Carsten Lindorf Lean - kompetenceudvikling Ledelsen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
LEAN Akademy.
Advertisements

På vej mod en innovativ offentlig sektor
Introduktion Values Interweave ™. Når ledelsen sætter fokus på et område, så er ord sjældent nok til at få medarbejderne til følge med.
Fra undersøgelse til forandring Formidlingskonferencen 7.–8. marts 2006.
Illustrationer til undervisningsbrug
VI model Modellens 4 trin VIRKELIGHED VIDEN VILJE VISION
Lean i den offentlige sektor Carsten Lindorf
Agenda Refleksion over sidste undervisningsdag.
Erhvervscase Erhvervscasen kan f.eks. indeholde:
Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling: Marketing, Innovation, AXOCO & CSR Vil…Mål…Gør…
Virksomheden Den 6. største searchvirksomhed i verden
Idrætsorganisationernes ledelse og organisation
Ledelse af frivillige i det kirkelige arbejde v. Dorte Kappelgaard Roskilde d. 5. september 2011.
Udvikling og styring af en virksomhed
Hvad bliver de fremtidige konkurrencevåben på energi markedet
Velkommen til dag 6 Opsamling - Indtil nu - Erhvervscase
Læringsrum for implementering af akkrediteringsstandarder
Team ledelse Har I prøvet at arbejde i teams der ikke fungerede?
Den Regionale LEAN Enhed
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Vision Daloon er den moderne forbrugers foretrukne leverandør af etniske conveniencefødevarer.
1 Lean i den offentlige sektor Carsten Lindorf. 2 Forudsætninger Scenario 1: Kurset afholdes som en bred orientering om Lean. Scenario 2: Kurset afholdes.
- Gør jeg det godt nok som leder. - Gør mine ledere det godt nok
. Præsentation af Handicapområdets udviklingsproces.
Roller og ansvar i forandringsnetværket
Forandring og læring i organisationen
Akademiuddannelsen i Ledelse Modul 2 Lederskab
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
Rick Maurers forandringscyklus
DUBU oplæg til Interessentanalyse Kommunikationsplan
Grundlæg din succes med en langsigtet strategi Derfor er en strategi vigtig – også på landbrug. Mikael Vest 10. januar 2007.
Udviklingen i virksomhedens omverden Kapitel 7
IBC Kurser Ole Høyer 1 VVU Akademiuddannelse i Ledelse Lederskab Dag 3.
1 ProLeague - High performance leadership BEDST …når det gælder.
Organisationsanalyse. Klar fælles vision og mål Se sammenhæng til eget job Åben kommunikation Accept af fejl Accept af teamarbejde Inddragelse/delegering.
Forandringsledelse Hvorfor går det så ofte galt
Lærerarbejdet - i spændingsfeltet mellem intention og virkelighed Susanne Tellerup.
Den lærende organisation
Vision, mission, værdi. Chili skal med alle sine kommunikationsvinduer (Chili Magazine, Frikvarter Magazine, Chili-net) være den ubestridte markedsleder.
Balanced Scorecard Økonomisk perspektiv ”Hvordan bør vi
- Værktøjer til strategisk og systematisk kompetenceudvikling
Strategisk og systematisk kompetenceudvikling
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
Magt Magt som et kontroversielt tema Poul og undertegnede
Implementering - fra hoved til hænder
Hvad bruger man programteorien til? Knud Ramian. INDHOLD Progamteori som tænkeværktøj Programteori som en erfaringsbeholder Programteori som dialogværktøj.
Mission, vision og strategi.....det er DER – VI skal hen !
C116 Consulting Aps Aalborg Danmark Byg og Bo A/S C116 Consulting Aps Byg og Bo A/S.
organisatoriske kompetencer
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Design af KVIK-selvevaluering Tovholderens rolle og opgaver 17. januar 2007.
Regionsrådsmøde 2. Maj
Carsten Lindorf Lean Forandringer Problemstillinger.
at få sund fornuft til sund adfærd….
Lean administration og service
Carsten Lindorf Lean administration og service Forstyrrelser og afbrydelser  ”Kunden er i processen, i stedet for slutprocessen  ”Kunden” har mulighed.
Carsten Lindorf Lean administration og service Forstyrrelser og afbrydelser  ”Kunden er i processen, i stedet for slutprocessen  ”Kunden” har mulighed.
Carsten Lindorf Lean administration og service Forstyrrelser og afbrydelser  ”Kunden er i processen, i stedet for slutprocessen  ”Kunden” har mulighed.
Carsten Lindorf Lean administration og service Fagspecialistorganisation  Fagspecialiserede funktioner  Lille helhedsforståelse  Silotænkning/flaskehalsproblemer.
1 Hvem deltager i Program for læringsledelse ?. 2 Deltagende kommuner med dagtilbud Billund Fredericia Hedensted Kolding Nordfyn Svendborg.
Hvad er lean? Lean er at opnå en kultur, baseret på løbende forbedringer, hvor der fokuseres på, hvad der giver værdi, set med kundens øjne. Alt andet.
Forandrings processen © Sapiens 2112 Professionel ledelse – min baggrund - Kotter – Person profil – team analyser (hvordan arbejder vi sammen) - Performance.
Sådan oversætter du centrale budskaber. Dette værktøj er for dig, som vil Blive bedre til at kommunikere overordnede budskaber til egne medarbejdere,
Projektlederens mareridt ”Jeg red ind i byen ved solopgang. Straks bemærkede jeg fjendskabet. Jeg var fremmed – jeg skulle ikke blande mig i deres liv.
Målstyring KPI... – Hvad kunne vi måle på? Leveringsevne - evne til at levere materialer og information nøjagtigt og præcist til kunder (interne & eksterne)
Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.
Løsningsfokuseret Ledelse
SUF - gevinstrealisering
Et organisatorisk koncept til udvikling og prioritering
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
Værktøj 10: Forandringer og stress - Ledelsen
Præsentationens transcript:

Carsten Lindorf Lean - kompetenceudvikling Ledelsen

Carsten Lindorf Fase 1 Etablering af en oplevelse af nødvendighed Undersøgelse af markeder og konkurrencesituation Identificering og diskussion af kriser, potentielle kriser og væsentlige muligheder

Carsten Lindorf Fase 2 Oprettelse af det styrende team Sammensætning af en gruppe med tilstrækkelig indflydelse til at styre forandringen Få gruppen til at arbejde sammen som et team

Carsten Lindorf Fase 3 Udvikling af vision og strategi Skabe en vision, der kan styre forandringsarbejdet Formulering af strategier for realisering af visionen

Carsten Lindorf Fase 4 Formidling af forandringsvisionen Anvendelse af ethvert middel til konstant at kommunikere den nye vision og de ny strategier ud Lade det styrende team fremstå som et forbillede for den adfærd, der foventes af medarbejderne

Carsten Lindorf Fase 5 Skabe grundlag for handling på bred basis Fjernelse af forhindringer Ændringer af systemer eller strukturer, som underminerer forandringsvisionen Opmuntring til risikovillighed og utraditionelle ideer, aktiviteter og handlinger

Carsten Lindorf Fase 6 Generering af kortsigtede gevinster Planlægning af synlige præsentationsforbedringer og sejre Virkeliggørelse af disse sejre Synlig anerkendelse og belønning af de teams/medarbejdere, som muliggjorde sejrene

Carsten Lindorf Fase 7 Konsolidering af resultater og forandringsproduktion Brug af mere troværdighed til at ændre alle systemer og strukturer, som ikke passer sammen og ikke harmonerer med forandringsvisionen Ansættelse, forfremmelse og udvikling af medarbejdere, der kan implementere visionen Opstramning af processen med nye projekter og temaer

Carsten Lindorf Fase 8 Forankring af nye arbejdsmåder i kulturen Opnåelse af bedre præstationer gennem kunde- og produktionsorienteret adfærd Mere og bedre lederskab og mere effektiv ledelse Fremhævelse af forbindelser mellem ny adfærd og organisatorisk succes Udvikling af midler til at sikre udvikling og kontinuitet i lederskabet