Natmus.dk. BETA – forever? Organisering Fra ”hjemmeside” til digital tilstedeværelse - Være synlige og ”findbare” på nettet - Møde brugerne og deres.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvordan bidrager litteratursiden
Advertisements

- ”Digitalt medborgerskab” – om bibliotek og borgerservice som kulturkonvergens eller konvergenskultur.
Dias 1 Datalogisk Institut DIKUs virksomhedsklub Klubmøde 25. november 2010 DIKU Nørre Campus Vært: Billedgruppen.
Innovation & Partnerskaber Bidrag til folkebibliotekerne i vidensamfundet.
Borgernes barrierer for brug af IT
Statistik for Marts Der har været op til 95 brugere om dagen efter at sitet er launchet. Det skal bemærkes, at.
Udvikling af beboerdemokratiet
Trådløst net. Trådløst netværk i hele huset • Det nytter ikke at købe internetudbyderens hurtigste forbindelse, hvis den trådløse netværksrouter er.
Sociale Medier Booster bundlinjen AF Bjarke Larsen.
Profilering af dig selv - vha de sociale medier
Alle vores sponsorere skal betragtes som samarbejdspartnere
Didaktisk design – digitale medier den
Agenda • Visionen – fra Servicessite til forvaltningssite - v. Service- og vicekommunaldirektør Bjørn Thomsen • Processen og de mange udfordringer - v.
Hvordan laver man en hjemmeside? Velkommen! Februar 2007.
Side1 WORKSHOP - Fremtidens museumshjemmesider 12:45 Introduktion 13:00 Nationalmuseets hjemmeside 13:10 Workshop 14:00 Fremlæggelse i plenum.

Erhvervs- & Sponsorklub
Online annoncer og bannerreklamer
Kommunikationsstrategi Scleroseforeningen
Fremtidens markedsføringsplatform
Elevernes digitale dannelse
Historisk Atlas Lancering af brugstedet.dk 12. april 2012 Introduktion.
_____________________________________________________________________________________________ DANSK AKTIEMESSE 2010 Årets største investorbegivenhed! 30.
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Transport Transport  Morten, Johan og Mikkels undersøgelse:  Vi ville finde ud af, hvor mange der kører, cykler eller går i skole. Vi vil lave en film.
”Selvom ny-museologien har flyttet primærfokus fra genstanden og samlingen til beskueren, så betragtes samlingen ikke som mindre væsentlig; det er fortsat.
Webredaktør Rikke Kjærem Nielsen Small business webside til dine kunder - Session 2A og 2B.
Informationsspecialist Vibeke Luk
Pinpoint.
Den gode, den onde og den grusomme - om digital selvbetjening SnitkerGroup 6. September 2011 af Usability Specialist Thomas Visby Snitker.
Virksomheder - definition
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Aalborg og Vejle 12. og 13. september 2013.
MICHAEL ANDREAS HANSEN COMMERCIAL DIRECTOR & PARTNER
Obamas brug af sociale medier i præsidentkampagnen 2008.
1 Politiske weblogs – en undersøgelse af den politiske weblogs gennemslagskraft under folketingsvalget februar 2005.
Vi holder fast Konference 23. august Hvad? Sociale medier = En teknologi og en praksis, der er blevet gjort mulig med Web 2.0- teknologierne.
Brugerne på Kommunikationsforum.dk
1 Evaluering af faget grønlandsk I forhold til Forordningen nr. 8, 2002 Bygdeskoleledermøder Qaasuitsup Kommunia Ilulissat 2011 Institut for.
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Ansøgning Uopfordret ansøgning Ansøgning via jobannonce.
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
JOBSØGNING (SMV) Hvorfor er SMV så interessante? % af alle job bliver annonceret % af alle job bliver besat via netværk og uopfordrede ansøgninger.
1 - sikkert og enkelt netværk for ældre Konference for Biblioteksassistenter Torsdag på Scandic Hvidovre Biblioteket som bindeled.
Bibliotekernes musikformidling anno 2011 – overvejelser og forslag
Hedensted Konference Konference 30. september 2008 Jobcenter Hedensted. Mål 1: 25 % i gang med uddannelse eller job. Hedensted 32,5 % = top-10.
Mobility on Demand Environmentally responsible, cost efficient and brand building mobility.
- sikkert og enkelt netværk for ældre
1 - sikkert og enkelt netværk for ældre Nyt virtuelt og fysisk netværk for aktive 50+ Lyngby Stadsbibliotek v/ Anne Kathrine.
Netværksmøde for praktikere. Inden man går i gang med DDB Den typiske process: Planlægning/Design/Produktion/Lancering Vi starter midt i produktiondelen.
Bibliotekernes fælles e-læringsportal Kick-off d.23. juni 2011.
Min præsentation Varighed – ca. 3 minutter Vurdering af blog i 8 faser I dybden med 5 af faserne Formål.
Danskernes Digitale Bibliotek Hvorfor er det en god idé? Børne- og kulturdirektør Flemming Olsen, næstformand i Børne- og Kulturchefforeningen DB SYD –
Den digitale kløft Professor Birgit Jæger Institut for Samfund og Globalisering Roskilde Universitet.
Hvis du vil vide mere…. Formidling af Rationel Farmakoterapi fra IRF 1. Maj 2004 Marianne Møller, IRF.
Kronikerforløb i Aabenraa Kommune. Indhold Hvilke forløb har vi? Kom godt i gang! Cases med borgere og forløb med: Type-2-Diabetes Kronisk Obstruktiv.
Præsentation Improve your business. Strategi At være en af de førende partnere af Microsoft Dynamics løsninger At specialisere os i logistik, produktion,
It i de gymnasiale uddannelser Udstyr og anvendelse, 2010.
Bedriftens organisation og ansvarsdiagram
It-kompetente borgere. Stevns Kommune indbyggere En kommune på kanten Digitaliseringsgrad Stevns Bibliotekerne 3 biblioteker, 70 ugentlige åbningstimer.
3F på Facebook Susanne Fasting - 3F. 3F på Facebook Om 3F Danmarks største fagforening Ca medlemmer Organiserer faglærte og ufaglærte arbejdere.
Høje-Taastrup Kommune og Facebook Transnationalt møde Kristiansand – Høje-Taastrup 17. april 2013.
Skab trafik Til din hjemmeside. Agenda 1. Er du online? 2. Hvorfor skal du være online? 3. Kommunikation på nettet Købt, ejet og tjent 4. Tre case virksomheder.
Dialogmøder d1-d10 – September 2017
Sådan kommer du i gang med Sociale medier Klaus Hall
Leder af natur og Plan, Guldborgsund Kommune
Markedsføringsøkonom Erhvervsakadamiet Sjælland Roskilde 2017
MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet.
Fremtidens bibliotek ”Folkebiblioteket – uden bøger”
Når du allerede mestrer de vigtigste
Idé#1.0 Lad det være op til webmaster
Præsentationens transcript:

natmus.dk

BETA – forever?

Organisering

Fra ”hjemmeside” til digital tilstedeværelse - Være synlige og ”findbare” på nettet - Møde brugerne og deres interesser, dér hvor DE er - Tilbyde godt og relevant indhold

Digital strategi - Hvad er ”det digitale museum”? - Målsætninger og målbare succeskriterier - Rummelighed og plads til begejstring ”Alle skal forbinde Nationalmuseet med folkelig bredde, videnskabelig dybde og høj service”

Natmus-facts - natmus.dk – som dækker flere lokationer - har ca besøg pr. md. - I fx september stod forsiden for ca. 15% af det samlede antal sidevisninger - Ikke besøgsrelaterede sites (blogs, oldtid etc.) har ca besøg pr. md. - På natmus.dk er brugerne i ca. 2 minutter – på modstandsdatabasen i ca. 5,30 - Google alene skaffer ca. 40% af trafikken - I 2010 gav Facebook (til dato) ca brugere - eget nyhedsbrev gav Omkring 25% af museets views på YouTube skabes af YouTube - ”Flammen og Citronen” er stadig nr. 5 på listen over ”indgående” søgekriterier