strategi for kreds-FDF HB møde februar 2012, bilag 4.2 Status – februar 2012 Ver.2.5.
KULTUR FOR ALLE. Hovedbudskaber I: ”Ikke brug for flere kulturinstitutioner!”
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Præsentation af presseteamet Lille og effektivt team Joachim, Nanna og Louise (løntilskud). Efter sommer en praktikant fra Journalisthøjskolen. Timing.
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Virksomhedsservice og mentorprojekt for unge. Virksomhederne kommer ind her Virksomheder ringer til vores callcenter på Virksomhedsservice sidder.
ODAs Årsmøde 14. november 2014 Hvad efterspørger kommunen? - fremfinding af digitale sager i arkiveringsversioner og søgning i MiNEA Mie Andersen Emilie.
VidenDanmark VG Digitalisering og procesorientering 8. december 2014.
Obligatorisk digital selvbetjening
2.lektion:Demokrati 2.Lektion i undervisningsforløbet ”Det politiske system i Danmark” baseret på kapitel 6 i bogen Luk Samfundet Op! af Brøndum & Hansen,
Børns udvikling Indholdsfortegnelse Finmotorik & grov motorik Vækst
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Borgermøde om Udviklingsstrategien Byrådet har givet sin vurdering af udviklingen og forslag til hvilke visioner, strategier og indsatser, som skal sikre.
Nytænkning, konkurrence og mest kvalitet for pengene Temamøde Regionsrådet, 14. marts 2007.
Høje-Taastrup Kommune og Facebook Transnationalt møde Kristiansand – Høje-Taastrup 17. april 2013.
Obligatorisk digital selvbetjening
Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr Værdien af digital formidling af offentlig borgerservice.
Produktion af musikvideoer 8. årgang, dansk, CA, AD, KU, KK Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Undervisning af alle 9. klasser i Digital Post Ved Digital Vejleder Kathrine Mørcholdt Buus og Digitaliseringskonsulent Kristinna Andersen.
Ånden i Glasset.
LEDERFORUM 18. januar december Fokuseringerne i 2009 har vi samlet i 5 punkter :  Service- og kvalitetspolitik anvendes  Effektivisering.
Sådan kommer du i spalterne Lidt om os ● Fyens Stiftstidende, Middelfart: Seks uddannede journalister, én journalistpraktikant. ● Leverer stof til ugeavisen.
A) Professionens arbejdsområder og opgavefelt Hvad, hvorfor og hvordan: Hvad: Vi forventer den studerende får indblik i misbruger/ socialt udsatte, og.
Kontanthjælpsreformen - jobparate kontanthjælpsmodtagere Oplæg den 5. december.
1 Rehabiliteringsteam – består af: Jobcenteret: 2 beskæftigelsesmedarbejdere 5 deler posterne imellem sig og går på skift Tilstræber, at den ene er repræsenteret.
Kommunikation og sammenhængskraft i MED-systemet Få jeres budskaber ud.
markedsføringsplaner
5: Har du en digital postkasse, hvis ja, hvad har du så modtaget?
Den værdifulde arbejdsplads
Digitaliseringen kommer
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Metoden brugerstyret behandling
En stærk pædagogprofession i bevægelse BUPL’s nye professionsstrategi
Børn som vores vigtigste ressource – fra dokumentation til relation
Ringkøbing-Skjern Bibliotekerne
Invitation til at kopiere ind
Hvorfor lave en kommunikationsplan?
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Facebook 2014 Byrådscentrets personalemøde 4. april 2014

Derfor er HTK på Facebook! Kommunikationsstrategiske mål At inddrage borgerne i lokaldemokratiet - fx ved at bruge Facebook i debatter, politikudvikling og ved at webstreame Byrådsmøder med mulighed for debat på Facebook At understøtte service til borgerne – især digital selvbetjening - fx ved at minde om pasbestilling, skoleindskrivning osv. At brande kommunen. - fx ved at fortælle små og store gode historier fra HTK At nå de unge. - fx med unge-Facebook

Retningslinjer

EKSEMPLER PÅ OPSLAG

Hvordan virker Facebook? Algoritme/EdgeRank –Strømmen af nyheder og opslag – Det sorteres for modtageren Fra 10% til 1% Interaktionsfrekvens –Procentvis interaktion i forhold til opslag Reach –Den mænge personer vi når Hvorfor viser Facebook det ikke til alle vores fans? Vi rammer flest mulige borgere ved at have fokus på disse tre punkter.

Derfor en aprilsnar Vi opnår god reach Vi får høj inteaktionsfrekvens DERFOR: Opfylder vi indirekte de kom.strategiske mål

7 opslag I marts måned havde vi 14 opslag i to forskellige kategoriseringer

To nye tiltag på Facebook - Der har til formål at imødekomme facebooks præmisser og vores kom.strategiske mål

Nye tiltag på Facebook Onsdags-quiz/hjernegymnastik –Historiske spørgsmål fra egnen  Møde med Lars fra lokalarkivet = Brugerinddragelse i form af dialog og gætning. Formål: At interagere med brugerne, opnå bedre reach og interaktionsfrekvens samtidig med at kommunens skjulte og gamle steder brandes. Bonus: Borgere vil genkende og glæde sig til ugens quiz.

Nye tiltag på Facebook Månedens ”person” –10 faste spørgsmål – Evt. et enkelt der kan ændres af borgerne. –Borgerne er med til at bestemme næste måneds personlighed. Hvem vil du gerne høre om i næste mdr. og hvad ville du spørge vedkommende om? = Brugerinddragelse i form af medredaktion Formål: At interagere med brugerne, opnå bedre reach og interaktionsfrekvens samtidig med at kommunens gode historier og personligheder er med til at brande os. Bonus: Udbrede kendskabet til de ukendte personligheder der bidrager til Høje-Taastrup.

MED-drøftelse Kan I genkende udfordringerne? Har I selv tilsvarende eksempler? Hvis ja: Hvilke? Har I brug for nogle initiativer/vedtagelser fra HovedUdvalget? Hvis vi udformer en overordnet politik: Hvad synes I, at den skal indeholde af temaer?”