Lisa Falk ØNH Sønderborg

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PRAKTIKDOKUMENTET CUPP –PROJEKT
Advertisements

Barrierer for solidaritet i velfærdssamfundet
"Ting er ikke altid det, de synes at være."
Klik for næste billede eller vent 30 sek.. Hej Jeg hedder Rando og er fra kennel Scharmark. Jeg er født den 19. maj 2007, og de første 3 uger af mit liv.
Validering af spørgeskemaet til Den Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser (LUP) November 2009 Evalueringskonsulent Mette Foged.
Hvem er vi? Martin Dahl Karin Dam Nielsen
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
GRAFISK FORTÆLLING 1.
Dialog og læring i klagesager
Verber/Sagnir Hvordan bøjes de?.
Pårørende-professionel relationer
Breve og mails mvni-selandia.
Kommunikation på Bornholms Hospital
Uskrevne Regler Modul november 2011.
Da Gud skabte kvinden, var han kommet til den 6. dag med overarbejde.
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
Jesus kalder, for at velsigne Søndag den 9. september 2012.
Erfaringer fra brugerpanelet i Onkologisk Klinik
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
Den urolige chef kigger på uret,
Med dejlige varme farver
Sofies dejlige dag.
Erindring Da jeg i 1948 etablerede mig i Ålbæk som selvstændig Vognmand, var der især én ting som trak – det var den lille hyggelige havn, hvor jeg også.
Børn og sorg - og sprældøde døde
Evaluering som en del af elevernes lærings proces
Action Cards øger sikkerheden for patienter og personale, når vi behandler patienter med meticillin- resistente staphylococcus aureus (MRSA) Lene Leth.
Festligt fællesskab med livsglæde som værdi. v25 Men den ældste søn var ude på marken. Da han var på vej hjem og nærmede sig huset, hørte han musik og.
Året var 1987, i en lille by med navn Sussex, blev et lille hus totalt til intetgjort. Alt blev kastet ud, inkluderet en lille brun bamse... Den blev.
”Der er ingen sår der ser godt ud”
Sød kæreste søges til lidt hjemlig hygge…
Dialogisk læsning – Eksempler på spørgsmål
Hvem kommer på Perron 3 Hvilken profil har de? Hvad har fået dem til at komme?
- Et dagbehandlingstilbud til unge hashmisbrugere
Sygeplejerske Lone Woelders
5. Mos 6:4-9 Hør, Israel! Herren vor Gud, Herren er én. Derfor skal du elske Herren din Gud af hele dit hjerte og af hele din sjæl og af hele din.
mine observationer Filmanalyse af OK Gloser til filmen
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Hvad betyder ventetid for det enkelte menneske?
Amy følte sig ikke rask, da hun gik i skole
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Min identitet af Julie 10.A Udseende Jeg har langt lyst og lidt krøllet hår. er lav. blå øjne.
Hvordan passer jeg på mig selv ?
Tilfredshedsundersøgelse
En tidlig morgen i februar dag var vi i piareersarfik og spurgte elever om hvad de synes om at gå i piareesarfik. Så her er deres svar:
Han sagde “Skal vi bytte stilling I aften?"
Sydvestjysk Sygehus, Esbjerg Fælles Akut Modtagelse
En køn pige inviterede en ung mand med hjem, -tog ham med ind i soveværelset, og foreslog straks at de skulle prøve at gøre det i stilling 69…...
Brugerdialog FS SASMO kongres , Vejle Center Hotel
Midtvejsseminar den november Disposition  Kort om undersøgelsen  Psykisk sårbare og rygestop  Rygestoprådgiveren  Rygestopkurset som.
Læring i et vejledningsperspektiv
Omgangstone og kollegialitet
Vejlederens kommunikation
Kaldet til at være kanal for kærligheden!. Menigheden i Korinth ville hellere synge solo end synge i kor! Korinth lektien svarer to spørgsmål: 1. Hvad.
Han sagde “Skal vi bytte stilling I aften?"
Undersøgelse af voksnes smerter efter Tonsillectomi.
Patienters oplevelser på færøske sygehuse 2010 Spørgeskemaundersøgelse blandt 886 indlagte patienter Enheden for Brugerundersøgelser på vegne af det færøske.
”Dagkirurgisk flagskib” Hvem skal sætte kursen ? Brugerundersøgelse i dagkirurgisk afsnit, Sønderborg Helle Backman, konst. Kvalitets-og introduktionssygeplejerske,
Historien om de gode venner.
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
Patientsikkerhed, kvalitet og akkreditering
Geokommunikation - visualisering af geografiske data.
Nytænkning, konkurrence og mest kvalitet for pengene Temamøde Regionsrådet, 14. marts 2007.
En dag da Leo var på til skole, så han to drenge som lige havde malede med graffiti. Det synes Leo er sejt, De to drenge gå forbi Leo og går mod skolen.
Skabt som mand og kvinde
Navn (Sidehoved/fod)Titel/beskrivelse (Sidehoved/fod) Patientoplevet Kvalitet - Fra måling til konkret handling i ambulatoriet Afdelingschef Morten Freil.
Tryghed ved udskrivelsen
Dette er starten på et lille slideshow, der kan præsenteres på minutter. Slideshowet bygger alene på de materialer, der er udleveret i ’Pårørende-kittet’
Børneoperationsstuer Innovative elever løser virksomhedsproblemer Nordsjællands Hospital.
S IRCULUS Patienttilfredshedsundersøgelse Marts 2016.
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Præsentationens transcript:

Lisa Falk ØNH Sønderborg

Lisa Falk ØNH Sønderborg

Lisa Falk ØNH Sønderborg

PATIENTTILFREDSHEDS UNDERSØGELSE OPERATIONS-ANÆSTESIAFDELINGEN SØNDERBORG SYGEHUS Lisa Falk ØNH Sønderborg

HVORFOR??? INDFØRELSE AF DEN DANSKE KVALITETSMODEL ÅR 2007 EVALUERING OG KVALITETSVURDERING AF PLEJEN SYNLIGGØRELSE AF OPERATIONSSYGEPLEJEN PR FOR DEN ENKELTE AFDELING I REGIONEN Lisa Falk ØNH Sønderborg

PROJEKTGRUPPE HANNE STECHER - OPERATIONSSYGEPLEJERSKE - PROJEKTANSVARLIG METTE HAMMAR - ANÆSTESISYGEPLEJERSKE KARIN HANSEN - SOCIAL-OG SUNDHEDSASS. ØNH LISA FALK - OPERATIONSSYGEPLEJERSKE ØNH Lisa Falk ØNH Sønderborg

FORMÅL: AT SYNLIGGØRE HVOR TILFREDSE PATIENTERNE ER MED DEN GIVNE PLEJE PÅ OPERATIONS-/ OG ANÆSTESIAFDELINGEN, MED FOCUS PÅ MILJØ OG VENTETID Lisa Falk ØNH Sønderborg

MÅL 90% AF PATIENTERNE ER TILFREDSE MED DEN GIVNE PLEJE PÅ OPERATIONS- OG ANÆSTESIAFDELINGEN Lisa Falk ØNH Sønderborg

MÅLGRUPPE PATIENTGRUNDLAG UDVALGT VED STIKPRØVER FRA: GYNÆKOLOGI PARENKYMKIRURGI UROLOGI ORTOPÆDKIRURGI ØRE-NÆSE-HALS Lisa Falk ØNH Sønderborg

HYPOTESER Patienten oplever medicin givet før operationen som beroligende Det er vigtigt for patienten at være orienteret om, hvornår han/hun vil blive hentet til operation. Patienten oplever ventetiden uden for operationsstuen som problematisk Patienten er ikke interesseret i, at personalet præsenterer sig – de kan alligevel ikke huske hvem vi er Patienten oplever utryghed ved at blive spurgt om det samme flere gange Lisa Falk ØNH Sønderborg

Patienten ønsker at lytte til musik på operationsstuen Patienten vil have glæde af at få tilsendt skriftlig materiale om, hvad der sker når de er på operationsafdelingen Patienten ønsker at lytte til musik på operationsstuen Det betyder meget for patienten med en god stemning på operationsstuen Det er vigtigt for patienten at være med i samtalerne på operationsstuen Patienterne føler sig generet af støjen på operationsstuen Patienten ønsker at hilse på lægen lige inden operationen Lisa Falk ØNH Sønderborg

INKLUSIONSKRITERIER ELEKTIVE PATIENTER >18 ÅR IKKE DEMENTE DANSKTALENDE (UDEN TOLK) Lisa Falk ØNH Sønderborg

DATA ØNH PATIENTFORDELING ( N = 61 ) MÆND 34 KVINDER 27 Lisa Falk ØNH Sønderborg

ALDERSFORDELING Lisa Falk ØNH Sønderborg

BEDØVELSE Lisa Falk ØNH Sønderborg

GIK PATIENTEN HJEM SAMME DAG. Lisa Falk ØNH Sønderborg

TIDLIGERE OPERERET Lisa Falk ØNH Sønderborg

PRÆMEDICINERING Lisa Falk ØNH Sønderborg

VIRKNINGEN AF PRÆMEDICIN Lisa Falk ØNH Sønderborg

INFORMATION OM AFHENTNING TIL OPERATION Lisa Falk ØNH Sønderborg

VAR DET VIGTIGT AT VIDE HVORNÅR DE BLEV AFHENTET TIL OPERATION Lisa Falk ØNH Sønderborg

TILFREDS MED MODTAGELSE PÅ OPERATIONSAFDELINGEN ZZZZZZZZ DE TO STAKLER SOV Lisa Falk ØNH Sønderborg

HVORDAN OPLEVEDE DE VENTETIDEN UDENFOR OPERATIONSSTUEN, INDEN DE BLEV MODTAGET AF PERSONALET Lisa Falk ØNH Sønderborg

MULIGT AT KOMME I KONTAKT MED PERSONALET I VENTETIDEN UDEN FOR OPERATIONSSTUEN Lisa Falk ØNH Sønderborg

HVORDAN VILLE DE FORETRÆKKE AT PERSONALET PRÆSENTEREDE SIG Lisa Falk ØNH Sønderborg

HVORDAN BØR PERSONALET PRÆSENTERE SIG Lisa Falk ØNH Sønderborg

”CPR-nr har før forhindret fejloperationer i familien” OPLEVEDE DE UTRYGHED VED AT BLIVE SPURGT OM DET SAMME FLERE GANGE (F.EKS NAVN, CPR-NR) ”CPR-nr har før forhindret fejloperationer i familien” Lisa Falk ØNH Sønderborg

BLEV DE FORKLARET HVORFOR SAMME SPØRGSMÅL BLEV STILLET FLERE GANGE Lisa Falk ØNH Sønderborg

TILFREDS MED INFORMATION PÅ OPERATIONSSTUEN ”Alle var meget grundige – vigtigt for en kylling som mig” Lisa Falk ØNH Sønderborg

VIGTIGT MED SKRIFTLIG INFORMATION OM F VIGTIGT MED SKRIFTLIG INFORMATION OM F.EKS HVAD DET BETYDER FOR MIG AT HAVE FÅET LAGT ET DRÆN ”Ville gerne have vidst jeg skulle bruge 300 engangslommetørklæder da jeg kom hjem” Lisa Falk ØNH Sønderborg

HVIS DER VAR MUSIK PÅ STUEN, HVORDAN FØLTES DET ”Fri mig for det, personalet kender næppe min musiksmag” Lisa Falk ØNH Sønderborg

ER TILBUD OM MUSIK VIGTIGT ”Ikke ved fuld narkose” Lisa Falk ØNH Sønderborg

OPTRÅDTE PERSONALET PROFESSIONELT / VELFORBEREDT Lisa Falk ØNH Sønderborg

UDVISTE PERSONALET OMSORG FOR DEM Lisa Falk ØNH Sønderborg

VAR DER AFSLAPPET STEMNING PÅ OPERATIONSSTUEN ”I mit tilfælde var god humor med til at sænke mit blodtryk” Lisa Falk ØNH Sønderborg

VIGTIGT FOR DEM, AT DER VAR EN AFSLAPPET STEMNING PÅ OPERATIONSSTUEN ”Ja men folk skal være koncentreret om opgaven” Lisa Falk ØNH Sønderborg

BLEV DER “SNAKKET HEN OVER HOVEDET” PÅ DEM ”Ja, men så spurgte jeg og fik straks et venligt svar” Lisa Falk ØNH Sønderborg

VAR DET VIGTIGT FOR DEM, AT VÆRE MED I SAMTALERNE ”Ja hvis jeg havde kunnet høre noget” Lisa Falk ØNH Sønderborg

GENERET AF STØJEN PÅ OPERATIONSSTUEN ”Der var ingen støj, alt var roligt og afslappet” Lisa Falk ØNH Sønderborg

TALTE DE MED OPERATØREN INDEN OPERATIONEN ”Ville gerne have hilst på lægen – det savnede jeg meget” Lisa Falk ØNH Sønderborg

VILLE DE ØNSKE AT HILSE PÅ OPERATØREN LIGE FØR OPERATIONEN ”Han ringede til afdelingen efter operationen, det var rart” ”Talt med lægen tidligere” Lisa Falk ØNH Sønderborg

”Dejligt at få varme tæpper over sig” SØRGEDE PERSONALET PÅ OPERATIONSSTUEN FOR, AT DE BLEV LAGT GODT TILRETTE I SENGEN ”Dejligt at få varme tæpper over sig” Lisa Falk ØNH Sønderborg

EN BEDRE HÅRKLIPNING (ØRE-OP) NOGET MERE VARME PÅ OPVÅGNINGEN HVAD KUNNE HAVE GJORT DERES OPHOLD PÅ OPERATIONSAFDELINGEN TIL EN BEDRE OPLEVELSE? EN BEDRE HÅRKLIPNING (ØRE-OP) NOGET MERE VARME PÅ OPVÅGNINGEN LIDT FORVIRRENDE MED ALLE DE MENNESKER, DER KOM OG TALTE MED MIG KARAKTER 13 DET ER EN FORNØJELSE PÅ SØNDERBORG SYGEHUS Lisa Falk ØNH Sønderborg

DIAGNOSER Lisa Falk ØNH Sønderborg