Analyse ud fra Schönske termer. Knowing-in-action  Manglende erfaring  Vi manglede rutine til knowing-in-action.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Fra skitse til prototype. Mål med ReflecTable 1. Teknologiens muligheder udnyttes – vi bygger broer mellem teori og praksis som ikke var mulige uden teknologien.
Advertisements

Er du vokset op i 50-, 60- eller 70-erne..... ?
SÆT MEDBORGERUNDERVISNING PÅ SKOLESKEMAET!
Fagre nye tider! Jamen det er jo dejligt, at tingene udvikler sig så hurtigt, at det nu er muligt, at præsentere sine billeder i noget der nær ligner.
Hvordan bruger jeg MinInstitution?
NÅR INNOVATION GIVER ARBEJDSGLÆDE. Sav nu bare grenen over du sidder på – du bliver alligevel nødt til at finde en anden.
i Ungdomsuddannelserne
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
Case didaktik? Hvordan udvikles kompetence til at handle…. Agenda:
Af Andreas og Marlene. Spørgsmål. • Hvornår lavede i en internetshop? • Hvorfor valgte i at lave en internetshop? • Hvordan fik i lavet jeres hjemmeside.
Chris Argyris f
Den anerkendende tilgang fra ord til handling
Ved psykolog Lena Højgård Isager Psykologhuset Kognitivt Fokus
August April august 2007 •5 år og 5 måneder.
Klasseledelse og cooperativ learning
at arbejde med ledernes psykiske arbejdsmiljø?
I believe in Drama!. Hvad er PhyEmoC? Action!  Dynamik og god stemning fanger elevernes opmærksomhed  Fremme spontanitet og kreativitet  Fjerne elevens.
Problemløsningsheuristik I.1 Hvordan besvarer man sin problemstilling? I.Forstå problemstillingen 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved.
Gennem vores undersøgelser af zoo.dk har vi fundet ud af sitets tre største usability problemer:
Hvad betyder ventetid for det enkelte menneske?
Brug af progressionstræ i fagteam og netværk Martin K. Sillasen
Kaptajn Karlsens skib Synlig læring med it Agerbæk Skole og
Gud trøster dem, der venter med forventning.
Det alternative vidensbegreb Eksplicit viden Aktuel tavs viden Principiel tavs viden FysiskSocialPsykisk.
Temadag i Aulum Program: d. 10/4-2010
Vi holder fast Konference 23. august Hvad? Sociale medier = En teknologi og en praksis, der er blevet gjort mulig med Web 2.0- teknologierne.
World-making i designproces Etnografisk inspireret feltstudie Naming  Beskrivelse af designsituation  Designerens perspektiv Nu-scenarie Framing  Formulering.
Mit første spil Extreme Racing. Som det første, da jeg havde fået ideen til at lave et bilspil, lavede jeg bilen Jeg startede med at lave en rød kasse.
Har du rørt din lærer i dag
Studieweb Kaare og Jonathan.
Hvem vil være lys? Der hvor der er brug for det?.
Midtvejsseminar den november Disposition  Kort om undersøgelsen  Psykisk sårbare og rygestop  Rygestoprådgiveren  Rygestopkurset som.
Læring i et vejledningsperspektiv
Praksisfortællinger som læring i praktikken
Den gældbundne tjener Himmeriget ligner en konge, der ville gøre regnskab med sine tjenere. Da han begyndte på regnskaberne, blev en, der skyldte ti tusind.
Dramaturgi Det her fag er jo ikke et decideret filmkursus, men uanset hvilke produktioner I kommer til at lave, så kan det være godt at vide noget om dramaturgi.
PROCESANALYSE 7 mm i SLP Lars Peter Jensen Indhold:
Spil som organisatorisk læringsredskab - Et pragmatisk perspektiv på serious gaming Svend Ask Larsen Projektleder ved Learning Lab Denmark Medejer af RIA.
Himmeriget ligner en konge, der ville gøre regnskab med sine tjenere
NOLO-mødet 4-5. september 2009 i København Nordisk Fagkonference 2010 Revideret program.
Understøttende undervisning, lektiehjælp og fordybelse Agi Csonka Formand for Rådet for børns læring.
Velkommen Tak fordi I har valgt at deltage i denne session.
Lærings- og praksisfortælling
Et OPI samarbejde YOKE interaction design / Århus Kommune, MSO.
Menneske og maskine Medier og Kommunikation, F2005.
Sundhedsinformatik og evaluering Forelæsning nr.4 d ST8: Design og evaluering af brugergrænseflader, forår 2004, v/ Egil Boisen (Ph.D.-stud., HST,
De schönske termer Workshop d|bubbles. Naming, framing og reframing Udgangspunkt: vi har gennemgået en worldmaking-proces Naming Framing Workshop: test.
Problemløsningsheuristik I.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
Problemløsningsheuristik A.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
Processen J.Lövgren & E. Stolterman
Oprettelse af tabeller (Access, del 2)
Iselingeskolen Elevevaluering 25. og 26. oktober årgang 87 elever.
Collaborative Practice Research Lars Mathiassen eCommerce Institute, Georgia State University.
Reel brugerdeltagelse
Forundersøgelse Finn Kensing. Formål med kurset Kvalificere jer til at indgå i tværfagligt samarbejde om design af IT-anvendelser til støtte for intellektuelt.
Tak for invitationen Helle Merete Nordentoft, Århus Universitet Birgitte Ravn Olesen, Roskilde Universitet.
Technology as material in design Johan Redström 2005, Design Philosophy Collection Two.
Akkreditering i speciallægepraksis v/ Repræsentant fra FAPS bestyrelse.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Brug af storskraldsordning Brug af haveaffaldsordning 1 Brugerundersøgelse Storskralds- og haveaffaldsordningen bliver ikke brugt i særlig høj grad Figur.
Nordplus – ”national identitet”
ZBC Medarbejder Jette Nielsen,
Institut/afdelingssparring på AAU afdelings/institutnavn
ERHVERVSCASE Generelt
Styrk foreningen Team – udnyttelse af kompetencer og ressourcer.
Institut/afdelingssparring på AAU afdelings/institutnavn
Satellitter – bevægelse i tyngdefelt
SITUATIONSBESTEMT OPMÆRKSOMHED - en kvalitativ undersøgelse
Præsentationens transcript:

Analyse ud fra Schönske termer

Knowing-in-action  Manglende erfaring  Vi manglede rutine til knowing-in-action

Tacic knowledge  Brugerne havde en viden, som de ikke brugte  Denne viden ville vi fremprovokere  Der skulle sættes ord på skrald o.lign.

Situational backtalk  Både designet og brugerne reagerede på vores mock-up  Vi fik en respons som vi ikke forventede  Dette førte os til reflection-in-action

Reflection-in-action  Workshop struktur  Program revideres

Vurdering af epistomologi  Vi har brugt epistomologien indirekte  Ved studering fandt vi at Schöns vokabular sagtens kan bruges på vores handlinger i workshoppen  Ved hjælp af forelæserne har vi fået en tilgang, som giver designet og brugerne mulighed for at give respons, som vi kunne reflektere over.