Www.regionmidtjylland.dk Midtjyske virksomheder om efteruddannesle Resultater fra Det midtjyske Vækstlag August 2009.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Præsentation af resultater for projekt ”Analyse af samarbejdet mellem kommunerne og Region Midtjylland, Jord og Råstoffer” Jord-ERFA-Midt,
Advertisements

Midtjyske virksomheder om behovet for arbejdskraft Resultater fra Det midtjyske Vækstlag August 2009.
Analyse af rejsekortet for
Humanistundersøgelsen 2007 miniSeminar 6. maj 2008 Flemming Meier, CBS Learning Lab
Læserprofil Læserne af BilBasen – Dit Bilmarked har en klar profil. Det er købestærke, mandlige bilkøbere, der interesserer sig meget mere for biler end.
Mette Verner, Kønsfordelingen i dansk erhvervsliv. Mette Verner Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.
Implementering Kvalitetsmodel på socialområdet v. socialchef Charlotte Josefsen.
Midtjyske virksomheder om konjunkturen Resultater fra Det midtjyske Vækstlag August 2009.
Uddannelsesaktivering - Hvad ved vi?
Mette Andersen SDE Ansættelse af elev. Mette Andersen SDE
Slå dog SU og SIU sammen 17. september 2009
EU Socialfondsprojektet
februar februar 26. marts januar – festsalen set fra fysiklokalet 22. januar – festsalen set mod scenen 6.
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Highlights fra Lederpejling 6, 2008 Hovedrapporten kan læses på Undersøgelsen er gennemført som internetbaseret spørgeskema, der.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Fra klima og vand til … Rolf Johnsen
Boligselskabernes Landsforening – Danmarkspanel - Januar A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Boligselskabernes Landsforening - Januar 2010.
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
AMU evaluering Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete Giehm-Reese, Region Midtjylland.
Samarbejde og koordineret indsats Kompetencerådsmøde den 4. marts 2011
{ DS Håndværk & Industri } Vandkanten som vækstdynamo og højuddannede i SMV’er Akademikerkampagnekonference 16 april 2012.
Organisering af virksomhedernes interne AM-arbejde
HR Løn og Personale Jørn Mørup
Perspektiver på voksen- og efteruddannelsesområdet
Førledelse i CBUS. 2 ▪ Førledelse  Institutionslederkredsen besluttet i efteråret 2008 at arbejde med.
Fælles EPJ til hospitalerne i Region Midtjylland
Det generelle samarbejde om sundhedsberedskabet mellem region og kommuner Orienteringsmøde vedr. influenza-situationen 18. august.
Organisering af sundhedsberedskabet og forberedelserne vedr. influenzapandemi Orienteringsmøde vedr. influenza-situationen 18.
Miljøs prioritering og rangering JordErfamøde den 23. oktober 2013.
Midtjyske virksomheder om Udviklingsaktiviteter Resultater fra Det midtjyske Vækstlag August 2009.
Informationsmøde om Kvalitet i MUS - Et projekt i Udviklings- og Omstillingsfonden.
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
Kompetencerådet i Region Midtjylland
VEU-Centrenes rolle i løsning på voksen- og efteruddannelsesområde
Temamøde 18. marts 2009 Organisations- uddannelsen 2009.
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
Dagsorden: 15:15-16:30 TULE gennemgang og dialog 16:30-16:45 Pause 16:45-18:00 Evaluering af opdeling af funktioner mellem matriklerne. 18:00-18:30 Pause.
Uddannelsescenter Holstebro
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
”Mediemakt og kvinnemakt i Danmark” Pernille Tranberg, chefredaktør
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Udvikling i GODS Transporten Sammenfatningsrapport maj 2010.
Konference Internationalisering – velfærd og udvikling ”Internationaliserings perspektiv for rekruttering, efteruddannelse og.
Et regionalt perspektiv på Strategi for Velfærdsuddannelserne 1. næstformand i regionsrådet Bente Nielsen Temadag og workshop:
Oplæg fra EPOS på Augustseminar 2014 Nyborg 15. august
Hospitalsenheden VEST Adfærd og ansvar.
3. december 2009 DANMARKS PÆDAGOGISKE UNIVERSITETSSKOLE AARHUS UNIVERSITET Erfaringsopsamling: Virksomhederne og voksenvejledningsnetværkene NCK konference.
Velkommen Styrk erhvervsklimaet i Viborg 17. marts 2015
Sygefravær RMU temadrøftelse den 17. juni 2010.
Det regionale samspil med VEU- centrene Lotte Holten-Møller Kontorchef, Kontor for regional udvikling og EU.
Indlæg ved Landsplanteavlsmødet 13. januar 2009 Michael Brockenhuus-Schack.
Oplæg til LO Torsdag den 30. august 2007 Bedre vejledning og rådgivning.
1 vare på 2 markeder, samme pris
IFKA Institut for Konjunktur-Analyse Efteruddannelsesaktiviteter - Udvikling og nyere tendenser v/Thomas Søby Institut for Konjunktur-Analyse
IRForårsmøde maj 2008www.regionmidtjylland.dk Analog substitution af PPI’er – et forsøg! Birgit Signora Toft og Max Fogh, tidl. Ringkøbing Amt/Region.
Region Midtjylland i Shanghai.
Nytænkning, konkurrence og mest kvalitet for pengene Temamøde Regionsrådet, 14. marts 2007.
KompetenceCenter Silkeborg En indgang til efteruddannelse.
Bæredygtige indkøb i Region Midtjylland v. Bjarne Schmidt Nielsen (formand for det midlertidige udvalg om indkøbspolitikken)
Konference om telepsykiatri Fredag den 16. januar 2009, Søndersøparken, Viborg.
VTU 2008 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Aalborg Tekniske Skole Svarprocent: 27% (414 besvarelser ud af mulige)
af 15 Region Hovedstadens Vækstbarometer Konjunkturer Udsigt 2015 ”Region Hovedstadens Vækstbarometer” er et repræsentativt.
af 12 Region Hovedstadens Vækstbarometer Internationalisering ”Region Hovedstadens Vækstbarometer” er et repræsentativt panel.
Virksomhedernes vurderinger af AMU- udbuddet - Status i 2011 og udviklingen siden 2007 Oplæg for VEU-Rådet onsdag den 22. juni 2011 ved områdechef Tue.
Region Hovedstadens Vækstbarometer Arbejdskraft ”Region Hovedstadens Vækstbarometer” er et repræsentativt panel af mere end 800 direktører.
Plan for det videre arbejde med uddannelsesprogrammer
Visiteret tid til hjemmeplejen samt private leverandører
Det regionale område Udviklingen i fordelingen af ansatte, årsværk og lønsum, 4. kvartal 2008 til 4. kvartal 2018 Kilde: Egne udtræk fra KRL.
Præsentationens transcript:

Midtjyske virksomheder om efteruddannesle Resultater fra Det midtjyske Vækstlag August 2009

2 ▪ ”Det midtjyske Vækstlag” FAKTA ”Det midtjyske Vækstlag” et repræsentativt panel af omkring 500 direktører for små og mellemstore virksomheder i Region Midt. Virksomhederne har mellem 5 og 250 ansatte. Region Midtjylland gennemfører undersøgelsen i samarbejde med Teknologisk Institut og Jysk Analyse. Spørgsmålene er stillet i november- december 2007, april og august 2008, december-januar 2009, april-maj 2009 samt august Region Midtjylland stiller hvert kvartal spørgsmål til panelet om regionale erhvervspolitiske problemstillinger. Spørgsmål om panelet kan rettes til: Søren Tranberg Regional Udvikling Region Midtjylland Skottenborg 26 DK-8800 Viborg Tel Mobil

Det midtjyske Vækstlag: Små virksomheder efteruddanner mindst 3 ▪ I hvilken grad har virksomheden efteruddannet sine medarbejdere inden for det seneste år? – svar opdelt efter virksomhedsstørrelse Kilde: Det midtjyske Vækstlag, august 2009 (520 svar). Forskelle er statistisk signifikante.

Det midtjyske Vækstlag: Variation mellem brancher på efteruddannelse 4 ▪ I hvilken grad har virksomheden efteruddannet sine medarbejdere inden for det seneste år? – svar opdelt efter branche Kilde: Det midtjyske Vækstlag, august 2009 (520 svar). Forskelle er IKKE statistisk signifikante.

5 ▪ Det midtjyske Vækstlag: Variation mellem kommuner på efteruddannelse Kilde: Det midtjyske Vækstlag, august 2009 (522 svar). Forskelle er IKKE statistisk signifikante. Ingen observationer fra Samsø Kommune. 0-33% i høj eller nogen grad 34-66% i høj eller nogen grad % i høj eller nogen grad I hvilken grad har virksomheden efteruddannet sine medarbejdere inden for det seneste år? – svar opdelt efter kommune

Det midtjyske Vækstlag: Mellemstore virksomheder bruger efteruddannelse for at undgå fyringer 6 ▪ I hvilken grad har virksomheden haft medarbejdere på efteruddannelse inden for det seneste år for at undgå afskedigelser? – svar opdelt efter virksomhedsstørrelse Kilde: Det midtjyske Vækstlag, august 2009 (399 svar). Forskelle er statistisk signifikante.

Det midtjyske Vækstlag: Virksomhederne bruger primært offentlige efteruddannelser 7 ▪ Hvem af følgende har virksomheden anvendt til efteruddannelse af medarbejdere? Kilde: Det midtjyske Vækstlag, august 2009 (399 svar). Flere svar muligt.

Det midtjyske Vækstlag: Mellemstore virksomheder bruger flest forskellige leverandører 8 ▪ Hvem af følgende har virksomheden anvendt til efteruddannelse af medarbejdere?– svar opdelt efter virksomhedsstørrelse Kilde: Det midtjyske Vækstlag, august 2009 (399 svar). Flere svar muligt.

Det midtjyske Vækstlag: Mellemstore virksomheder bruger i højere grad offentlige uddannelser 9 ▪ I hvilken grad anvender virksomheden offentlige uddannelsestilbud som AMU og VUC til efteruddannelse af medarbejderne? – svar opdelt efter virksomhedsstørrelse Kilde: Det midtjyske Vækstlag, august 2009 (209 svar). Forskelle er IKKE statistisk signifikante.

Det midtjyske Vækstlag: V irksomheder er tilfredse med offentlige uddannelser 10 ▪ I hvilken grad er virksomheden tilfreds med de offentlige uddannelsernes indhold, form og administration? Kilde: Det midtjyske Vækstlag, august 2009 (211/211/210 svar). Indhold Form Administration I høj grad I nogen grad I ringe grad Slet ikke Ved ikke

Det midtjyske Vækstlag: Små virksomheder mest tilfredse med offentlige uddannelsers indhold 11 ▪ I hvilken grad er virksomheden tilfreds med de offentlige uddannelsernes indhold, altså relevans, sværhedsgrad og lignende? – svar opdelt efter virksomhedsstørrelse Kilde: Det midtjyske Vækstlag, august 2009 (211 svar). Forskelle er statistisk signifikante.

Det midtjyske Vækstlag: Små virksomheder mest tilfredse med offentlige uddannelsers form 12 ▪ I hvilken grad er virksomheden tilfreds med uddannelsernes form, altså praktisk tilrettelæggelse, pædagogik og undervisningsform? – svar opdelt efter virksomhedsstørrelse Kilde: Det midtjyske Vækstlag, august 2009 (210 svar). Forskelle er IKKE statistisk signifikante.

Det midtjyske Vækstlag: Små virksomheder mest tilfredse med administrationen af offentlige uddannelser 13 ▪ I hvilken grad er virksomheden tilfreds med uddannelsernes administration, planlægning med videre? – svar opdelt efter virksomhedsstørrelse Kilde: Det midtjyske Vækstlag, august 2009 (210 svar). Forskelle er IKKE statistisk signifikante.

14 ▪ Det midtjyske Vækstlag: Indeks for tilfredshed med offentlige kurser Samlet tilfredshed Region Midtjylland: 74 Tilfredshed med indhold Tilfredshed med form Tilfredshed med administration mv. Indeks skaleres fra 0 til 100: 0=Lav tilfredshed 100=Høj tilfredshed

Det Midtjyske Vækstlag: Små virksomheder mest tilfredse med offentlig uddannelse 15 ▪ I hvilken grad er virksomheden samlet set tilfreds med offentlige uddannelser? Gennemsnit for grupper – svar opdelt efter virksomhedsstørrelse Kilde: Det midtjyske Vækstlag, august 2009 (175 svar). Forskelle er IKKE statistisk signifikante.

Det midtjyske Vækstlag: Stor variation mellem brancher med tilfredshed med offentlige uddannelser 16 ▪ I hvilken grad er virksomheden samlet set tilfreds med offentlige uddannelser? Gennemsnit for grupper – svar opdelt efter branche Kilde: Det midtjyske Vækstlag, august 2009 (175 svar). Forskelle er IKKE statistisk signifikante.

17 ▪ Det midtjyske Vækstlag: Variation mellem kommuner med tilfredshed med offentlige uddannelser Kilde: Det midtjyske Vækstlag, august 2009 (175 svar). Forskelle er IKKE statistisk signifikante. Ingen svar fra Samsø Kommune. I hvilken grad er virksomheden samlet set tilfreds med offentlige uddannelser? Gennemsnit for grupper – svar opdelt efter kommune Større end regionsgennemsnit Mindre end regionsgennemsnit

Det midtjyske Vækstlag: B2B-virksomheder mindst tilfredse med offentlige uddannelser 18 ▪ I hvilken grad er virksomheden samlet set tilfreds med offentlige uddannelser? Gennemsnit for grupper – svar opdelt efter virksomhedernes primære kunder Kilde: Det midtjyske Vækstlag, august 2009 (175 svar). Forskelle er IKKE statistisk signifikante. B2B: Virksomheden har primært andre virksomheder som kunder. B2C: Virksomheden har primært private forbrugere som kunder. B2G: Virksomheden har primært offentlige organisationer/institutioner som kunder.