natmus.dk
BETA – forever?
Organisering
Fra ”hjemmeside” til digital tilstedeværelse - Være synlige og ”findbare” på nettet - Møde brugerne og deres interesser, dér hvor DE er - Tilbyde godt og relevant indhold
Digital strategi - Hvad er ”det digitale museum”? - Målsætninger og målbare succeskriterier - Rummelighed og plads til begejstring ”Alle skal forbinde Nationalmuseet med folkelig bredde, videnskabelig dybde og høj service”
Natmus-facts - natmus.dk – som dækker flere lokationer - har ca besøg pr. md. - I fx september stod forsiden for ca. 15% af det samlede antal sidevisninger - Ikke besøgsrelaterede sites (blogs, oldtid etc.) har ca besøg pr. md. - På natmus.dk er brugerne i ca. 2 minutter – på modstandsdatabasen i ca. 5,30 - Google alene skaffer ca. 40% af trafikken - I 2010 gav Facebook (til dato) ca brugere - eget nyhedsbrev gav Omkring 25% af museets views på YouTube skabes af YouTube - ”Flammen og Citronen” er stadig nr. 5 på listen over ”indgående” søgekriterier