 1) Assymmetrien. Begrundes i naturen er stort set uden symmetri.  2) Ornamenter og symboler. Opgør med modernismens dogmer. Symboler mv. er ikke intellektuelle,

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
-En lærerig arena for alle aldre
Advertisements

Kerteminde Havns Fremtid Bevaringsforeningen for Kerteminde Kommune
Kompetenceafklaring af børnene
Oplæg v Stine Liv Johansen, ph.d., Aarhus Universitet Opstartsdag i Skanderborg Lørdag den 22. januar 2011.
Fagre nye tider! Jamen det er jo dejligt, at tingene udvikler sig så hurtigt, at det nu er muligt, at præsentere sine billeder i noget der nær ligner.
VEJLEDNING… … til brug af præsentationen:
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
Arkitektur - data.
Introduktion til Sprogpakken
Kids n’ Tweens, Leg og læring
Små huse Arkitekturprojekt 2005.
Trinmålene henvender sig til elevernes kunnen efter 6. klassetrin
Året var 1987, i en lille by med navn Sussex, blev et lille hus totalt til intetgjort. Alt blev kastet ud, inkluderet en lille brun bamse... Den blev.
UDGANGSPUNKT 25. April Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
UDGANGSPUNKT 6. Februar Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
Digitalisering og medialisering
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Newcomers – Bibliotekerne og de nye arbejdsmigranter En ny rapport fra Det Nationale Forskningscenter for Velfærd 16. september 2010 Highlights.
Hvad er arkitektur?.
Nu er vi ved DEL 3 Flere tegn og signaler et tegn (fx et symbol) kan godt bruges som et signal: fx kan dannebrog signalere at at vi nu er i Danmark og.
Krøniken, Rejseholdet Nikolaj og Julie, Riget
Fagdidaktisk kursus i religion
EA og mig! En historie fra en Gøtze-discipel Maria Baun Lauridsen 23. april 2008.
Symbolismen Historisk tid ca – 1920, hvad kendetegner - ismen
Helhedssyn i et postmoderne samfund
Sproglige billeder, billedskemaer og metaforer
Ballerup Kommune Det Gode Liv. Baggrund og set-up Ideen bag – hvorfor nu det her? fra undersøgelse til co-creation fra kontrol til tillid at drive og.
To modsatrettede Opfattelser Organisation, Trojka, 4. udgave, 2007
5F Forberedelse Forskning ForestillingFormning Fornyelse.
Sådan kommunikerer vi på Dyvekeskolen
Grundlæggende Webdesign – billeder på skærmen / skærmen som billede Bjarne Sandstrøm IT-højskolen
LIVE DIGI-ART. Problemstilling: Konservativ holdning til ny og anderledes arkitektur i dk 9700 fredede og bevaringsværdige bygninger Strenge krav.
Evaluering Brobygning / Tilmelding. Før brobygning. Efterskoler. For dårlig vejledning af UU i 9. kl. Manglende ønsker på uddannelsesplaner.
i det senmoderne Danmark med fokus på kristendom.
Barok 12.
Chr. Viktor Rasmussen IT-Universitetet april 2009 Målgruppeanalyse Målgruppeanalyse Metode 4 Farer og fejlkilder.
En hest, der kan flyve. Ure, der smelter, og mærkelige væsener, som ligner noget fra en drøm. De surrealistiske kunstnere malede det, de fandt i deres.
Hvad gør livet så værdifuldt
Den gode synopse oplæg i demokratiugen 2013
Hvad gør livet så værdifuldt
Høring om digitale redskaber i dagtilbud og digital dannelse 28/ Kari Eggert Rysgaard, DFI / Skoletjenesten.
SAMFNU Demokrati og menneskerettigheder 1.Demokratidefinitioner 2.Fordele og ulemper ved direkte og repræsentativt demokrati 3.Kriterier for demokrati.
.. efter organisatorisk læring? Magne Kolstad Ph.d.-Stipendiat.
Den sproglige læreplan
Bygninger med signalværdi
Innovationsskole Et udviklingsprojekt på Lyngby Tekniske Gymnasium.
U P K Introduktion til 16-ugersprojektet Unge Poeters Klub
Avantgarde, modernisme og realisme
3) Sprog og diskursfællesskab
CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Høskovkollegiet 2014 Høskovkollegiet 2014 opgørelse Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra.
1. lektion Oplæg om ’Arkitektur og geometri – byen og dens funktioner’ Opgave: fold en terning 2. lektion Opgave: isometrisk tegning af bygning 3. lektion.
Pjecefremstilling Hvad er en pjece?
Lad tanker og drømme flyve - Søren Kierkegaard for alle
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 10. MARTS 2016 BIG BANG 2016 LEKTOR EMERITA HELENE SØRENSEN AARHUS UNIVERSITET AU HVAD KAN PISA BRUGES.
KNÆK KODEN Selvvalgt problemstilling. Tidsplan TidspunktAktivitet 25. maj (5.-8. lektion) Kursus i synopsis, knæk koden, samt vejledning efter træffetider.
Form, space and order Facaden Arkitektur, 4 semester.
Børns sprogtilegnelse Hvordan arbejder vi med børns sprog i Vejen Kommune?
Den klassiske vurdering af arkitektur De fem F'er Form, funktion, fantasi, forståelse og forbindelse. Alle gode værktøjer, når man skal vurdere den arkitektoniske.
Rødkærsbro´ børnehuse værdigrundlag I børnehusene har vi med udgangspunkt i Viborg kommunes Børne-og Ungdomspolitik ” Lys i øjnene” udarbejdet værdier.
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
Modul Januar/februar 2017 Kunstprojekt Modul Januar/februar 2017.
Dept. of Information and Media Science
Landinspektør Robert Jakobsen
Hvad gør livet så værdifuldt
Ledelse i fremtiden … Betyder ikke vi skal kaste fortiden over bord
Design Hvad er design?.
Trivsel og mental sundhed
Undervisningens forløb
Kursus for personer med demens og pårørende
HVAD ER ADFÆRD?.
Præsentationens transcript:

 1) Assymmetrien. Begrundes i naturen er stort set uden symmetri.  2) Ornamenter og symboler. Opgør med modernismens dogmer. Symboler mv. er ikke intellektuelle, men skal kunne forstås af både bruger og arkitekt.  3) Eklekticisme. Fri utvungen brug af alle historiske stilarter.  4) Ironi. Opgør med modernismens selvhøjtidelighed. Postmodernister er for humor i arkitekturen.  5) Kontekter/ regionalisme. Tingene skal gerne fungere i samklang med omgivelserne.   Robert Venturi: Livet er kompleks og rodet. Derfor skal arkitekturen også afspejle dette livsforhold. Tidligere tiders arkitektur var også ofte bearbejdninger og viderebyggelser af tidligere arkitektur.  Venturi ønsker ”variation, kulturel relevans og symbolisme”.   Variation = den enkeltes ret til at udtrykke sig.  Kulturel relevans = Man viser hvem man er gennem sin bygning.  Symbolisme = Bygninger skal kommunikere med bruger og omverden.