Obligatorisk projekt 5: ERP-systemer

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PostDK momsmodul Mange netbutikker overser, at der ikke er moms på forsendelser, når de sender varer til privat kunderne med Post Danmark.
Advertisements

Etablering af virksomhed
Telos Team Introduktion.
En fremtidssikret planlægningsløsning
Introduktion til eBusiness
Alt er startet med en tanke! Tænk: Hvis vi nu vidste hvor alle var på vej hen…. ? Så skulle vi blot komme derhen først! Og så ville vi kunne tilbyde en.
Sådan kommer I i gang med digital signatur
Flickr.com – online billeddeling
Kort om regnskabssystemer:
Velkommen .
Digitale flytterapporter
Gør kasserens arbejde lettere
Internet til alvor og sjov
Sikre IT-løsninger for fremtiden LBJ WebEdit LBJ WebEdit - En løftestang for lønsomhed.
Præsentation af Buch & Baruah
Gruppe 4. En kunde henvender sig i butikken for at købe en vare. Ekspedienten scanner varen og modtager betaling. Systemet fjerner varen fra lageret og.
Sikre IT-løsninger for fremtiden LBJ Finans LBJ Finans - Meget mere end blot et regnskabssystem.
SMA Vores nye dagligdag ☺.
14 Distribution Oversigt Opgaver i distributionskæden
ERP-Projekt Jakob Mikkelsen, Jeppe Bøgh, Martin Olsen og Casper Mathiasen.
Brian, Christian, Jens, Nicklas
Velkommen Lars Johansson ProjectForce. Program: Lidt omkring Athena IT-Group A/S Introduktion til ProjectForce – Microsoft Sharepoint Lidt teori omkring.
ERP-systemet e-conomic
Virksomheder - definition
SummaSummarum Stones Software A/S.
ERP-systemet Al Dente.
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
Program for valg af platform Præsentation af os selv/IdeFA Gruppen Tjeklisten Valg af platform – Godt det ikke er os! – GENERELT Gruppearbejde 1. Pause.
19. Januar 2012 Ida Hrönn Nielsen, Moderniseringsstyrelsen
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Brug af IT redskaber og -systemer i den administrative stilling
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Økonomi og Jura Automatisk mellemregning mellem I/S og deltagerne.
DispositionDisposition  C5 historie med timeline  C5 i fremtiden (figur)  Karakteristik af C5  C5 grundlæggende funktionalitet  Moduler (+ tilføjelsesmoduler)
Introduktion til Access (Access, del 1)
Disposition Hvad er et ERP system Hvem er Oracle Hvordan virker Oracle
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
Microsoft Dynamics® C5 version 2012 ….det har aldrig været lettere
Kursus Salgsstyring Randers Kommune.
Systemer.
Erhvervsstyrelsen Erhvervsstyrelsen varetager blandt andet registrering af virksomheder og offentliggørelse af registrerede virksomhedsdata Erhvervsstyrelsen.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Hvad kræver det at blive Small Business Specialist? Marlene Dissing Projektkoordinator.
1 Senior Erhverv Søhøjlandet Nye tider, nye muligheder…! PP er sendt pr.mail.
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
Business to Business På den JYSKe måde…...
Kort præsentation Jesper Holmelund Jørgen Peter Ærthøj
Lægedage Bogføring Praksis Plus Lægedage Lægedage Med-underviser; Trine Hansen, bogholder Registrering af virksomhed Opsætning af kontoplan Bogføring.
Spørgetime. Kunde / konto eksemplet Konto åbnet( ) Beløb indsat( , 100) Konto åbnet( ) Beløb hævet ( , ) Beløb indsat( ,
Contextual design Opgave F gruppe Mål Videndeling: Alle medarbejder hos HP Element skal være i stand til at hente information ud af systemet.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
Briding the Gaps Between Developers and Users v. Grudin Indledning Faktorer som kan påvirke bruger involvering Kontrakt udvikling Produkt udvikling Intern.
Automatiske euro-opkrævninger
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
INDFAK2 Rekvirent VELKOMMEN.
INDFAK2 Rekvirent VELKOMMEN.
Vejforvaltning med vejman.dk V/Paul Stühler, projektleder vejman.dk MapInfo konference 2006.
NY ORGANISATIONSSTRATEGI Generalforsamling 23. marts.
Kapitel 30 Debitor-, kreditor- og lagermodul. Kap. 30: Debitor-, kreditor- og lagermodul Økonomistyringssystemer FordeleUlemper Indtastning af bilag er.
Projekt betalingsmodel Formålet med projektet: Projektet har til formål at etablere en betalingsmodel, der kan afløse de nuværende positive budgetreguleringer.
Kapitel 30 Debitor-, kreditor- og lagermodul.
Funktioner og arbejdsdeling
Modulerne i økonomistyrings- systemet
1.09 Dokumentation.
Implementering og dokumentation
D/K Regnskab i/s Eksamensprojekt juni 2017.
Effektiv kommunikation med virksomheder - hvordan?
Kursus for administrative medarbejdere
Nyt administrationssystem
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
Læs alt om det Microsoft Nyheder i SharePoint
Regnskab
Præsentationens transcript:

Obligatorisk projekt 5: ERP-systemer Gruppe 5 Pia, Thomas og Hassan.

Om e-conomic E-conomic er et webbaseret regnskabsprogram (et SaaS-baseret system). Benyttes af over 23.000 virksomheder. E-conomic Danmark A/S er et datterprogram til E-conomic International A/S, som står for udviklingen samt driften af systemet. E-conomic Danmark A/S blev oprettet i 2002 og står for salg, support og marketing i Danmark.

Karakteristik af e-conomic Funktioner som kendetegner at e-conomic er et ERP-system: E-conomic udvikler løbende systemet, og tilbyder kunderne gratis opgraderinger. Med tillægsmoduler som Abonnement, API, Bilagsindscanning, Dimension, Lagerstyring og og Projektstyring kan systemet tilpasses de behov forskellige brancher måtte have. E-conomic har både et debitor- og kreditorkartotek, fås i small og standard og har grundfunktionerne: Finans, Debitor og faktuering, Kreditor og Rapporter. På den måde kan systemet bruges i mange områder i firmaet. Systemet er integreret til DanLøn, DataLøn, PBS og Excel. Samt har det en ensartet og brugervenlig brugergrænseflade.

  E-conomics opbygning E-conomics er et system som anvendes til alle funktioner (”wall to wall”-systemopbygning). Selvom det er et ”wall-to-wall”-system, har det stadig brug for tillægsmoduler alt efter hvilke specielle behov man har i virksomheden. Hos e-conomic kan man få flg. tillægsmoduler:   Abonnement: udviklet til virksomheder som har behov for at kunne fakturere samme vare/ydelse i bestemte intervaller. F.eks. opkrævning af husleje, leje af webhotel eller medlemskontingenter. API: udviklet til udveksling af data mellem e-conomic og virksomhedens øvrige it-systemer. Herigennem kan man bl.a. integrere andre databaser med e-conomic., så de kan udveksle informationer med hinanden. Bilagsindscanning: gør bilag og dokumenter tilgængelige hvor som helst, og virksomhedens revisor eller bogholder kan bogføre bilagene online. Dimension: holder styr på hvilke afdelinger i virksomheden som er gode til at tjene penge. Igennem Dimension kan virksomhedens indtægter og udgifter fordeles på de forskellige afdelinger. Lagerstyring: udviklet til små og mellemstore virksomheder indenfor handel. Dette modul holder styr på virksomhedens lagerbeholdninger i og med at man kan holde styr på varerne fra køb til salg. Projektstyring: udviklet til at oprette projekter, tilknytte opgaver, registrere timer osv.

Fordele og ulemper ved et ”wall-to-wall”-system:

Fordele og ulemper ved et ”best-of-breed”-system (flere systemer som bindes sammen):

Markedsføring, salg og implementering af e-conomic E-conomic benytter den direkte forretningsmodel, da de selv udvikler, dokumenterer og vedligeholder systemet. De står selv for den primære markedsføring af deres produkt, men benytter sig også af den indirekte forretningsmodel, da de har et partnerprogram til markedsføring. Den direkte model:

Den indirekte model: Tilgang til e-conomic Virksomheder kan tilgå og anvende e-conomic som en serviceydelse. E-conomic er webbaseret og er udelukkende lavet til at blive brugt via internettet.

Use cases Opret faktura : Brugeren kan oprette en faktura i systemet samt ændre faktura oplysninger i systemet. Systemet opdaterer med de nye data. Opret debitor : Brugeren kan oprette en debitor i systemet samt ændre debitor oplysninger i systemet. Systemet opdaterer med de nye data opret postering : Brugeren kan oprette en postering i systemet samt ændre postering oplysninger i systemet.Systemet opdaterer med de nye data Opret medarbejder : Når der bliver ansat nye medarbejdere går brugeren ind og opretter de nye ansatte i systemet. Brugeren går ind og opretter medarbejder med navn og et nummer. Hvorefter dette bliver gemt i en medarbejder liste, der vises på skærmen i en liste. Opret vare : Brugeren kan oprette en vare i systemet samt ændre vare oplysninger i systemet.Systemet opdaterer med de nye data Opret besked : Brugeren kan oprette en besked i systemet samt ændre besked oplysninger i systemet.Systemet opdaterer med de nye data Slet/alle : Brugeren kan slette alle indtastede informationer, systemet opdaterer med de nye data Rediger : Brugeren kan redigere og ændre på de indtaste data.

Eksempler på brug af systemet

Enkeltmandsvirksomhed m. løn: Salg af varer/ydelser m/moms:

Bogføring -> Opret Postering: Posteringer (find bilag):

Faktura ->Opret tilbud/ordre/faktura

Opret fakturalinje: Varekartotek:

Opret fakturalinje (opdateret): Bogfør faktura:

Overordnet domænemodel: