Hjemmeopgave Hvordan vi I positionere KMD? Hvilken positioneringsmetode vil I bruge til at sammenligne KMD og konkurrenterne? Hvad vil jeres råd være til.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
KiMs – Maj KiMs SMAGSTEST - franske kartofler - Maj 2012.
Advertisements

Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Virtuel medarbejder eller konsulent
BUDGET, OPSPARING og LÅN
Caseoplæg om Facebook.
Separation af de variable
BUREAU FOR MARKEDSANALYSER Din genvej til viden, indsigt & overblik Man får et hurtigt overblik ved at kigge på farverne. De grønne farver viser, at her.
Offentligt-Privat-Samarbejde
Marketingplanlægning
Lolland Kommune Team Skovcentret Birgitte, Liza, Surekha og Henriette
Den Kommunale Kvalitetsmodel
Vi gennemførte en række interview ifm
Alle vores sponsorere skal betragtes som samarbejdspartnere
Sprog/billeder på Internettet
Af Andreas og Marlene. Spørgsmål. • Hvornår lavede i en internetshop? • Hvorfor valgte i at lave en internetshop? • Hvordan fik i lavet jeres hjemmeside.
Præsentationsskabelon til Forpremiere 26. februar 2013 UDFYLD KONCEPTNAVN.
Udviklingstendenser indenfor turismen – globalt og lokalt
Markedsvurdering.
Nyt ansvar.
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
Kommunikation.
Hverdagens Helte i Danfoss Floor Heating
virksomheder middelfart 12. april 2007 markedsføring af offentlige
Jyske Bank Anne, Christian, Michael & Rasmus. Den nye Jyske Bank ► De forsøger sig med et nyt og mere ungdommeligt koncept, som de reklamere for via tv-reklamer.
Fortæl verden om dit frivillige arbejde
Branding.
Ledelsesudfordringer i sociale institutioner
Markedskommunikation - del 1
NETVÆRK mere målrettet Hvilke netværk bruger du? Hvad bruger du dem til? Hvilke af dine netværk giver kontakt til topledere? Hvilke rummer nogen, der er.
Ugens øvelse: Lav jeres eget nyhedsbrev. : I har 3 forskellige muligheder: - Organisations nyhedsbrevet - Det journalistiske nyhedsbrev - Foreningsnyhedsbrevet.
- Gør jeg det godt nok som leder. - Gør mine ledere det godt nok
MedTech Innovation Center – effektiv kommercialisering af innovationer.
Målet for os i dag ”At lære jer en simpel model, der sætter jer i stand til, at opbygge en argumentation, der giver jeg gennemslagskraft”
De nye kommunikationspolitikker - hvad skal de indeholde?
Illustrationer til undervisningsbrug
Procesværktøjer.
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
© Instituttet for Fremtidsforskning - The Copenhagen Institute for Futures Studies Hvad sker der bagefter? V/ Axel Olesen, Instituttet for Fremtidsforskning.
Research & Innovation Projekt 1 Gruppemedlemmer: Anders, Bitten og Janne.
Velkommen til Bevola - Bare bedre løsninger Nordeas Erhvervspris 2011CSR Award 2013.
Markedsandele Rolf og Jonas.
© KMD A/S E-learning Velkommen til Læge/Vakance Hvad er e-learning. Gå i gang med det samme. Læs en hurtig introduktion til løsningen. Om E-learning Læge/Vakance.
Definition af markedet Indsnævring af markedet og konkurrencesituation
VIRKSOMHEDENS KONKURRENCEFORHOLD
STABILITET I EN FORANDERLIG VERDEN Hvordan skal itSMF udvikle sig fremadrettet Michael Imhoff Nielsen
Sponsering Kapitel 7.
Overordnet mål POSITIV OMTALE ? ”Skal ikke ses om en erstatning til print coverage – men som et supplement” V. Nikolaj Skarbye.
Gode råd til fundraising
GENERATION WHY Flere søger virksomheder med andre formål end ren profit. Give noget igen til samfundet. Vi vil i stigende grad søge at gøre en positiv.
Hvordan klubber succesfuldt tiltrækker og fastholder sponsorer (Partnere) v/Kent Ewert.
{ Strategi Pepsi Cola Daniel L, Daniel G, Mette N og Trine.
Hvad skaber den økonomiske udvikling?.. De økonomiske drivkræfter Det er den private sektor, der står for hovedparten af produktionen i Danmark. Ejerne.
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
@GreaterCph #GreaterCph
faglært Arbejdskraft Det fremtidige behov
Idegrundlag og målsætninger
Branding afsætning.
Virksomhedens indtjeningsevne (d) Virksomhedens rentabilitet (c)
Klinisk IT strategi 2017.
Firmamøde Firmanavn.
It forretningsstrategier
ERHVERVSCASE Generelt
(Firmanavn) marketingplan
(Firmanavn) SWOT-analyse
BUDGET, OPSPARING og LÅN
Tværmedial kommunikation 8 opsamling 1
Firmamødets titel Oplægsholder.
Præsentationens transcript:

Hjemmeopgave Hvordan vi I positionere KMD? Hvilken positioneringsmetode vil I bruge til at sammenligne KMD og konkurrenterne? Hvad vil jeres råd være til KMD?

Hvordan vi I positionere KMD?

Hvilken positioneringsmetode vil I bruge til at sammenligne KMD og konkurrenterne?

Hvad vil jeres råd være til KMD? Gøre priser mere gennemskuelige – det ligner pt. tendenser fra monopoltiden. Altså monopollignende tilstande. Forstærke brand og positionere sig I forhold til image. De bør arbejde på image og dette bør have et fokus på kommunikationskanalerne. De bør foretage brugerundersøgelse efter privatiseringen fordi de burder have et klarere billede af hvem deres kunder er. Differentiation Variables Image Symbols – særligt fokus på åbenhed for kunden. Har som vision at tiltrække de bedste medarbejdere. Men er nok sammensat af del ældre medarbejdere og det er ikke dem der er teknologisk hurtigst på marked men, laver solide løsninger. Media – særligt focus på Atmosphere –Events – de deltager allerede I flere sponsorater indenfor sportens verden hvilket plejer indtrykket af, at KMD er samfundsansvarlig, har overskud, samt tager klart værdigbaseret stilling ved det at deres samfundsengagement er centreret omkring sporten og friluftsliv.