Kubeforløbet på Graeme College. Baggrund om Sydafrikas skolesystem  Kønsopdelt  Meget store forskelle på rige og fattige skoler  Centralt styret mht.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
1 Børnehuset Troldehøj Kreativitet i leg og bevægelse som udviklings potentiale. Helle Rømer.
Advertisements

JEG GIK MIG OVER SØ OG LAND
Hjerterum og opsøgende funktion
Politisk styring - Pædagogisk styring
Middelalderaften på Ikast Nordre Skole Skrevet af eleverne: Pernille Bjerg Iversen 5A og Mia Søndergaard Jepsen 5B.
Game Maker 7. Sådan ser Game Maker ud når det startes op.
Læringsstile og lektier
Krudtuglerne Krudtuglerne består af førskolebørn, dvs. de børn som skal i skole næste år. Personalet består af 1 pædagog og 1 medhjælper, i hverdagen er.
CAMPUSSKOLEN.
Projektarbejde En praksishistorie.
Spilleregler.
Engelbert H – og den sidste chance
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Mandag 19/9 mødtes vi i skolen.Vi fik at vide vi havde Naturuge og at vi skulle en tur i skoven. Vi gik vi gik og vi gik, men alligevel sagde lærerne at.
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Kreativ digital matematik metode, læringsmål,matematiske begreber og spil Morten Misfeldt.
Karima El Barkani og Efia Antwi Marie så Susanne på vej hjem fra skole.
En tidlig morgen i februar dag var vi i piareersarfik og spurgte elever om hvad de synes om at gå i piareesarfik. Så her er deres svar:
Kaptajn Karlsens skib Synlig læring med it Agerbæk Skole og
IT og praktik på Høje Kolstrup Skole Menu IT som en del af praktikken Hjemmesider Farvel og tak.
Målestoksforhold.
Relationer – Omgangstone
UEA-undervisning som projektemne Af Allan Dam og Kirsten Viborg VSD afdeling Lem.
Klik for næste billede eller vent 30 sek.. Tiden går og det er snart længe siden at jeg kom til mine to-benede i Herlev. Jeg vokser og vokser, og lysten.
Ved Jannie Asklund Mobil:
Udskiftning af password på tablet. Åben programmet KONE business channel Hvis du ikke har linket på skærmen, åben en browser og skriv Ssl.kone.com.
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Opgaver og drøftelser kristendomskundskab og dansk 8. – 9
Hva er god klasseledelse ?
Jeopardy Ikast Vestre Skole
Følgende 2.gradsligning skal tegnes: y=2x2+4x+3
Den nationale faggruppe Fagmoduler til yngste. Faggruppens overvejelser og principper Arbejdet blev som sagt skudt i gang ultimo november 14. december.
Projekt uge 40 Tradium Hobro. Udgangspunkt: Vi ville øve eleverne og os selv i den kreative platform Bruge et fælles udgangspunkt for innovation: lav.
Evaluering af introkurser Hvilken uddannelse har du besøgt? ValgmulighedTalProcent STX24824,8 HHX10010,0 HF90,9 HTX10310,3 Sundhed, omsorg og.
Understøttende undervisning, lektiehjælp og fordybelse Agi Csonka Formand for Rådet for børns læring.
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
Smas’hit En succes. Adfærdsdelen har med udgangspunkt i interviewunder- søgelsen og spørgeskemaundersøgelsen belyst, at brugerne af Hashfacts og Restart.
KONTERINGS SPILLET Tietgenskolen, Jan Christiansen.
PERIODE Uge 36 – august 2009 – 30. oktober 2009
Pernille Ulla Andersen, VIA University College,
Ånden i Glasset.
Iselingeskolen Elevevaluering 25. og 26. oktober årgang 87 elever.
1. lektion Oplæg om ’Arkitektur og geometri – byen og dens funktioner’ Opgave: fold en terning 2. lektion Opgave: isometrisk tegning af bygning 3. lektion.
Når adfærdsændring ikke er så nemt Den 18. maj
Computerbaseret matematikundervisning et pilotprojekt
Geometri i 4.Y.
Pythagoras.
Overgangsproblemer i matematik ”Det sværeste var at forstå hvad læreren prøvede at sige - altså formuleringerne.” 1g-elev, stx.
Fælles Mål Landsforeningen af 10. Klasseskoler. Læringsmål.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Introduktionsperioden 1.
WORKSHOP 1C, DLF-kursus, Brandbjerg Højskole, den 25. november 2015.
ANDENGRADSLIGNINGS LØSER Excel Simpel Programmering 9-10 klassetrin.
Introduktion til første lektionsstudie. Uddannelsesplan.
EVALUERING AF LÆREPLANER REGNBUEN Kulturelle udtryksformer og værdier.
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
Hvorfor valgte jeg SOSU skolen?
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
Kompetence-, færdigheds- og vidensmål
IBSE & matematik til småbørn i naturformidling Hvad skal vi bruge det til? Og hvordan? Læreplaner – Sprog – Noget med ud ad døren.
Mål Viden om og inspiration Kompetencer aktiviteter Evaluering
DEN GODE STIL.
Produktion af PBL-forløb – fokus på rammer og strukturering
Præsentationens transcript:

Kubeforløbet på Graeme College

Baggrund om Sydafrikas skolesystem  Kønsopdelt  Meget store forskelle på rige og fattige skoler  Centralt styret mht. læseplaner og mål  Store omvæltninger, skiftende ministre osv.

Graeme College  ”God skole”  Tidligere white only  ”Høj betaling”  En lærer, et klassetrin  Meget formel set med danske øjne  Stolt og imødekommende

Forløbet: Kuber og rumfang  Eleverne fik udleveret et kors bestående af 6 kvadrater. Det skulle klippes ud og samles til en terning.  Derefter skulle de klippe terningen op, tegne den nye figur. Der er 11 forskellige figurer der kan foldes til en terning. Men det fortalte jeg ikke eleverne.

Eleverne gik friske til opgaven Alle figurer blev tegnet på tavlen, og vi diskuterede regler for hvornår de var ens. Og regler for hvornår en figur kunne foldes til en kube.

Rumfang :  Alle elever medbragte en kasse  Kasserne blev nummereret tilfældigt.  Eleverne skulle skrive kasserne efter størrelse.  Derefter skulle der konstrueres en facitliste, det betød at alle kasser skulle måles og rumfanget udregnes.

Ting vi har lært: De lærte: at forskellige metoder når forskellige børn. at matematik er mere end færdigheder. at slippe tøjlerne for at give plads til fordybelse og det uforudsete. Meget om Danmark. Jeg lærte noget om: Stolthed. Disciplin. Faglig evaluering. Nyt fag. Meget om Sydafrika