Region Midtjyllands tilbud 2013

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Præsentation af resultater for projekt ”Analyse af samarbejdet mellem kommunerne og Region Midtjylland, Jord og Råstoffer” Jord-ERFA-Midt,
Advertisements

Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Atomer Et programmeret forløb. En måde at lære på.
Palliativ indsats til KOL-patienter
1 Strategiske mål 2011/2012 April Medarbejderresultater 2006 Real 2007 Real 2008 Real 2009 Real 2010 Real 2011 Mål 2011 Real 2012 Mål 2013 Mål.
UU-Aalborg Evaluering af brobygning og intro 2013/14 Velkommen UU-Aalborg Ungdommens Uddannelsesvejledning.
Pionerprojektet i BUF – bedre arbejdsmiljø og mindre sygefravær
Produktionsøkonomi Planteavl 2013
ADR (AUTOMATIC DELIVERY REWARDS ) (Nyt program - 1. september) LifePak ® (eksempel) – 72,40 PSV 401,60 DKK med 5 % rabat= 381,52 DKK (68,78 PSV) Fragt.
Uddannede færingers tilpasning til arbejdsmarkedet og erfaringer med studieophold i udlandet En spørgeskemaundersøgelse blandt færdiguddannede
Hvordan bruger de unge folkebiblioteket – fysisk og digitalt Adfærd, betydning, interesser & forventninger Lotte Hviid Dhyrbye Tænketanken Fremtidens Biblioteker.
Nabe marts Organdonation Hospitalspræstens funktion Ritualer – ved afsked med en hjernedød v. Henning Nabe-Nielsen, præst, RH.
Analyse for Ældre Sagen: Anvendelse af nye teknologiske kommunikationsmidler Rapport Oktober 2008.
Samlet årsrapport for Gårdhaven 2012 SIP-socialpsykiatri
v/ Professor Lars Ehlers, Aalborg Universitet
Elevernes evaluering af grundforløbet Efterår 2012.
Hvem er vi? •Vi er organiseret i KBH Amts behandlingscenter for stofbrugere. •Vi er 3 år gamle. •Hjulpet i gang af fokus på Ecstasy. •Hjulpet i gang af.
Læringsmål Kendskab til:
Oktober 2005Tivoli Exit 2005 – Sommersæson – TotalGfK DanmarkCustom Research 1 Tivoli Exit 2005 – Sommersæson Total udarbejdet for Tivoli Growth from Knowledge.
Samlet årsrapport for Sønderparken 2013 SIP-socialpsykiatri
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Sortering af affald Dato: 17. december Agenda Sortering af affald Dato: 17. december 2010 TNS Gallup A/S Kontaktperson Celia Paltved-Kaznelson Danmarks.
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Danskernes egen historie Rapporteringsmøde 1. Februar 2006
- eller skal det være det ?
Highlights fra Lederpejling 6, 2008 Hovedrapporten kan læses på Undersøgelsen er gennemført som internetbaseret spørgeskema, der.
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
Afrapportering AEM Medarbejdere Den 2. september 2009.
1 & Har du forsøgt at holde op inden for det sidste år? Nu: 40 % blandt de brugere, der ryger Sidste gang: 30.
Naboskabet - en undersøgelse af 3 boligområder 473 beboere besvarede undersøgelsen 6-11 år: år: år: 4 Voksne: 454.
Arbejdsmarkedsuddannelser – også for personer med læse-, skrive- og regnevanskeligheder Oplæg fra AMU-Fyn Konference d. 22/5 -07.
Nordre Skole Elevernes vurdering af vores undervisningsmiljø Undersøgelsen foretaget i 2008/2009 Der er anvendt TERMOMETER fra DCUM.
Representations for Path Finding in Planar Environments.
Udvælgelse af Patientforløb - Tragtmodel
Livskvalitet og kroniske bensårspatienter ”Der er ingen sår der ser godt ud” Haderslev 11. Oktober 2006.
DCS/DTS fællesmøde januar 2010 Denne præsentation har været fremlagt ved DCS / DTS Fællesmøde 2010 og Poul Erik Mortensen har alle rettighederne til gengivelse.
Kvalitetstest af Palles Gavebod Spørgeskemaundersøgelse November 2010 – januar 2011 Center for Playware DPU.
HUSKESPIL – den lille tabel
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Skovengen Skovengen.
1 & Om holdninger og holdningsændring blandt ledere og medarbejdere på sociale institutioner Evalueringsmedarbejder.
Titel: Arial, fed, skriftstr. 20, mørkegrå. Tekst: Arial, normal, fed eller kursiv, skriftstr. 10, 12 og 14 til print – 16 og 18 til projektor – mørkegrå.
Relativ vigtighed for elektroniske ressourcer,24,22,20,18,16,14,12,10 Indeks FARM nem at bruge Info om anvendelse af elektroniske.
 2 3  3 =  83  43  53  63  73  93  10 4.
Resultatet af en arbejdsproces
Oplæg til Nofa4 i Trondheim d maj 2013 Ved Lektor Rune Christiansen
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Egedalsvænge Egedalsvænge.
Lederforeningen for VUC:
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Køn og præstationer. Her dannes et hanligt fosterhormon.
Uddannede færingers tilpasning til arbejdsmarkedet og erfaringer med studieophold i udlandet En spørgeskemaundersøgelse blandt færdiguddannede
D 3 5A A A 16 5D 15 5A 14 5D A B D D A B A A D
Nå ud med jeres budskab – få budskabet ind Konference om rådgivning af deltidslandmænd 5. oktober 2011.
1 BRUGERUNDERSØGELSER I DET ELEKTRONISKE BIBLIOTEK Et DEF-projekt 2001.
Matematik B 1.
Claus Brabrand, ITU, Denmark Mar 10, 2009EFFECTIVE JAVA Effective Java Presentation Workshop Claus Brabrand [ ] ( “FÅP”: First-year Project.
Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 1 Samlet årsrapport for SIP-Sikret Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra Grenen - Særlig sikret
1 Tråde 2 Plan Trådbegrebet Synkronisering Koordinering Eksempel: et flertrådet spil.
Grunde til at jeg elsker dig
Januar 2009 MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredagLørdagSøndag Uge 2. Anette Ø. Kl Tina H. Lone M. 6 Kl Britt H. 7 Kl Vinnie G. Gerda.
1 Kap. 4, Jordens Tyngdefelt = Torge, 2001, Kap. 3. Tyngdekraftens retning og størrelse g (m/s 2 ) Acceleration Tyngdepotentialet (W): evene til at udføre.
CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Høskovkollegiet 2014 Høskovkollegiet 2014 opgørelse Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra.
Svampebekæmpelse – sidste nyt fra landsforsøgene Landskonsulent Ghita Cordsen Nielsen Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Planteavl Planteproduktion.
Præsentationens transcript:

Region Midtjyllands tilbud 2013 Samlet årsrapport for Region Midtjyllands tilbud 2013 SIP-socialpsykiatri Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra d.1. oktober 2011 til d. 30. september 2013. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 1

Indhold Sådan læses rapporten Sådan læses figurerne Introduktion til rapporten Indhold Sådan læses rapporten Sådan læses figurerne Oversigt: Borgernes situation og udvikling i forhold til de syv livsområder Psykisk velbefindende Relationer Fysisk velbefindende Selvbestemmelse Aktiviteter Materielle forhold Deltagelse i samfundet Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 2

Sådan læses figurerne vedr. tilfredshed Introduktion til rapporten Sådan læses figurerne vedr. tilfredshed Antal besvarelser Andel af besvarelser i procent Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 3

Sådan læses figurerne vedr. udviklingen i borgerens tilfredshed Introduktion til rapporten Sådan læses figurerne vedr. udviklingen i borgerens tilfredshed Antal besvarelser Andel af besvarelser i procent Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 4

Introduktion til rapporten Sådan læses figurerne vedr. forholdet mellem vurdering af vigtighed og tilfredshed Mange af de områder, der spørges ind til i livskvalitetsskemaet, er delt op i et spørgsmål vedr. tilfredshed og et andet spørgsmål vedr. vigtighed. I denne figur viser de grønne områder andelen af de besvarelser blandt botilbuddets borgere, hvor tilfredshed har fået en højere vurdering end vigtighed eller hvor vigtighed og tilfredshed har fået den samme vurdering. De røde områder viser andelen af de besvarelser, hvor vigtighed er blevet vurderet højere end tilfredshed: Altså områder som borgeren vurderer som vigtige, men hvor borgeren ikke i samme grad angiver at være tilfreds Figuren viser ikke, hvad der konkret er svaret på spørgsmålene og dermed hvor højt eller lavt tilfredshed og vigtighed er vurderet. Det er derfor vigtigt, ikke at bruge denne figur alene som udgangspunkt for fastlæggelse af indsatsområder mm. Man skal derimod se figuren i sammenhæng med figuren vedr. tilfredshed (vist på side 4) der viser den konkrete vurdering af tilfredshed. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 5

Antal udfyldte skemaer Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 6

Psykisk velbefindende Måles gennem følgende spørgsmål til borgeren: Er du glad for dit liv? Har du det godt med dig selv? Har bekymringer indflydelse på din dagligdag? Føler du dig tryg? Oplever du, at andre forstår dig, når du gerne vil give udtryk for noget? Er du tilfreds med din evne til at gennemføre de ting, du gerne vil gøre? Er du tilfreds med dit seksualliv? Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 7

Psykisk velbefindende Måles gennem følgende spørgsmål til medarbejderne: Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er glad for sit liv? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren har det godt med sig selv? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at bekymringer har stor indflydelse på borgerens dagligdag? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren føler sig tryg? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren føler sig forstået, når han/hun udtrykker sig? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sin evne til at gennemføre de ting, han/hun gerne vil gøre? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sit seksualliv? Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 8

Psykisk velbefindende Glad for livet Borgernes vurdering af, om de er glade for deres liv og medarbejdernes vurdering af om borgerne er glade for livet Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 9 9

Psykisk velbefindende Glad for livet - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af, om de er glade for deres liv og udviklingen i medarbejdernes vurdering af om borgerne er glade for livet Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 10 10

Psykisk velbefindende Selvfølelse Borgernes vurdering af, om de har det godt med sig selv og medarbejdernes vurdering af om borgerne har det godt med sig selv Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 11 11

Psykisk velbefindende Selvfølelse - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af, om de har det godt med sig selv og udviklingen i medarbejdernes vurdering af om borgerne har det godt med sig selv Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 12 12

Psykisk velbefindende Bekymringer Borgernes vurdering af om bekymringer fylder meget for dem og medarbejdernes vurdering af om bekymringer fylder meget for borgeren Bemærk skalaen vender omvendt her! Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 13 13

Psykisk velbefindende Bekymringer - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af om bekymringer fylder meget for dem og udviklingen i medarbejdernes vurdering af om bekymringer fylder meget for borgeren Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 14 14

Psykisk velbefindende Tryghed Borgernes vurdering af, om de føler sig trygge og medarbejdernes vurdering af om borgerne føler sig trygge Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 15 15

Psykisk velbefindende Tryghed - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af, om de føler sig trygge og udviklingen i medarbejdernes vurdering af om borgerne føler sig trygge Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 16 16

Psykisk velbefindende Kommunikation Borgernes vurdering af om de føler sig forstået, når de udtrykker sig og medarbejdernes vurdering af, om borgerne føler sig forstået når de udtrykker sig Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 17 17

Psykisk velbefindende Kommunikation - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af om de føler sig forstået, når de udtrykker sig og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne føler sig forstået når de udtrykker sig Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 18 18

Psykisk velbefindende Gennemføre hvad man ønsker Borgernes vurdering af, om de er tilfredse med deres evne til at gennemføre de ting, de gerne vil gøre og medarbejdernes vurdering af om borgerne er tilfredse med deres evne til at gennemføre de ting, de gerne vil gøre Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 19 19

Psykisk velbefindende Gennemføre ønsker - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af, om de er tilfredse med deres evne til at gennemføre de ting, de gerne vil gøre og udviklingen i medarbejdernes vurdering af om borgerne er tilfredse med deres evne til at gennemføre de ting, de gerne vil gøre Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 20 20

Psykisk velbefindende Seksualliv Borgernes vurdering af, om de er tilfredse med deres seksualliv og medarbejdernes vurdering af om borgerne er tilfredse med deres seksualliv Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 21 21

Psykisk velbefindende Seksualliv - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af, om de er tilfredse med deres seksualliv og udviklingen i medarbejdernes vurdering af om borgerne er tilfredse med deres seksualliv Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 22 22

Psykisk velbefindende Forholdet mellem borgernes og medarbejdernes vurdering af tilfredshed og vigtighed Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 23 23

Relationer Måles gennem følgende spørgsmål til borgeren: Er du glad for dit forhold til din familie? Er du glad for dit forhold til dine venner? Er du tilfreds med din nuværende situation i forhold til at have eller ikke at have en kæreste/ægtefælle? Er du tilfreds med dit forhold til personalet? Er du tilfreds med dine muligheder for at løse problemer, som du har med andre? Er du tilfreds med dine muligheder for at indgå i socialt samvær? Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 24

Relationer Måles gennem følgende spørgsmål til medarbejderne: Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er glad for sit forhold til sin familie? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er glad for sit forhold til sine venner? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sin nuværende situation i forhold til at have – eller ikke at have – en kæreste/ægtefælle? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sit forhold til personalet? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sine muligheder for at løse problemer, som han/hun har med andre? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sine muligheder for at indgå i socialt samvær? Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 25

Relationer Familie Borgernes vurdering af om de er glade for deres forhold til familien og medarbejdernes vurdering af om borgerne er glade for deres forhold til familien Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 26 26

Familie - udvikling Relationer Udviklingen i borgernes vurdering af om de er glade for deres forhold til familien og udviklingen i medarbejdernes vurdering af om borgerne er glade for deres forhold til familien Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 27 27

Relationer Venner Borgernes vurdering af om de er glade for deres forhold til venner og medarbejdernes vurdering af om borgerne er glade for deres forhold til venner Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 28 28

Venner - udvikling Relationer Udviklingen i borgernes vurdering af om de er glade for deres forhold til venner og udviklingen i medarbejdernes vurdering af om borgerne er glade for deres forhold til venner Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 29 29

Kæreste/ægtefælle Relationer Borgernes vurdering af, om de tilfredse med deres kæreste/ægtefælle-situation og medarbejdernes vurdering af om borgerne er tilfredse med deres kæreste/ ægtefælle-situation Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 30 30

Kæreste/ægtefælle - udvikling Relationer Kæreste/ægtefælle - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af, om de tilfredse med deres kæreste/ægtefælle-situation og udviklingen i medarbejdernes vurdering af om borgerne er tilfredse med deres kæreste/ ægtefælle-situation Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 31 31

Relationer Personale Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres forhold til personalet og medarbejdernes vurdering af om borgerne er tilfredse med deres forhold til personalet Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 32 32

Personale - udvikling Relationer Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres forhold til personalet og udviklingen i medarbejdernes vurdering af om borgerne er tilfredse med deres forhold til personalet Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 33 33

Løse problemer med andre Relationer Løse problemer med andre Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres muligheder for at løse de problemer, de har med andre og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres muligheder for at løse de problemer, de har med andre Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 34 34

Løse problemer med andre - udvikling Relationer Løse problemer med andre - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres muligheder for at løse de problemer, de har med andre og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres muligheder for at løse de problemer, de har med andre Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 35 35

Socialt samvær Relationer Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres sociale samvær og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres sociale samvær Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 36 36

Socialt samvær - udvikling Relationer Socialt samvær - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres sociale samvær og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres sociale samvær Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 37 37

Relationer Forholdet mellem borgernes og medarbejdernes vurdering af tilfredshed og vigtighed Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 38 38

Relationer Forholdet mellem borgernes og medarbejdernes vurdering af tilfredshed og vigtighed Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 39 39

Fysisk velbefindende Måles gennem følgende spørgsmål til borgeren: Er du tilfreds med dit helbred? Er du tilfreds med din nuværende førlighed? Er du tilfreds med din nuværende personlige hygiejne? Er du tilfreds med, hvordan du sover om natten? Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 40

Fysisk velbefindende Måles gennem følgende spørgsmål til medarbejderne: Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sit helbred? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sin nuværende førlighed? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sin nuværende personlige hygiejne? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med, hvordan han/hun sover om natten? Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 41

Helbred Fysisk velbefindende Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres helbred og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres helbred Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 42 42

Helbred - udvikling Fysisk velbefindende Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres helbred og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres helbred Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 43 43

Førlighed Fysisk velbefindende Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres førlighed og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres førlighed Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 44 44

Førlighed - udvikling Fysisk velbefindende Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres førlighed og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres førlighed Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 45 45

Hygiejne Fysisk velbefindende Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres hygiejne og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres hygiejne Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 46 46

Hygiejne - udvikling Fysisk velbefindende Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres hygiejne og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres hygiejne Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 47 47

Søvn Fysisk velbefindende Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres søvn og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres søvn Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 48 48

Søvn - udvikling Fysisk velbefindende Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres søvn og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres søvn Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 49 49

Fysisk velbefindende Forholdet mellem borgernes og medarbejdernes vurdering af tilfredshed og vigtighed Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 50

Fysisk velbefindende Forholdet mellem borgernes og medarbejdernes vurdering af tilfredshed og vigtighed Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 51

Selvbestemmelse Måles gennem følgende spørgsmål til borgeren: Er du tilfreds med din indflydelse på, hvordan dine penge bliver brugt? Er du tilfreds med, hvor meget du bestemmer ift. din dagligdag? Er du tilfreds med din mulighed for privatliv? Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 52

Selvbestemmelse Måles gennem følgende spørgsmål til medarbejderne: Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sin indflydelse på, hvordan hans/hendes penge bliver brugt? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med, hvor meget han/hun bestemmer ift. sin dagligdag? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sin mulighed for privatliv? Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 53

Økonomisk selvforvaltning Selvbestemmelse Økonomisk selvforvaltning Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres indflydelse på egen økonomi og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres indflydelse på egen økonomi Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 54 54

Økonomisk selvforvaltning - udvikling Selvbestemmelse Økonomisk selvforvaltning - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres indflydelse på egen økonomi og udviklingen medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres indflydelse på egen økonomi Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 55 55

Indflydelse på dagligdag Selvbestemmelse Indflydelse på dagligdag Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres indflydelse på dagligdagen og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres indflydelse på dagligdagen Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 56 56

Indflydelse på dagligdag - udvikling Selvbestemmelse Indflydelse på dagligdag - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres indflydelse på dagligdagen og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres indflydelse på dagligdagen Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 57 57

Privatliv Selvbestemmelse Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres mulighed for privatliv og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres mulighed for privatliv Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 58 58

Privatliv - udvikling Selvbestemmelse Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres mulighed for privatliv og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres mulighed for privatliv Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 59 59

Selvbestemmelse Forholdet mellem borgernes og medarbejdernes vurdering af tilfredshed og vigtighed Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 60 60

Aktivitet Måles gennem følgende spørgsmål til borgerne: Er du tilfreds med din nuværende daglige beskæftigelse? Er du tilfreds med din evne til at udføre hverdagens daglige rutiner og opgaver? Er du tilfreds med din nuværende støtte til at få hverdagen til at fungere? Er du tilfreds med dine muligheder for at lære nye færdigheder? Er du tilfreds med de ting, du kan lave i din fritid? Er du tilfreds med din mulighed for at deltage i festlige begivenheder? Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 61

Aktivitet Måles gennem følgende spørgsmål til medarbejderne: Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sin beskæftigelse Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sin evne til at kunne udføre hverdagens daglige rutiner og opgaver? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sin nuværende støtte til at få hverdagen til at fungere? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sine muligheder for at lære nye færdigheder? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med de ting, han/hun kan lave i sin fritid? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sin mulighed for at deltage i festlige begivenheder? Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 62

Beskæftigelse Aktivitet Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres beskæftigelse og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres beskæftigelse Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 63 63

Beskæftigelse - udvikling Aktivitet Beskæftigelse - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres beskæftigelse og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres beskæftigelse Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 64 64

Selvhjulpenhed Aktivitet Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres evne til selv at udføre hverdagens rutiner og opgaver og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres evne til selv at udføre hverdagens rutiner og opgaver Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 65 65

Selvhjulpenhed - udvikling Aktivitet Selvhjulpenhed - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres evne til selv at udføre hverdagens rutiner og opgaver og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres evne til selv at udføre hverdagens rutiner og opgaver Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 66 66

Aktivitet Støtte Borgernes vurdering af om de er tilfredse med den støtte de får og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med den støtte de får Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 67 67

Støtte - udvikling Aktivitet Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med den støtte de får og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med den støtte de får Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 68 68

Aktivitet Lære nyt Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres mulighed for at lære nyt og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres mulighed for at lære nyt Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 69 69

Lære nyt - udvikling Aktivitet Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres mulighed for at lære nyt og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres mulighed for at lære nyt Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 70 70

Aktivitet Fritid Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres fritid og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres fritid Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 71 71

Fritid - udvikling Aktivitet Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres fritid og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres fritid Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 72 72

Festlige lejligheder Aktivitet Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres deltagelse i festlige begivenheder og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres deltagelse i festlige begivenheder Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 73 73

Festlige lejligheder - udvikling Aktivitet Festlige lejligheder - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres deltagelse i festlige begivenheder og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres deltagelse i festlige begivenheder Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 74 74

Aktivitet Forholdet mellem borgernes og medarbejdernes vurdering af tilfredshed og vigtighed Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 75 75

Aktivitet Forholdet mellem borgernes og medarbejdernes vurdering af tilfredshed og vigtighed Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 76 76

Materielle forhold Måles gennem følgende spørgsmål til borgeren: Er du tilfreds med de fysiske rammer på det sted, hvor du bor lige nu? Er du tilfreds med din nuværende økonomiske situation? Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 77

Materielle forhold Måles gennem følgende spørgsmål til medarbejderne: Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med de aktuelle fysiske rammer? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sin nuværende økonomiske situation? Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 78

Fysiske rammer Materielle forhold Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres fysiske rammer og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres fysiske rammer Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 79 79

Fysiske rammer - udvikling Materielle forhold Fysiske rammer - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres fysiske rammer og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres fysiske rammer Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 80 80

Økonomi Materielle forhold Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres økonomiske situation og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres økonomiske situation Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 81 81

Økonomi - udvikling Materielle forhold Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres økonomiske situation og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres økonomiske situation Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 82 82

Materielle forhold Forholdet mellem borgernes og medarbejdernes vurdering af tilfredshed og vigtighed Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 83

Deltagelse i samfundet Måles gennem følgende spørgsmål til borgeren: Er du tilfreds med samfundets accept af dig? Er du tilfreds med dine muligheder for at bruge faciliteterne i det omgivende samfund? Er du tilfreds med dine muligheder for at få hjælp fra fagpersoner ud over medarbejderne på botilbuddet? Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 84

Deltagelse i samfundet Måles gennem følgende spørgsmål til medarbejderne: Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med samfundets accept af sig? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sine muligheder for at bruge faciliteterne i det omgivende samfund? Vurderer du ud fra observation af borgeren, at borgeren er tilfreds med sine muligheder for at få hjælp fra fagpersoner ud over medarbejderne på botilbuddet? Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 85

Deltagelse i samfundet Accept Borgernes vurdering af om de er tilfredse med samfundets accept af sig og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med samfundets accept af sig Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 86 86

Deltagelse i samfundet Accept - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med samfundets accept af sig og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med samfundets accept af sig Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 87 87

Deltagelse i samfundet Faciliteter Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres mulighed for at bruge samfundets faciliteter og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres mulighed for at bruge samfundets faciliteter Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 88 88

Deltagelse i samfundet Faciliteter - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres mulighed for at bruge samfundets faciliteter og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres mulighed for at bruge samfundets faciliteter Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 89 89

Deltagelse i samfundet Hjælp fra fagpersoner Borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres mulighed for at få hjælp fra fagpersoner og medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres mulighed for at få hjælp fra fagpersoner Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 90 90

Deltagelse i samfundet Hjælp fra fagpersoner - udvikling Udviklingen i borgernes vurdering af om de er tilfredse med deres mulighed for at få hjælp fra fagpersoner og udviklingen i medarbejdernes vurdering af, om borgerne er tilfredse med deres mulighed for at få hjælp fra fagpersoner Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 91 91

Deltagelse i samfundet Forholdet mellem borgernes og medarbejdernes vurdering af tilfredshed og vigtighed Ideen om SIP opstod første gang i 2004, da amterne traf beslutning om at udvikle et fælles projekt, der satte fokus på dokumentation af kerneydelsen på de sociale institutioner og botilbud.”Man vidste ikke, hvad der virkede” – hed det i en rapport. Ambitionen var at konceptet skulle: Levere information til det politisk/administrative niveau ift. at have et grundlag til at træffe beslutninger, om fremtidige ressourcer og lovgivningsmæssige forhold, ud fra. Hvordan kan vi lære af de gode eksempler! Endelig havde iværksættelsen af SIP til hensigt at levere systematiske informationer om borgeren til medarbejderne og ledelsen på botilbuddene. De Indtastede informationer: Brugbart afsæt for faglige diskussioner til medarbejdermøder, udarbejdelse af pædagogiske planer etc. 2 overordnede formål: Aggregeret analyse til brug for læring af de gode eksempler + systematisk viden om det faglige arbejde til botilbuddene  vigtigt at vide ift. udformningen af spørgeskemaerne. Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 92 92