Landsbyggefondens IT system. IT-systemet Hvorfor? -Et længe næret ønske fra ”kunderne” -Skabe indsigt i og dialog om ansøgningsprocessen -Bedre styring.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Fastlæggelse af brugermønstre for forskellige roller (Sagsoverblik/Partskontakt) Metodevejledning.
Advertisements

Ansættelsesprocedurer
Få besked når der sker noget nyt KFUM-Spejderne i Danmark Udarbejdet af Ib Rævdal, 13. april 2009.
Datakvalitetsstrategi Engrosmodellen
Nye samarbejdspartnere – nye udfordringer
Ved ONLINE MUS-koncept: Kompetenceudvikling og MUS – i anerkendende perspektiv Kort præsentation af GRUS-delen April 2012 Ved
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Status for Datakonsistens
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Økonomien i det boligsociale arbejde Bo Andersen Konsulent Boligsocial Funktion.
Usability og interaktionsdesign i en mindre IT virksomhed Infinit 13
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
CAP Møde i myndighedsforum
Opgaven jeg fik stillet
Praktiske erfaringer med Byggeriets IKT specifikation
Konference d november 2007 varme hænder og køligt overblik
Hvordan bliver en boligsocial helhedsplan til ?
Udviklingsplaner Sønderborg
Jesper Loose Smith Direktør i Arbejdernes Boligselskab i Gladsaxe – ca boliger Direktør fagforeningsejet ejendoms- og administrationsselskab i.
Offentlig Integrationsmodel (OIM)
Med OmniFleet til Android kan chaufføren: OmniFleet Android  Modtage en prioriteret liste af ordrer fra administrationen.  Redigere og sende ordrer tilbage.
ORIENTERING OM LEDELSESEVALUERING – til medarbejdere
Styringsdialog og dokumentationspakke Agenda Styringsdialog og beboerdemokrati Udvalgte redskaber (værktøjer) Strategier og målsætninger Dokumentationspakken.
1 Styringsdialog! Dokumentationspakke! Styringsrapport! Lov + bkg. er ændret! Vejledning er skrevet BL/KL udgiver pjecer Er det Peter og ulven? NEJ! Kommuner.
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Boligkontoret Danmark
Naturstyrelsens opdatering af den vejledende § 3 registrering i Aabenraa Kommune.
Dan Zielke og 1.
Naboskabet.dk Et redskab til boligområdet - som tager pulsen på naboskabet - og giver ideer til at udvikle det sociale liv.
Før du starter, skal du sikre dig at du har en digital signatur. Få den gennem den ansvarlige på afdelingen (gyn:Christel Nielsen), el. bestilbestil 1.
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Kommunernes Sygedagpengesystem. Baggrund En fælleskommunal løsning, der kan understøtte den kommunale sagsbehandling på sygedagpengeområdet. Afløser til.
Innovative Værksteder til udvikling af Akademiuddannelserne IVA
Landsbyggefonden – nye krav og procedurer
Innovative Værksteder til udvikling af Akademiuddannelserne IVA
Nodesøgning Klik på ”Noder” for at komme til nodesøgning. Her kan du udfylde søgefelter som du plejer – men søgning på noder er underforstået.
1 IT-projekter - I et juridisk perspektiv. Fra Til 2.
Noget om refusioner.
Weekendkonference 3. kreds 4. november Landsbyggefondens (LBF’s) opgaver.
UDDANNELSE MED PERSPEKTIV Økonomi Wiki. ØKONOMI Det følgende gælder afregning af timer for den enkelte institution. For at sikre en enkel og korrekt registrering.
Infinit - Usability Usability test i en mindre IT virksomhed.
ITB fra Produktsalg til løsningssalg Produktsalg til løsningssalg Indlæg på ITB møde Den 26. Oktober 2006 Henrik Fuchs.
Vi har valgt at bruge vores egen postsystem til at fortælle lidt om vores kendskab IT verdens kommunikation. G-mail, er ret let at gå til, og der er hjælp.
Formål og mål for dagen Viden om og forståelse for, hvad det vil sige at se sin arbejdsplads ud fra et arbejdsgangs- eller procesperspektiv Kendskab til.
ONLINE MUS-koncept: Kompetenceudvikling og MUS – i anerkendende perspektiv Ved Kort præsentation af APV-delen April 2012.
Det aktive ur Gruppe 7 Katja, Katrine, Christian, Sigurd og Jakob.
Carsten Lindorf Lean administration og service Fagspecialistorganisation  Fagspecialicerede funktioner  Fagligt kompetente medarbejdere  Lille helhedforståelse.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Design af KVIK-selvevaluering Tovholderens rolle og opgaver 17. januar 2007.
Fælles møde med Børne- og Ungeudvalget og strategiudvalget 18. august 2008.
Carsten Lindorf Lean administration og service Fagspecialistorganisation  Fagspecialicerede funktioner  Fagligt kompetente medarbejdere  Lille helhedforståelse.
Inspiration til SFI Anæstesiologisk Afdeling Hermed en oversigt over standardplaner + SFI’er = aktiviteter. Dette kun til inspiration, så i har en fornemmelse.
Carsten Lindorf Lean administration og service Forstyrrelser og afbrydelser  ”Kunden er i processen, i stedet for slutprocessen  ”Kunden” har mulighed.
U18 i Odense Samarbejdet mellem behandling og myndighedsområdet.
Kom godt i gang med dit EU- projekt. Step 1: Lav en projektskitse Step 2: Undersøg støttemulighederne Step 3: Læs program-dokumenterne +tidl. støttede.
IDEBESKRIVELSER a)Udviklingskraft i lokalområderne B) Inspirationsseminar om lokal udvikling - tilbud til lokalområderne om procesbistand til ‘hvidbøger’
Proces for social helhedsplan i Gellerup og Toveshøj Boligsocial leder Henning Winther.
Læringssæt om temarapporten: Behandling med insulin - identifikation af utilsigtede hændelser og forslag til forebyggende tiltag Behandling med insulin.
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
Handleplansarbejde Opstart af udarbejdelse af handleplan 2 2 Borger 1 1 henvender sig til kommunen Deltagelse i handleplansmøde
STEP For All Et nyt program for Y´s Men I samarbejde med B.F. fonden
VIBOs boligsociale arbejde
Beboerrepræsentantskabsmøde i FOD
Persondata – kortlægning af skolens behandling
Status for Datakonsistens
JLP og RO Campusskolen i Ringsted, august 2017
Hovedmilepælsplan - skabelon
Fastlæggelse af brugermønstre for forskellige roller (Sagsoverblik/Partskontakt) Metodevejledning.
Nye digitale løsninger
Sådan anmelder du en skade!
Borgerens adgang til egne data
Præsentationens transcript:

Landsbyggefondens IT system

IT-systemet Hvorfor? -Et længe næret ønske fra ”kunderne” -Skabe indsigt i og dialog om ansøgningsprocessen -Bedre styring af ressourcer i fonden og mere præcist overblik -Modernisering

IT-system Udfordringer? -Vanskeligt at sætte det boligsociale på skema – kompliceret proces -Omsætning af ny procedure -Teknikken

IT-system Hvorfor er det vigtigt at netop I er ”hjemme” i systemet? -Kendskab til og deltagelse i selve ansøgningsproceduren -Kommunikation med LBF via systemet: F. eks. indberetninger

IT-system

IT-system

IT-system

Grundprincipper og faldgrupper i

”Ny ansøgning”

Det er den afdeling som først vælges fra listen, som vil blive førertrøje for området. Vær derfor meget OBS på hvilken afdeling der først klikkes på.

”Ansøgning”

”Ansøgning” (om prækvalifikation) Frem til prækvalifikation opfattes alle områdets afdelinger som enkeltstående sager. En boligorganisation kan frem til prækvalifikation kun sagsbehandle på sine egne afdelinger. Projektbeskrivelsen og den kommunale anbefaling skal vedhæftes på hver enkel afdeling Der skal udfyldes ansøgningsskema for hver enkel afdeling i et område Først når alt (ansøgningsskemaer og påkrævede bilag) er fremsendt til Landsbyggefonden, påbegyndes sagsbehandlingen hos fonden.

”Behandling og besigtigelse”

Når et område er prækvalificeret foregår alt det videre arbejde med udfærdigelsen af helhedsplanen via førertrøjen. Men, alt hvad der sker på førertrøjen vil blive effektueret på de andre afdelingen, som indgår i området.

”Helhedsplan”

Budgetarket er et vigtigt redskab som føder indberetningskemaerne (Målopfyldelsesskemaerne, milepælsplanen og skemaet til vurdering af samarbejdsrelationer), og senere også reguleringskontoen Aktiviteterne bør derfor indføres i budgettet så tidligt som muligt. Tallene kan sættes ind senere Hvis man senere i processen skulle have ændringer til aktiviteternes navne eller ønsker at slette el tilføje aktiviteter kan dette godt ske.

Slut 17