MMV A/S MMV A/S.. TRE UDFORDRINGER FOR MMV VÆKST  AMBITIONER  AMBITIONER: Vækst er ikke vigtiste prioritet længere; stille succesfuld liv med mange.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Lene Feldthus Andersen
Advertisements

24. november 2006 Lærerseminar Disposition •Soldaten i centrum •Vigtigt om læring •Din rolle i undervisningen •”Hvad vil jeg som skolechef tilbyde?”
IKV i den politiske kontekst
Håb og forandring Johs. Bertelsen Frivilligt Forum.
Hvilken forskel skaber mest værdi for brugerne?
Analyse af eksterne og interne forhold
Vækstforum Hovedstaden
Styrket kundebetjening gennem et kompetent arbejdsfællesskab
Frivillighed i SheZone
Planlægning og prioritering Opgave i at kunne prioritere. Du skal prioritere dine ”aktiviteter” (grønne bobler) på prioriteringslinjen. Husk du skal både.
Velkommen til Generalforsamling i SAK 77 Tirsdag d Svømmecenter Nordvest.
1.niveau: Lucida Sans Bold niveau: Lucida Sans Reg niveau: Bullet Lucida Sans Bold 14 4.niveau: Bullet Lucida Sans Reg niveau: Bullet.
Feedback Manual.
Forskelle, der gør en forskel - Tanker om kvinder og top-ledelse. Camilla F. Ellehave Institut for Organisation og Arbejdssociologi.
Internationalisering International rekruttering af arbejdskraft: Erfaringer og perspektiver.
Fremtidens ledelse af en kulturvirksomhed
Brug af progressionstræ i fagteam og netværk Martin K. Sillasen
Relationen i institutionen – MI på MultifunC V/ Sine Møller Psykolog og faglig leder af Kvalitetssikringsteam MultifunC.
Vicedirektør Susanne Poulsen, Bornholms Hospital
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
NETVÆRK mere målrettet Hvilke netværk bruger du? Hvad bruger du dem til? Hvilke af dine netværk giver kontakt til topledere? Hvilke rummer nogen, der er.
Præsentation af resultaterne fra erfaringsopsamlingen om ny klassedannelse LIM den 5. januar 2012.
Gennemføres af ERHVERVS- OG SELSKABSSTYRELSEN i samarbejde med FORENINGEN NYDANSKER Projektet er støttet af INTEGRATIONSMINISTERIET og REGION SYDDANMARK.
DI Hovedstaden - Årsmøde
enstrenget erhvervsfremmesystem
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Velkommen til SDU First Mover Morgenmøderne Ann Højbjerg Clarke Institutleder Institut for Entreprenørskab og Relationsledelse.
Potentialevurdering.
1 Wischmann Innovation © BESTYRELSENS OPGAVER. 2 Wischmann Innovation © - udvikle visioner, mål og strategi Det er generalforsamlingen, som godkender.
Kontrakten og partnerskabet som grundlag for samarbejde Anders la Cour og Holger Højlund, Kofoeds Skole, den 30. november 2005.
Virksomheders hverdagsstrategier Jørgen Gulddahl Rasmussen FIRM gruppen Institut for Erhvervsstudier Aalborg Universitet.
Formålet med mødet Gennemgå og samle de input vi fik fra møderne
Alle talenter skal i spil… Anette Steen Pedersen Færøerne - maj 2011.
Arbejdsmetode SWOT-analyse på eksisterende set-up Andres erfaringer med enstrenget erhvervsfremme- system VISION Version 1 Hvilke krav stiller visionens.
Hvorfor netværk? Det er en udfordring for ledelsen at: -kunne give fagspecifikke råd -samle alle god erfaringer og give dem videre -Formidle alle aktiviteter.
Projekt Vestbjerg Byggecenter
Vidensamfundet (netværkssamfundet) ”Jeg kan jo ikke vide alt. Som topleder i en stor virksomhed er jeg nødt til at træffe beslutninger på baggrund af den.
Min historie Hvor mange er der mellem 10 og 99 ansatte Omsætter for mia kr. – en tredjedel af omsætningen i det private erhvervsliv.
Og hvordan vi kan styrke dem
18. Strategisk analyse af interne forhold
Præsentation af resultaterne fra casestudie
Koncern HR, Organisation og Ledelse Fra ledelsesevaluering til lederudvikling WORKSHOP 5 God ledelse i Region Midtjylland.
DI Hovedstaden Årsdag Thomas Møller Sørensen Chef for MMV & Entrepreneurship 21.maj 08 DI Hovedstadens Årsdag 2008 Uddrag af MMV- undersøgelse.
Dialogmøde om socialt netværk og handicap Silkeborg 4. november 2009 Velkommen Servicestyrelsen byder velkommen til dialogmøde om socialt netværk og handicap.
Private investeringer i byomdannelse og byfornyelse Lars A. Engberg SBi.
Lauritz B. Holm-Nielsen, rektor Lederudvikling, 2. oktober2006 AARHUS UNIVERSITET Lederudvikling forventninger til ledelsen i universitetets strategiske.
Matchmaking konference 2010 Egenkapitalinvestering Ja og Nej 4/ Lars Krull.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Design af KVIK-selvevaluering Tovholderens rolle og opgaver 17. januar 2007.
Det vi skal de næste tre kvarter Tale om hvorfor vi i ledelsen foreslår, at vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet Tale om den tidsplan vi foreslår.
Flakkebjerg 2 marts 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Aarhus Universitet 2007.
Infomøde Kolding d. 26. april Én indgang… Lokal erhvervsservice Væksthus Syddanmark (specialiseret erhvervsservice) Virksomheder og iværksættere.
Hvidkilde Ole Teglgaard. 8 september Bytter skib for firma Oms: 1 mill/år 1 ansat.
Betaler en professionel bestyrelse sig ?. Professionel bestyrelse og ejerskifte… Mindre pres på virksomhedens daglige ledelse En rigtig pris Mindre bøvl.
Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.
Kapital til forandring …20+ års erfaring med ejerledede virksomheder som minoritetsinvestor Svendborg – 8/
Der startes mange nye danske virksomheder hvert år
Årets Ejerleder 2015 Analysen.
Den røde tråd i ledelse Kirsten Agerskov Niels Jørgen Rønje
ESL foreningen - nu og i fremtiden
Lokale eksempler på tiltag der skaber positive forventninger.
Dagsorden Præsentation - hvad er en Landsbyklynge?
– de studerendes læring sat i centrum
Vækstforum Hovedstaden
Mission, vision og forretningsidé
Om faglig ledelse i sundhedssektoren
Introduktion til Væksthuset KlimaKlar møde den
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
Overordnet beskrivelse af initiativ Verdensmål-nummer
A tool for the assessment of strengths and weaknesses in NGOs
SFO- og daginstitutionslederkursus
Præsentationens transcript:

MMV A/S MMV A/S.

TRE UDFORDRINGER FOR MMV VÆKST  AMBITIONER  AMBITIONER: Vækst er ikke vigtiste prioritet længere; stille succesfuld liv med mange stakeholdere; mangler drive til at tage virksomheden til det næste niveau.  FORANDRINGER  FORANDRINGER: Internationalisering, udflytning af aktiviteter, outsourcing, forandringer i medarbejderne.  ORGANISERING OG DELEGERING  ORGANISERING OG DELEGERING: Ejerlederne’s kapacitet fyldt ud med daglig ledelse. Mangel på innovation. Bestyrelse fraværende eller ikke eksisterende.

HVORDAN GENSKABES VÆKSTAMBITIONERNE?  Innovation, Innovation, Innovation  Har du det rigtige ejerskab? Nye investorer? Ny hovedaktionær?  Generationskiftet – mesterlærermodellen kan ikke stå alene.  Strategisk langtsigtet planlægning.  Bestyrelsen kan spille en afgørende rolle.

BEHOVET FOR ORGANISERING OG DELEGERING  Ejerledere ender som bureaukrater: Opslugt af daglig ledelse og har ikke tid til at prioritere langtsigts strategisk planlægning.  Delegering: “Ejerlederen skal ikke kende hver eneste maskine bedre end enhver ansat”.  Hvordan sammensætter jeg en kompetent og bidragende bestyrelse?  Jeg er god, derfor står jeg til regnskab!

Hōshi Ryokan Etableret generationer VÆRDISKABELSE ELLER VÆRDIBEVARELSE