INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Og hvordan gik det så i 2008? 10. klassernes gennemsnitskarakterer i forhold til 11. klassernes gennemsnitskarakterer
Og hvordan gik det så i 2008? 2 årgange af elever til prøve samtidigt 10. klasserne efter forordning af 2002 og Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 12 af 27. juni klasserne efter forordning af 1997 og Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 9 af 19. juni 1992
Og hvordan gik det så i 2008? De 2 forordninger er ikke sammenlignelige Prøvebekendtgørelserne er heller ikke sammenlignelige –Der er nye prøveformer –Der er nye fag –Der er nyt indhold i fagene
Og hvordan gik det så i 2008? De gennemsnitskarakterer, der vil bliver sammenlignet er i de traditionelle prøvefag: –Grønlandsk, dansk, engelsk, matematik og fysik/kemi –Kan sammenligningen give os nogle pejlinger?
Grønlandsk Tidligere: –retstavningsprøve –skriftlig prøve, liniedelt –individuel mundtlig liniedelt prøve med forberedelse Nu: –færdighedsprøve –skriftlig prøve med samtalerunde –individuel eller gruppeprøve med forberedelse
Grønlandsk
Dansk Tidligere: –retstavningsprøve –skriftlig prøve, liniedelt –individuel mundtlig liniedelt prøve med forberedelse Nu: –færdighedsprøve –skriftlig prøve med samtalerunde –individuel eller gruppeprøve med forberedelse
Dansk
Engelsk Tidligere: –skriftlig prøve på udvidet linie –individuel mundtlig liniedelt prøve med forberedelse Nu: –færdighedsprøve –skriftlig prøve med samtalerunde –individuel eller gruppeprøve med forberedelse
Engelsk
Matematik Tidligere: –færdighedsprøve –problemregning, liniedelt –individuel mundtlig prøve på udvidet linie med forberedelse Nu: –færdighedsprøve –problemregning –prøveform A, individuel prøve eller prøveform B gruppeprøve
Matematik
Fysik/kemi Tidligere, liniedelt: –prøveform A, individuel prøve eller –prøveform B, gruppeprøve Nu: –gruppeprøve
Fysik/kemi
Og hvordan gik det så i 2008? 10 klassernes resultater –Gik det, som I som skoleledere forventede? –Er Inerisaaviks kommentarer til prøveresultaterne uddybende nok? –Eller hvad var årsagerne? –Hvordan kommer de enkelte skoler videre? –Hvordan forbedres prøveresultaterne?