Skoleåret 2009-2010  Høj faglighed  Helhedssyn  Respekt  Engagement  Udviklingsorienteret Klik på skyen og se en fortolkning af værdien ”høj faglighed.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Svend Gønge-skolens værdier...
Advertisements

Vore børn skal trives, og det kan vi forældre være med til at styrke.
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
Ørestad Skoles værdier
Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
SÆT MEDBORGERUNDERVISNING PÅ SKOLESKEMAET!
1 Folkeskolereformen -hvilke perspektiver giver den i forhold til dagens overskrift set fra en politisk synsvinkel Søren Kristensen.
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Hierarki for styringsredskaber
Buskelundskolens børnehave Fokus for år
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Ny folkeskolelov Ikrafttrædelse August Overordnede rammer En længere og varieret skoledag • 30 timer for børnehaveklassen til 3. klasse, • 33 timer.
Dialogmøde 16. maj 2013 Skolebestyrelser og Familie- og Kulturudvalget.
Lærerprofessionen.
Informationsmøde ny skolestartere 20. november 2013
- fortsat midt i en flekstid?
Skolereform august 2014………………
Skelgårdsskolens skolebestyrelse Velkommen Kontaktforældremøde på Skelgårdsskolen 23 april 2009.
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Velkommen til valgmøde
Velkommen. . Agenda: Velkomst Status på skolesammenlægningerne Kort ref. fra sidste møde Grundregler for Skolen Evt.
Bestyrelsesmøde 30. september 2013 Stavnsholtskolen Folkeskolereform – de helt overordnede rammer.
Værdiregelsæt… Ørslev Skole… Klik dig frem vha. musen / piletasterne.
Informationsmøde vedr. skolestart Træd varsomt – her bliver mennesker til det allervigtigste for et menneske er at kunne klare sig selv – blive.
Udvikling af elevrådet på Blågård Skole
Informationsaften om folkeskolereform og skolebestyrelsesvalg Allingåbro Børneby.
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Tre klare nationale mål
ALS 2008/2009 Året på ALS 08/09 Nye kollegaer Portfolio Projekter Temauger Dannelsesrejser Nye tiltag & 09/10.
Kontaktforældremøde Skelgårdsskolen
Den ny Folkeskolereform. MÅL 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Folkeskolereformen 2014 Sct. Jacobi Skole.
Folkeskolereform 2014.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Folkeskolereformen – Hvordan udnytter I mulighederne?
Hvilke lærere vil jeg have på mit lærerværelse i morgen ?
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
På Filstedvejens Skole er vi klar over, at mobning forekommer og vil forekomme, men vi vil med dette sikre os ansvar, viden og engagement i arbejdet mod.
Hedegårdenes Skole 2009 / Værdidebat. Værdidebat - synlighed og handling.
Birgit Lise Andersen Mandag d 13/ Konference KL Styrket almenundervisning – fokus på inklusion.
Slides på Velkommen Slides på
1 Værdidebat - synlighed og handling Værdidebat Globalisering Medborgerskab Bæredygtighed Pædagogisk udvikling.
Grundtanke Børn der trives kan lære, voksne der trives kan undervise.
Slides på Velkommen Slides på
Type Navn Aldersintegreret indskoling Hoptrup Marstrup Vilstrup.
Den Sammenhængende Skoledag På Holluf Pile Skole Odense.
Dybkær Specialskole - ikke for ikke helt almindelige børn.
Skolebestyrelsen Havnbjerg Skole Skolens Værdisæt – i korte træk Mål “Skolen skal være et sted, hvor alle trives til glæde og gavn for et godt læringsmiljø.”
Forsat arbejde med Indiens døtre og emnet læring
Klik for at redigere undertiteltypografien i masteren Ole Laursen Danmarks Naturfredningsforening Uddannelse er afgørende for at fremme en bæredygtig udvikling.
Lind Skole Version 2 FYRAFTENSMØDE MED FORÆLDRE D. 8. OG D. 9. JUNI 2015.
Vision mission værdier handleplaner
Kvalitetsrapport 2009/2010 Nuancer og variationer - et billede af et mangfoldigt skoleområde. En afrapportering fra skoleområdet med fokus på initiativer,
1 Hvem deltager i Program for læringsledelse ?. 2 Deltagende kommuner med dagtilbud Billund Fredericia Hedensted Kolding Nordfyn Svendborg.
Psykisk arbejdsmiljø med fokus på teamsamarbejdet Temadag for AMR – Gladsaxe Lærerforening.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Folkeskolereform på Tagensbo Skole Hvordan ser folkeskolereform ud på Tagensbo Skole.
Præsentation til forældremøde 2016 Skolebestyrelsen Præstø Skole.
Samarbejde for trivsel i skolen i Danmark
Trivselsmålingens resultater på vores skole
Nationale strategier | Folkeskolen | Vingsted 15. marts 2015
Besøg i praksis Efterår 17.
Dialogmøde Dagtilbud Svendborg d
Kilde: Kvalitetsrapport og Undervisningsministeriets Skoletal
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Skoleåret

 Høj faglighed  Helhedssyn  Respekt  Engagement  Udviklingsorienteret Klik på skyen og se en fortolkning af værdien ”høj faglighed

Bertel Haarder – Undervisningsminister Folke-skole-loven Fælles-mål Nationale test

…at høj faglighed betyder:  at der er ro til fordybelse og refleksion  at skolen følger folkeskolelovens mål og rammer  at lærerne efteruddannes  at materialer og metoder er nutidige  at værdien er synlig i kommunale og nationale tests

…. at høj faglighed betyder:  At vi har gode undervisningsmaterialer  At lærerne kommer på kursus  At undervisningen er forståelig  At eleverne trives  At der er mål for undervisningen  At der arbejdes med forskellige læringsstile  At der er gode fysiske rammer

 …at høj faglighed betyder  Pædagogiske tiltag med udgangspunkt i de mange intelligenser.  Lege som styrker de sociale kompetencer  At børnene lærer at tage ansvar for egne handlinger

Drøft med hinanden - i elevrådet og i klasserne, hvad værdien betyder for Jer og hvordan I kan være med til at sikre, at Nustrup Fællesskole lever op til værdien HØJ FAGLIGHED

 Kunne være frø der spirer…. Klik på stjernen og se en anden fortolkning af værdien ”høj faglighed”.