SERVICE DESIGN IT AARHUS UNIVERSITET/ARKITEKTSKOLEN AARHUS ONSDAG D. 19.09: VISUALISER OG ANALYSER JERES INDHENTEDE DATA.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Eksempel på grafisk opstilling
Advertisements

Leg og lektier Idéer til 2-4 piger Alder 4. klasse
Skabelon for udarbejdelse af en strategi for den perfekte storm
Billeder fra ”Hvordan kommer vi videre” Energy-Together seminar juni 2011.
Værdistrømsanalyser.
Værtensklasse på de åbne biblioteker.
SERVICE DESIGN Onsdag d
Exploring design and use of transparent and tailorable IT in local government, beyond Web 2.0 Susanne Bødker.
Conni Simonsen Vice president. Group Service, Grundfos
Illustration fra Kort om kræft figur 4.1.
Powel Dagene Danmark 20. – 21. Maj 2014
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering
Brug piletasterne eller musen til at skifte slides
Specialepaneldebat 28. oktober 2010
Virksomheder - definition
AU Biblioteksudvalgsmøde Karen Harbo, udviklingskonsulent, ASB bibliotek, Handelshøjskolen, Aarhus Universitet Karen Harbo, ASB bibliotek, Aarhus.
Ballerup Kommune Det Gode Liv. Baggrund og set-up Ideen bag – hvorfor nu det her? fra undersøgelse til co-creation fra kontrol til tillid at drive og.
ER-diagrammer (databaser, del 4)
Inge M. Bryderup Unges vej ud af marginalisering og stigmatisering – et ungeperspektiv på deltagelse i LIMBO LAND et selvstændigt forskningsprojekt i tilknytning.
Vejledning i projektarbejde
Kpartner på AU.
# DUA SEMINAR 2010 BRUGERINVOLVERING - hvordan? Ole Nielsen, COWI 5. oktober okt 2010 DUA SEMINAR 2010.
Præsentation af Det retoriske kompas
Læremiddelkultur I Folkeskolen
CAS i matematikundervisningen Middelfart
CUSTOMER JOURNEYS 12/9.
Introduktion til Access (Access, del 1)
Aarhus Uni versitet STEFFEN LONGFORS OMRÅDELEDER AARHUS UNIVERSITET PURE INFORMATIONSMØDE med fokus på indikatorprojektet.
Adgang til lyd: om informationsadfærd i relation til radioarkiver Præsentation af frit modul på kandidatuddannelsen, forår 2013 Mette Skov Sådan ændres.
VERSITET DORTHE JØRGENSEN OG METTE AMALIE BUNDGAARD STUD.CAND.PÆD. I DIDAKTIK MED SÆRLIG HENBLIK PÅ MATEMATIK AARHUS UNIVERSITET 5. februar 2014 UNI Institut.
Konceptualisering af forretningsmodellen
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering Sarah m. L. Krøtel
Objektivitet findes ikke...mennesker gør. De næste 35 minutter... Baggrund Erfaringer….historier fra det virkelige liv Anbefalinger til jer.
Bibliotekstilbud i lokalområder -Projektmodning  Resultater  Formål Ringkøbing-Skjern Bibliotekerne Varde bibliotek Esbjerg Kommunes Biblioteker Syddansk.
Workshop 1 Forskningsprojektet Ind i undervisningsrummet på EUD.
Designprocesser - forbedret via AR
Klaus Marius Hansen / Aarhus Universitet Industri og Pervasive Communication Workshop i KomIalt / Infrastruktur.
Læse/studiegrupper.
Elementer på designside Dataelementer Informationer og datafeeds fra eksterne websites som Facebook, LinkedIn etc. uploadede filer som feks. dokumenter,
Lederseminar 2014 Varde Kommune
Grafisk design Grafisk design kan beskrives som et visuelt sprog, der bruges til at sende en besked til publikum. Formål:  Overtale  Branding  Informere.
INNOVATIONSFORUM # 2 VIDENSFORMER OG VIDENSKILDER.
NOEA/IT FEN - Databaser/modellering 1 Tabeldesign Omformning af E/R-modellen til relationelle skemaer.
It i den innovative skole – nye kompetencer, nye organiseringsformer i det 21. århundrede Formål: Bidrage til udvikling af en skoles kultur gennem inddragelse.
Implementering og brug af BPM i Lån & Spar Bank 24. september 2013, Get F'IT - Processer og IT Ved IT-Direktør Casper Gjerris.
Reflektion over jeres egen praksis
Socialt Udviklingscenter SUS Web: IAT -Et vindue til verden Social- og specialpædagogik i inkluderende perspektiv Konference.
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
Systemudvikling og kommunikation med brugerne
INSTITUTLEDERFORLØB, KICKOFF 27. FEBRUAR 2012 AARHUS UNIVERSITET PROGRAM FOR KICK OFF-MØDE 1 Velkomst v. Lauritz B. Holm-Nielsen Præsentation af forløbet.
MAJ WITTE AARHUS UNIVERSITY OBSERVATIONER FRA ET FELTSTUDIE SOM BARTENDER.
FYSISK DESIGN 1. Hvem er vi Oskar, Troels og David.
Nyere usability testmetoder web-adfærd, personalisering og adaptivitet.
DIEB4.1 Kursusgang 4 Oversigt: Sidste kursusgang Opgaver Aktivitet 2: Generer design (fortsat) Design af interaktionselementer.
Oplæg til 3. møde i udvalget vedr. professionsspor Formål og læringsmål.
Side 1 Comenius Individuel elevudveksling. Side 2 Program 1.Generelle oplysninger om Comenius individuel elevudveksling 2.Kontaktlærer- mentorordningen.
DANMARKS PÆDAGOGISKE UNIVERSITETSSKOLE AARHUS UNIVERSITET Karrierevejledning til personer med handicap Modul 3.3 – Muligheder Anders Dræby Sørensen, fagleder.
FÅ MERE AT VIDE OM PENGE – OG BLIV ENDNU KLOGERE HÆNGER PENGENE PÅ TRÆERNE…? Indlæg om ungdom og penge !
Projekt PaRIS Projektgruppemøde d.14.januar 2009 Præsentation af: definition af innovation de foreløbige data fra de kvalitative data Projektleder Mette.
SAPA Præsentation til medarbejdere i kommunen April 2016.
DESIGN C FAGETS INDHOLD: Produktdesign Kommunikationsdesign Arkitektur Stilhistorie.
Fagkategorierne i projektet Humaniora Sprog, litteratur, historie, musik, kunst, religion, filosofi, medier Samfundsvidenskab Politik, økonomi, samfundsforhold,
! FÅ MERE AT VIDE OM PENGE – OG BLIV ENDNU KLOGERE Indlæg om ungdom og
TEMA 1 Kortlægning: Mobilitet i hverdagen
Fra væg-til-væg til øko-system
IT-B 1.03 Menneskelig sammenhænge og arbejdsgange
Christian.
IT-B 1.03 Menneskelig sammenhænge og arbejdsgange
Tilstedeværelsesundervisning
CØ SMV – Øget vækst gennem cirkulære forretningsmodeller i SMV’er
Præsentationens transcript:

SERVICE DESIGN IT AARHUS UNIVERSITET/ARKITEKTSKOLEN AARHUS ONSDAG D : VISUALISER OG ANALYSER JERES INDHENTEDE DATA

SERVICE DESIGN IT AARHUS UNIVERSITET/ARKITEKTSKOLEN AARHUS 12/9-14/9: Indhent empiri til casen: “Financielle låneservices i relation til unge & privatøkonomi” Vælg ml. Jyske Bank, Danske Bank, Nordea eller Brørup Sparekasse. Identificer udfordringer, problemer og udvikl et serviceresearch, hvor I anvender forskellige tilgange (evidencing, sequencing, holistic, co-creative, user- centred) samt customer journeys. 13/9: Udvikl customer journeys af forsk. typer af unge og undersøg deres forhold til økonomi/låneservices. 19/9: Visualiser og analyser indhentet data, herunder customer journeys.

SERVICE DESIGN IT AARHUS UNIVERSITET/ARKITEKTSKOLEN AARHUS BEHANDLING AF DATA, CUSTOMER JOURNEY MAPPING Visualiser brugeroplevelser, services som brugerrejser Visualiser en service som er rejse, som der præsenteres fra afsender Er der forskelle/ligheder? – hvor, hvordan, hvorfor?

SERVICE DESIGN IT AARHUS UNIVERSITET/ARKITEKTSKOLEN AARHUS BEHANDLING AF DATA: SERVICE JOURNEY MAPPING Forskellige perspektiver: Oplevelse – hvordan opleves det, følelser, stemninger etc Processer – hvilke ting gør vi i processen? Udkomme – hvorfor gør vi disse ting? Hvad motiverer og driver en service?

SERVICE DESIGN IT AARHUS UNIVERSITET/ARKITEKTSKOLEN AARHUS BEHANDLING AF DATA, EN KUNDE: Hvad er deres historie, hvem er de, hvad laver de, alder etc Deres relation til service, bruger, potentiel bruger? Processer – hvilke ting gør vi i processen? Udkomme – hvorfor gør vi disse ting? Hvad motiverer og driver en service?

SERVICE DESIGN IT AARHUS UNIVERSITET/ARKITEKTSKOLEN AARHUS