Workshop plan Virkningsevaluering, VIA UC, Hedeager 2, 8200 Aarhus N.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Advertisements

Dimensioner i refleksionsskabelon og introduktion til scoringer
SÆT MEDBORGERUNDERVISNING PÅ SKOLESKEMAET!
VELKOMMEN TIL HUSET VENTURE FRIHED UNDER ANSVAR…. DIT LIV – DIT VALG……
Fredag den 23. august 2013 ”Kvalitetssikret IKV – et bidrag til løft fra ufaglært til faglært” og ”RKV i Region Midtjylland”
1 Innovation i AT i 2g på Fjerritslev Gymnasium Branding (2.22) Fremtidens by ( )
©Jenny Bohr – Til underviserne At arbejde med mål kan være udfordrende for voksne med ADHD, og selvom du tilrettelægger arbejdet med vægt.
Arbejdspladsudvikling
Lærersamarbejdet Gruppe 1 Intro til erhvervsuddannelserne.
Arbejds- og Udviklingsgruppe Udviklingsseminar 1
Landlivs seminar den 24.november 2012 Hvad er der brug for på landet: Nytænkning af landdistrikter? Alt det praktiske v. Mona Hvid
Præsentationsskabelon til Forpremiere 26. februar 2013 UDFYLD KONCEPTNAVN.
Konsulentfirmaet DropUd Telefon: www. dropud. dk
Udviklingsplaner Sønderborg
Intern survey uge 45.
For vejledere i opgaver og projekter i 2g og 2hf Dynamokursus d
SAB seminar , lørdag kl – 13.15Introduktion og velkommen til SAB seminar v/ John B. Sørensen kl – 13.45Diskussion af AlmenBolig+ konceptet.
Program – : Panel. Oplæg og debat – 11
Rosenlundskolen - på vej ind i folkeskolereformen
Projektlederens rolle(r)
Velkommen til Fællesskaber for Alle for Folkeoplysningsklubberne!
VEJLEDERUDDANNELSEN // AARHUS UNIVERSITET Modul 1, september 2007 Godmorgen… Velkommen til dag 3 på AUs vejlederuddannelse!
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Velkommen Lærersamarbejde i Aarhus august 2012 Aarhus Tech, Viby J.
Velkommen til dag 2 på AUs vejlederuddannelse!
Udbredelsesformer. Form 1 En eftermiddag kl Te, kaffe og kage Oplæg fra ”ressourcepersoner” fra udviklingsholdet: Fremlæggelse af forløbstema og.
Informationsmøde om Kvalitet i MUS - Et projekt i Udviklings- og Omstillingsfonden.
Den strategiske forretningsplan – hvordan
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU WORKSHOP ATU, SEP
UDVIKLINGSFORLØB FOR LEDERE Kriminalforsorgen Midt- og Nordjylland Modul 1 Ved brug af materialet og yderligere information kontakt: Jens Linder, Chefkonsulent,
Kursus i udvikling af kliniske retningslinjer
Opsummering af strategiske mål fra analysearbejdet Noter alle de strategiske mål, du/I er nået frem til i analysearbejdet Prioriter, sorter, saml og tilføj.
Biblioteket som læringscenter
Lederseminar 2014 Varde Kommune
Kanondag – forberedelse og dokumentation. Plan for dagen optakt – hvem fortæller en historie? – 1. workshop workshop 12.
DUN-konferencen 2008, Hanne Nexø Jensen, IFS, 20. juni 2008 Dias 1 BA-projekt intro, 26. nov v/ HNJInstitut for StatskundskabInstitut for Statskundskab.
INNOVATIONSFORUM # 2 VIDENSFORMER OG VIDENSKILDER.
Hvad er det gode skolelederliv? - Et selvevalueringsforløb.
Samarbejdet mellem medarbejderne i skolen. Petersmindeskolen
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Workshop for forsvaret Kompetenceudvikling og samarbejde i lokalområdet – fra ord til handling.
Velkommen til Udviklingsdag 2 TUP Maj 2013.
KVIK processen på Det Jyske Musikkonservatorium 06/07
Ed - fasen Lokal Politiet EN BESKRIVELSE AF PROBLEMET (f.eks. Belyse problemets karakter, og omfang,. Undersøge hvem der er/ kan være medinteressenter.
Velkommen til Mød Microsoft
Udeskolekursus Tårnby Kommune, august 2011
Skolebestyrelses seminar 19/ Hvad vil vi med denne dag ? Sikre fælles kendskab og accept af vores udgangspunkt Nuværende situation og værdigrundlag.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Rammesætning Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
Strategiseminar 28. og 29. januar 2008, Bogense Velkomst Praktiske forhold Programoversigt for de to dage.
Opstartsworkshop Tirsdag d. 17. marts 2015.
Velkommen Første seminardag om RKV Den 23. februar 2010 i Silkeborg.
Hvad er Klimakaravanen? Hvad er der på hjemmesiden?
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Konsensusprocessen.
Workshop om fremtidens samarbejdsmodeller mellem universiteter og små- og mellemstore virksomheder Introduktion v/ Christian Nielsen.
KREDS MIDT TRÆF VELKOMMEN 1. INDHOLDSSIDE MED PUNKTOPSTILLING Tekst med Punktopstilling PUNKTOPSTILLING For at skifte til Underoverskrift i Fed tekst.
Systematisk problemløsning i kriminalitetsbekæmpende funktioner
Skolebestyrelses seminar 19/ Hvad vil vi med denne dag ? Sikre fælles kendskab og accept af vores udgangspunkt Nuværende situation og værdigrundlag.
Om indsatsteori.
Doku:SENtorium Onsdag d. 27. maj Velkommen Program Siden sidst Tendenser i indsatsteorierne Succeskriterier og indsamlingsmetoder Frokost Sparring.
Gruppearbejde Oplæg til workshops Hvilke emner skal der være fokus på? Hvilke arbejdsgrupper skal der nedsættes? Hvad skal der til? Hvordan.
Fælles Mål Landsforeningen af 10. Klasseskoler. Læringsmål.
Doku:SENtorium Torsdag d. 29. oktober Velkommen Programmet for dagen  Refleksionsøvelse  Fortællerrum  Narrativ evaluering Frokost  Sparringsrum.
Kerneopgaven i forandring XX arbejdspladse – den xx.xx.201x.
Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.
Kort om mig: Oprindeligt udd cand.scient.pol

Velkommen til.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
Præsentationens transcript:

Workshop plan Virkningsevaluering, VIA UC, Hedeager 2, 8200 Aarhus N

Forslag ti l program 08.00 – 08.15 Introduktion 08.15 – 09.00 Sæt ord på de langsigtede virkninger 09.00 – 09.15 Pause 09.15 – 10.00 Formuler de ønskede resultater inden for projektperioden 10.00 – 10.15 Pause 10.15 – 11.00 Find trinene på vejen 11.00 – 11.15 Pause 11.15 – 12.00 Vælg aktiviteter 12.00 – 12.30 Frokost 12.30 – 13.15 Opstil indsatsteorien 13.15 – 13.30 Pause 13.30 – 14.00 Find tegnene 14.00 – 14.15 Pause 14.15 – 14.45 Opstil succeskriterier 14.45 – 15.00 Pause 15.00 – 15.45 Vælg metoder til indsamling af dokumentation 15.45 – 16.00 Afrunding

Dagens program Intro af virkningsevalueringen Gruppearbejde Gruppediskussion af de mere langsigtede målet Nedfæld alle de ønskede mål uden at prioritere dem (på gule post it-sedler) Fokusspørgsmål: hvilke mål/resultater til vi gerne opnå/nå inden for projektperioden og hvad kan vi opnå ved hvert af disse indsatsværktøjer (Trivselsskema, overgangsskema osv.)? Gruppediskussion af projektets virkninger Nedfæld alle de ønskede virkninger uden at prioritere dem (på blå post it-sedler) Fokusspørgsmål: hvilken arbejdsændring vil vi gerne se, hvilke forandringer/kvalificeringer finder sted? Gruppediskussion af medarbejdernes forbedrede præstation Virkningsevaluering, VIA UC, Hedeager 2, 8200 Aarhus N

Gruppediskussion af projektets forskellige aktiviteter Skriv ideer til alle de aktiviteter som er/kan være medvirkende til at vi kan nå de ønskede mål/virkninger/præstationer (på grønne post it-sedler) Fokusspørgsmål: hvilke aktiviteter skal sættes i gang, hvis vi vil udvikle nye rutiner og strukturer eller arbejde på en ny måde? Hvad skal vi gøre for at styrke samarbejdet på tværs af faggrupper? Fremlæggelse De forskellige post it-sedler sættes op på en tavle og en prioritering foretages på baggrund af de ønskede mål/virkninger/præstationer/aktiviteter Eksempelvis udvælges et mål, omkring hvilken de mange post it-sedler sættes, og som er forskellige bud på hvad der er nødvendigt for at opnå dette resultat. Hvordan en bestemt aktivitet kan føre til det mål, man har sat? Virkningsevaluering, VIA UC, Hedeager 2, 8200 Aarhus N

Gruppediskussion af tegnene Tegn er de forhold, omstændigheder, holdninger eller adfærd (målepunkter), som er udgangspunkt for undersøgelsen (evalueringen). Fokusspørgsmål: hvilke tegn skal vi kigge efter for at finde ud af om aktiviteterne lever op til formålet og har den kvalitet som er nødvendig for at vi kan nå frem til de ønskede mål. Gruppediskussion af succeskriterierne I grupperne opstilles succeskriterierne, Fokusspørgsmål: hvad skal vi opnå for at være tilfredse med projektets forløb og resultat. Kvantitative succeskriterier (antal, omfang) og kvalitative (fokus på indholdsmæssig forandring eller tilvækst som projektet fører med sig). Fremlæggelse Find, beskriv og konkretiser succeskriterierne for en bestemt virkning, præstation, mål. Find i grupperne det/de mest dækkende. Virkningsevaluering, VIA UC, Hedeager 2, 8200 Aarhus N

Kære begge, Måske kan udspillet være?   DI: 5 ledere, 8 praktikere Skole: 5 ledere, 8 praktikere Dagpleje: 4 pædagoger, 6 dagplejere Familie og råd: 2 ledere, 6 medarbejdere Stab: 4 medarbejdere Chefgruppe: 2 personer VIA: 3 pax Total: 53 personer Spørgsmålet er om deltagerne skal komme fra de samme skoler / DI eller om vi vil have dem bredt repræsenteret? Hvilke kriterier skal de udvælges på:                       Skal de være særligt relevante nøglepersoner?                       Skal de vælges ud fra erfaringer fra projektet?                       Skal de have erfaringer med evalueringer?                       Osv.