EFQM Forum 2004 Berlin 15 – 17 november 2004: ”The European Leadership Challenge” Excellence netværk 2004 Jørgen Kjærgaard.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Internationale relationer Udfordringer og opgaver Geoforum: Workshop om adresser 25. marts 2010.
Advertisements

SFO Nydamskolen Medarbejderundersøgelse i Sønderborg Kommune 2012
1 November 2002 Skanska Danmark A/S Ledelse af innovation - Entreprenøren Udviklingschef Niels Falk.
Ankestyrelsen - en styrelse under Socialministeriet •Ankeinstans på arbejdsskadeområdet •Afgørelser i principielle sager truffet af kommunerne på det sociale.
Erhvervsakademi DANIA
Excellence Netværk 2004 Indlæg om modellen, RADAR og resultatkriterier Jørgen Kjærgaard 15. juni 2004.
Introduktion til kriterium 4 Partnerskab og ressourcer Excellence netværk 2004 Jørgen Kjærgaard.
Women in Progress – erfaringer og udfordringer Kønsbalance i finanssektoren 12. marts 2010 Bent Jespersen SVP, Group HR.
Produktion og Logistik
Velkommen til workshoppen Blindgyde eller karrierevej - kundecentret som en integreret del af koncernen Drivsel – drift og trivsel i call centre konference.
Erhvervscase Erhvervscasen kan f.eks. indeholde:
Sådan skaber du værdi som leder i din virksomhed
Ledelse af forandringer
1 Jørgen Nue Møller Bygherren og Byggeriet - Om strategier og organisation Publiceret i 21. April 2003:
Teambuilding - selvevaluering
MAKING A DIFFERENCE Investor in people Janne & Malene.
Forøg din værdi som konsulent
Arbejdsglæde.
Ledelse af moderne virksomheder Edgemo, Albertslund, den 22. maj 2014.
Et fælles lederudviklingsprogram i Psykiatrien. Generisk modulindhold Tragten…. Hvad er topic af dette emne? ”The state of art..!” Psykiatri tilgangen.
Læringsrum for implementering af akkrediteringsstandarder
A.J. AAMUND A/S Profil af en vinder •Kompromisløs kvalitet •Globalt perspektiv •Evindelig innovation.
IS-Strategi.
©2010 Great Place to Work® Institute, Inc. All Rights Reserved Michal Caspersen Pedersen (00575) Medarbejderundersøgelse i Sønderborg kommune 2010 Afdelingsrapport.
ØBRO FRI SKOLE Visioner 2020 Øbro Fri Visioner 2020 København den 7. marts 2013 Vores visioner Øbro Fri 2020 Er vores visioner stadig de rigtige? og hvordan.
COSMOS GROUP A/S – MOVING PEOPLE AND PERFORMANCE member of En samtale – to vindere  Den vanskelige samtale.
1 IT Service Management - JP/POLITIKENS HUS A/S IT Service Management – JP/Politikens Hus Per Palmkvist Knudsen Frank Stjerne
IT Service Management – JP/Politikens Hus
- Gør jeg det godt nok som leder. - Gør mine ledere det godt nok
Workshop den 4. november 2009 Jørgen Kroer og Thomas A. Rasmussen
MedTech Innovation Center – effektiv kommercialisering af innovationer.
0 IT direktøren i hjertet af forretningen: Få pulsen i vejret på jeres forretning Michael Vad, Managing partner, COO, Heidrick & Struggles Februar 2009.
. Præsentation af Handicapområdets udviklingsproces.
Et fælles lederudviklingsprogram i Psykiatrien. Generisk modulindhold Tragten…. Hvad er topic af dette emne? ”The state of art..!” Psykiatri tilgangen.
Informationsmøde om Kvalitet i MUS - Et projekt i Udviklings- og Omstillingsfonden.
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
Konference Frivilligcenter Århus - 8. oktober 2009 The Body Shop ® Frivilligt arbejde.
Succesrige virksomeder
Hvis jeg havde mulighed for at fange regnbuen ville jeg have gjort det
Henrik Thomsen COO, Specialist People Foundation.
De 8 excellence-begreber
1 ProLeague - High performance leadership BEDST …når det gælder.
Lederseminar 2014 Varde Kommune
The KaosPilots August Arne Kleven og & friends Opgaven Introduktion til analysen Praktisk gennemførsel - personlig tilbagemelding.
Patientens svære kamp – patientinvolvering i praksis - TAK
Rambøll Managements definition af it-governance
Den lærende organisation
Michael Elbo Ditte-Lene Betina
Floor Heating arketype processen. Hvorfor skal vi dog se på værdierne? I 2003 køber Danfoss DEVI A/S. DEVI brand´et forandres fra et Corporate Brand til.
Erfaringer fra implementering af GCP Karin Friis Bach Cand.pharm., daglig leder.
Socialt Udviklingscenter SUS Web: IAT -Et vindue til verden Social- og specialpædagogik i inkluderende perspektiv Konference.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
KVIK KvalitetsVærktøj til udvikling af Innovation og Kompetence
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
©SCKK 2005 Excellence Netværk 2004/2005 KVIK vs. Excellence – kan de kombineres og hvordan?
Erfaringer med selvevaluering
COMPUTER-SUPPORTED COOPERATIVE WORK Medier og Kommunikation
2. juni Rundt om personvurdering VPP Konference Talent Management i TDC TDC Ledelses- & Talentudvikling Tove Bjørnum 12. november 2008 Få mere ud.
KVIK erfa-dag 22. Maj 2006 Hvorfor gør det en forskel at blive ved med at selvevaluere?
Standarder og ISO 9001 som ledelsesværktøj
September 2007 | IBM © 2005 IBM Corporation ITIL – hvad, hvem og hvorfor? Nina Berthou Process Delivery Manager for the Configuration Management Process.
Dedicated Analytical Solutions HVORFOR ER ISO 9001 VIGTIG FOR FOSS? Anders F. Liechti 3. november 2015.
Velkomst.
Politisk næstformand i Scleroseforeningen
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
Strategieksekvering DON´T STOP THINKING ABOUT TOMORROW
We Are ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
We Are ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Vi er ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Præsentationens transcript:

EFQM Forum 2004 Berlin 15 – 17 november 2004: ”The European Leadership Challenge” Excellence netværk 2004 Jørgen Kjærgaard

Fodnote: 2 Lidt om baggrunden for konferencen Stiftet 1988 af 14 fremtrædende europæiske virksomheder og EU kommissionen > 700 virksomheder og organisationer som medlemmer i 50 lande EFQM ejer EFQM Excellence Modellen – verdens mest gennemarbejdede ledelsesmodel?! EFQM er et læringscenter – herunder formidlingscenter for erfaringer fra de mest excellente virksomheder, bl.a. via uddeling af kvalitetspriser EFQM Forum er en årlig 2 dages konference, bygget op omkring uddelingen af European Quality Award (EQA) og de andre udmærkelser – Forum 2004 havde ca. 800 deltagere, heraf omkring 30 fra Danmark, primært fra det offentlige European Foundation for Quality Management

Fodnote: 3 Hvorfor tager jeg til konferencer? Jeg vil have følgende med hjem: -Hente ny viden, jeg kan bruge som konsulent – fx ny teori eller nye best practice cases -Blive bekræftet og forstærket i det jeg i forvejen ved og tror på som konsulent – få ny benzin på tanken -Dyrke netværk EFQM Forum 2004 var til 6 på en skala 1-10

Fodnote: 4 Mine highlights fra EFQM Forum 2004 Det ”nye” for mig: -Aldrig før har jeg hørt så konsekvent, at processer skal være en af ledelsens topprioriteter (på linie med fx strategi og kommunikation) – tidligere talte topcheferne mere om fx kvalitet – case eksempel Ritz-Carlton Hotels Det fik jeg bekræftet og fik ny energi til: Stort lederskab er en meget personlig ting: -”A leader has great visions of excellence for the organisation – a beautiful dream” Om motivation og holdningen til medarbejdere: -”People don’t go to work to fill a function. A chair fulfils a function. People go to work to accomplish a vision” -”Join us – don’t just come to work” -”Give people a purpose to come to work” Horst Schultze, tidligere CEO for Ritz-Carlton hotelkæden -En udfordring for moderne ledere er at kunne håndtere dilemmaer konstruktivt ved at udnytte det bedste fra yderpolerne, fx mellem individuel motivation og teammotivation, mellem tanke og følelse etc. Professor Fons Trompenaars, Holland

Fodnote: 5 Inspirerende cases: Ritz-Carlton Hotels Omfattende studier har vist, at hotelkunder ønsker: -Et fejlfrit ”produkt” -Rettidighed -Service og omsorg (care) – som det vigtigste For at sikre at kunderne får det, må man forstå og have styr på de processer, der frembringer disse 3 ting Lederskab omfatter bl.a. følgende processer, der sikrer service og omsorg: -Udvælgelse af medarbejdere (selection, not hiring) -”Orientation & reorientation” – indledende og løbende synliggørelse af vores vision, værdier og mål for alle medarbejdere

Fodnote: 6 Our leadership competencies: -Strategic thinking -Performance Management -Leadership of change (rolemodel, pursuit of excellence …) -96% af Yells medarbejdere har klar forståelse af firmaets mål og oplever, at eget team har klare mål We expect our leaders to: -Set the direction -Communicate -Engage everyone -Develop leaders -73% af Yells medarbejdere oplever, at de har excellente ledere Inspirerende cases: Yell (tidligere division i British Telecom) European Quality Award vinder 1999 og 2004