Kort om mig Uddannet journalist Arbejdet med tal- og undersøgelsesbaseret journalistik siden 2002 Ansvarlig for etableringen af Momentum i 2009.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Advertisements

Resultater og opfølgningsmuligheder for LUP 2009 – kommunikation og patientinddragelse Specialkonsulent Trine Østerbye Web- og kommunikationsmedarbejder.
Journalistiske virkemidler
Hjælp der er en journalist i røret
Værktøjer/tips og tricks - til implementering af ændringer i egen organisation Hvorfor benchmarking/evaluering Er der nogen, der ved, hvorfor vi laver.
Ole Helby Petersen, Leif Olsen, Lena Brogaard og Stella Mia Sieling
Fremtidens Videoforbruger
Hvordan kommer vi videre? - Et oplæg om at navigere i forandringer
Vodskov - det åbne bibliotek
1 Pressen og skolelærerne Mediekursus 21. juni 2010.
Brugerne på Kommunikationsforum.dk “People influence people. Nothing influences people more than a recommendation from a trusted friend” Mark Zuckerberg,
Hvordan bruger de unge folkebiblioteket – fysisk og digitalt Adfærd, betydning, interesser & forventninger Lotte Hviid Dhyrbye Tænketanken Fremtidens Biblioteker.
Hvordan kan undervisningen vitalisere / re-vitalisere de unges
Dias nr. 1V2 på tværs – ATV møde den 4. november 2009 V2 kortlægning Et kig ind i forskelle på tværs af regioner ATV-møde den 4. november 2009 Schaeffergården.
Digital produktion - leg og læring på begyndertrinnet
Læringsmål Kendskab til:
Temasession: ”IT i hjemmet” Summit ’05 ”Mediekonvergens og interaktivt tv” Forskningsassistent Maria Hunosøe-Johannesen Knowledgelab, Syddansk Universitet.
Anonym Digital Rådgivning
DRTV2 webtv Derfor gik Søren Gade Spar 25% på din brugte bil
Alle har ret til en aktiv fritid -uanset social status.
i DR. 11. september 2008 Region Hovedstaden og mediekonvergens Af nyhedsredaktør f. hjemmesiden Christian Hult og kommunikationsdirektør.
JOURNALISTHØJSKOLEN DANMARKS MEDIE- OG JOURNALISTHØJSKOLE Mediers behandling af kvinder og mænd og ligestillingsspørgsmål Anne-Marie Dohm Rektor.
Præsentation af Navne & Numre® Erhverv EUROCAPITAL
Velkommen til Generalforsamling i SAK 77 Tirsdag d Svømmecenter Nordvest.
Formidling - hvor er Danmarks Statistik på vej hen? Dansk Statistisk Forening 21. marts 2006 Leon Østergaard.
Dagens program  Præsentation af os  Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)  Øvelse:
Skolereformen kort fortalt - reformens mål
Guldkorn til vækst PR som vækstmiddel.
Kildekritik – kort fortalt
Thomas Mørk Glintborg Digitaliseringsmessen 2013
Kommunikation / it.
Statsbibliotekets opgaver
Input til tænketank om Fremtidens biblioteker Danmarks Biblioteksforening, Vartov den 25. april 2012 Biblioteker og biblioteksbrug i tal.
HVORFOR MARKEDSFØRING I SOCIALE MEDIER? Jean Paul 2øma Den
Reklamemidler og -medier
Brugerne på Kommunikationsforum.dk
Temamøde 18. marts 2009 Organisations- uddannelsen 2009.
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
TURISMEN ANNO VI INDLEDER PROCESSEN MED ANALYSER FASE 1 – EKSTERN ANALYSE – Formål: Bedre kendskab og forståelse for gæsterne fra Tyskland og Danmark.
NETVÆRKSMØDE OM UU, FOLKESKOLE & UNGDOMSUDDANNELSERNE Forventninger, muligheder, udfordringer & handlinger i lyset af folkeskolereform og omlægninger af.
Dagens program Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)
Dagens program Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.) Præsentation.
Mulighed for øget produktivitet i det offentlige.
Who Makes The News Global undersøgelse af mænds og kvinders repræsentation i nyhedsmedierne Offentliggjort d. 29. september 2010.
Patienters oplevelser på færøske sygehuse 2010 Spørgeskemaundersøgelse blandt 886 indlagte patienter Enheden for Brugerundersøgelser på vegne af det færøske.
Kritisk blik på jeres kilder. ”Dagspressens kilder” Center for Journalistik og uddannelse, mundtlige kilder. 3 mdr. i Svar: 69 %
Fortæl den gode historie Jakob Christiansen 25.maj 2013.
NYHEDSMEDIERNES TILSTANDSRAPPORT ´15 Et samarbejde mellem Den danske Publicistklub og Center for Journalistik, SDU.
18. Strategisk analyse af interne forhold
Erhverv & Økonomi Relancering Mission statement: ”Avisen skal redigeres efter væsentlighedsprincippet. Hver enkelt JP- journalist skal hver dag.
Service Action Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 ”Servicejournalistikkens opgave er at levere livshjælp til det moderne.
Outcome og performance measurement i forskningsbibliotekerne Tal eller handling der tæller Overbibliotekar Tove Bang.
VIP2 Jobpakkeambassadør Kursus Jørgen T. Madsen Om historier og journalister.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Målingens problematikker Hvorfor egentlig iværksætte et måleprojekt?
Biblioteksstrategi Den 8. maj 2015
Sådan kommer du i spalterne Lidt om os ● Fyens Stiftstidende, Middelfart: Seks uddannede journalister, én journalistpraktikant. ● Leverer stof til ugeavisen.
HERMAN BANG. HERMAN BANG BLEV FØDT DEN 20. APRIL 1857 OG DØDE DEN 29. JANUAR HERMAN BANG VAR EN DANSK KRITIKER, FORFATTER OG JOURNALIST. ALLEREDE.
SKRIVEFAGET Modul 4: Faglighed og taksonomi Lektion 4: Diskussion.
HR Partner erfaringer – HR Partner modellen på DTU Præsentation i Personalestyrelsen den 12. april 2011 v/ HR Partner Marianne Krabbe.
SPOR 3: STRATEGISK BRUG AF SOCIALE MEDIER Joakim contentmarketing.dk.
ARBEJDER DU FOR BANKEN – ELLER ARBEJDER BANKEN FOR DIG?
Grundtvigs Højskole 7. august 2017
Uddannelse i sygefraværshåndtering
Pressekursus Silkeborg den 11. oktober 2017.
Gevinsttræ - Skærmbesøg
eVejledning – hvor er vi nu?
20. Strategisk intention.
Det regionale område Udviklingen i fordelingen af ansatte, årsværk og lønsum, 4. kvartal 2008 til 4. kvartal 2018 Kilde: Egne udtræk fra KRL.
Find den rigtige journalist
Præsentationens transcript:

Kort om mig Uddannet journalist Arbejdet med tal- og undersøgelsesbaseret journalistik siden 2002 Ansvarlig for etableringen af Momentum i 2009

Kort om Momentum Historik Målgruppe Mål Middel

Momentum-gennemslag 2013 I alt 33 Momentum-artikler citeret i de største medier* 3,7 i gennemsnit pr. måned * Landsdækkende tv-/radionyheder eller dagblad

Hvorfor skal I tænke tal? Gode eller mere nuancerede historier om kommunen Strategisk redskab i.f.m. større projekter/forandringer

Hvilke tal? Sammenligning med andre kommuner Udvikling over tid

Eksterne kilder Noegletal.dk Statistikbanken.dk Jobindsats.dk Tilfredshedsportalen.dk Ffvt.dk (Fonden for Velfærdsteknologi) Krl.dk Kl.dk/kommunebenchmark Kl.dk/momentum

Andre kilder FLIS (77 kommuner har adgang) Egne brugerundersøgelser Egne medarbejdertilfredsheds-undersøgelser Kommunens egne nøgletal

Hvad kan I selv lave? Systematiske målinger Nulpunktsmålinger inden større projekter/forandringer Ex.: Sammenlægninger/skolereform/digitalisering

Hovedpointer Frontløbere for systematisk måling Vær ikke bange for økonomerne!