Dokumentation (behandlingsrummet) Dokumentation (behandlingsrummet) 1: Hvad er konceptet svaret på? (problemet) 2: Hvad skal konceptet kunne gøre bedre?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Medicin From sponsor to subjekt Set fra en studynurse’ perspektiv Birgitte Scheldt.
Advertisements

Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
Digital formidling - med udgangspunkt i Ting Den 25. august møde i det faglige udviklingsforum.
Kommunikation på CFU Molskroen December Hvad styrer kommunikation/information: •Nødvendighed •Krav / forventninger •Lyst / ulyst •Ambitioner / idealer.
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Hvordan motiverer vi type 2 diabetes patienter til behandling?
HACCP Comenius Skoleudviklingsprojekt
JobPAS – En gennemgang PAS-koncepter og Basiskurser v. Steen Hilling, psykolog
Kvalitetssikring og Teknologi
Klinisk retningslinie (clinical guideline)
GENOPTRÆN.DK. GENOPTRÆN.DK - anvendes på borgerens egen platform De første 10 måneder: 400 patienter har aktivt anvendt Genoptræn.dk i sin hjemmetræning.
14. januar 2004 Cure4you Havnegade 37, 1058 Kbh. K, tlf ,
Modul 5 Videndeling, visitering og virksomheder. Kvalificeringsforløbets opbygning Modul 1.Udfordringen og kendskab til hinanden Modul 2.Praktisk viden.
Kommuner og regioners perspektiv på revision af SOSU uddannelsen
TEST 3 modul 1 20 spørgsmål. Du skal klikke med musen på det rigtige svar, så kommer du automatisk til næste spørgsmål Klik for start.
Skole/hjem samarbejdet - Det handler om kvalitet i relationen.
Projekt måleredskaber
Introduktion til Medier og Kommunikation //
Nov J.J. O-3 Kvalitet i sygeplejen i det accelererede forløb ved hofte- og knæalloplastik Trine Kruse Helle Bergstedt Marianne Lundegaard.
Status Palliativ indsats Danmark
SAMARBEJDE I PALLIATIV MEDICIN
Godmorgen! Ledelse i praksis og udendørs Opsamling fra i går
Pårørendeindsatser, hvorfor og hvordan?
”Om den nye læreruddannelse”
Kommunikation mellem fysioterapeuten og patienten.
Udbredelse af velfærdsteknologi i kommunerne
Dokumentation (behandlingsrummet) Dokumentation (behandlingsrummet) 1: Hvad er konceptet svaret på? (problemet) 2: Hvad skal konceptet kunne gøre bedre?
Indvielse af Center for Kliniske Retningslinier
Kommuner og regioners perspektiv på revision af SOSU uddannelsen
Patientsikkert sygehus
Patienten i centrum for den bedste europæiske behandling Morten Freil Direktør
6M-skema SVS Organisationens deltagelse Ansvar Plan for målopfyldelse
Ydernumre Grundkursus for samarbejdsudvalgsmedlemmer 2009.
MEDICINHÅNDTERING Kompetenceudvikling for Social- og Sundhedsassistenter i Psykiatrien Region Sjælland i samarbejde med SoSu Sjælland og SoSu Nykøbing/F.
Teaterhåndværk - en værdifuld kunstart - med fokus på menneskene bag.
Ergoterapeut Mette Bruun, Silkeborg, 2005 Lovtekst Serviceloven § 73a Sygehuslov om genoptræning § 5f.
Samarbejde og Ledelse i almen praksis
Januar 2011 Trivselsmøder.
Praksisprofil Spørgsmål til optimering af samtale med henblik på køb af praksis. Hverdagen Fysiske rammer Sociale rammer UddannelsePraksispolitikGeografiØkonomi.
til implementering af retningslinjer i almen praksis
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Konference – Odense d. 11 sept Demonstrationsskoleprojekt Elevernes egenproduktion og elevinddragelse.
Oprettelse af fysioterapeutklinik
LÆRERE ELEVER FORÆLDRE __________________ EKSEMPLER PÅ TILTAG En ledelse med fokus på naturfag - positiv naturfaglig kultur.
Oplæg til 3. møde i udvalget vedr. professionsspor Formål og læringsmål.
Vod/pod/pencast Holstebro hhx Eng – e-ret – matematik - tysk 1., 2. og 3. g´ere Kollegial sparring.
Regionshospitalet Viborg
Udnyttelse af husdyrgødning
D OKUMENTERER VI NOK ? V. K VALITETSKONSULENT T OVE S ALTING S YGEHUS S ØNDERJYLLAND.
Nordiatrans 42nd Congress Charlotte Nielsen RN, MSc Nefrologisk afdeling Odense Universitetshospital, Danmark Implementering af en patientinddragende indlæggelsessamtale.
1 Det tværfaglige kliniske studieafsnit Regionshospitalet Holstebro Torben Bæk Hansen Ortopædkirurgisk klinik.
Gruppeundervisning Tanker, erfaringer og udvikling Kontinenssygeplejerske Hanne M. Gravgaard, AUH, Urogynækologisk Klinik.
Kommunikation om SP-Link Maj SP-Link er et kig ind i Sundhedsplatformen 2 SP-Link gør det muligt for dig som klinikere at få læseadgang til Sundhedsplatformen,
Lars Hvilsted Rasmussen
Socialdifferentieret Hjerterehabilitering
Hospitalsenheden VEST
Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
Afgangen fra FAM - stafetmetoden
Gruppearbejde 1 Formål:
Resultater, ledelse og løn Program
Klinisk IT strategi 2017.
Lektion 6: Rollespil Formålet med denne lektion er:
Tværmedial Kommunikation 3 Sociale medier og social kapital, DMTK 3 Websites DMTK 6 forår 2017 Pillon - KU.
Temadag Bloklæger almen medicin
Udgående hospitalsfunktion til patienter med permanent kateter
Patientens virtuelle navigationsredskab
Sygeplejefaglig udvikling i Glaukom-forløb
Øget professionalisme som resultat af fokuseret uddannelse v
Afleveringsmetoder for teknisk dokumentation
19 TmK 4. Kapitel 4 Social kapital
Tværmedial Kommunikation 5 DMMK Kapitel 5 Virksomheden på de sociale medier forår 2019 Pillon - KU.
Præsentationens transcript:

Dokumentation (behandlingsrummet) Dokumentation (behandlingsrummet) 1: Hvad er konceptet svaret på? (problemet) 2: Hvad skal konceptet kunne gøre bedre? 3: Hvad er indholdet? Fastholde, lagre, visualisere – ”fra baseline til progression” (status) 4: Hvordan gør man? Procedurer (hvordan fastholdes baseline?) Medier (notations- og visualiseringsværktøjer) 5: Hvad kræver det af klinikken og dens brugere?

1: Hvad er konceptet svaret på? (problemet) 2: Hvad skal konceptet kunne gøre bedre? 3: Hvad er indholdet? Lagringsmedie ”mappen” Kommunikation fra patient til fysioterapeut (førskema) Instruktion fra fysioterapeut til patient (videoinstruktion) Diagnose og opsamling (”sixty seconds”) Motivation til øget compliance (?) Mere? 4: Hvordan gør man? Procedurer: ”Fra konsultation til mappe” – ”Fra mappe til hjem” og ”Fra hjem til mappe” Medier (opsamlings- og fastholdelses-, kommunikations- og formidlingsværktøjer) 5: Hvad kræver det af klinikken og dens brugere? Kommunikation (klinik/hjemmet) Kommunikation (klinik/hjemmet)

KONCEPT 1: (dansk) fysiopedia.dk – videntilegnelse (evidens) 1: Hvad er konceptet svaret på? (problemet) 2: Hvad skal konceptet kunne gøre bedre? 3: Hvad er indholdet? Fastholde, lagre, visualisere – ”fra baseline til progression” (status) 4: Hvordan gør man? Procedurer (hvordan fastholdes baseline?) Medier (notations- og visualiseringsværktøjer) 5: Hvad kræver det af klinikken og dens brugere? Videndeling (kollega-til-kollega) Videndeling (kollega-til-kollega)

KONCEPT 2: fysiotube-dk på youtube channels (videndeling, erfaring) 1: Hvad er konceptet svaret på? (problemet) 2: Hvad skal konceptet kunne gøre bedre? 3: Hvad er indholdet? Fastholde, lagre, visualisere – ”fra baseline til progression” (status) 4: Hvordan gør man? Procedurer (hvordan fastholdes baseline?) Medier (notations- og visualiseringsværktøjer) 5: Hvad kræver det af klinikken og dens brugere? Videndeling (kollega-til-kollega) Videndeling (kollega-til-kollega)