Content is not King. Content - Material prepared by professionals for wide distribution Connectivity - Simple business or social exchanges.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PR KAMPAGNE.
Advertisements

Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Atomer Et programmeret forløb. En måde at lære på.
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Social media marketing: Position of the Nordic Consumer Ombudsmen EU Consumer Summit 1 and 2 April 2014 Henrik Øe Consumer Ombudsman Denmark.
Interaktiv kommunikation - strømninger indenfor kommunikation
VIDEN I VIRKELIGHEDEN … ELLER INFORMATION PÅ NETTET
E-Læring Gruppe #3. Definition af E-læring Udgangspunktet med E-læring er, at læringsprocessen bliver individuel og der bliver taget højde for den enkeltes.
Analyse for Ældre Sagen: Anvendelse af nye teknologiske kommunikationsmidler Rapport Oktober 2008.
Internet til alvor og sjov
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
TEST 1 modul 1 20 spørgsmål. Du skal klikke med musen på det rigtige svar, så kommer du automatisk til næste spørgsmål Klik for start.
SQL underforespørgsler og Join
– Sådan virker det! Dit elektroniske postsystem Ved Arne Crown Rasmussen
”Den personlige hjemmeside som fænomen” Oplæg til ”Medier og kommunikation” Flemming Skall 5. September 2005.
Idrættens Hus torsdag 26. april 2012 Forbindelse: WWKkMA Password: OkuJ4F Idrætsforeninger og Facebook.
1 DSB og Bibliotekerne Personlige interview foretaget 20. til 25. januar respondenter Holdning til evt. ny portal.
BESØG VORES HJEMMESIDE JÆVNLIGT. GERNE HVER DAG - DOG MINDST ET PAR GANGE OM UGEN. Her finder du vigtige informationer om SFO Asgårds dagligdag. VIGTIGT.
VIRTUELLE VERDENER AVATARERNE KOMMER 8/5-07 VED JONAS HEIDE SMITH INNOVATIVE COMMUNICATION, ITU Historie Begreber Scenarier.
Europa - kort og godt : få vejledning om at bo, arbejde og rejse i EU 27. september 2012 Ulla Willert Bortignon.
Elevernes digitale dannelse
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Læring i et Åbent Netværk Torben Elgaard Jensen M.A., Ph.D., Forskningsadjunkt Institut for Organisation og Arbejdssociologi Copenhagen Business School.
Udviklingsplaner Sønderborg
© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk Superkonvergens Henrik Kristensen, Instituttet for Fremtidsforskning.
Forøg din værdi som konsulent
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
NP struktur - Eller hvordan engelsk er nominelt, mens dansk er verbalt.
Medialisering og organisationsudvikling Taarnby,
Arne Winther Et værdifuldt samarbejde mellem hospital og produktudvikler.
IT i undervisningen.
1 Politiske weblogs – en undersøgelse af den politiske weblogs gennemslagskraft under folketingsvalget februar 2005.
Representations for Path Finding in Planar Environments.
Søgning - et værktøj til videndeling Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
Gennemført af YouGov for Bolius Omnibus – mandag uge 31.
Hvad bruger vi mobilen til nu? Hvad kommer vi til at bruge den til i ”morgen” / Martin Lausten.
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
HUSK BILLEDE Foredragsaftnens tema
Side 1 © 2008 Zapera.com A/S – Ryesgade 3A, 1.tv. – 2200 København N - Tel – Fax – Enhver offentliggørelse af disse.
Nå ud med jeres budskab – få budskabet ind Konference om rådgivning af deltidslandmænd 5. oktober 2011.
Hvad kan borgerne på sundhed.dk?
Profilfag Julemarked Alle er på padlet i gruppen og har materialet fra sidste gang Alles padlet skal I dag kl indeholde: 1. Det der mangler fra.
Uddannelsespolitisk Forum Medielicens - Super fair eller tyveri ved højlys dag?
Matematik B 1.
Videregående pc-vejledning 60+Bornholm Velkommen til.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
DKM - MedieNoter2 - KBJ1 Internettets historie......og kommunikationens historie.
1 vare på 2 markeder, samme pris
Profilfag Julemarked Helt på plads med samarbejdsbutikker I. Virksomhedsbeskrivelse I. Navn, Adresse, mail, telefonnr, kontaktperson II. Profil, Målgruppe,
Research & Innovation. Fremlæggelse Vores idé Vores idé Målgruppe Målgruppe Produktet Produktet Hjemmeside Hjemmeside Mobilapplikation Mobilapplikation.
IDAG Persuasion & Forførelse. PROGRAM MyStory præmiering Gruppe præsenterer O’Keefe tekst Gæsteforelæsning: Lars Ylander Pause Diskussion med.
Internettets historie...
Virtualitet - i historie Fagdidaktik, Middelfart Eigil Møller
Digital Kultur Kristina & Birgitte. Agenda Birgitte om de blogs vi har set på, og om de kan omtales som en del af en subkultur, samt bloggens form og.
ØSTAFRIKA Fremtidens Vækstmarked 14. april 2011, Hotel Hvide Hus Køge.
Leif Vestergaard Adm. direktør, EG A/S Et digitalt løft af dansk erhvervslivs produktivitet.
Algoritmer og Datastrukturer 1 DAIMI Greylisting Gerth Stølting Brodal Aarhus Universitet.
23. juni 2015 Det Semantiske Web Mads Carlsen. 23. juni 2015 Problemer med det nuværende Internet Ingen semantiske specifikationer. Søgning giver mange.
Politisk næstformand i Scleroseforeningen
Incidence, risk and resilience for suicide attempts among children and youth born in and living in Denmark in 2007 By MSc. Erik Christiansen.
Et digitalt løft af dansk erhvervslivs produktivitet
Jan Christiansen Inspiration systime.dk
#UNGKBH Oplæg om sociale medier.
Algoritmer og Datastrukturer 1
Vigtige opdateringer af din computer og mobil
Præsentationens transcript:

Content is not King

Content - Material prepared by professionals for wide distribution Connectivity - Simple business or social exchanges

Content is not King Industry 1994 revenues billions 1997 revenues billions annual growth rate telephone$199.3$ % long distance wireless U.S. Postal Service advertising motion pictures movie theaters video tape rentals broadcast industries television broadcasting radio broadcasting newspapers magazines consumer spending on "content" subscription video home video (rental and purchase) home video games newspapers consumer magazines consumer books recorded music consumer spending on phone service sporting goods sales airlines national defense

MEDIEBRUGERE VIL I KONTAKT FREM FOR AT SØGE INFORMATIONER Brugerne foretrækker at anvende medier til at komme i kontakt med andre fremfor at blive informeret og hente oplysninger gennem medierne. Eksempelvis vil brugerne hellere sende s og sms'er end hente informationer på www eller mobile netværk. For brugerne er connectivity dermed vigtigere end content, men ifølge Odlyzko er desværre ofte content som fremhæves. En fejlagtig fokusering som ikke kun er aktuel nu, men faktisk genfindes i et tydeligt historisk mønster. Odlyzko

TELEFONEN – et nyhedsformidlende medie Første nyhedstelefon ’Telefon Hirmondó’ i Budapest 1893 til slutningen af 1.verdenskrig, 6200 abonnenter, omsætning florins ~ $ Tilsvarende amerikansk udgave af nyhedstelefonen ’The Telephone Herald’ i Newark, New Jersey Connectivity vs. content

FÆLLES for de to nyhedstelefoner var konceptet; nyhedstelefon/ nyhedsradio, hvor abonnenter kunne tilmelde sig en nyhedstjeneste, som var tilgængelig til kl Tilsluttet hus = løft telefonrøret og hør de friske nyheder – vel og mærke før morgenavisen kommer på gaden! Desuden valg mellem kategorier; eksempelvis eventyrsoplæsning for børn, information om aktiekurser eller de seneste sportsnyheder. Connectivity vs. content

BRILLIANT idé! - men flere og flere abonnenter faldt fra Problem: mange informationer gennem et rør til én modtager ’The telephone Herald’ lukker Telefonen idag = et point-to- point kommunikationsmedie Og hvorfor? Odlyzko: content is not king!

U.S. POSTAL Stort set alle U.S. Postal’s indtægter fra breve – men U.S. Postal leverede ikke kun breve, også aviser? Forklaring: Den amerikanske kongres; avisen holder befolkningen informeret sådan at befolkningen til enhver tid er mest muligt motiveret for at opbygge - et united states of america. Avisdistributionen derfor statsstøttet. Breve derimod pålagt højere afgifter Odlyzko: Kongressen evnede at forstå at i det her tilfælde var content faktisk king - men kun i hovederne på politikerne i kongressen. Content var bestemt ikke king, når det kom til hvad folk ville have og var klar til at betale for. Connectivity vs. content

VOLUMEN: aviser vejer mere end breve, mere data på print end på håndskrevne sider VOLUMEN: internettet er ’større’ end s, internettet indeholder mere data end s ARPANET(The Advanced Research Projects Agency Network) : = metode til at forbinde computere, ikke mennesker Odlyzko: = ’killer app’ på internettet

MED EKSEMPLER SOM DISSE KAN HISTORIEN VISE OS AT: Kommunikationsmedier ender ofte med en helt anden anvendelse end oprindeligt tiltænkt Værdien af social interaktion undervurderes ofte. Men faktisk har nogen af de mest succesfulde kommunikationsteknologier – en og telefonen først rigtigt vist sit fulde potentiale med en social vinklet anvendelse Odlyzko: historien og de historiske eksempler beviser at connectivity( eller point-to-point communication) faktisk er hvad der betyder mest! – ikke content! Odlyzko

Predictions for the future Publikum vil betale mer for punkt til punkt kommunikasjon enn for innhold. Asymmetric DSL, beregnet mer på "pull" enn "push" - bør være symmetrisk hvis det skal avspeile forbrukerens behov og ønsker.

Predictions for the future Mediekonvergens. Grensene mellom content og point-to-point begynner å utviskes, feks YouTube. Men ingen fullstendig konvergens. Støtte i Tanja Storsul og motsatt av feks Nicholas Negroponte, Georg Gilder og Bill Gates.

Predictions for the future Vi tilpasser oss ikke mediene så hurtig som man tror. Nytt medie erstatter sjeldent et gammelt. Feks DID video kill the radio star? Spredningen av ny teknologi tar nesten like lang tid som for et halvt århundre siden.

Content in the future Spredning av ny teknologi har betydning for content. Piratkopiering utgjør sannsynligvis en mindre trussel enn overflødigelse av mellomnivåene. Ikke sannsynlig at internet vil blir content’s nye broadcast medium. Fildelingsprogrammer.

Konklusjon Generelt ønske om connectivity, gir symmetri på nettet. Broadcast network – Content King. Åpent nettverk – mer lønnsomt. Content has never been king, it is not king now, and is unlikely to ever be king