DESTINATIONSUDVIKLING SØNDERJYLLAND KICK-OFF 30. JANUAR, 2013.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
TENDENSER I TURISMEN Udfordringer for Nordjylland
Advertisements

HVAD KAN VI LÆRE af tyskerne og andre internationale destinationer Professor Henrik Halkier 1. Udfordringer, og nok af dem? 2. Flere.
Fortolkning af AMO reformen
Løn •Generelle lønstigninger i 2013: 0,70 % •Generelle lønstigninger i 2014: 1,21 % •Forbedringer af overenskomsterne pr. 1. januar 2014: 0,25 % •Reguleringsordningen.
Eventudvikling i Rebild Kommune
Det Sydfynske øhav ”Et øhav i verdensklasse”
It-branchen – en faktor i fremtidens vækst
Udviklingschef Anne Holm Sjøberg, Region Hovedstaden
Vision for turismen i ASHF Ved Peter Kvistgaard, Aalborg Universitet og Turismeforum.
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
Fundraising Jakob Ugelvig Christiansen
Individuel handicapkørsel
Udvikling Fyn A/S – en ny vej til vækst på Fyn.
1 COPENHAGEN FINANCE IT REGION - Mere vækst og innovation i krydsfeltet mellem finans og IT.
Vækstforum Hovedstaden 9. september 2010 Marlene Haugaard
Hvad kan København som hovedstad?
Kort statusopgørelse til styregruppen Efterår 2013 Projekttitel: Innovation i 1. linje – Praksisnær Lederuddannelse Navn på institution: VEU Center Øst.
Friluftsrådet – mere natur – mere friluftsliv BLÅ FLAG OKTOBER 2011 Brian Samuelsson.
Den regionale vækst- og udviklingsstrategi
Grunddataprogrammet.
Kort statusopgørelse til styregruppen Efterår 2013 Praksisnær offentlig ledelse i Syddanmark Erhvervsakademi Sydvest, Esbjerg og Sønderborg.
Fremtidens ledelse af en kulturvirksomhed
”Eventyret begynder her” v/Henrik Lehmann,
Midtvejsevaluering 3. April FORMÅL: Et udviklingsprojekt med det formål at udvikle og styrke samarbejdet mellem Jobcentre, Uddannelsesinstitutioner.
NordDanmarks EU-kontor ”Lokale visioner – Internationalt samarbejde”
Oplevelsesøkonomisk satsning Økonomidirektørforeningens Årsmøde 2012 Direktør for Økonomi, Borger og Personale Erik Hattens Direktør for By, Erhverv og.
Udvikling i landet bag motorvejen Workshop 3: Vilkårene for erhvervsudvikling i udkantsområderne Direktør Lars Enevold Pedersen.
Gennemføres af ERHVERVS- OG SELSKABSSTYRELSEN i samarbejde med FORENINGEN NYDANSKER Projektet er støttet af INTEGRATIONSMINISTERIET og REGION SYDDANMARK.
Fornyelsesfonden - muligheder for offentlig funding
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Etablering af et sønderjysk beredskabssamarbejde Velkommen til: Repræsentanter fra Sønderjysk Frivillige Brandværnsforbund Repræsentanter fra Beredskabsforbundet.
Kvalitet (Excellence) Effekt, merværdi (Impact )
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
TURISMEN ANNO VI INDLEDER PROCESSEN MED ANALYSER FASE 1 – EKSTERN ANALYSE – Formål: Bedre kendskab og forståelse for gæsterne fra Tyskland og Danmark.
Sammenfatning: Målsætninger og Strategiske prioriteter (1 af 2) SAF Strategiske prioriteterMålsætninger 2. Kvalitet i uddannelserne 1.Øget STÅ – grunduddannelse.
Opsummering af strategiske mål fra analysearbejdet Noter alle de strategiske mål, du/I er nået frem til i analysearbejdet Prioriter, sorter, saml og tilføj.
State of the union INDKØB INFRASTRUKTUR FORMIDLING UDVIKLING.
Kick-off seminar Öresund Cleantech Testbed Finn Lauritzen, Direktør, Öresundskomiteen.
Turisme i Region Midtjylland. Potentialer Turismen kan give regional identitet og dermed sammenhæng, bosætning osv. Fælles problemstillinger i regionen.
Fælles vintercentral for HaderslevSønderborgTønderVejenAabenraa.
Karl Krogshede, klimakoordinator Energibyen Skive 1 Energisafari En blanding af Energiturisme og lokale kultur oplevelser En guidet tur der målrettes nationale.
RIG PÅ NATUROPLEVELSER ? Strategiske udfordringer for kommunerne 1. Naturturisme: Mere end kommunal win-win? 2. Turisme-strategier: Fra service til branding.
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Et regionalt perspektiv på Strategi for Velfærdsuddannelserne 1. næstformand i regionsrådet Bente Nielsen Temadag og workshop:
Møde tirsdag den 6. oktober 2009 Kl 10-12, hos Dansani A/S, Haderslev URS møde den 6. oktober 2009.
Sekretariatet for Landdistriktsprogrammet November 2005 Den nye fælles landdistriktspolitik v/ Rita Munk.
Møde tirsdag den 1. december 2009 Kl hos Sydbank A/S, Aabenraa URS møde den 1. december 2009.
Flere vækstiværksættere i Danmark Oplæg på rådgiverkonference den 20. november 2008 V/ Lars Nørby Johansen Formand for Danmarks Vækstråd.
1. Lean Energy Cluster Et regionalt klyngesamarbejde med fokus på energi effektiviseringer. Følgende partnere har deltaget i udviklingsarbejdet: Kølevirksomhedscenter.
Samarbejde, vidensdynamikker og turismeudvikling Henrik Halkier - Glædeligt gensyn? Stedbundne turismekoncepter i danske kystferiebyer:
Det regionale samspil med VEU- centrene Lotte Holten-Møller Kontorchef, Kontor for regional udvikling og EU.
DMU den 2. januar 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Aarhus Universitet 2007.
Hygiejneorganisationen i Silkeborg Kommune. Første skridt i etableringen af en hygiejneorganisation Hvad ville vi – Forebyggelsespakke om hygiejne – Fokus.
Kick-off seminar Öresund Cleantech Testbed Finn Lauritzen, Direktør, Öresundskomiteen.
Fyns fremtid – hvad skal Fyn leve af? Smagen af Fyn Destination Fyn Udvikling Fyn Forretningschef for Turisme & Event Rasmus Hessum Hansen.
Informationsmøde om erhvervsstøtte Den Europæiske Socialfond Cheffondskonsulent Annette Keller Region Syddanmark Lindø, den 28. april 2010.
Skanderborg Det økonomiske gab  Merudgifter på knap 100 mio.  Merindtægter på godt 80 mio.  Udfordringen er knap 20 mio. Beskæftigelse & Sundhed.
VÆKSTSTRATEGI FOR KYST- OG NATURTURISMEN I DANMARK.
Netværksmøde sundhedsøkonomi Odense den 26. juni 2008 Den kommunale aktivitetsbaserede medfinansiering i 2007.
Aktiviteter OutputResultater kt. sigt Effekt ml. sig t Virkning lg. sigt Lokalt samarbejde med private og offentlige arbejdspladser om IKV Ledige, a-kasser.
Partnerskabet for Job og Vækst
et stærkere og bredere turismesamarbejde
Turismen på Sjællands Vestkyst
Tværfaglig, tværorganisatorisk og tværsektoriel arbejde.
Forberedelse til kick off 7. december 2016
SE/Stofas erfaring med bredbåndspuljer
Styrk rådgivningen over for eksportkunderne
Strategi Juni 2013 Montanas Strategi
REGION MIDTJYLLAND UNDER DANNELSE
Regionens tilstand S . Udviklingsdirektør Kim Kofod Hansen, Erhvervsudviklingsdøgnet 2017, Aarhus
Præsentationens transcript:

DESTINATIONSUDVIKLING SØNDERJYLLAND KICK-OFF 30. JANUAR, 2013

Hvad er en DMO ? Destination Management Organisation (DMO) Udvikle fælles markedsføringsinitiativer Tiltrække flere turister Forhøje turisternes døgnforbrug Forlænge sæsonen Skabe flere arbejdspladser inden for erhvervet Udnytte destinationens vækstpotentiale

Turisterne i de fire sønderjyske kommuner brugte i 2010 i alt 3,3 mia. kr. og foretog knap 3,4 mio. registrerede overnatninger Turismeforbruget skabte 2,5 mia. kr. i værditilvækst, 1,7 mia. kr. i skatteindtægter og job i regionen. Kilde: VisitDenmark, 2012 Turismen i Sønderjylland – værd at investere i

Hvad er Destinationsudvikling Sønderjylland ? Et samarbejde mellem de fire kommuner (Haderslev, Aabenraa, Tønder og Sønderborg) Et fælles udviklingsprojekt med fokus på vidensindsamling- og formidling, kompetence- og strategiudvikling samt produktudvikling og events. Er Regionalfondsprojekt – Medfinansieret af Region Syddanmark og EU:

Hvorfor en sønderjysk DMO ? Dannelsen af en sønderjysk destination er en strategisk tilgang til at løse nogle af de udfordringer dansk turismen står overfor i dag. Det handler ikke om at dele kage, men om at gøre kagen større! Vi skal bl.a.:

Helt konkret.. DMO-dannelsen skal bidrage til at: Udvide turismesamarbejdet Udvide den kritiske masse af oplevelsestilbud Udbygge vores viden om gæsterne Pulje markedsføringsmidler Kompetenceniveauet skal stå mål med markedets krav Sammenhæng mellem pris og kvalitet AabenraaHaderslev Sønderborg TønderSønderjyskDMO

DMO’ens forventede effekter Vi forventer at DMO-dannelsen vil: Øge turismeomsætningen i destinationen med 177 mio. kr. Skabe vækst i beskæftigelsen svarende til ca. 150 årsværk AabenraaHaderslev Sønderborg TønderSønderjyskDMO

Økonomien i projektet

Projektets opbygning Aktiviteter Strategi Viden

Organisering

Processen

Fremtidig perspektiv

Bliv partner Destinationsudvikling Sønderjylland har brug for partnere i projektet! Medlemsfordele: Mulighed for at etablere et større netværksgrundlag Mulighed for samarbejde med andre virksomheder – enten på tværs eller inden for samme branche Mulighed for at udvikle kompetencer via workshops Mulighed for at sætte præg på udviklingen af turismen i Sønderjylland

Netværksdannelser

LIDT MERE OM ANALYSER..