Tema- og netværksmøde i Socialøkonomisk Netværk: "Kommunikation – markedsføring og pressehåndtering" 23.4 kl. 15.30.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Advertisements

Journalistiske virkemidler
Dialog og læring i klagesager
Pårørende-professionel relationer
Hvornår bider medierne på? Få dine budskaber igennem.
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
Vi er en menighed, som giver evangeliet videre, med det mål at mennesker bliver efterfølgere af Jesus. (Mt. 28:18-20) - Det betyder, at vi i menigheden.
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
Mesteropgaven - Sådan skriver du den.
Kommunikation af resultater
Borgernes barrierer for brug af IT
”Markedsføring og pressetræning”
Klik for næste billede eller vent 30 sek. Rando i skole!
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
Profilering af dig selv - vha de sociale medier
Innovation og iværksætteri
Det personlige vidnesbyrd Undervisning Aalborg lørdag den 2. maj 2009.
AOH.DK Herning Gymnasium i Europa.
Fokus på den nyhedsfortællende tekst
Guldkorn til vækst PR som vækstmiddel.
Kommunikation / it.
Den gode forandringsproces
Hvem kommer på Perron 3 Hvilken profil har de? Hvad har fået dem til at komme?
Litteratur på mobilen Der er meget, vi ikke kan vide! Men alligevel meget der står mellem linjerne… hvorfor skriver hun ikke tilbage og hvad er det, der.
Kapitel 4 – nogle citater
mine observationer Filmanalyse af OK Gloser til filmen
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Boligsocial årskonference 2012 Bag om nyhederne, 1. oktober 2012 Troels Mylenberg Ansv. chefred. Fyns Amts Avis.
Videreudvikling af ide 2&2
Weekendkonference i 2. kreds LO-skolen, lørdag og søndag den 29. – 30. januar 2011 Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening.
Mette Faber, Strategi- og Planchef, overlæge, marts 2010
Midtvejsseminar den november Disposition  Kort om undersøgelsen  Psykisk sårbare og rygestop  Rygestoprådgiveren  Rygestopkurset som.
Birgitte Ravn Olesen, Kommunikation/RUC Hvorfor gør de ikke som vi siger?
SFU – en kampagneorganisation der rykker Aktivisme og presse SFU’s sommerlejr 2009 Sofie Seidenfaden og Gry Möger Poulsen.
Kommunikation Intern kommunikation
Jubilæumsdag den 23. juli BaptistKirkens 175 års jubilæum på Lindenborg.
DIT LIV Tænd for lyden og læn dig tilbage -.
Karl Tomms Spørgsmålstyper Coaching øvelse Frokost
Fremtidssikring af beboerdemokratiet – hvor er de unge henne?
Børn og unge som er pårørende til selvmordsadfærd eller som er efterladte efter selvmord. Hvordan hjælper vi dem? Ved Elene Fleischer, PhD
Den gode historie Sådan finder vi på 24timer dagens historier ”Dét er en god historie!” Emma Gad for kommunikationsfolk.
Den gældbundne tjener Himmeriget ligner en konge, der ville gøre regnskab med sine tjenere. Da han begyndte på regnskaberne, blev en, der skyldte ti tusind.
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Nyhedsartikel dansk.
Industrien som karrierevej -Et tre-årigt tværfagligt projekt i Herning Kommune -Industrifremmende loge 12. december 2014.
SAGPROSA Begrebet sagprosa kan vi definere som tekster, der vedrører forhold i den faktiske virkelighed, således at forstå, at der i sagprosateksten beskrives.
Himmeriget ligner en konge, der ville gøre regnskab med sine tjenere
Fortæl den gode historie Jakob Christiansen 25.maj 2013.
Den digitale kløft Professor Birgit Jæger Institut for Samfund og Globalisering Roskilde Universitet.
Økonomi og Demokrati.
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
VIP2 Jobpakkeambassadør Kursus Jørgen T. Madsen Om historier og journalister.
Webetik Om ophavsret, kopiering og brug af billeder fra internettet i skoleopgaver og på hjemmesider.
Manuskriptkursus Efterår d mediefag. Et filmmanuskript BegyndelseMidteAfslutning Paradigmet Filmmanuskript 120 sider 1 side pr. minut.
Det hele startede med….. Ansættelse som midlertidig leder i en afdeling midt i forandring, forvirring og frustration pga. store organisatoriske omlægninger.
Samfundsansvar i praksis via lokale partnerskaber Program for første netværksmøde i Roskilde den 4. december 2008 mhtconsult, august 2008 © Side 1 mhtconsult,
Præsentation af egen institution En forudsætning for en konstruktiv erfaringsudveksling og sparring indenfor netværket er, at kendskabet til hinanden er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Projekt ”Unge med psykiske vanskeligheder – overgang fra barn til voksen” Vingsted den 18.marts 2015.
Kom godt i gang med dit EU- projekt. Step 1: Lav en projektskitse Step 2: Undersøg støttemulighederne Step 3: Læs program-dokumenterne +tidl. støttede.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Få det bedste ud af pressen - op til og under de Paralympiske Lege - Lær at lokke medierne - Lær at give det lækre budskab.
Nyhedskriterier. Journalistiske dyder Forklar hvad der menes med disse journalistiske dyder – skriv stikord og giv eksempler mundtligt:  Sandhed  Objektivitet.
Hvem er vi André Bentsen Redaktør, 11 år på Lokal Nyt Christian Valsted Journalist, 8 år på Lokal Nyt.
Pressestrategi Lav en kort og kontant strategi for jeres pressearbejde: Hvad vil I kommunikere (skolens hovedfortælling / mission) Brug strategien som.
Hvad er nyhedskriterier?
Pressekursus Silkeborg den 11. oktober 2017.
Find den rigtige journalist
Præsentationens transcript:

Tema- og netværksmøde i Socialøkonomisk Netværk: "Kommunikation – markedsføring og pressehåndtering" 23.4 kl

En god historie Som journalisterne gider skrive

Hvem er jeg? Uddannet i statskundskab og antropologi Arbejdet for DR og Weekendavisen og Information Modtager af alt for mange dårlige pressehenvendelser

Hvad er en god historie Nyhedskriterierne: Aktualitet Væsentlighed Identifikation Sensation

MEN ALLERVIGTIGST KONFLIKT (løst eller uløst) Uden konflikt er der ingen historie

Aktantmodellen Mål Modstander Hjælper Hovedperson

Når du kontakter en journalist: Vær bevidst om konflikten Vær bevidst om nyheden Vær bevidst om væsentligheden

Den gode pressemeddelse indeholder Historien kort (2 linier) Citater fra lederen, eksperten, casen Evt. reportagemuligheder Telefonnumre på alle! Gerne et videre perspektiv

Eksempel: Muhabet skåret sin fondsbevilling Dagcenteret Muhabet har fået skåret sin bevilling. Ingen andre muligheder til psykisk syge indvandrere Case: Mohammed “Jeg ved ikke hvor jeg skal gå hen nu” Leder: “Vi har gjort et stort stykke arbejde, som nu er spildt Ekspert:Muhabet har haft enestående resultater Invitation til at lave reportage i Muhabet

Sælg en feature En feature fortæller en historie og indeholder derfor en konflikt Men den behøver ikke indeholde en nyhed Til gengæld skal den have en hovedperson med et projekt og en modstander Den må også meget gerne have en reportagemulighed

Feature: Muhabet At hjælpe de psykisk syge indvandrere Najib Dårlig læge,ingen penge, sagsbehandlerne på kommunen Lokale handlende, den søde læge, rare psykisk syge

Når en journalist kommer: Vær ikke bange for at fortælle om konflikten Inviter folk indenfor dørene Giv ærlige og personlige svar

Øvelse: Find historien Hvilke historie? Hvor er konflikten? Er der en nyhed? Hvem skal journalisten tale med? Er der nogle reportagemuligheder?