Uffe Sørensen – projektleder LærIT

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Drømmescenarie – om 2 til 3 år
Advertisements

Hjalleseskolen – Fremtidens 7. klasser
MEDIEKULTUR OG SKOLEKULTUR
Skolen år 2016 * Mark Prensky Digitale indfødte * Digitale indvandrere
Flickr.com – online billeddeling
Vælg layout på masteren: Højreklik på siden / Layout / Vælg mellem ”Fastholdelseskaravenen” eller ”Brug for unge” Overskrift MAX 2 linjer Underoverskrift.
Fremmedsprog og it Bente Meyer, Aalborg Universitet, København,
Elevmotiverende arbejdsformer Kompetenceudvikling for lærere i Gymnasiefællesskabet Moodle Fra it-teknik til pædagogik Fra pædagogik til.
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Læringscentret og nye vejledningsformer
Hvad er mediefag?.
Blogger.com - lav din egen hjemmeside
IWB i folkeskolerne i Skive Uddannelseskonference 5. januar 2012.
ADOBE DREAMWEAVER JOEK © TEC 2011 Dreamweaver har været branchens primære design værktøj igennem mange år. Oprindeligt blev programmet udviklet af Macromedia,
SkoleIntra-træffet 2013 Leif Andersen De administrative rutiner1.
Udvikling af fagenes didaktik Flakkebjerg,
UDGANGSPUNKT 25. April Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
Kommunikation / it.
It og medier Folkeskolens formål Elevens alsidige personlige udvikling dansk, historie, sprog … matematik, natur og teknik … idræt, sløjd, billedkundskab,
Kollegavejledning - indgange • Fag, medier og Faghæfte 48 • Skolekultur og mediekultur • Skolekultur og vejlederkultur • Skolebiblioteket som rum og funktion.
Medialisering og organisationsudvikling Taarnby,
ALS 2008/2009 Året på ALS 08/09 Nye kollegaer Portfolio Projekter Temauger Dannelsesrejser Nye tiltag & 09/10.
IT i undervisningen.
SkoleIntra og klimaforandringerne - om hvordan forskellige værktøjer fra ElevIntra inddrages i undervisningen Jacob Kjær Hansen Lærer og pæd. IT vejleder.
Tegn et levende billede af organisationen
Ø NSKER OG VISIONER FRA EN LOKALT FORANKRET SKOLE I BALANCE RULL- proces – forældre, elever, medarbejdere ( 2009 – 2011) Lego-projekt – elever ( 2008 –
Praktisk/musiske fag i Skoleintra. Uffe, Christine og 4.A der var så STOLTE.
Hvem er vi? Thomas Møller Viceskoleinspektør Tobias Smith IT-vejleder
SÅDAN BRYDER VI DEN SOCIALE ARV SFU’S UDDANNELSESPOLITISKE PAPIR LM ’11 Christian Vedersø Østergaard, martstræf ’11.
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
Mediepædagogiske værktøjer i teori og i praksis
IT- og Telestyrelsen Evaluering og Information på nettet.
Kreativ E-learning. Problemstilling  E-learning for lærere  Billigere undervisning på nettet  Tidsbesparende  Sjov og kreativ undervisning.
Appetit kommt beim essen.... Digitalisering i udskolingen..Fælleshåbsskolen..Afdelingen på Fælleshåbsvej..Læringscentret..Steen Juhl Møller.
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Danmarks Læringsfestival 2014 Projektet etableres Interventioner Løbende implementering Interventioner.
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
SKANDERBORGKONFERENCE STATION NEXT Start: 2000 Lasse Remmer It-didaktisk konsulent CFU Susanne Wad Filmpædagogisk leder.
Praktikvejleder træf Tirsdag den 28/
Kontor for It-infrastruktur og implementering IT og Telestyrelsen IT Arkitekt Søren Peter Nielsen - OISAML Workshop DEL 2 Århus 31. marts 2009.
Det virtuelle i realiteten ~ det reelle i virtualiteten 1 Historien bag det virtuelle gymnasium Historien bag det virtuelle på Statsskolen 1.Integration.
Forberedelse 2.0 ”Store your knowledge in your Friends” © UFFE SØRENSEN.
Ida Harlev og Tobias Smith, Syvstjerneskolen
Fra kursus til lokal skoleudvikling – om og med medier 13. marts 2012.
Hvad ser BKF som de vigtigste indsatsområder i den nærmeste fremtid på børne- og ungekultur området? Flemming Olsen, Børne- og Kulturdirektør Herlev Kommune.
Hvordan ændrer jeg min SkoleIntras setup, så den passer til de lokale forhold? Man kan tilpasse SkoleIntra til skolens eller kommunens behov på mange måder.
- ”JPCK den 2. ”bølge” efter Skole-It”
SkoleIntra og faghæfte 48
Forestilling/Ide/Oplevelse Eksternalisering af ide/Forestilling Kommunikation om og vurdering af resultat. (Begrebsliggørelse) Udvikling af nye forestillinger.
Mads-Peter Galtt, pæd. It- & mediekonsulent 1 Lav dit eget design på SkolePorten, SkoleIntratræffet, 17. marts 2011.
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Konference – Odense d. 11 sept Demonstrationsskoleprojekt Elevernes egenproduktion og elevinddragelse.
Innovation Fredericia Gymnasium. De to spor:  Innovation i AT frem mod årsprøve i maj  Muligheder for innovation i studieretninger og afdækning.
SkoleIntratræf Kolding Lisbeth Møller SkoleIntra i specialundervisningen.
Web didaktik 2.0 Utraditionelle veje - it som omdrejningspunkt for vækst og et redskab til ny udvikling i uddannelserne.
materialet er altid tilgængeligt eleverne inspireres gensidigt.
Glostrup Kommune. Peter Sørensen. Formand for Social- og Sundhedsudvalget. Formand for Handicaprådet.
Uffe Sørensen – Projektleder – LærIT.dk. Hvorfor alt det besvær med mobiltelefoner? Skolen skal afspejle den virkelighed, som eleverne deltager i. Vi.
SKYPE OG SSI (SIMPLIFIED SKYPE INTERFACE) OPLÆG OG KONKRETE EKSEMPLER PÅ HVORDAN VI BRUGER SKYPE (SSI) I HVERDAGEN PÅ DØGNTILBUD, SOM ET REDSKAB TIL ØGET.
Studie Område 2 Eksamen Fra gymnasieelev til studerende
Web 2.0 Didaktik 2.0 bnd. Hvad har 2.0 at byde på Rammer og betingelser ElevenLæreren.
PRÆSENTATION AF LEKTIER ONLINE For lærere, tosprogskoordinatorer, bibliotikarer og andre som arbejder med tosprogede unge i
E-læring om forflytning Ergonomiseminar maj 2012.
Fra vidensdeling til produsage. De sociale medier er her, eleverne bruger dem, og Man kan ikke forbyde dem i klasseværelset. Fra vidensdeling til produsage.
Innovation og kreativ idégenerering AMU-kursus © Ministeriet for Børn og Undervisning. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Undervisning/vejledning - Hvordan kan man gøre? 1.
Cloud Computing Model-View-Controller
Klippe og klistre.
Masterplan for Uddannelse og Job
Cloud Computing Model-View-Controller
WORKSHOP 4, Gribskov Kommune, 2017.
Leg, kreativitet dannelse
Præsentationens transcript:

Uffe Sørensen – projektleder LærIT Uffe Sørensen – projektleder LærIT.dk – SkoleIntra-træf 2009 – ”Kan man virkelig det i SkoleIntra?”

Web 2.0 – SaaS – Cloud Computing Cloud computing - Vi kontakter skyen SaaS – Software as a service Web 2.0 Uffe Sørensen – projektleder LærIT.dk – SkoleIntra-træf 2009 – ”Kan man virkelig det i SkoleIntra?”

Uffe Sørensen – projektleder LærIT Uffe Sørensen – projektleder LærIT.dk – SkoleIntra-træf 2009 – ”Kan man virkelig det i SkoleIntra?”

Hvordan integration i SkoleIntra? Kommercielt LMS – Open Source LMS Pseudo - integration Open Source Plugins Faneblade, Embedd i editoren, Iframe Uffe Sørensen – projektleder LærIT.dk – SkoleIntra-træf 2009 – ”Kan man virkelig det i SkoleIntra?”

Hvorfor integration i SkoleIntra? Pastelfarvet og gratis!? Kan berige SkoleIntra Læringsmæssigt potentiale Kan berige organisationens kommunikation – øge redundansen. Uffe Sørensen – projektleder LærIT.dk – SkoleIntra-træf 2009 – ”Kan man virkelig det i SkoleIntra?”

Constructionisme Eksternalisering af ide til konkret produkt – Det læringsmæssige potentiale i den kreativt skabende proces Arbejdet med forskellige udtryksformer er en refleksiv læringsproces. - idèer kan eksternaliseres i produktion - reflekteres over idèer og forestillinger i produktet på egen hånd eller i kommunikation (meta-refleksion) - ide kan omstruktureres. Forestilling eksternalisering kommunikation om og vurdering af resultat udvikling af nye forestillinger. Her er computeren fantastisk  du kan prøve igen og igen og igen…… (Robolab/mindstorm  Lego) Uffe Sørensen – projektleder LærIT.dk – SkoleIntra-træf 2009 – ”Kan man virkelig det i SkoleIntra?”

Kommunikation Væk fra den autonome stat der selv bestemte hvad den ville give borgerne. Den responsive stat der legitimere sig ved at tilfredsstille borgerne. Brugerfokusering: Forældrene shopper rundt i et frit skolevalg. Offentlige tilbud som undervisning vurderes i ”brugertilfredshedens lys.” brugertilfredsheden skal ikke være indikator for den gode undervisning, men imødekommelse i form af forskellige kommunikationsformer er med til at brugerne tilslutter sig skolens profil og måde at gøre tingene på. Uffe Sørensen – projektleder LærIT.dk – SkoleIntra-træf 2009 – ”Kan man virkelig det i SkoleIntra?”

Vuvox.com – et mash up Hvad er et mash up? Hip hop kulturen kreativitet – improvisation Hvem er du? Som visuel og auditiv kommunikation på SkolePorten Som skabende og kreativt værktøj i ElevIntra. (Billedkunst i samlemapper - Construtionism) Hent html-koden brugt i oplægget her Uffe Sørensen – projektleder LærIT.dk – SkoleIntra-træf 2009 – ”Kan man virkelig det i SkoleIntra?”

Wix.com Mash Up – struktureret som hjemmeside Widgets Kreativitet Webcast – på skoleporten. Uffe Sørensen – projektleder LærIT.dk – SkoleIntra-træf 2009 – ”Kan man virkelig det i SkoleIntra?”

Photoshop express Kreativ billedredigering online Brugerstyret slideshows En konto til klassen – et album til eleverne En konto til lærerne Uffe Sørensen – projektleder LærIT.dk – SkoleIntra-træf 2009 – ”Kan man virkelig det i SkoleIntra?”

Ustream.tv Live video i ElevIntra Overvågningsprojekter – Natur og teknik Interaktivt fjernsyn – via chat. Fremtiden: online undervisning? Uffe Sørensen – projektleder LærIT.dk – SkoleIntra-træf 2009 – ”Kan man virkelig det i SkoleIntra?”