SOCIALE MEDIER LinkedIn Facebook Twitter Google+ Instagram Pinterest Vimeo.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Coaching Det handler om at stille de rigtige spørgsmål!
Advertisements

LØFT Løsningsfokuseret Tilgang
MÆRKELIGT ! Her er en lille matematisk øvelse, som helt sikkert
Tid til ledelse Henrik Leslye.
Kundebetjening Opgave med salgstrappen.
Hjælp der er en journalist i røret
Electrolux Marketing koordinator, web Michael Skrydstrup HR Konsulent Anne Mette Hildebrand Udvælg en elev, der skal sige til, når der er gået 5, 10 og.
LinkedIn Intro.
Forsiden 1.Denne knap bruges når du vil taste dagens resultater ind. 2.Denne knap skal kun bruges hvis du allerede har gemt data og du finder ud af at.
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
Projekt 5 i 12 Laboratorium 9: 26. februar 2013 ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag” ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag”
Coaching - det handler om at stille de rigtige spørgsmål…
Internet til alvor og sjov
Kommunikation og relationer 9. januar v. Gitte Schrøder
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Profilering af dig selv - vha de sociale medier
Fremtidens markedsføringsplatform
Backoffice præsentation
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
Sociale Medier og Jobsøgning - Twitter. Intro  Twitter er et Socialt Medie  Twitter er kendt for at give nyheder et frisk pust  De fleste kendte: Skuespillere,
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Titeldias (uden baggrundsfarve) Husk at vælge korrekt layout for hvert dias: Klik med højre musetast på dias i ruden til venstre i skærmbilledet og vælg.
VEJEN TIL JOBBET Det er godt at være bevidst om alle muligheder. Jo større en del af stillingsmarkedet, du bearbejder, jo større er sandsynligheden for,
Boligsocial årskonference 2012 Bag om nyhederne, 1. oktober 2012 Troels Mylenberg Ansv. chefred. Fyns Amts Avis.
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Backoffice præsentation
Kpartner på AU.
Kommunikation Intern kommunikation
Kodeks for offentlig topledelse
Snak med din sidemand om dette et par min.
JOBSØGNING (SMV) Hvorfor er SMV så interessante? % af alle job bliver annonceret % af alle job bliver besat via netværk og uopfordrede ansøgninger.
VEJEN TIL DEN GODE LINKEDIN PROFIL
Sociale Medier og Jobsøgning - Facebook. Intro  Så blev det Facebooks tur.  Nogen af jer har måske en Facebook profil?  Facebook er endnu et socialt.
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Børn og unges sociale liv online
Bestyrelsesdag Middelfart Generationsskifte i korpsene - fornyende organisation.
”Sociale medier i jobsøgningen”
De informationsvidenskabelige kompetencer og arbejdsmarkedet Leise Hein Voss Kommunikation og Sprog.
ANSØGNINGEN At søge job handler blandt andet om at skrive ansøgninger
SÆLG DIG SELV! Du kan støde ind i en kommende arbejdsgiver, når du mindst venter det. Derfor er det en god idé at være forberedt på at sælge dig selv.
Thomas Refstrup Dünweber Cognition & Communication.
Forberedelse 2.0 ”Store your knowledge in your Friends” © UFFE SØRENSEN.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Læreren som læringsleder
Salg til det offentlige - Næsten det hele er sandt!
Overordnet mål POSITIV OMTALE ? ”Skal ikke ses om en erstatning til print coverage – men som et supplement” V. Nikolaj Skarbye.
Af Christine Tindahl -kommunikation SKRIV EN FACEBOOK- OPDATERING skriv på vegne af en virksomhed brug 3 minutter på øvelsen.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende coachingforløb.
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
Kom godt i gang med dit EU- projekt. Step 1: Lav en projektskitse Step 2: Undersøg støttemulighederne Step 3: Læs program-dokumenterne +tidl. støttede.
Relationsbaseret markedsføring og Facebook Annoncering Anders Sevelsted | Aditup.dk | Havneparken 2 | | #AndersSevelsted.
GENERATION WHY Flere søger virksomheder med andre formål end ren profit. Give noget igen til samfundet. Vi vil i stigende grad søge at gøre en positiv.
OnlinePartners ApS, Fredensgade 7, 6000 Kolding, Tlf.: , Sådan får du udbytte af LinkedIn.
10 ting at tænke på FØR skolen kontakter et reklamebureau Sune Kobberø, informationskonsulent i Efterskoleforeningen
Pressestrategi Lav en kort og kontant strategi for jeres pressearbejde: Hvad vil I kommunikere (skolens hovedfortælling / mission) Brug strategien som.
Salg til det offentlige - Aarhus Kommune. Public Intelligence: Vi har lavet de fleste fejl selv. Peter Julius Public Intelligence rådgiver virksomheder,
Det sociale intranet som kommunens digitale arbejdsplads.
Sikkerhedskursus (følgende lektioner er tilgængelige i dette kursus
Din kreative online praksis! – del 2
Brug af sociale medier i hospitalsbyggeri
Undersøgelse om sikker internetbrug
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Din kreative online praksis!
Sælg et produkt eller en tjeneste
SUCCES MED SALG 1.
Simpel Markedsføring Af mindre virksomheder og projekter
1. kontaktmøde Velkommen til Workshop om afkodning af jobopslag og telefonisk kontakt Hils på hinanden  Husk at bestille drikkevarer Præsentér dig.
Præsentationens transcript:

SOCIALE MEDIER LinkedIn Facebook Twitter Google+ Instagram Pinterest Vimeo

SOCIALE MEDIER Sociale medier optager næsten 20 % af forbrugernes tid online Tese om, at en tredjedel af det globale forbrug i dag kan påvirkes af sociale medier mia. dollar uudnyttet værdi Kan udnyttes af alle typer virksomheder Kræver markante ændringer i tilgange til ledelse Indebærer visse risici

10 GYLDNE VEJE 1.Co-udvikling og co-produktion 2.Forudsigelser af efterspørgsel på en vare 3.Distribution af forretningssystemer 4.Forbrugeranalyser og indsamling af kundedata 5.Klassisk markedskommunikation og interaktion 6.Trafikgenerering 7.Social handel 8.Social kundeservice 9.Intern kommunikation 10.Matchning af arbejdsopgaver og medarbejdere

KAN MAN SÆLGE FRUGTCONTAINERE PÅ TWITTER? Som den første virksomhed i Danmark gør Maersk Line klar til eksperimenter med ”social selling” Over 1 million fans på Facebook, Twitter, LinkedIn og Vimeo Træne salgsstyrken til at bruge sociale medier til at dyrke kontakten til kunderne Få en relation til kunderne Dele ny viden og oplevelser fra en fagmesse God gammeldags kundepleje

HVAD MENER I?

SOCIALE MEDIER OG JOBSØGNING Ca. 80 % af alle job bliver besat via netværk og uopfordrede ansøgninger Nogle mener, at de officielle job-søgemaskiner i fremtiden helt forsvinder til fordel for f.eks. LinkedIn Arbejdsgiver og rekrutteringsvirksomheder tjekker din profil på LinkedIn og Facebook Er din profil på LinkedIn opdateret? Har du et kort og præcist summary?

JOBSØGNING PÅ LINKEDIN

KOMMUNIKATION OG DE SOCIALE MEDIER Kort tekst, hvor alt fedtet er skåret fra Hop ombord i de bedste pointer Skab interesse (og værdifulde klik) Opdag, bliv interesseret, bliv fastholdt Journalistiske nyhedskriterier Et max. to sekunder

DE FEM BEDSTE TRICKS TIL AT OPNÅ OPMÆRKSOMHED 1. Giv læseren en klar belønning Med hånden på musen eller pegefingeren på mobilen er vi som hunde, der ser en godbid Eksempel: ”Så enkelt blev Hanstholm Fiskemelsfabrik Danmarks bedste arbejdsplads” Journalist og kommunikationsrådgiver Michael Baden,

DE FEM BEDSTE TRICKS TIL AT OPNÅ OPMÆRKSOMHED 2. Sæt kendte personer sammen med dit budskab Sæt strøm til dit budskab ved at tilføre energi fra en højt profileret person Eksempel: ”Dette kan Lego-topchef Jørgen Vig Knudstorp lære af Hanstholm Fiskemelsfabrik” Journalist og kommunikationsrådgiver Michael Baden,

DE FEM BEDSTE TRICKS TIL AT OPNÅ OPMÆRKSOMHED 3. Lad nyheden være et omdrejningspunkt Ordet ”nyt” er i sig selv dragende. Det signalerer, at man som læser opnår ny viden, og man måske kan få en afgørende konkurrencefordel ved at kende det før naboen Eksempel: ”Helt ny ledelsesfilosofi er hemmeligheden bag succes for Hanstholm Fiskefabrik” Journalist og kommunikationsrådgiver Michael Baden,

DE FEM BEDSTE TRICKS TIL AT OPNÅ OPMÆRKSOMHED 4. Skab frygt over noget almindeligt Få ting er så angstprovokerende som tanken om at gøre noget, som alle gør – men, at man gør det på den helt forkerte måde Eksempel: ”Læs her, om du laver de klassiske fejl, når du sender mails til dit netværk” Journalist og kommunikationsrådgiver Michael Baden,

DE FEM BEDSTE TRICKS TIL AT OPNÅ OPMÆRKSOMHED 5. Det handler om dig – læseren ”du” og ”dig” trækker langt større opmærksomhed end ”jeg” Eksempel: ”Sådan bliver du en bedre leder på 10 minutter” Journalist og kommunikationsrådgiver Michael Baden,