+ Hvad er eksamensnervøsitet?. + Vigtigt! Nervøsitet er godt i moderat omfang – når den ikke får lov til at overtage styringen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Advertisements

Nørremarkskolen 30. oktober 2013
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Tab og traumer 1: Hvilke patienter drejer det sig om?
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Tid til ledelse Henrik Leslye.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Samspilstema 1: SMIL Vis positive følelser – vis at du er glad for barnet Det er vigtigt for barnets tryghed,
Navn (Sidehoved/fod)Titel/beskrivelse (Sidehoved/fod) STYRKE OG MOD Irene Oestrich Irene Oestrich, chefpsykolog, ph.d. adj. professor SKOLEN FOR KOGNITIV.
Og hvordan man håndterer den.
STRESSORER FYSISKE PSYKOLOGISKE FRYGTEN FOR LYSTEN TIL BIOLOGISKE
Middellevetid Tab i middellevetid i forhold til forskellige risici
Følelsesmæssige reaktioner efter at have fået en hjertesygdom
At leve med en kronisk sygdom
Temadag Funktionelle lidelser.
TERM modellen Introduktion til øvelse
Fnidderspillet Redder SPLID MODSTAND KRIG TOMGANG Anklager Offer.
Velkommen.
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Pårørendeundervisning 1 Psykoedukation for pårørende til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Dette diasshow er udarbejdet af:  Gitte Larsen  Charlotte Pedersen Fra O 27.
Præstationsangst!.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Irene Oestrich, psykolog, ph.d., adj. Professor
Hverdagsliv med en kræftsygdom v. psykolog Ditte Tang Johansen
Udfordrende elever 8.oktober 2014 kl del 2
Sårbarhed hos børn og unge
Pårørendeseminar Aulum Fritidscenter Bjarne Yde PsykInfo Midt
Forstærkningssystemer i institutionsarbejdet V/ Sine Møller Psykolog og faglig leder af Kvalitetssikringsteam MultifunC.
DBT Mere om ACCEPT (Fælles for alle mindfulness-tilgange)
Fremme af unges mentale sundhed
Travlhed eller stress? Anspændthed Stress Travlhed Lyst Ulyst.
Tema 4: Værkstøjskasse med supplerende slides Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
At tale om sexualitet.
Velkommen til Lægedage
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
Tema 3: Værkstøjskasse med supplerende slides Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur af borderline typen.
Hvad er psykomotorisk terapi. Den kognitive model Tanker FølelserKrop Adfærd.
Ida Koch, 2005 BELASTNINGER I ARBEJDET MED SELVMORDSTRUEDE Hvad er svært for dig – og hvordan har du mærket belastningerne? Hvordan beskytte sig mest muligt.
Velkommen. Psykoedukation... betyder undervisning (om psykisk sygdom). Film Dias Spørgsmål og svar Opgaver Varighed: 1 time.
Pårørendeseminar Hvad er …. Angst & OCD ? Aulum Fritidscenter Lørdag d. 9. oktober 2010 Bjarne Yde Psykiatriskole Vest.
Personligheds-forstyrrelser / Borderline
På vej mod et godt ungdomsliv
Angst & OCD ? ”Koncert mod Angst” Hvad er …. Viborg Musiksal
Stress En folkesygdom?.
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Scleroseforeningen Færøerne Eidi den
At være søskende… At være søskende i en familie med et anderledes, sygt eller handicappet barn. At være søskende til et barn med AD/HD.
Symptomer Kernesymptomer: Dårligt humør, nedtrykt og trist
Unipolar depression – Patienter og pårørende 4 og 5
Psykoterapeutisk afsnit F4 PSYKIATRISK CENTER FREDERISKBERG.
Stress og stresshåndtering Livet som studerende Studenterrådgivningen Mehrak Salimi - Psykolog CSS Oktober 2013.
ANGST Anne-Mette Baatz Lund. Det er tankerne der styrer angsten
Patientundervisning 4. Session Unipolar depression Håndtering af depressive tanker.
Psykoedukation skizofreni Session 6 – Kommunikation og samvær med den skizofreniramte Undervisere:
Andagt: Skrig det til træerne. Kornet i siloen Positiv silo Dejlig familie Gode venner Fede fællesskaber En sød kæreste Mening med livet Alt er godt Negativ.
Den professionelle samtale Ilulissat den 11. februar 2016 Jakob Munk Jensen, Danmarks Læreforening.
Følelser… hvad for noget?. Rammen for i aften Følelsernes ABC Hvordan støtter vi en positiv følelsesmæssig udvikling hos børn? Vulkanen Formen Lytte,
Tema 3: Værktøjskasse med supplerende slides Psykoedukation til patienter med emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse.
Psykoedukation skizofreni
SPEAM, stress, august 2017 Jytte Dahlstrøm, speciallæge i psykiatri
Angst Årsager, symptomer og behandling.
MOT’s virkemidler.
Morale og dannelse i uddannelse
Positive sider som far 1:____________________________ 2:____________________________ 3:____________________________ 4:____________________________ 5:____________________________.
Ansvar og forandring frihed.
Præsentationens transcript:

+ Hvad er eksamensnervøsitet?

+ Vigtigt! Nervøsitet er godt i moderat omfang – når den ikke får lov til at overtage styringen

+ Forskellige former for eksamensnervøsitet Når eksaminanden KUN er i nervøsiteten og opgaven ikke kan løses Vs. Når eksaminanden er i og løser opgaven med sin nervøsitet

+ Flygt, kæmp, frys!

+ Symptomer på nervøsitet Forskellige symptomer – hvilke oplever I? Handout med øvelse

+ Angstens komponenter

+ Eksamenssituationen Kropsreaktioner: rysten, svedture, hjertebanken, vejrtrækningsbesvær. Tanker: Jeg får aldrig den studentereksamen/hf. Nu opdager de alle sammen, at jeg ikke kan en skid Følelser: Ked af det / trist Handling: Græder og overvejer måske at forlade eksamen.

+ Kendetegn ved negative automatiske tanker Negative Irrationelle Sort/hvid-tænkning Følelsesmæssigst belastende Spontane Accepteres som sande

+ Omstrukturering af (negative automatiske) tanker Hvis du gerne vil lære at være i din opgave med din nervøsitet, skal du være fortrolig med dine fysiske reaktioner og ændre dine negative automatiske tanker til positive automatiske tanker Se handout