Store IT- Innovationer TØ Uge 6 Josephine Thomsen 2. oktober 2013.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Advertisements

Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Større Skriftlig opgave •Orienteringsmøde v. Catherine Lønholdt.
BEDRE TRIVSEL OG ARBEJDSMILJØ I REGION HOVEDSTADEN Niende Laboratorium 26. februar 2013.
Kan du finde rundt i it-junglen? Velkommen Brønderslev den 23. november 2010 EG A/S BASIT Dansk Byggeri.
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
Dansk-historie opgaven i 2.g 2013
Studieretningsprojektet (SRP)
En vigtig eksamen Tidsplan Valg af sag og fag Blanket Synopsis Pjece
KEA – Københavns Erhvervsakademi
Dagens program  Feedback på Obl. Opgave 1 individuelt løbende  Emne: Skrivebordsmetaforen og papir og pen-metaforen  Kl : Forberede i grupper.
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering
Den Kommunale Kvalitetsmodel
- Formål - Emne & produktkrav - Tidspunkt - Aflevering - Sygdom & snyd.
Fysik B : Omfang 5 timer pr. uge
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
MUNDTLIGT krav – form – indhold
Temadage i kulturområdet Studieområdet del 1: 3 områder: Det samfundsøkonomisk/samfundsfaglige - område Det erhvervsøkonomiske område Sprog- og kulturområdet.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Store IT- innovationer (SITIN) TØ2. Dagens program Kontor Feedback på one-minute paper Fremlæggelser Tips til obligatoriske opgaver Strip sequence øvelse.
Store IT- innovationer (SITIN) TØ4. Dagens program Opsummering af evalueringen Overordnet feedback på OO1 Ugens opgave Individuel feedback Næste uge.
Formål med projektet At I kommer i dybden med de faglige emner: virksomhedsforståelse, krav, design og implementering. At I lærer at arbejde i grupper.
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Generel introduktion til EC
S TUDIERETNINGSPROJEKTET ÅSG H VAD ER ET STUDIERETNINGSPROJEKT ? En skriftlig opgave i typisk to fag Du skal tage udgangspunkt i et studieretningsfag.
Dagens program Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)
Store IT- innovationer (SITIN) TØ3. Dagens program Status på OO1 Næsten midtvejsevaluering Ugens opgave.
EKSAMEN BUSINESS TO IT ALIGNMENT 2013 Pensum: Curtis R Carlson and William W Wilmot: “Innovation The 5 disciplines for creating what customers want”, Crown.
Større Skriftlig opgave
Workshop 1 d. 9/ Humaniora Gry Sandholm Jensen
Obligatorisk selvvalgt opgave
AT-årsprøve 2.g.
Store IT- innovationer (SITIN) TØ6. Dagens program Overordnet feedback til OO2 Øvelse til kap. 10 Mine projekter Ugens opgave/OO3 Individuel feedback.
Projekt uge 40 Tradium Hobro. Udgangspunkt: Vi ville øve eleverne og os selv i den kreative platform Bruge et fælles udgangspunkt for innovation: lav.
Det Internationale Område DIO  En samling materialer – udarbejdet individuelt eller i gruppe -, der dokumenterer din læreproces, din faglige udvikling,
Store IT- innovationer (SITIN) TØ5. Dagens program Status for OO1 Gennemgang af OO2 Ugens opgave Jeopardy! Næste uge.
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
Obligatorisk selvvalgt opgave
IT-højskolen – E-Buss Knowledge Management Session 4 Miniprojektet Organisatorisk læring.
Forældremøde 8. klasse Orientering om Vejledning & UEA-undervisning.
Terminsprøver december  Kom i god tid. Helst 15 min. Før prøven begynder  Find din plads. Dit navn og prøvenr. Står på bordet.  Du skal selv.
EKSAMEN OG PRØVER.
Fællesfagligt emne: Fra Osmannerriget til det moderne Tyrkiet
Obligatorisk selvvalgt opgave
Medier og kommunikation IX Eksamen :o)=. Eksamensform Intern censur, 13-skala, B4: Mundtlig eksamen med skriftlige arbejder men uden forberedelsestid.
AFSLUTTENDE RAPPORT Afleveres senest mandag den 11. maj kl til Ida.
Afleveres senest mandag den 3. maj, kl til Mikael via mail.
Usability – øvelse 6: Sammenfatning på usability-rapport Oplæg Fremtidige oplæg Dagens øvelse Fremtidige fremlæggelser Dagens øvelse Aflevering af usability-rapport.
DIEB-DEB3.1 Lektion 3: Øvelse 2 Oversigt: Instruktion.
Ø VE PROJEKT I skal arbejde selv. I skal skrive et projekt på max 5 sider. I skal tage udgangspunkt i en case. I skal fremlægge for enten Claus eller Anne.
- En vigtig eksamen - Valg af fag - Valg af problem - Blanket - Pjece.
Evaluering af undervisningen: samfundsfag Vi skal i dag evaluere (bedømme) undervisningen ift. disse emner: Planlægning Fagligt udbytte Arbejdsformer Lektiemængden.
@CRMUG Agenda  9:00 -10:00 Velkomst og bordet rundt  10:00 -10:15 Pause  10:15 -11:45 Indlæg v/Henrik Jensen  12:00 -13:00 Frokost  13:00 -14:00.
Online feedback mellem timerne D. 02/10/15 Postdoc Mia Skytte O’Toole
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
Almen sTudieforberedelse 2017
Større skriftlig opgave i 2.hf
Ungiaarhus medarbejdersamling 17. marts 2017
Bedømmelse og karakterer
SSO - Større skriftlig opgave
SSO - Større skriftlig opgave
Eksamen på B-niveau Af Signe Elise Bro, formand for Religionslærerforeningen og medlem af ministeriets læreplansudvalg.
Præsentations-portfolio
SRO 2018 hHx.
Dansk-historieopgaven
Obligatorisk Selvvalgt Opgave
Introduktion til mini-SOP 3. hhx
Præsentationens transcript:

Store IT- Innovationer TØ Uge 6 Josephine Thomsen 2. oktober 2013

Dagsorden  Generelt om Obligatorisk Opgave 2  I gang med Obl. Opgave 3 - Gruppearbejde af 4 personer - Vejledning undervejs  Mulighed for mundtlig feedback i løbet af dagen Josephine Thomsen 2. oktober 2013

Generelt om Obligatorisk Opgave 2 Mange ”dumme” fejl Genaflevering fordi: Ikke svarer fyldestgørende på delopgaven o Redegørelse I stedet for diskussion  forstå opgavens taksonomi o Helt glemmer at svare på spørgsmålene Josephine Thomsen 2. oktober 2013

Obl. Opgave siders individuel rapport Afleveres d. 16 oktober 2013 (!) kl Emne: Et simuleret mini-innovationsforløb med udgangspunkt i tænkt case SmartWatch Laves bl.a. på baggrund af processen idag og sidste TØ-gang (d. 9 oktober). Grupper af 4 personer. Skriv navne på gruppemedlemmer i opgaven. Josephine Thomsen 2. oktober 2013