LÆREMIDLER I EN PRAKSIS
Læremiddelkulturen Skolens mediekultur Skolens læringsmiljø Skolens vejledningskultur
Mediepædagogik og didaktik Medialisering Didaktik 1.0 og Didaktik 2.0 Nyt didaktisk design
Læremiddelanalysen Semantik Didaktik Redidaktisering
TJEKLISTEN Vidensmål Vidensadgang Vidensprodukter Læringsaktiviteter Evaluering Stilladsering (pædagogisk iscenesættelse) Undervisningsloop (læringsrum og –former)
Lærerens didaktiske design: Elevernes didaktiske design Adgang til viden Vidensprodukter Vidensmål Evaluering Stilladsering Didaktik 2.0 – en planlægnings- og refleksionsmodel
ITIF - Sammenfattende om læremidlerne Læringssyn, læringsrum og læringsformer Fagsyn og faglige genstandsfelter Fælles mål og trin mål Læremiddelteksten Multimodale udtryk, æstetik og formsprog Praktiske navigationsmuligheder Teknologi og udstyr; placering og organisering
Teknologirådet - workshop om it og læringstilgange Tema 1: Forankring af it i en pædagogisk praksis Tema 2: Teknologiernes potentiale Tema 3: Læringstilgange Tema 4: Undervisningsforløb og undervisningsmaterialer