SERVICE DESIGN IT AARHUS UNIVERSITET/ARKITEKTSKOLEN AARHUS ONSDAG D : VISUALISER OG ANALYSER JERES INDHENTEDE DATA
SERVICE DESIGN IT AARHUS UNIVERSITET/ARKITEKTSKOLEN AARHUS 12/9-14/9: Indhent empiri til casen: “Financielle låneservices i relation til unge & privatøkonomi” Vælg ml. Jyske Bank, Danske Bank, Nordea eller Brørup Sparekasse. Identificer udfordringer, problemer og udvikl et serviceresearch, hvor I anvender forskellige tilgange (evidencing, sequencing, holistic, co-creative, user- centred) samt customer journeys. 13/9: Udvikl customer journeys af forsk. typer af unge og undersøg deres forhold til økonomi/låneservices. 19/9: Visualiser og analyser indhentet data, herunder customer journeys.
SERVICE DESIGN IT AARHUS UNIVERSITET/ARKITEKTSKOLEN AARHUS BEHANDLING AF DATA, CUSTOMER JOURNEY MAPPING Visualiser brugeroplevelser, services som brugerrejser Visualiser en service som er rejse, som der præsenteres fra afsender Er der forskelle/ligheder? – hvor, hvordan, hvorfor?
SERVICE DESIGN IT AARHUS UNIVERSITET/ARKITEKTSKOLEN AARHUS BEHANDLING AF DATA: SERVICE JOURNEY MAPPING Forskellige perspektiver: Oplevelse – hvordan opleves det, følelser, stemninger etc Processer – hvilke ting gør vi i processen? Udkomme – hvorfor gør vi disse ting? Hvad motiverer og driver en service?
SERVICE DESIGN IT AARHUS UNIVERSITET/ARKITEKTSKOLEN AARHUS BEHANDLING AF DATA, EN KUNDE: Hvad er deres historie, hvem er de, hvad laver de, alder etc Deres relation til service, bruger, potentiel bruger? Processer – hvilke ting gør vi i processen? Udkomme – hvorfor gør vi disse ting? Hvad motiverer og driver en service?
SERVICE DESIGN IT AARHUS UNIVERSITET/ARKITEKTSKOLEN AARHUS